سایت اصلی و کانال دکتر علیرضا افشار صوت مشاوره کنکور علیرضا افشار
مشاوره کنکور۹۹ علیرضا افشار
انتخاب رشته کنکور98 .مشاوره انفرادی تحصیلی.مشاوره کنکور دکتر افشار.برنامه ریزی تلفنی کنکور99
درباره وبلاگ


پایگاه مشاوره کنکور رایگان (www.alirezaafshar.org) محلی ست برای یاری شما داوطالبان کنکور۹۹ و در جهت گسترش عدالت آموزشی در کشور گام بر می دارد که فاصل صوتی کلاس مشاوره ای دکتر افشار؛،.مطالب ارائه شده همگی مطابق برترین اصول و شیوه های مطالعه و انگیزش تحصیلی می باشد . سوالات شما دوستان در کمتر از 72 ساعت پاسخ داده می شود و شما داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی می توانید ، با کمال اعتماد به مشاوران توصیه ها را توشه راه خود قرار دهید . امیدواریم که بتوانیم شما را تا رسیدن به رویایتان یاری کنیم . با تشکر و احترام : کانال مشاوره علیرضا افشار https://telegram.me/alirezaafsharofficial
آخرین مطالب
http://alirezael.ir/cat/2

 

عرض سلام و با آرزوی بهروزی خدمت یکایک شما عزیزان

امید دارم که هفته باقی مانده تا کنکور ۹۴ پر قدرت و فوق العاده انرژیک پشت سر بذارین و در نهایت به اهداف تون برسید .

به علت تنگی وقت بنده در تنظیم وقت مشاوره تک جلسه مشاوره تحصیلی برای همه در این موقع از سال ، در پایان کلاس آموزشی روش های جمع بندی در یکی از مدارس ، پاسخ به چند سوال مهم و پر تکرار کنکوریها داشتم که خالی از لطف نیست در عرض 20 دقیقه به آن گوش کنید.

 

پاسخ سوالاتی پیرامون :

 

_ هماهنگی دوران جمع بندی با ایام امتحانات پایان ترم

_ شک بین گزینه ها در پاسخگویی سوالات و آزمون های جامع کنکور

_ اهمیت تعادل بین درصدهای کنکور و چند مثال نقض در مورد فواید مقطعی عدم تعادل

_ برهم زدن ترتیب پاسخگویی به سوالات دفترچه اختصاصی،عمومی و پاسخ به چند پرسش دیگر

دانلود فایل صوتی مشاوره

 

 

 

چند روز پیش با یکی از این بچه های تجربی که چند ماهی میشه شاگرد خودم هست صحبت کردم ، بعد از اینکه درصدهای آزمون جامع اش گفت ، بهش گفتم فکر می کنی چند بشی ؟ گفت برام رتبه مهم نیست ؛ من برای رتبه درس نمی خوانم . بعد ازش خواستم که حدس بزنه الان که براش تخمین رتبه انجام دادم چند شده مطابق کنکور93 ؟ !!

گفت فکر کنم هزار منطقه ...

جالب اینجا بود که وقتی بهش گفتم بین 100 تا 200 کنکور تا الان هستی و جا داری تا زیر 50 منطقه هم بیاری تا روز کنکور ، تازه فهمیده بود که انقدر سرش به کار خودش بوده که اصلا نفهمیده هدف کجا مونده و این چقدر جلو زده ... آره عزیزم ، این خاصیت درس خواندن با عشق هست و رتبه کنکور دغدغه نکردن .

 

www.alirezael.ir

 فایل صوتی پایین هم صحبت های جمعی از نخبگان و بچه های تیزهوشان از بیان تجربیات خودشون در هفته های پایانی کنکور هست تا روز آخر کنکور ؛ بعضی از پیشنهادات شون با جزئیات آموزش های مشاوره ای من یک قدری فرق میکنه ولی کلیات روند حرکتی این بچه ها و موفقت شان می تونه الگو خوبی برای شما بسازه و این اعتماد به نفس بهتون بده که یک روز آنها هم در شرایط شما بودن و همچین روزهایی تجربه کردن .

 

دانلود صحبت های سمپادی ها

 

http://alirezael.ir/cat/3

 

 

 

مرکز مشاوره و انگیزش تحصیلی افشار

 

_ مقصد تنها یک بهونه اس تا مسیر تجربه کنی. (جمله خودمه)

 

مگه  اون انتها میخوان چی بدن بهت ؟

به قهرمان المپیک آخرش یک تقدیرنامه میدن و یک تیکه فلز ... حالا تو بگو جنسش طلا هم باشه ، دیگه وزنش که از یک قطعه شمش (شمش=ارزش پراید) بیشتر نیست ... یعنی ارزش مادی آنچنانی نداره و آن چیزی که خیلی مهمش میکنه اینه که بعد از گذشت از چه مسیری بدست اومد و بین چند صد نفر آدم، یک نفر منحصر به فرد و خاص بوده و تونسته با تلاش و پشتکار و غلبه بر همه مشکلات موجود به آن درجه برسه و همین سیر تحول و مسیر پیموده شده اجر  قرب داره و تو دل هم وطن شادی میاره

