سایت اصلی و کانال دکتر علیرضا افشار مشاوره کنکور۹۹ علیرضا افشار
مشاوره کنکور۹۹ علیرضا افشار
انتخاب رشته کنکور98 .مشاوره انفرادی تحصیلی.مشاوره کنکور دکتر افشار.برنامه ریزی تلفنی کنکور99
درباره وبلاگ


پایگاه مشاوره کنکور رایگان (www.alirezaafshar.org) محلی ست برای یاری شما داوطالبان کنکور۹۹ و در جهت گسترش عدالت آموزشی در کشور گام بر می دارد که فاصل صوتی کلاس مشاوره ای دکتر افشار؛،.مطالب ارائه شده همگی مطابق برترین اصول و شیوه های مطالعه و انگیزش تحصیلی می باشد . سوالات شما دوستان در کمتر از 72 ساعت پاسخ داده می شود و شما داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی می توانید ، با کمال اعتماد به مشاوران توصیه ها را توشه راه خود قرار دهید . امیدواریم که بتوانیم شما را تا رسیدن به رویایتان یاری کنیم . با تشکر و احترام : کانال مشاوره علیرضا افشار https://telegram.me/alirezaafsharofficial
آخرین مطالب

هنوز هم نمیدونم چرا انقدر بازار منابع کنکور داغ هست و همه ی جورایی دنبال اون چند درصد تغییرات هستن . خب از طرفی حق دارید که منابع بروز رو داشته باشید ولی کنکور انقدر وسیع و مفهومی و ریز و دقیق هست که درصورت داشتن منابع جدید که اغلب رو به سمت سانسور کتب درسی ( مثل تغییرات ریاضیات پارسال و دین و زندگی امسال ) بازهم لازم هست که منابع قدیم رو برای تفهیم بهتر در کنار اونا نیم نگاهی بندازین . بهتون قول میدم که از برخی تفسیرهای خارج از کتاب برخی اساتید و کتاب های غیراستاندارد بهتره . در مجموع منابع طرح سوالات کنکور92 باید از قرار زیر باشن :


سال دوم چاپ 89 . سال تحصیلی:90_89

سال سوم چاپ 90. سال تحصیلی:91_90

سال چهارم چاپ91.سال تحصیلی:92_91

 

توجه: با توجه به این توضیحات مثلا اگر کتاب زبان فارسی3 بچه های سال سوم دبیرستان امسال عوض شده باشه، این تغییرات شامل کنکوری های92 نمیشه و اونا باید منبع چاپ 90 رو داشته باشن و نه چاپ 91

این بدین معنی نیست که همه کتاب های شما باید سال چاپش اینا باشه . این کتاب ها سال چاپ کنکوری های دست اول امسال هست . فارغ التحصیلان با مقایسه منابع می تونند خودشون با اینا به تغییرات پی ببرن . ما برای راحتی کار شما تغییرات جزئی درس زیست امسال و همین طور کلی دین و زندگی امسال نسبت به کنکور گذشته رو آوردیم .

فارغ التحصیلان این دو مطلب ( بخصوص دین و زندگی سال چهارم) رو دانلود کنن حتما" چون حتی در سایت چاپ کتاب هایی درسی هم هنوز PDF هاش نیست .



دانلود کتاب دین و زندگی سال چهارم(چاپ جدید)

قسمت ها :      1        2       3       4       5



دانلود تغییرات زیست:

زندگی، باور دریاست در اندیشه ماهی، در تنگ

زندگی، ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق

زندگی، فهم نفهمیدن هاست

زندگی، پنجره ای باز، به دنیای وجود

تا که این پنجره باز است، جهانی با ماست

آسمان، نور، خدا، عشق، سعادت با ماست

فرصت بازی این پنجره را دریابیم

در نبندیم به نور، در نبندیم به آرامش پر مهر نسیم

پرده از ساحت دل برگیریم

رو به این پنجره، با شوق، سلامی بکنیم

زندگی، رسم پذیرایی از تقدیر است

وزن خوشبختی من، وزن رضایتمندی ست

 

دانلود همایش زیبا هدف گذاری معنوی

(ویژه ماه رمضان)

 


 در این شبهای عزیز اِلتــــماسِ دُعــــا ...

 

لینک اصلی

 

لینک کمکی

سایت www.alirezael.ir

تمایل به اخذ وقت مشاوره تلفنی مشاوره مستقیم با استاد افشار

و همچنین رزرو وقت مشاوره تلفنی انتخاب رشته

ارسال پیامک به

09358960503

 

 

نکات اولیه برنامه سازی کنکور نود و دو

 

سلام . آدینه همگی دوستان بخیر .

استاد انقدر تاکید رو این شروع قدرتمند و درست و حسابی کنکور کردن که فکر کنم از بچه های اینجا کسی نباشه که مونده باشه . اگه اینطوره هر چه زودتر نیت کن و یا علی رو بگو .

برای همگی شما بترین ها رو آرزو می کنم و خدا رو شکر می کنم که بازم قسمت شد تا بتونیم در جهت پیشرفت شما قدی برداریم .

امروز در خدمت شما هستیم با کارگاه اولیه برنامه سازی .

 شهر قم . سالن شهدای شهرداری قم . هفته اخیر

در ضمن کارگاه تداعی معانی و تصویر سازی استاد خیلی ارزش داره و ازتون میخوام هر کسی دانلود نکرده اون رو از دست نده . با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان مطالب بعدی پیرامون مطالعه موثر در کنار روزه داری و همین طور اصل کلی برنامه سازی می باشد .

انجمن و تالارهای سایت رو هم از دست ندین . در ارائه مطالب و پاسخ گویی به سوالات و شرکت در بحث ها فعال باشید.

 به امید روزهای بهتر

 

 

               لینک اصلی 


                                       لینک کمکی  

www.alirezael.ir

 

نکات اولیه برنامه سازی کنکور نود و دو

 

سلام . آدینه همگی دوستان بخیر .

استاد انقدر تاکید رو این شروع قدرتمند و درست و حسابی کنکور کردن که فکر کنم از بچه های اینجا کسی نباشه که مونده باشه . اگه اینطوره هر چه زودتر نیت کن و یا علی رو بگو .

برای همگی شما بترین ها رو آرزو می کنم و خدا رو شکر می کنم که بازم قسمت شد تا بتونیم در جهت پیشرفت شما قدی برداریم .

امروز در خدمت شما هستیم با کارگاه اولیه برنامه سازی .

 شهر قم . سالن شهدای شهرداری قم . هفته اخیر

در ضمن کارگاه تداعی معانی و تصویر سازی استاد خیلی ارزش داره و ازتون میخوام هر کسی دانلود نکرده اون رو از دست نده . با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان مطالب بعدی پیرامون مطالعه موثر در کنار روزه داری و همین طور اصل کلی برنامه سازی می باشد .

انجمن و تالارهای سایت رو هم از دست ندین . در ارائه مطالب و پاسخ گویی به سوالات و شرکت در بحث ها فعال باشید.