وگرنه اسامی مثل خاوری و خاوری ها با وجود مقصد و انتهای چند هزار میلیاردی برای همیشه لکه ننگی هستند که همواره مسیر حرکت شون در اذهان عمومی نکوهش میشه

 

اگه تو هم عاشق روپوش پزشکی هستی برو دوتا واسه خودت بخر ، یک گوشی و به خودت آویزون کن ؛ به فامیل بچه ها محل هاتون بگو پزشکی قبول شدی تا همه بهت بگن آقا/خانم دکتر ؛ یک چرخی هم اطراف میدان انقلاب و سینما بهمن بزن و یک مدرک دکتری بخر

بعدش که چی ... آیا این همون مقصد آرزو های تو بود ؟ راضی شدی حالا ؟

خیلی ها میگن نه ... انگار ی چیزی کمه ، اونم صلابت و افتخار اینکه خودت موفقیت بدست آورده باشی ، اینکه تو در کنار مدرک و اسم و روپوش دکترها ، علم و مهارت کاری هم داشته باشی ... اینکه برای رسیدن بهش مثل این خرخون ها خیلی تلاش کردی باشه و ...

بله عزیزم ، این کمبودهایی که گفتی ، همان پیمایش مسیر میخواد وگرنه هیچ رضایت درونی نداره.

 

دیدی گاهی پیشکسوتی رو میارن و ازش تقدیر می کنن؛ اون یک زمان اسم و رسمی داشته ولی حالا از کار افتاده شده و شایدم پشتش مثل قوس لاک جناب لاک پشت خمیده شده باشه، دستش بلرزه و فراموشی حواس و ضعف تو تلکم داشته باشه ؛ اما،   اما هنوز هم عزیزه ، حتی با وجود اینکه الان رسیده به انتها و کاری ازش بر نمیاد .

چرا ؟ چون یک زمان مسیر رفته... اگرچه الان دستاورد جدید نداره و خیلی از اون آدم بهترها هم در فلان زمینه هستن، اما کسی یادش نمیره که اون یک روزی مسیر موفقیت چگونه پیمود . پس چیزی که مهم هست مسیره و نه مقصد .

 

 

_ باید تو خط باشی و تا ته تهش بری ، حتی از الان .

 

حتی اگر الان به اشتباه هم بهت الهام هم شده که دیگه دیر و نمیشه برای ایده آل ات تلاش کرد ، باشه درست. من کاری با گذشته ات ندارم . فقط همین الانت میخوام

_ شاید خوب شروع نکردی ، شاید خوب جلو نیومدی ، اما خوب تمامش کن . نمیخوام بگم خوب تمامش کن شاید شددددد؛ حداقل حسن خوب تمام کردن اینه که برای شروع های بعدی آماده ای . درست مثل همون موقع هایی که از وسط روز می گفتی چه فایده از الان بخوانم، امروز که دیگه خراب شده ... و چون نمی خواندی ، فردا صبح هم برای مطالعه تنبل و منفعل بودی ولی اگر حداقل چند ساعتی همون شب کار میکردی ، فردا برای شروع دوباره با انگیزه تر بودی . در هر صورت از هرجا ول کردی بازم بچسب .

 

_خودت باش ، تا خودت بسازی

 

به قول حسین عزیز که شاید الان خودش هم داره این متن میخوانه ، هرکسی برای خودش متفاوته ؛ یک عده جرات نمی کنن که تفاوت شون نشان بدن که اکثریت آدم ها تشکیل میدن ؛ یک عده میخوا ن تفاوت نشان بدن ولی وقتی باهاشون مخالفت میشه یا شکست میخورن ، تسلیم میشن، این افراد هم تعدادشون زیاده؛ اما یک عده قلیل تفاوت شون نشان میدن و انقدر تلاش و پیگیری می کنن تابقیه اون تفاوت قبول کنن و براش ارزش قائل بشن ؛ اینها همان آدم های موفق هستند .

فکرش کنی میشه با قاشق هم تشتک نوشابه باز کرد ، میشه با پیچ گوشتی دوسو ، پیچ چهارسو هم بازکرد و کلی میشه های دیگه که البته همه کار دشوار تر می کنن ؛ پس بهتره دنبال تغییر کاربری خودت نباشی و بجای تقلید بیماری گون ، رو خودت حساب کنی ، و فقط خودت به اون غایت نهایی برسانی؛ اینکار هم ساده تره و هم شدنی . چون همه شرایط دست خودت هست و تو دنبال موفقیت به سبک خودت هستی .

نترس چون به قدر کافی ایده و آدم تقلیدی داریم ، هنوز جا برای خلاقیت پر نشده . نخواه کس دیگه ای باشی ، همون طور که هیچ کس جای کس دیگه ای تو دنیا نگرفته و نخواهد گرفت و هیچ وقت نمیشه بزور پازل خانه ای دیگر را به اشتباه در خانه مدنظر قرار داد و جفت جورش کرد.بگرد تا پیدا کنی اون پازل کجا باید قرار بگیره.

 

کارگاه شناخت موانع موفقیت

 

و رسیدن به موفقیت نا محدود ، علیرضا افشار

 

دانلود از پیکو فایل

 

خب امسال هم قصه ما به سر رسید و جوجه کلاغ های من امیدوارم به خونه هاشون برسن .

 خوبی دیدین ضرب در دو از خودتون بوده، بدی دیدین دربست مال منه؛ چون امسال شاگرد ماهانه/تک جلسه حضوری و تلفنی به نسبت هرسال زیاد داشتم و اکثرا از اینجا یا حداکثر یکی دو جلسه مشاوره گروهی در شهرستان با من آشنا شدن، میخوام از همینجا اعلام کنم که اگر حق و حقوقی از او بر گردن من هست (نارضایتی، کم کاری، بداخلاقی و...) یا تو دلش حلال کنه و یا بهم پیامک بده تا جبران کنم ؛انشالله اگر عمری باقی باشه و نیازی به بحث های عمو جغدپیر قصه بود، برای کنکوریهای۹۵ در خدمت تازه واردها هستم.

ارادتمند شما افشار


سایت مشاوره تحصیلی استاد علیرضا افشار تنها سایت مشاور تحصیلی و کنکور رایگان برای دانش آموزان دبیرستانی و داوطلبان کنکور

www.alirezael.ir

 

رخدادها و پیده های دنیا اغلب طی سال ها ثابت هستند و این فقط ما هستیم که انتخاب می کنیم به کدام جنبه بیشتر توجه کنیم ؛ این فقط خود ما هستیم که با آفت بدبینی و تعمیم بذر استرس تو دل مون میکاریم و با رفتار نشات گرفته از همان طرز فکر ، آن استرس رو پرورش میدیم . در صورتی که حقیقت چیز دیگری هست .

 آزمون سنجش دوم می تونه برای شما درصدهای ایده آلی به همراه نداشته باشه ولی حداقلش میشه از این زاویه بهش نگاه کرد که در فاصله 6 هفته ای تا کنکور 94 می تونه کلی از اشکالات و نقاط ضعف شما رو بهت گوشزد کنه و اگر فقط رو نصف آنها هم سرمایه گذاری کنی و تبدیل شان کنی به نقطه قوت ، ارتقا رتبه چشم گیری خواهی داشت ؛ اما از یک طرف میشه زد زیر کاسه کوزه همه چیز و این تخمین رتبه تعمیم داد به ده نقطه ضعف دیگه از گذشته و مهر تایید به نتیجه کنکور امسال هم زد و این 40 روز پایانی تا کنکور بی خیال شد .

 

http://alirezael.ir

 

یادش خیلی بخیر ، فکر می کنم 10 سال پیش بود که تازه گوشی های 6600 نوکیا با صفحه نمایش بزرگ و قابلیت های بروز به بازار آمده بود و هرکسی سعی میکرد هر جوری شده یکی از آنها بخره و اسمش اون موقع گذاشتن 66 جواد . حالا این ماجرا که خیلی پیشرفته بود ؛ قبل از اینکه سیمکارت های اعتباری به بازار بیاد پز داشتن گوشی باعث شده بود تا بعضی از جوانان سیمکارت سوخته به قیمت ارزان بخرن و بندازن داخل گوشی تا منوی اون براشون باز بشه و بتونن ی انگولکی کنن و یا برای سرگرمی باهاش بازی کنن . به عقب تر که برگردیم یکسری گوشی بود اندازه پاره آجر که واقها به راحتی گوشی های ایرانی GLX تو جیب جا نمیشد و از جیب بیرون نمی آمد. اگر بخوایم خاطره بگیم خیلی بیشتر از اینها باید تعریف کنیم و برگردیم از کامپیوتر انیاک شروع کنیم بگیم و یادش بخیر بیاریم تا امروز

اما همه اینها سیر تغییر و تحوالات بشر در پیشرفت عرصه تکلونوژی برقراری ارتباط و تسهیل آن چقدر هم روی فرهنگ ها تاثیر گذاشت . یادم میاد اون اوایل که بلوتوث اومده بود تفریح یکسری شده بود صبح تا شب فیلم و عکس بلوتوثی دیدن و فرستادن و .... بعدش طرح قرمز اپراتور دوم با کسر ماهانه 2000 و بعد 2500 تومن باعث شد تا پیامک های رایگان و نامحدود بهم بدن و بازار sms بازی ها حسابی داغ داغ شد و هرجا میرفتی چند نفری بودن که بیل بیلک شون درآوردن و داشتن موذیانه می خندیدن و جک می خواندن . دیگه قاب گوشی موبایل مثل بوگیر اتاق ماشین در انواع و اقسام رنگ ها و طرح ها پیدا میشد و انقدر افراط کردیم تا آوردن گوشی تلفن همراه در مدارس طی قانون آموزش پرورش در سال 87_86 اجرایی شد . 

 

 اما بازهم این سیر تحول ادامه داشت تا اینکه اپراتور اول در سال 91 با هماهنگی منظم و از پیش برنامه ریزی شده بیش از صدها مدرسه در سراسر کشور ، اقدام به پخش سیمکارت های رایگان دانش آموزی در مدارس کرد ؛ این یک شک بزرگ محسوب میشد که چرا چیزی که خودتون میگین ممنوع هست رو در مدارس تبلیغ می کنید و مثلا مگه لازمه والا ...