 به امید روزهای بهتر

 

 

               لینک اصلی 


                                       لینک کمکی  

www.alirezael.ir

 

انتخاب رشته کنو بعد پشت کنکور 94 بمون

کسانی که مثل خیلی ها با خیال راحت قصد پشت کنکور موندن در سال 94 دارند حتما توجه کنند،اگر چه معدل مشکل ساز نمیشه اما برای رتبه شدن اما دقت کنی که روند اشتباه سال گذشته ات جبران بشه :

کارگاه تحصصی زیر در اینباره است ( ماندن یا رفتن ، مساله این است!!!)

1

 

 

شماره پیامک مشاوره تک جلسه ای "تلفنی " و مشورت با استاد افشار 09358960503


به منظور بهره گیری همه داوطلبان از خدمات مشاوره ای برتر و برابر در کشور و در راستای تحکیم بنیه علمی مراکز آموزش عالی به سبب انتخاب درست آینده دانشجویان در مقطع حساس کنونی مجموعه با شرایط و امکانات زیر اقدام به مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکورهای سال 93 می نماید .

 

مراحل اجرای تعیین رشته محل تلفنی ویژه کنکوریهای 93 و برای کلیه رشته های نظری:

 

0_ دریافت فایل صوتی جلسات توجیهی انتخاب رشته 93 در هفته اول مرداد(راهنمایی کلی و توضیح پروسه) (فایل صوتی جلسه توجیهی 1 پایین دانلود کنید)

1_ ارائه فرم رغبت سنج شغلی (تیپ شخصیتی) کودر یا هالند (18 تیر انجام شد؛ پایین دانلود کنید)

2_ تحلیل اطلاعات فردی تست بالا و شناسایی فردی اولویت ها در رشته ، شهر ، نوع دانشگاه

3_ تماس تلفنی اول با استاد

4_ انتخاب رشته کامپیوتری(نرم افزاری) مطابق با آخرین تغییرات ظرفیت ها و مقررات آموزشی کشور

5_ تکمیل فرم اولیه + سوال و جواب مرتبط

6_ تماس تلفنی دوم با استاد (2 روز بعد)

7_ تنظیم فرم نهایی انتخاب رشته + چک،دبل چک (اعمال تغییرات دستی)

 

اولویت انتخاب رشته با داوطلبان مستمر مشاوره تلفنی ماهانه سال 93_92 جناب افشار و شاگردان کلاس های مشاوره شهرستان ایشان می باشد و بدیهی است که کنکوریهای دیگر در صورت وجود ظرفیت خالی پذیرفته می شوند .

 

انتخاب رشته کنکور سال 93 برای کلیه گروه های 5 گانه رشته های نظری می باشد.

انتخاب رشته آزاد،سراسری (با آزمون، بدون آزمون) همزمان و یکجا انجام خواهد شد.

مشاوره و سوال جواب در مورد آزمون عملی و مصاحبه برخی رشته ها،رشته محل های خاص،بورسیه،تربیت معلم،بین الملل،داوطلبان دارای سهمیه و ... شامل هزینه های اضافی نمی باشد.

 

به دلیل محدودیت در پذیرش تعداد زیاد آن دسته از داوطلبانی که مایل به انتخاب رشته تلفنی با دکتر افشار هستند می توانند از هم اکنون با ارسال پیامک " انتخاب رشته" به ایشان پیش ثبت نام کنند و در اولین اولویت تعیین رشته کنکور93 قرار


 

دانلود جلسه توجیهی شماره یک ( رغبت سنج شغلی ، تشخیص تیپ شخصیتی ، نحوه کسب اطلاعات در مورد رشته ها ) 18 تیر

با نام خدا و بی مقدمه بریم سر اصل مطلب

هرچی که بود ، بد یا خوب ؛ هر طور که امتحان دادی ، موفق یا ناکام و با هر رتبه و درصدهایی که خواهی شد ... انتخاب رشته رو پیش رو داری ؛ انتخابی که بارها حتی به اون دسته ای که میخواستن پشت کنکور هم بمونن و 94 انشالله بترکونن توصیه کردیم که انجام بدن و تا نتایج بیاد، بخونن و خودشون محک بزنن . این انتخاب به قدری حساس هست که هم اکنونی که دارم تایپ می کنم از 7 گل آلمان به برزیل در دقیقه 79بازی، تا به اینجا ، بیشتر جو گیر هستم . همون طور که نمیدونم 20 دقیقه پایانی چه اتفاقی میفته ، نمیدونم برای سرنوشت تو هم چه اتفاقی قراره بیفته و در نهایت، من تو رو به چه اسم و رسمی 6  سال دیگه باید بشناسم . اینکه آخرش از رشته ات راضی هستی و اون مطابق علایق و استعدادت هست یا که نه ...

میدونم که تو هم مثل من دلت خیلی پره و میگی استاد جان آدم علم غیب نداره که بدونه چی خوبه و چی بده و این مثل هندونه قاچ نشده میمونه ... درست میگی ؛ حق داری . کم کاری از من و من ها بوده که برات قضیه رو باز نکردیم و الان بهت حق میدم که گیج باشی و ندونی چیکار کنی .  اما امیدوارم از وقتی که این مطلب رو می خونی حداقل 10 روزی تا انتخاب رشته ات وقت داشته باشی تا بشینی و سر فرصت کارهایی که بهت میگم انجام بدی . کارهایی که هیچ کدوم از مشاورهای تجربی و غیرتخصصی حتی ازش خبر هم ندارن و با چند تا فایل PDF سایت های آموزشی موجود و نهایت یک نرم افزار با سرنوشت جوون مردم بازی می کنن . خب پس اول کارگاه توجیهی انتخاب رشته کنکور 93 از اینجا دریافت کن و گوش بده و بعد اطلاعات مربوط به فرم تست های علمی پر کن و نگه دار پیش خودت و کارهای تحقیقاتی خودت از هم اکنون آغاز کن و صبر کن تا نوبتت بشه برای تحلیل اطلاعات اولیه. (البته به علت کفیت خدمات و هزینه کم انتخاب رشته تلفنی نسبت به معدود مراکز حضوری مشابه، مشاوره انتخاب رشته 93 فقط از افرادی که تا قبل از موعد تکمیل ظرفیت ما پیش ثبت نام کنند، انجام میشود. "انتخاب رشته" پیامک کنید به 09358960503) همچنین فایل ضمیمه آزمون تیپ شخصیتی هالند و هوش آزمایی گاردنر از اینجا دانلود کنید .

 

لینک های دانلود کارگاه توجیهی اول انتخاب رشته کنکور 93 ( لینک 1 ، لینک کمکی )

 

       دانلود فایل ضمیمه تست های مشاوره و روانشناسی مرتبط


2 تا جلسه هم از کلاس های ضبط شده سال پیش دکتر افشار براتون گذاشتم که خودتون همه چم و خم راه دست تون بیاد

اولی :

 

لینک دانلود 

 

لینک دانلود(کمکی) 

دومی :



لینک دانلود

 

لینک کمکی دانلود

 

 

امروز در کنار شما کنکوری های عزیز سال 93 هستیم با یک همایش کاربردی از استاد افشار ( مشاور انگیزش تحصیلی)

سوال و جواب و رفع اشکال پروسه 1 ماه اول کنکور 93 + ایجاد اعتماد به نفس به کسانی که نمرات نهایی پایینی دارند و از هم اکنون نگران عدم احراز موفقیت در کنکور هستن

دانلود همایش از دو لینک امکان پذیر است

لینک اصلی     لینک کمکی

شماره تماس مشاوره تلفنی مستقیم : 09358960503

وبسایت استاد افشار 

 

 

 

رویاهای تو پر از آدرس های شبیه بهم می شوند ، سیم های خاردار دور عواطف کلماتت می کشی و کم کم حتی در درس خواندن عادی ات هم دچار شک و تردید می شوی . گویی که انگار از کره ای دیگر آمده ای و هیچ گاه محصل نبودی . روزها هر روز می آیند و علف های موهوم ذهن تو نیز همچنان می رویند و در برزخ حرکت یا سکون با خود می جنگی ، بی آنکه برای کنکورت قدم از قدم برداری . نمی دانم چرا هنوز هم بهترین جزوه ، کتاب ، آموزشگاه ، آزمون و مشاوره و ... را پیدا نکردی !!!! فکر نمی کنی اگر بدون معطلی دست به کار می شد الان در جایگاه بهتری بودی ... ؟؟؟

ریشه اهمال کاری و سکون و تردیدهای تو کامل گرا بودن توست . اینکه فکر می کنی همه چیز محیا شود و بعد من آماده ام

 

اینو بدون که هر چقدر بگذره اراده درونی تو منفعل تر میشه و این تردیدهای بیمارگون مثل کشتی به گل نشسته نیازمند قدرت و نیرو حمایتی بیشتری میشه و لکه ی مضر اون سخت تر از روح و تن ات بیرون میره . ازت میخوام که امروز رو انرژی بذاری و برای ساختن اون شخصیت منحصر به فردی که خیلی وقت هست منتظرشی تلاش کنی ، تا فردا با اراده و امیدوار تر از امروز گام برداری . اینو همیشه بدون که فردای فرداهای تو در گرو اندیشه و عمل امروزهای توست .

 

به خودت افتخار کن و سعی ات این باشه تا مثل این دانش آموز عزیز من که نظرش رو بعد از کنکور در مورد این یکسال برامون نوشته، تو الان به این نقطه برسی و تخت گاز جلو بری

 

از وقتي که حتي هنوز نميدونستم دغدغه رو با غين مينويسن يا با قاف احساس ميکردم ميدونم که اين کلمه خيلي بده

 

احساس ميکردم مثل بچه هاي بزرگتر از خودم , مثل دختر همسايمون, مثل خيلي هاي ديگه يه روز اين جونور سراغ

 

منم مياد. حالا  امروز اينجا فهميدم که متاسفانه احساساتم کاملا درست بوده فقط تنها جايي که خطا کرده بودم در

 

مورد جونور بودنش بود  تازه فهميدم خودش جونور نيست , انگار يه ديو بد دلي رو تو دل ما الکي الکي بيدار ميکنه.

 

امروز فهميدم دغدغه يعني بي خوابي براي درس خوندن . دغدغه يعني براي پيدا کردن يه کتاب نيم ساعت تو بازار

 

شام اتاقت شنا کني و اخرشم هيچي . دغدغه يعني صبح ساعت 4 عين کرم شب تاپ لاي پتو  بپيچي و تو سرماي

 

هواي گرگ و ميش صبح درس بخوني . دغدغه يعني  ساندويچ ناهار رو توي ماشين از راه مدرسه تا اموزشگاه

 

گاز بزني و سعي کني ازش لذت ببري . دغدغه يعني نذر و نيازهاي مادر جون براي قبول شدن تو کنکور . يعني

 

يه روز افتابي در کمال خونسردي براي رها شدن چند دقيقه ايي از فشاري که داره له ات ميکنه با خونوادت بري

 

سينما ,بعد اولين تبليغي که قبل از فيلم پخش ميشه تبليغ کلاس کنکور باشه فکرشو بکن چقد ضدحاله........

 

دغدغه يعني خيلي چيزاي ديگه که حتي گفتنشم برام دغدغه مياره . قبل از کنکور انگار فقط  با Q=mc∆θ

 

ميشه گرماي جهنمو اندازه گرفت.انگار نمودار زندگي نمودار اکيدا نزوليه . انگار  دلتاي زندگي هميشه منفيه .

 

قبل از کنکور انگار جواب هيچ کدوم از معادله ها درست از آب در نمي ياد . انگار داروين استعاره از همه ي

 

بدبختي ما بچه هاي تجربيه . کاشکي ميشد لااقل مولوي طبع شعر نداشت که ما يه تاريخ ادبيات کمتر حفظ کنيم .

 

انگار اسمون گرفتست.. اما.........

 

بعد از کنکور که انگار با Q=mc∆θ ميشه گرماي عشق رو اندازه گيري کرد . انگار ما بوديم که اين کاغذ نمودار زندگي

 

رو برعکس گرفته بوديم بچرخونيم ميبينيم که نمودار زندگي اکيدا صعوديه . انگار ما بوديم که علامت نامساوي رو

 

جلوي اون دلتاهه اشتباه گذاشته بوديم نه انگار هميشه هم ريشه داره و جواب داره و براي همه ي حرفامون حرف

 

و پاسخ واسه گفتن داره . بعد از کنکور  انگار معادله هاي زندگي بي نهايت تا جواب دارن انگار نه تنها داروين استعاره

 

از بدبختي هاي ما نيست بلکه برامون نشون دهنده يه عالمه اتفاقات خوبه که تو کتاب زيست شناسيمون خونديم .

 

بعد از کنکور انگار احساس ميکني کتاباي مولوي رو از کجا ميتونيم پيدا کنيم و بقيه شعر هاش هم بخونيم و

 

زندگينامه اش رو بهتر بشناسيم . و و و ......

 

بعد از کنکور خيلي چيزا شيرين تر ميشه پس انگار اين ما بوديم که همه چي رو سخت ميگيريم انگار اين ما

 

بوديم که يه خورده زيادي سخت مي گرفتيم  پس انگار فقط ماييم که بايد اهسته و پيوسته بريم تا اخرش کار

 

اوني بشه که دلمون ميخواد.