در سال 92 طی هوشمند سازی مدارس مدیران یک منطقه از مدارس بالا شهر ، با دریافت پورسانت از فلان شرکت وارد کننده تبلت ، لازمه استفاده از امکاناتمدرسه هوشمند را در مجاب کردن اولیا برای خرید " تبلت های دانش آموزی " برای دانش آموزان خود کردند . و این ماجرا انقدر ادامه داشت که در سال 94 طی فراخوانی از دانش آموزان سراسر کشور در مدارس خواسته شد تا در مسابقه عکس سلفی با موضوع "روز معلم" شرکت کنند و به بهترین عکس های سلفی نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد .

 

دیدین ، همان طور که رنگ و لعاب ویترین مغازه های خیابان جمهوری و ولیعصر طی ده سال گذشته با ورود گچت های هوشمند خیلی عوض شد ، فرهنگ استفاده در بین ما هم انقدری تغییر کرد که الان برامون خیلی چیزها مثل قبل حساس نیست ؛ شاید این داستان ها و کلی خاطره دیگه از همین گوشی های موبایل وقتی برای بچه های دهه نود چند سال بعد تعریف کنیم مثل همون جریان چراغ گرسوز و کرسی شب های سرد زمستون و صف شیر کوپنی و ... که خاطرات من و امثال من بوده و برای شما جالبه ، برای آنها هم خنده دار باشه .

حالا نمیخوام اوقاتت تلخ کنم و بگم ناز شصت سازنده های امریکایی و فنلاندی و کره ای که چقدر طی ده سال اخیر پیشرفت کردن و من و شما فقط اندرخم صدها پیام نخوانده و invite شدن در فلان گروه جدید ماندیم و برای خودمون با روزمرگی ها خاطره ساختیم ؛ اما الحق سهم من و تو از این همه تحول در دنیا اونم در زمینه های مختلف چقدر هست ؟

 

تو 5 سال گذشته از عمرت در دنیا چقدر تاثیر گذار بودی و چقدر تاثیر پذیر ؟

 

حالا چرا انقدر تاثیر پذیر بودیم و اصلا چجوری این همه تاثیرات بدون اینکه خودمون انتخاب کنیم به ذهن و فکر ما ورود پیدا کردند  ؟

اگر میخوای بدونی که چرا تا الان اونطور باید در زندگی پیشرفت نکردی ، حتما این کارگاه گوش کن .

اگر میخوای بدونی کدام انتخاب های غلط باعث شده تا تاثیرپذیر باشی و چیکار باید میکردی تا تاثیر گذار باشی حتما فایل صوتی این جلسه گوش کن و اون رو به خیلی ها هدیه کن تا همه بدانند و تغییر کنند .

 

تو روزهای باقی مانده تا کنکور برای تک تک تون با ذکر نام دعا می کنم و از خدا میخوام به همگی کمک کنه تا خودشون پیدا کنن و بتونن به بهترین هایی که لایق هستند برسند . می دونم که میشه ، یقین دارم که میشه .

 فقط یک قدری تو تعمیم و مقایسه بذار کنار و خودت باش ... تو خودت بهترین نقش آفرینش هستی و به مدل خودت موفقیت برات حتما امکان پذیره و در غیراینصورت دچار وسواس بیماری گون توقعات بیجا قبل از عمل و مقایسه و حسادت میشی . 

 

پذیرش مشاور کنکور سال 95

 

یادم میاد تو برنامه آقای گزارشگر که در عید امسال هم پخش شد ، دکتر صدر همیشه تاکید داشت تقلید نکنید ، خودتون باشید ، چون خودتون بهترین هستین ، فقط اگر قدری رو خودت کار کنی . منم بهت قول میدم که فاصله ات با دیگران انقدری نیست که داری خودت اذیت می کنی و اگر رو فرم باشی  خودت باشی ، معجزه میشی . تو این راه از طرز فکر کسی در مورد خودت هراس نداشته باش و هر چیزی که قراره رو برو یا پشت سر بهت بگن رو ازش راحت رد شو . حتی شده تیکه کنایه های خانواده و بعضی از اساتید که از الان شروع کردی بخوانی فایده نداره و ... و یا دوستانی که خودشان چون نمی توانند بخونند میخوام بقیه رو هم ترور شخصیتی  روحی کنن

 

آموزش صفر تا صد کنکور

 

موضوع این جلسه :

 

آموزش مبانی علم TA و ذکر مصداق های عینی و عملی در تغییر نگرش به زندگی و دوری از استرس

+ پاسخ به چند سوال مهم کنکوریها؛ کاری از استاد علیرضا افشار مشاور برتر تحصیلی و کنکور

 

لینک اصلی دانلود صوت مشاوره تحصیلی کنکور استادافشار

 

ثبت نام انتخاب رشته دانشگاه سراسری،آزاد 94 لینک کمکی دانلود صوت مشاوره تحصیلی کنکور استاد افشار


 

بچه هایی کنکوری و سوم دبیرستانی که دوست داشتن کارگاه ها و مقالات آموزشی و انگیزشی کنکور سال های قبل سایت رو هم ببینن ، می توانند از آرشیو ستون راست سایت استفاده کنند . در اینجا هم سعی شد تا با رای گیری چند نفر از اعضای سابق چند پست منتخب کنکوریهای 93 و 92 برای علاقه مندان معرفی کنیم . کاش وقت داشتی و همه کامنت های پست های بعد از عید سالهای قبل می خواندین تا متوجه می شدی خیلی از رتبه های برتر و دانشجویان دانشگاه های خوب نیز ، یک زمان در شرایط فعلی حال حاضر تو رو داشتند اما کم نیاوردن و

تا آخرین لحظه تو خط بودن .

 

مشاوره تحصیلی کنکور دکتر افشار

10 پست منتخب همین موقع های آرشیو سایتمون "مشاوره رایگان کنکور" برای سال  93 و 92  :

پیشنهاد ویژه : وقت داری همه پست های آموزشی، انگیزشی بعد از عید سال های قبل ببینید . برای من یکی که تمامش خاطره است


















 




برای مشاهده کامل مقالات و فایل های صوتی مشاوره کنکور خصوصی مشاوره دکتر افشار لطفا" عضو شوید  www.alirezael.ir

مشاوره تحصیلی کنکور افشار  09358960503: sms

 

 

سلام به همه بچه ها،اولیا محترم و همکاران عزیز؛آرزوی بهترین اوقات برای شما دارم و امیدوارم همه از صوت کارگاه قبلی سایت راجب روش های جمعبندی استفاده کرده باشین. خب بعد از مدت ها یک چرخی در بازار کتاب زدم تا ببینم در آستانه برگزاری فروشگاه بین المللی کتاب تهران (معادل نمایشگاه سابق) انتشارات ها چه کتاب هایی برای جمع بندی کنکوریهای عزیز 94 از تازه های نشر معرفی می کنند . بعد از چند ده دقیقه پرسه زدن و گیج شدن لا به لای کتاب های تست دوران دبستان و پایه های مختلفی که تجربه پنجم به بالاتر آنها را نداشتم و مشاهده رقابت داغ مولفان برای تشویق به تستی کار کردن دروس ساده سال های ابتدایی مدرسه به بهانه تیزهوشان و کوشا جان و ... به نقش محوری مادر عزیزم در گفتن دیکته شب و حل تمرین و رفع اشکال ریاضی و از مهمتر پشتیبانی همه جانبه از فعالیت های عملی و آزمایشگاهی مرتبط با کتاب علوم و پیک نوروزی و ... پی بردم  .

 

اما جدای از حاشیه های کودکی که جز جدایی ناپذیر علاقه مندی های من بوده و هست با پذیرش مسئولیت سنگین انتخاب و تصمیم گیری تهیه منابع پایان سال و به قول بچه ها سمت مرجع تقلید کنکوریها بودن، سعی کردم در نهایت با مقایسه و تهیه یک لیست خیال خودم و شما رو بابت صدها سوال مرتبط با منابع که چی بخریم و .... راحت کنم؛ اگرچه اگر خودم بجای تک تک داوطلبان کنکور بذارم نمی دونم چطوری بین این همه تبلیغات و تنوع به کسی اعتماد کنم و به یقین برسم که چی درسته ؟ ،کی راست میگه ؟ و بهترین کار کدوم هست ؟

 

جمع بندی انتشارات خوشخوان که برای دروس اختصاصی رشته ریاضی هست رو جالب ندیدم ؛ نقطه قوت کتاب های جمع بندی صفر تا صد کنکور درسنامه نکته وار و بدور از اضافه گویی بود ولی در عوض کار با آوردن تست های دانشگاه آزاد که ایده های آن جز برای تحمیل واحد پیشنیازی ریاضی سال آخر دبیرستان و 3 واحد هزینه اضافی طراحی میشد، خراب شد ؛ چون این ایده ها از سال 92 بعد از حذف کنکور آزاد کمتر قابل استفاده در کنکورهای سراسری است ؛ نکته دوم اشکال این مجموعه بیان بی شمار تست های دهه 70 بود که اون هم برای جمع بندی خیلی قدیمی شده و در مجموع نظر منو جلب نکرد .

 

کتاب های خط ویژه های گاج که متاسفانه برای رشته تجربی با نقص بزرگ نبود زیست و ریاضی تجربی بدجوری حال می گرفت اما در بقیه دروس به بروز رسانی کتاب تا کنکور 93 کارهای خوبی داشت , خط ویژه با بین بیان نکته وار درسنامه هایی روان تست های داخل و خارج کنکور و سنجش و تالیفی های بجا از محتوای کتاب درسی و تمرین ها منبع خوبی برای دوره در دروس تخصصی رشته ریاضی .

 البته عدم چاپ فیزیک هم مشکل دیگه خط ویژه ها بود .

نقطه قوت خط سفید و گل سرسبدش کتاب حل مساله شیمی هست که مرجع خیلی خوبی برای تمرین مسایل شیمی بچه های ریاضی و تجربی می تونه باشه .

 

جمع بندی انتشارات دریافت برای من یک سورپرایز داشت که هنوز در درس های اختصاصی رشته ریاضی و تجربی بجز بروز رسانی زیست شناسی دو جلدی و پرفروش علی محمد عمارلو ، دیگه در بقیه دروس زحمتی به خودش نداده بود و سوالات کنکور کتاب های جمع بندی نشر دریافت بروز شده کنکور 92 و 91 بود و حتی در جمع بندی دیفرانسیل رشته ریاضی بعد از فصل دنباله قسمت سری ها که الان خیلی وقته از کتاب حذف شده رو همچنان در خودش داشت و کلی هم براش داستان و درسنامه و تست آورده بود و این همون سیاست متاسفانه غلط اما سود آور خیلی از ناشران هست که میگن : یکبار خرج کن ، نویسنده بنویسه ، یک عمر طرح رو جلدش عوض کن و قیمت اش بر مبنای کاغذ کره ای وارداتی ببر بالا و بزن به جیب مبارک .