 

سایت ما

تلفن تماس برای مشاوره تلفنی شماره فقط با ارسال پیامک برای تعیین وقت قبلی

09358960503

علیرضا ابتدا همه کارهای کوچک و کم اهمیت را انجام داد . ابتدا غذای مفصلی خورد، چرا که اعتقاد داشت در حین مطالعه باید انرژی لازم را داشته باشد. طبیعتا" بعد از خوردن زیاد آدم خواب آلو میشه....پس رفت ی استراحتی بکنه و بعد بیاد با تمرکز و دقت بالا درس خوندنش رو شروع کنه . پس از بیدار شدن و صرف چای به سمت اتاق مطالعه رفت . چشمش به روزنامه ای که برادرش همین امروز صبح خریده بود افتاد و تصمیم گرفت نگاهی به آن بیاندازد ...خب همه شما میدانید که چقدر تیتر یک روزنامه های ورزشی برای جوانان ( آقاپسرها) اهمیت داره . پس از جویا شدن از احوال نوه های دنیزلی و رعایت نکردن سقف قراردادها در فصل جدید نقل و انتقالات و .... چشمش به اتاق شلخته اش افتاد و تصمیم گرفت یکبار هم که شده غرغر شنیدن خواهرش را تحمل نکند و اتاق مشترکشان را مرتب کند. حالا نوبت برنامه ریزی بود که از چه درسی شروع کند و بخواند . چشمش به رتبه تک رقمی چسبیده شده به روی دیوار افتاد و اسکناس 50 تومانی زیر شیشه میزش را دید . در هپروت خود سیر میکرد که به صدای نان خشکی گذارا از محله حواسش سرجاش اومد . از یکی از دوستانش شنیده بود که موسیقی بی کلام قدرت فعالیت ذهن را زیاد میکند ، پس ....؛ بعد از مرتفع کردن دیگر موانع و انتظار اینکه ساعت هر چه زودتر دقیقا" 16 شود تا رند کارش را شروع کند، برای مطالعه با خلوص نیت سمت ریاضی رفت . دست و پا شکسته چیزهایی خوند ولی خب میدونید که اون لحظه حس ریاضی نبود ... عربی هم که جزوه ام خوب نیست . پس گزینه یخچال را برای نوشیدن آب انتخاب کرد . چند پیامک و قدری تقکر .... ساعت17 شد . او... بله بذار برم سایت افشار ببینم آنلاین هست یا نه .... بعد از گذشت 30 دقیقه وبگردی و انتظار برای آنلاین شدن افشار، سوالات این کنکوری فرهیخته از مشاور شروع شد ... و ای وای و ای کاش که بازهم شب شد و 21 ام روز تابستان رفت .

اولین گام در مسیر موفقیت باور موفقیت است. نه اینکه خیلی سطحی با خود بگویید موفق خواهید شد و دیگر تمام! باور موفقیت باید جزئی از وجود و ملکه ذهنتان باشد تا به آن برسید. در زمینه کنکور گاهی نیاز به صیقل دادن باورها و ترمیم انگیزه ها با دست زدن به کارهای عجیب و غریب داریم. یک روز خارق العاده، یک نمره تراز خوب، ی  اعتماد به نفس عجیب و ....

پس باورهای بزرگ در جهت رسیدن به آرزوها، باید قدرت برانگیختن روان انسان را داشته باشد.

دوست ندارم تئوریته صحبت کنم ولی برخی حرف ها در قالب گفتمان خودمانی نمیگنجه و باید جو رسمی تر بشه ؛ اما بازهم سعی می کنم تا فضا همراه با تخلیه هیجانات (حس و حال) باشه . اصلا ی سوال ؟

 چرا درس میخونی و مهمتر از اون اینکه چرا میخوای در کنکور شرکت کنی ؟

چون بقیه هم همین کار رو می کنن ؟ / چون دوستان شما میخوان کنکور بدن ؟ / چون پدر و مادرت ازت خواستن ؟ / چون اگه کنکور ندی ، پس چیکار کنی ؟ و ....

هدف ....؟ عجب کلمه شیرینی ... از هر کسی بپرسی حداقل یکبار تو عمرش داشته ولی از اغلب بپرسن نشده که نشده ...

 چه تاسف بار ... نرسیدن ، جا موندن ، هدف ... مگه هدف نداشتم ...پس چی شد ؟ کی از دستم گرفتش ؟ نه ... نه .. نه ... هدف دارم ...میخوام کنکور بدم ... برای رتبه 1،10،100،1000 و رشته های ایده آل تاپ ترین دانشگاه ها ...او .... پس که اینطور ... پس تو هدف داری ...بله که دارم / میشه بهم نشونش بدی ؟ نشونش بدم ؟ آره ... هدفت رو میخوام ببینم . زده به سرت پسر !! هدفم رو میخوای ببینی . هدف که دیدنی نیست .. رسیدنی هست . آهان ... صحیح ..پس اونوقت از کجا معلوم که تو هدف داری و من ندارم ؟ ن م ی د و ن م ( نمیدونم)