اما جدای از اختصاصی هایی که بجز زیست استاد عمارلو نظرم رو جلب نکرد در دروس عمومی دریافت بهتر کار کرده بود و منبع نسبتا خوبی برای دوره و مرور کنکوریها در هفته های آخر تدارک دیده بود .

 

کتاب های جمع بندی مهرماه همان انتشاراتی که در اواخر دهه 80 کم کم با همین کتاب های جمع بندی در 24 ساعت وارد عرصه رقابت با غول های بزرگ نشر آموزشی شد و ظرف مدت کوتاهی توانست جایگاه خودش پیدا کنه . مهر و ماه اگرچه کتاب های جامع یا مبحثی بدی رو هم برای طی سال چاپ نکرده ولی ثبات دپارتمان علمی نویسندگان این انتشارت ، بروز رسانی فوق العاده کتاب ها و همچنین تعهد به همه رشته های 3 گانه از جمله انشانی باعث شده تا کتاب های دوران جمع بندی مهر و ماه از فروش قابل توجهی برخوردار باشه و من هم از سبک کاری این مجموعه سپاسگذارم . از عربی فوق العاده اش گرفته تا تاریخ و جغرافیا انسانی ها کتاب های این مجموعه رو خوب می دونم و برای هر سه گروه نظری مهر و ماه گزینه خوبی برای انتخاب جمع بندی تک درس می بینم . سوالات داخل و خارج و قدری هم تالیفی و سنجش منبع استانداردی برای مرور سریع دروس گرد هم آورده و فقط مشکل فیزیک مهر و ماه که مجزا از این سیستم شده یکم کمیاب هست .

 

به عنوان پیشنهادهای تک درس از منابع جمع بندی کتاب فیل شیمی مبتکران و چکیده زمین خیلی سبز و جمع بندی زیست تخته سیاه و هفت چیز فیزیک خیلی سبز خوب میبینم ؛ در

 

مجموعا" اگر بخوام نظر قعطی خودم راجب منابع جمع بندی داشته باشم :

 

برای زیست جمع بندی تخته سیاه یا دریافت .

شیمی ها فیل مبتکران + حل مسائل خط ویژه

فیزیک و بقیه دروس اختصاصی خط ویژه یا مهر و ماه (بنا به سلیقه فردی یا نظر اساتید)

زمین خیلی سبز

عربی مهر و ماه

زبان و ادبیات ها دریافت

دینی خط ویژه یا مهر و ماه

اختصاصی های رشته انسانی مهر و ماه

 


برای جمع بندی با آزمونهای جامع داخل و خارج کشور یا همون روش جمع بندی دسته دوم کنکوریهای ، دور دنیا در 4 ساعت (گاج پاسخنامه اش بهتره) یا زرد کانون

 

 

پیشنهاد ویژه داوطلبان برتر درنمایشگاه کتاب شبیه ساز انتشارات همگامان و جامع تالیفی رزمندگان یا پکیج تست قرمز درصورتی که همه کنکورها داخل و خارج و جامع های سنجش کار کردین بگیرین ؛ + کیفیت سوالات جامع گام آخر گزینه دو هم بالاست،حتما سوالاتش بگیرین.

 

 

اما در مورد لوح های فشرده جمع بندی کنکور و موسساتی که خود استاد کتاب جمع بندی هم در بازار داره ، مسلما روش کلی برمبنای تدریس همان کتاب خواهد بود و تهیه همان کتاب شاید خیلی اززان تر هم باشه . بازهم تذکر که امیدوارم همواره توجه می کنید که منابع جمع بندی هیچ کدام جایگزین نخوانده ها و فصولی که تا حالا کاری براشون انجام ندادیم نیستند و در این مورد خاص زیاد به تبلیغات خیلی اغراق آمیز دایه های عزیزتر از مادر که میگن از الان از صفر بخوانی با فلان منابع ... فلان قدر میزنی ،، توجه نکنید . بخصوص بچه های ضعیف تر برای خرید طمع نکنند چون بیشتر از آن بازدهی که کار چنین موسساتی هرسال دارند ، در واقع برای سود بیشتر و فروش کل پکیج به دامن زدن و اضافه کردن مبحث جدید بدون حصول اطمینان به تسلط به روی بحث های قبلی اقدام می کنند و این باعث میشه تا کنکوریهای ضعیف از تثبیت همان حداقل فصل های خوانده شده و قابل جمع بندی هم باز بمانند .

 

یک حساب سرانگشتی میگه با وجود این همه موسسه ای که در کار فروش محصولات آموزشی هستند و تعداد بی شماری کلاس کنکور و سیستم های آزمونی و کتاب های ناشران متنوع مشاوران رنگ و وارنگ و ... که هر کدام خودشون صاحب سبک و ادعا و تضمین می دانند و در کنار تراکنش مالی چند صد میلیاردی بازار کنکور و آموزش در ایران چرا همچنان میانگین درصدهای آزمون سراسری کنکور انقدر کمه ؟؟ !! و وقتی پیک سنجش چاپ آبان هرسال مطالعه می کنی ، به ناگهان شکه میشی که مگه میشه با این همه امکانات و هزینه و سخت افزار این نتایج بدست بیاد !!!

و اونجاست که به حرف من میرسی که همیشه میگم :

 

خودت شرط موفق شدن یا نشدنت هستی و این فقط خود تو هستی که با عملکردت ثابت می کنی رتبه میشی یا نه ؛ و این وسط هیچ راه منحصر به فرد و میان بری وجود نداره .

 

نام بعضی از منابع جمع بندی که برده نشد احتمالا خیلی رو بورس نیست و یقین دارم با توضیحاتی که گفته شد و به علاوه مشورت با استاتید صاحب نظر می تونید کتاب جمع بندی تک درس خوبی داشته باشین . لازم به ذکر هست که خلاصه نویسی هایی خودت و اون دست نوشته و تحلیل آزمون هایی که خیلی تاکید کردیم در ماه های قبل حتی می تونه از هر کتاب خلاصه ای برات بهتر باشه .... البته اگر داری ...

 

 

انشالله تا آخرین روز کنکور ۹۴به این جمله اعتقاد داریم

www.alirezael.ir

 

 

وقت مشاوره (تک جلسه /ماهانه) تلفنی تحصیلی و کنکور 94 و 95 ؛

ارسال پیامک به خط مستقیم استاد افشار : 09358960503

 

 

یادم بچه تر که بودیم جسارت مون خیلی بیشتر بود ؛ بدون ترس از نوزیدن باد ، بادبادک درست می کردیم ؛ بدون تر از ترکیدن بادکنک تا جایی که نفس داشتیم بادش می کردیم ؛ با نی همه خامه های نون خامه های توپولی خالی می کردیم و شایدم مثل من عاشق ناخک زدن به تیکه میوه ها یا دراژه های شیرینی تر بودی !

http://alirezael.ir

مثل کبریت کشیدن در باد

زندگی دشوار است

من خلاف جهت آب شنا کردن را

مثل یک معجزه باور دارم

آخرین دانه کبریتم را

می کشم در باد
هر چه باداباد !
(سهراب سپهری)
مدرسه رفتن تنهایی و مستقل رد شدن از خیابون بزرگترین نشانه استقلال مون بود ؛ یادش بخیر با دوست قدیمی و صمیمی ام برای داشتن دوچرخه سایز26 شرکت آساک دوچرخ که اون زمان رو بورس بود چه نقشه هایی که نکشیدیم و آخرش هم موفق شدیم با زیرکی بخریم.
یاد همه یادم تو را فراموش ها بخیر ...

http://alirezael.ir/post/410

کودکی شش ساله مادرش را بر روی تخت بیمارستان دید و دکترش گفت تا چند وقت دیگر زنده نمی ماند ...
کودک سوال کرد چند وقت دیگر ؟
دکتر گفت پاییز ...
بچه گفت پاییز یعنی چه روز ؟
دکتر گفت وقتیکه برگهای درختان می ریزد ...
بچه خانه آمد و نخ و سوزن برداشت، رفت تا تمام برگ های شهر را به درختان بدوزد ...


با دیدن این تصاویر انگار یکبار دیگه برام گوشزد میشه که هنوز هم بچه هایی هستن که قدر هرچیزی که بدست بیارن می دونن و بدون ترس پا به دامن جبر زمونه گذاشتن و برای بقیا و بهتر شدن تلاش می کنن و به هرجا برسن حق شون هست ؛ بچه های سخت کوش و رنج دیده ای که می دونم روزی از فصل خزان به بهار میرسن و می تونن بهترین ها بشن و الان هم بهترین درس ها به من و تو میدن .


http://alirezael.ir/post/412
http://alirezael.ir/post/412
 
مرا ببخش به خاطر بی تفاوتی هایم نسبت به تو!
از اینکه بارها و بارها از دردهایت گفتم و هیچگاه گرمی دستانی نشد
تا لمسش کنی، احساس کنی و به یاریت بشتابد ...
 مرا ببخش از اینکه قصه های اندوهگین تو،
شروعِ تمامِ مجالس هاست و فقط متاثر شدن، شده کارِ ما ...
 نامهربانی ها را انداختیم گردنِ زندگی تا شانه خالی کنیم از دادرسی ها و هزار افسوس که این چرخ گردون به دست ما می چرخد ...
 گاهی به تو که می رسم می ایستم، شاید پیدایت کنم ولی،
گم در مشکلاتِ ناچیزِ بزرگ کرده خویش می شوم؛ مشکلاتی که بهانه خوبی شده برای سر باز زدن از همه چیز و همه کس ...
 مگر سقف آرزوهای تو چقدر است در این دنیا؟! چیزی جز یک لبخند؟ یک مهربانی؟
پس مرا ببخش از اینکه فراموش کرده ام آدمیت را و باور کن
روزی خواهم آمد با سبدی پر از لبخند، حتی شده دانه دانه لبخندها را از ستاره ها بچینم و بر لبانت بنشانم ...