همه ما در زندگی مون زمان هایی بوده که تا توانسته ایم وقت تلف کرده ایم . خیلی وقت ها هم حس و حال انجام یک کار مهم و تکلیف خاص رو نداشتیم و مدام اون رو پشت گوش انداخته ایم. درس خواندن در دوران مدرسه نیز گاهی اینطوری بوده. خیلی وقت ها درس را مثل آذوقه مورچه ها در تابستان انبار کرده ایم و سپس در فصل امحان اونا رو یکدفعه خوندیم . حالا میخوایم برای کنکور درس بخونیم. امسال سال سرنوشت هست... رقابت علمی برای تعیین رتبه و رشته و دانشگاه و شغل و آینده و .... پس باید قبول کنیم که شرایط فعلی خاص هست و دیگر جای این دست و آن دست کردن نیست.بایستی کار کرد ، کار اساسی . آستین هارو بالا زد و شروع کرد. پس اگر میخواهید رتبه خوبی بیاوردی از همین الان مثل یک کنکوری موفق رفتار کنید. لذت خیال در این است که بدون تلاش به آنچه میخواهید می رسیم؛ اما دنیای واقعی سخت گیر و واقع گرایانه رفتار میکند. عده کسانی که میخواهند رشته و دانشگاه خوب قبول بشن کم نیست. کنکور یعنی تعیین شایستگی دانش آموزی که میخواهد در دانشگاه تحصیل کند . ملاک این تعیین شایستگی تا حد زیادی اکتسابی بوده و هر کدوم از شما میتونید با پرورش نقاط مثبت در جهت هدف به این سطح نزدیک تر بشین. کنکور یعنی تمرین،تلاش مستمر،پشتکار،امید،مسئولیت پذیری و رسیدن به احساس ناب اعتماد به نفس واقعی. اینکه در رویا و خیال به دنبال رسیدن به اهداف بلند مثل رتبه خوب در کنکور باشی، اما هیچ تغییر خاصی در رفتار تحصیلی و مطالعاتی خودت ایجاد نکنی، دیوانگی است؛ این روزها جای خیلی چیزها باهم عوض شده و یکی از اون خیلی چیزها هم همین داشتن خیال پردازی و یا در بیان دیگه همون تفکر مثبت قبل از شروع کار هست. کسی رد نمیکنه که داشتن هدف و دید مثبت در گام نخست حس خوشاید حرکت رو به وجود میاره ؛ البته اگر در باطن حرکتی باشه . خیلی از کنکوری ها دوست دارن هر وقت که به هدف فکر کردن اون رو برای خودشون دست یافتنی ببین و به قولی خودشون رو در لباس دانشجویی فلان رشته و دانشگاه خاص متصور میکنن. این تفکر مثبت بجای اونکه همانند استارت ماشین فقط چند لحظه باشه و بعدش ما حرکت ناشی از این حرکت رو ببینیم، متاسفانه خوش خوشان بعضی بچه ها میشه . ( فکر کن راننده ای که دستش رو از استارت زدن و سوئیچ ماشین بر نمیداره) به نظرت چی میشه ؟ ی مدتی استارت میزنه ولی بعدش استارت میسوزه ... مثل دانش آموزی که با تعلل تا چند ماه اول هدف رو برای خودش دست یافتنی میدونه ولی کم کم  این حس جای خودش رو به تردید میده . بارها گفته ام و بازهم بارها و سال ها و به دفعات می گویم ... هدف یک مسیر هست . هدف یک زندگی هست . هدف نشون دادن تمام عمق وجود و عشق و علاقه هست . هدف در زمان نمیگنجه . هدف باید خودش رو هر لحظه نشون بده . هدف رو باید طوری هدایت کنی که تا آخرین روز کنکور با فکر کردن بهش انرژی بگیری . این جمله آخرم خیلی مهم بود . بچه هایی که یک بار حداقل کنکور دادن میدونن که چی میگم . وقتی از میانه های راه با فکر کردن به هدف قلبت تند تند به تپش میفته ... کف دستات عرق میکنه و فکر کردن بهش باعث استرس تو میشه .... واقعا چرا ؟ چرا هدف متعالی الان تو میتونه اینجوری بشه ؟ جان کلام در اینجا نهفته شده که بدونی، هنگامیکه مصمم به عمل میشی، تردیدها رو باید کنار بذاری و کارت رو شروع کنی . باید سعی کن همون شخصیت ایده آل در ذهنت رو اینبار با عمل نشون بدی و از این پس ذوق و شوق بیشتر در تو وقتی به وجود بیاد که تو کارت بیشتری رو انجام میدی . احساس اینکه لحظه به لحظه به سمت هدف نزدیک بشی بهت جان دوباره بده و از اینکه انقدر فوق العاده ای به خودت افتخار کنی. اینجاست که اون احساس خوب نشات گرفته از عمل گرایی بهت سوخت لازم برای پیمودن مسیر یک هدفبزرگ رو میده و میتونی یکسال در ایده آل ترین حالت ممکن تلاش کنی . اگه نمرات مدرسه و معدلت پایین بوده ، اگه سال گذشته رتبه ای که آوردی ناامید کننده بوده و به تو گفتن که امسال رتبه خوبی نخواهی داشت ... ( فقط بخند ) خنده ای از جنس عزم و اراده و همت ؛ و کاری کن حتی فراتر از معدل 11 بشی که در کنکور 3 رقمی شد . اینا همه به تو بستگی داره . بستگی داره که بدونی و بخوای با همین دانش ها و داشته ها کار رو شروع کنی و امیدوار باشی که مرحله به مرحله پیشرفت کنی. باید طوری تلاش کنی تا انتساب لقب فرد هدفمند به تو بیجا نباشه و هر گوشه ای از زندگی تو رو که نگاه می کنن ، رنگ و بویی از این هدف رو ببینن . مسیر ، مسیر عشق هست و در راه عشق باید تا پای جان رفت . ی شروع فوق العاده مثل پرتاب درست اولین پرنده به سمت خوک ها ( انگیری بردز) میتونه به باور های تو صیقل بده . برای شروع خوب اگه میبینی ایده آل های زیادی داری ( باید فلان رتبه و رشته بشم ) ولی در عمل دست رو دست گذاشتی ، خودت و افکارت و ایده آل هات رو خرد کن و از صفر همکام با عملکردت آرزو کن و جلو بیا و از نو و حقیقی خود متعالیت رو بساز .

 موفق و پیروز باشی ( افشار )

 

 

 

 

سایت اصلی مشاره کنکور رایگان کیلیک کنید

 

سلام . همایش 90 دقیقه ای چگونگی رفتار با حواشی کنکور، چگونگی برخورد با ابزارهای کمک کننده در مسیر، اتکا به خود و در آخر هم پاسخ به چند سوال داوطلبان .

استاد افشار (شهر ری، نیمه شعبان)


لطفا" قبل از دانلود این همایش، فایل PDF با موضوع هدف و هدف گذاری رو مطالعه کنید.  

 

سایت اصلی مشاره کنکور رایگان کیلیک کنید

 

دانلود لینک اصلی CLICK

 

دانلود لینک کمکی CLICK

 

 

 

سلامی دوباره . امیدوارم که دلاتون به طراوت هوای خوب این روزها باشه . کم کم آماده میشیم که بریم استقبال ماه مبارک رمضان و به احتمال زیاد مطالب بعدی سایت پیرامون همین مساله هست .

اما قبلش باید یکبار دیگه اهداف رو دید ... سنگ ها رو واکند ... با خود خلوت کرد .... نکاتی رو گوشزد کرد .... موتورهارو روشن کرد و یاد گرفت که مسیر درست چیه و کجاست .... این فایل پی دی اف از همایش استاد افشار هست . بخونید و با کلمه به کلمه اش ارتباط برقرار کنید . مطمئن باشید در اینجا یا مطلب گذاشته نمیشه و یا اگه گذاشته بشه ، با چیزهایی که قبلا" از مشاور و مشاوره و مجلات آزمون و کپی برداری های کیلیشه ای و ....دیدی ، فرق خواهد داشت و این تفاوت مجموعه ماست . موضوعات بعدی . مطالعه ویژه ماه مبارک . نحوه برنامه سازی

 

لینک دانلود

 

لینک کمکی

 

سایت اصلی مشاره کنکور رایگان کیلیک کنید

روزی شاگردان پیش استادشان رفتند، استاد در حال جارو کردن اتاق بود و شاگردان از او خواستند که برای آن ها سخنی بگوید . استاد از آنها خواست تا تامل کنند وسپس به سمت باغ خود رفت و شروع به کار وفعالیت در آنجا کرد . دوباره شاگردان از استاد خواستند تا برای آنها سخنی بگوید و استاد همانند بار گذشته به انها گفت تا تامل کنند . ساعت ها گذشت و حوصله شاگردان به سر آمد ؛ استاد به طرف آنها رفت و رو به آنان گفت: من چند ساعت برای شما با رفتار و عملم سخنرانی کردم و عمل من همان سخنرانی من است .!!

تو عادت به پر حرفی کرده ای و اشتباها" اسم این رو هم گذاشتی اعتناد به نفس . فکر می کنی باید مثل رادیو روشن باشی و یک ریز حرف بزنی ؟ مطمئن باش که زمانی به بلوغ می رسی که عملت بیشتر از حرف هایت حضور داشته باشد . دلت خوشه که واژه ها رو رگباری پشت سر هم می بافی و گوش بیکاری پیدا می کنی تا بگی چی کار می خوام بکنم امسال و فلان و ... یا حتی گاهی وقت ها که کسی نیست خودت در اقیانوس کتاب تست و جزوه غرق میشی و خیال پردازی می کنی که من چه ها خواهم کرد !!!