خواهم آمد و برای گرفتنِ حقت از این دنیا می جنگم، حتی اگر به دست جماعت نااهل بمیرم .
برای اینکه بتونیم به نقطه ای برسیم که دست کسی بگیریم ، باید اول جا پای خودمون قرص و محکم کنیم و خودمون بجایی برسونیم تا دست مون برای یاری رساندن باز باشه و الان تو سر این دو راهی قرار گرفتی که باید انتخاب کنی آیا دوست داری با جذب کلی انرژی مثبت کائنات بسوی همچین اهداف والایی حرکت کنی یا اینکه میخوای بازم برای بد نشدن حالت چشم به واقعیت ها ببندی و خبر از نیمکت های سرد پارک ها در شب نداشته باشی ؟ !
یک نگاه به اعداد و ارقام این سایت که مثل فرفره داره می چرخه و کنتور میندازه بنداز و با خودت رک و رو راست بگو تو جهت کمک به کدام جبهه هستی ؟

http://www.worldometers.info/fa

مشاور پر انرژی کنکور


فوقش مگه چند سال دیگه این شور و حال و انگیزه داری که درس بخوانی ؟ مگه تا چند سال دیگه میشه رو توان جسمی و ذهنی آدم ها شیش دنگ حساب باز کرد و تا قبل از اینکه رو به زوال نرفته کاری کرد ؟
مگه تا چند سالگی فرصت سازندگی هست ؟ ؟
امروز تو میگذره به سادگی ، امروز فردای دیروزه و تو همون آدم همیشگی ....
باور کن زندگی همین امروزه .... تا قبل از اینکه فرصت ها همچون ابر بگذرن ...
بار سنگین گذشته های بد همین جا بذار زمین ، رها کن و سبک بال پرواز کن ....
مهر تجربه به پای همه اشتباهاتت بزن و یکبار برای همیشه همیشه به خودت بگو
 " من خودم بخشیدم "



خدایا

داده هایت ، نداده هایت و گرفته هایت را شکر می گویم؛


چون داده هایت نعمت ، نداده هایت حکمت و گرفته هایت امتحان است.

 



کمی صبر کن ... تو مثل درختان مقاوم باش ؛ خدا کار خودش خوب بلده .
 هر چهار فصل زندگی هم زیبایی خودش داره و فقط کسی لذت موفقیت را می چشه که قبلش تجربه سختی و نرسیدن داشته باشه ؛ و در اصل ماجرا رسیدن و نرسیدنی در کار نیست و این بهانه ای برای دیدن مسیر و در حرکت بودن است ؛ بسوی مسیری که کسی خیلی ها از جایی که فکرش نمی کردن به کمال رسیدن و دچار عشق بازی با بخشی از این زندگی شدن .

شاید مثل علاقه جودی به بابا لنگ درازی که تا حالا اونو ندیده .

 

 

با عرض سلام و ادب خدمت یکایک شما عزیزان

امیدوارم که ایام پیش رو به کام تون باشه و سلامت و پرانرژی در حال سپری کردن بهترین روزهای عمرتون باشین

خوشحالم که امروز بیستم اردیبهشت 92 براتون 2 تا هدیه دارم .

 اولیش ... همایش هفته سوم اردیبهشت ماه با محوریت مسائل انگیزش تحصیلی ، باید ها و نبایدهای این دوران ، چگونگی برخورد با امتحانات تشریحی ، نحوه جمع بندی دروس و ...

دومیش ... دو تا آزمون شبیه ساز جامع برای بچه های رشته ریاضی و تجربی که پیشنهاد می کنم بچه ها رشته مخالف خودشون رو هم دانلود کنن تا از سوالات شیمی و عمومی هاش استفاده کنن .

همونطوری که میدونید آزمون های جامع شبیه ساز تالیفی منبع خوبی برای تمرین و تکرار شما در دوران جمع بندی و فارغ از سوالات دست خورده ای هست که امثالش رو بارها در طول سال حل کردین و شاید از حفظ باشین .

اینم جدولی حقیقی (منبع مجله نیمکت گاج) برای اونایی که میخوان در این 6 هفته پایانی مثل بمب شیمیایی عمل کنن . خدا رو شکر همه نظرات رو هم جواب دادم .

 

                

 

دانلود همایش اردیبهشت :

 

 دانلود آزمون شبیه ساز جامع رشته ریاضی

 

 دانلود آزمون شبیه ساز جامع رشته تجربی :  

 

سایت اصلی : پاسخ به سوالات رایگان : www.alirezael.ir

شنبه 2 ارديبهشت 1398برچسب:جمع بندی کنکور 91:, :: 7:43 :: نويسنده : استاد علیرضا افشار

قطار به سرعت گذشت و رفت

فردا کنار ریل ، فانوس شکسته با ریزعلی ریز ریز

این کار پاسخ لوکوموتیوران به جریمه معلم بود که ، چوپان دروغگو را ده دمرتبه مشق گفته بود

 

بازهم روز دیگری از روزهایم از نیمه گذشته، سوگوارانه به غروب نشسته ام . این تن خسته را توان رویش نیست ! ای لحظه های خورشیدی، آخرین ترکش های نور را نثار روح رنجورم کنید.

 

                                                   



ادامه مطلب ...