نمیخوام فیلسوفانه حرف بزنم و فقط این رو میخوام بهت بگم که اگر زنده ای باید حرکتی به خودت بدی ... جنبشی داشته باشی ، جست و خیزی داشته باشی و سر و صدایی به راه بندازی و خلاصه اینکه با ی شخص تئوری پرداز مرده دل فرق داشته باشی .

مثلی میگه بازنده ها خوشبختی رو در دور دست ها می جویند ولی برنده ها در زیر پای خودشان دنبال اون می گردند . وقتی هم از اسکندر پرسیدند چطور تونستی دنیا رو فتح کنی ؟ پاسخ داد با تاخیر نکردن و تصمیم خود رو فورا" به اجرا گذاشتن . پس تو هم افکار کهنه ات کنار بذار و با قدرت در میدان عمل خودنمایی کن و بدون هر اقدامی حتی با معدل پایین در کنکور 93 به بهترین رشته و دانشگاه ها رسیدن در ابتدا مثل اقدامات بزرگان محال به نظر میرسه ولی تو فقط باید قدم از قدم برداری و حرکت کنی تا نشون بدی کی هستی و چه کارایی از دستت بر میاد . مثل والیبال بازی رفت و حتی برگشت ایران و آلمان که از همون ست اول بازی معلوم بود این بازی رو کی برنده میشه . حرکت کردن گواهی برای خواسته ها و خواستن های توست و حرکت نکردن تو ، درست در پروسه ی حساسی که همه چیز میتونه از اونجا رقم بخوره و تو خودت رو اثبات کنی ، باعث میشه تا مثل ماشینی که در محل پارک ممنوع پارک کرده ، محتمل جریمه ی سنگینی بشی

پاسخ به سوالات و دسترسی به کلاس های رایگان سایت ما

www.alirezael.ir

شب و روزت با یاد خدا ، قلبت آرام

برای تعیین وقت مشاوره تلفنی به این شماره پیامک بدین : 09358960503

یک باور غلط ... با وجود روزه داری نمیشه درس خوند
از اونجایی که ماه رمضان این روزها میخواد یکی طولانی ترین مدت زمان های روزه داری رو برای افراد رو تجربه کنه، ساعاتی که شما گرسنه هستید و احساس ضعف دارین بیشتره. در آخرین ساعات نزدیک افطار هم انرژی به شدت افت پیدا می کنه و درس خوندن برای شما مشکل میشه.
بنابراین ما باید دنبال راه حلی باشیم که بتونیم ساعات مطالعه خودمون رو در حد مطلوب نگه داریم. برای این کار هم باید سعی کنیم زمانی رو برای مطالعه انتخاب کنیم که هنوز انرژی داریم و در ماکزیمم توانایی هامون هستیم.
همونطور که می دونید زمان اذان صبح حدود 4:15 هست و اذان مغرب هم تقریبا 20:40. (ملاک تهران)
بهترین کار برای شما این هست که افطار و شام خودتون رو همزمان میل کنید و از خوردن غذاهای چرب در زمان افطار دوری کنید. برای اینکه در این برنامه ما از ساعت 22:30 تا 3:30 صبح رو به خواب شب شما اختصاص دادیم. شما می تونید تا زمانی که برای سحر بیدار میشید 5 ساعت خواب شب رو داشته باشید و این بهترین حالت برای بدن شماست.
بعضی از بچه ها در ماه رمضان جای شب و روز رو عوض می کنن که این کار رو من اصلاً توصیه نمی کنیم.
اول اینکه تحقیقات نشون داده که بهترین زمان برای داشتن خواب عمیق و کامل بین ساعات 11 شب تا 5 صبح اتفاق میفته و هیچ چیز نمی تونه جای خواب شب رو بگیره.
دیگه اینکه تغییر ساعت بیولوژیکی بدن به این شدت اصلاً توصیه نمیشه و بعد از ماه مبارک بازگرداندن اون به حالت عادی برای شما بسیار مشکل خواهد بود.
پس بهتر اینه که شما از ساعت حدد 22:30 تا ساعت 3:30 که سحری میل می کنید خوب بخوابید.
بعد سحری رو میل کنید و از ساعت 4:15 تا حدود 5 هم نماز صبح رو بخونید و چند دقیقه ای دعا و بعد آماده مطالعه بشید.
از ساعت 5 صبح تا 12:30 ظهر 7:30 ساعت فرصت دارید. که می تونید مثلا به شکل زیر ازش استفاده کنید.
5
تا 6:30 / 7 تا 8:30 / 9 تا 10:30 / 11 تا 12:30 (این یک مثال)
بنابراین شما تا ظهر می تونید حدود 5 تا 6 ساعت مطالعه خوب داشته باشید.
بعد می تونید استراحت کنید و چند ساعتی بخوابید. که هم کمبود خواب شب رو جبران کنید و هم گرسنگی رو کمتر احساس کنید.تا زمان افطار هم می تونید یک یا دو  واحد 60 دقیقه ای از دروس عمومی و سبک مطالعه داشته باشید و یا از درس هایی که کار کردین حل تست بیشتر بذارین .
بنابر این در روزهای ماه رمضان ساعت مطالعه شما حداقل 8 ساعت خواهد بود. این ساعت هم خیلی معقول و خوبه و جای هیچ نگرانی نیست. به این شرط که از تمامی این ساعات استفاده مفید کنید و تمرکزتون تنها و تنها روی درسی باشه که می خونید.
کنکوری های 93 عزیز دعا فراموش نشه.
اینم لینک یکی از کارگاه های سال گذشته در زمینه برنامه ریزی در ماه مبارک رمضان

 

دانلود لینک اصلی

 

دانلود لینک کمکی

 

جمع بندی

در این ماه حتما از فرصت بعد از سحر خوردن برای شروع مطالعه تون استفاده کنید و یاد بگیرید که این سحرخیزی که توفیق اجباری هست رو برای ماه های دیگه هم حفظ کنید . اواسط روز یعنی از حدود ظهر به بعد دروس سبک و بیشتر توصیفی رو بخونید و اوایل سحر و صبح اصل فشار کاریتون باشه . روزه بدون سحری خوردن. مطالعه شبانه و دنبال کردن سریال آخرشب ممنوع. برکت بر مطالعه و زمان شما




 فایل پی دی اف استاد افشار

    در زمینه هدف و هدف گذاری کنکور  نود و دو ....

 

DOWNLOAD 1

 

DOWNLOAD 2

 

 سایت اصلی مشاوره کنکور رایگان www.alirezael.ir

 

 


در جهت تکمیل همایش قبلی و ذکر نکاتی دیگر . مشاوره کنکور رایگان قصد داره تا قسمت دوم همایش استاد رو هم براتون قرار بده تا استفاده کنید

این همایش در مورد انتخاب رشته سراسری ... صحبتی با اونایی که کنکورشون رو خوب ندادن ... پدر و مادرهای بچه هایی که کنکور 91 رو خوب ندادن و ی گفت و گوی خودمانی هست

لینک دانلود

 

لینک کمکی

 

   سایت اصلی

 www.alirezael.ir


 سلام .........

 اگه همه سوالات کنکور داخل و خارج ( کلیه رشته ها ) 6 سال گذشته رو با هم میخوای .

 پس به سایت استاد برو ..................

 از دست نده

 گوشت رو بیار جلو .............. حتی سوالات قلم چی و گاج و سنجش و گزینه دو ............

www.alirezael.ir

 www.alirezael.ir

برو سایتشون ... ستون سمت راست .......... موفق باشی


 

سلام . همایش انتخاب رشته کنکور 91 به عنوان اولین همایش بزرگ انتخاب رشته در کشور . روز یکشنبه مورخ 11 تیر . تالار کشتی پارک ارم . با استفاده از شیوه طرح شده شما نیز می توانید به عنوان مشاور حرفه ای خود تعیین رشته خوب و دقیقی رو برای خودتون داشته باشید . با تشکر از آقای افشار


لینک دانلود

 لینک کمکی


سایت اصلی استاد افشار

www.alirezael.ir

 

از طریق این صفحه می توانید برخی از همایش های موفقیت تحصیلی امسال و سال گذشته آپلود شده و قابل دانلود در سایت رو بصورت یک دوره کلاس مشاوره ای رایگان برای خودتون داشته باشین

 

موضوعات : انگیزش تحصیلی ، کارگاه های برنامه ریزی آکادمیک ، کارگاه های آموزشی دروس

 

همایش انتخاب رشته ، کارگاه های زندگی با طعم آرامش

 

برای دانلود بروی شماره ها کلیک کنید

0  1  2  3  4

 

5  6  7  8

 

9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24

 

 

 

برای برگزاری مشابه این همایش ها و کارگاه ها در مدارس و آموزشگاه و همچنین مشاوره حضوری و تلفنی با استاد افشار به شماره ایشان پیامک بدین : 09358960503

workshope های کنکور 93

کلاس ها و کارگاه های مشاوره ای دکتر افشار

کاملا رایگان و با کیفیت بالا

قبول مشاوره و برنامه ریزی تلفنی شهرستانی

09358960503

سایت اصلی www.alirezael.ir

 

 

 

سلام به همه کنکوری های 92 . امیدوارم که حالتون خوب باشه ؛ در این پست قصد داریم به معرفی منابع خوب برای کنکور بپردازیم . سعی شده تا در گزینش این منابع عوامل زیادی مد نظر قرار بگیره و تعداد منابع برای هر درس محدود باشن و این به دلیل تفاوت های بعضا" جزئی بسیاری از کتاب ها از نظر کیفیت با هم هست . شاید از نظر کارشناس و داوطلب منابع خوب و حرفه ای نسبت به دیگر منابع باهم تا حدی فرق داشته باشن . همون طور که درجه سختی و آسانی کنکور رو هم نمیشه از دیدگاه داوطلب و کارشناس با هم سنجید و هر دو قشر نظرهای خاص خودشون رو دارن. مثلا" کنکوری که برای تجربی ها امسال برگزار شد و در درس زیست مورد انتقاد بسیاری از اساتید از نظر ادبیات طرح سوال و همین طور وقت گیر بودن سوالات قرار گرفت ولی در مورد ادبیات و شیمی کارشناسان تا حدی با بچه ها همسو نبودن. در مجموع ملاک گزینش اهل فن میتونه تا حد زیادی راهگشا کار باشه و ما سعی کردیم با نظرسنجی از بهترین اساتید مجموعه منابع مناسبی رو برای شما معرفی کنیم. جا داره از استاد افشار هم تشکر کنم که خودشون با حساسیت زیادی همه منابع کنکور رو بررسی می کنن و احتمالا" بچه هایی که حتی یکبار با ایشون هم صحبت شدن از تسلط شگرف ایشون روی تک تک دروس و منابع و تست ها متعجب شدن.

 (ادامه مطالب مطالعه شود)



ادامه مطلب ...

مقدمات برنامه ریزی کنکور 


اصول دهگانه برنامه ریزی درست

برنامه ریزی به روش کیفی ضمیمه سال 92 

 

نواقص برنامه آزمون های قلمچی و گزینه دو در تابستان 94 و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

(رشته انسانی در روزهای آتی)

 

 

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات تک تک شما عزیزان ،و کسب توفیقات روز افزون شما در مسیر آمادگی برای شرکت در کنکور 95 . بعد از چند پادکست مشاوره ای کوتاه که اغلب در دفتر کار و منزل براتون ضبط کرده بودم که هرچه سریع تر مطالعه خودتان آغاز کنید و تا شروع کلاس ها و همایش ها مشاوره ای کنکور عقب افتادگی براتون پیش نیاد ، به شکرانه این ماه عزیز موقعیتی دست داد تابتونم برای جمعه از بچه ها سخنرانی داشته باشم و شروع جلسه مان هم شد با بحث داغ برنامه ریزی و آموزش کامل و ساده آن .

از دوستان عزیز خواهشمندم که در پست گذشته به اصول 10 گانه برنامه ریزی و همچنین برنامه ریزی به روش کیفی که کارگاه دوسال پیش من بود بیشتر توجه کنند و سپس وقت خوبی برای کسب اطلاعات و آموزش مهمترین برنامه تیرماه یعنی این دو فایل مشاوره ای نسبتا" طولانی باز کنید . بهتون قول میدم که اگر این 4 بحث ذکر شده را خوب یاد بگیرین و عملی کنید ، شما خودتان بهترین مشاور و راهنما برای برنامه ریزی خواهید شد.

 

پس تاکید منو فراموش نکنید و انشالله به دیگر کنکوری های دیگر هم آموزش ها را انتقال بدین ؛ چون الحق زحمات زیادی برای آماده سازی محتوا اولیه و ضبط این برنامه ها کشیده شده و از همه مهمتر اینکه دوست دارم با انتشار رایگان بهترین و صحیح ترین راهکارهای مشاوره ای و آموزشی تا حدی با سوداگران بازار کنکور که از جاهلیت کنکوریها سو استفاده می کنند ، مقابله کنیم و جو سالم تری به نفع کنکوری ها داشته باشیم .

 

جلسه خصوصی مشاوره تحصیلی استاد افشار و داوطلب کنکور 95 

 

 

همایش مهم تبدیل برنامه کلی و میان مدت آزمون های آزمایشی به برنامه کوتاه مدت روزانه و شخصی

 

 

 

 

                    همایش گام آخر کنکور . دانلود گزیده ای از صحبت های استاد افشار

دانلود ( 9 مگ )            کلیک کنید  

لینک کمکی                   دانلود

آخرین فرصت برای ثبت نام در طرح مشاوره کنکور 92 با قوی ترین کادر مشاوره ای و دانشجویی و برای دومین سال پیاپی در محیط اینترت و برای اولین بار در کشور همراه با برگزاری کارگاه های تکلونوژی موفقیت تحصیلی با تدریس مشاوران برجسته کنکور فقط و فقط تا 15 تیرماه مصادف با میلاد خجسته حضرت صاحب الزمان

برای ثبت نام روی عکس کیلیک کنید

 

شاید این روزها شما هم در روزنامه ها،مجلات،بیلبوردهای،پیامک و تبلیغات اینترنتی و حتی رسانه ای که برای جبران کسری درآمدش اقتدام به فروش آنتن های زنده میکنه ، دیده باشین که همه ی جورایی چای نخورده میخوان بگن با ما پسرخاله هستن و برامون میخوان دل بسوزنن و آرزوی قبلی شون جز موفقیت شما نیست ؛کار تخصصی خیلی ها نشوندن شما در صندلی های گرم و نرم دانشگاه های تهران و شریف و شهیدبهشتی شده و تو این راه شما مجاب میشی خودتو به اونا بسپاری تا سرنوشت و آینده تضمین شده ات رو ازشون تحویل بگیری ؛ تو زمونه ای هستیم که تنها راه تناسب اندام و نشاط بیشتر دستگاه دراز و نشست تن تاک هست ؛ دلیل کم بودن کار مفید کارمندان عزیزمون هم پیدا شد ، ،،،، نداشتن پشتی باراد در پایین قسمت (S مانند) کمر .خرس پاندا هم سر و کله اش چند روزی پیدا شده از قطب جنوب و برامون سوغاتی دابل میکس بری (پاندا پریما) آورده . گاهی وقت ها فکر می کنم دیگه چی میمونه که نباشه و نشه تهیه اش کرد ؟ ؟ ؟ !!! ؛ تو این روزها تو جوون خوب میدونی که حتی با تبلیغات دانشگاه های X و Y صندلی های خالی شون پر نمیشه ، پس دغدغه اصلی شرکت در کنکور و دانشجو شدن نیست ؛ بلکه این مهم هست که چه رشته و در چه دانشگاهی درس بخونی ؛بگذریم ،، چیزی که معلومه اینه که این روزها همه دانشجو می شوند ولی آینده از آن کسانی هست که با برنامه ریزی درست و هدفمند در دوران دبیرستان و بخصوص در سال کنکور (سال چهارم) از حداکثرهاشون استفاده کنند و خودشون رو خوب نشون بدن و بشن هم قطار معتبرترین اساتید و تلاشگرترین جوانان هم سن و سال خودشون . بیا بازهم بزنیم توحاشیه ، تیم فوتبال مورد علاقه من ایتالیا بوده و هست ؛ میدونید که در حال حاضر سوپراستاری نداره ولی چون همیشه همیشه در شرایط بحرانی تونسته بهترین نتایج بگیره و به همه بگه خوده خودت مهم هستی و باید قضیه رو جمع جورش کنی ، خیلی خیلی دوستش دارم . امسال همه جام بیستم ببین ها دیدن که اسپانیا در میان بهت و حیرت همگان به بازی سوم نرسیده حذف شد ؛ اسپانیای بزرگی که رکوردها و آمارها نشون میده که جز بهترین های دنیا از سال 2007 به این طرف هست ولی الان ....

اسپانیا هیچ وقت نمی تونه این شکست رو فراموش کنه و در تاریخ خواهد ماند که چه اتفاقی امسال در جام جهانی 2014 براش افتاد ؛ شاید بتونه در دوره های بعد جبران کنه ولی این میخ تو دیوار کوبیده شده رو حتی اگر بکنی بازهم جاش میمونه . حرفم باهات اینه که الان که اول سال هست این نصیحت رو آویزه گوش مبارک کن که باید امسال فوق العاده باشی و بترکونی ، باید کنکور مچاله کنی تا حتی ده ها سال دیگه هم این سابقه عالی و تجربه نابی که بدستش آوردی در 94 به یادت بیاد و در هزار و یک چم و خم دیگه زندگی بتونی گلیم خودت از آب بکشی بیرون ؛ دغدغه هام انقدر زیاد هست که اگر روزها هم حرف بزنم بازهم خودش میاد و سرازیر میشه ؛خوشبختی ی اتفاق ساده ست ، باورش آسونه ... مثل رفتن بدون چتر، زیر بارونه !!!!1 ( به به )

هدفت ات بشناس) لطفا از نوع متعالی و معنوی

سازمان دهی مطالعاتی داشته باش) اهمیت هر درس و مبحث بدون و میزان ساعت مطالعه ات خودت در روز و هفته هماهنگ ارزش مطلب کن

تعیین ضرب العجل) این نکته خیلی مهم هست ، بالای 90 درصد بچه ها از تابستون خودشون بعدها احساس رضایت نمی کنن و میگن کاش از تابستان بهتر می خوندیم ؛ حرفی که میگی و برنامه ای که میریزی به هر نحوی باید انجام بشه و فس فس کردن و کندخوانی ، وسواس دوباره خوانی و البته نت برداری از همون اول کار ممنوع

برنامه ریزی) هیچ مشاور رایگانی در کنکور بی قصد و غرض و جهت دهی بهت مشاوره نمیده و حتما برات برنامه هایی داره ؛ از مشاورنماهای دوران جذب آموزشگاه ها گرفته تا افرادی که دنبال فروش بیشتر محصولات خودشون هستن .هیچ وقت هم زیر بار برنامه های کلی و همگانی قالبی نرو (قابل توجه گام اول گزینه 2 ) خودت و فقط خودت با کمک مشاور یا اصول برنامه سازی باید از همین الان برنامه هایی بچینی و کامل گرایی اینکه نمیخوام مو لای درزش بره بذاری کنار ، چون باید قلق اش دست خودت بیاد و حتی اگرهم اشتباه کنی اوایل عیب نداره ه ه ه . اصلا بذار اینو بگم که 100 درصد اولین برنامه بدترین برنامه هست و در مجموع برنامه ریزی شخصی بدون مشاور پروسه ای زمان بر هست و خودت رفته به رفته باید بیای جلو و نه اینکه بگی چون برنامه عالی نیست ،، پس منم نیستم . البته ما اینجا سعی می کردیم که اصول کار در قالب مقالات و کارگاه های آموزشی به شما یاد بدیم تا از بی برنامگی و البته کپی کردن برنامه این و اون پرهیز کنید .

زمان استراحت) این ی قلم رو همگی دوست داریم ولی سعی کن که زمان ای استراحت و بهتر بگم فاصله از درس ات همه رو در کنار هم نذاری و بهم نچسبونی با یکباره 4 ساعت از درس بخاطر ناهار نماز و حمام و خواب و تی وی و پی سی و تی بی (تبلت) و .... چون فاصله از درس اگر زیاد بشه ، انگیزه برای برگشت دوباره روی درس ها کمتر میکنه .

زیاد بخون، خر بزن !!!!) معذرت ولی به هر چیزی خفنی میگیم خر ، یک کلام ، زیاد بخون ، همین . به حرف بعضی همکاران بنده هم  که اکثرا مثل هم حرف میزند و میگن تابستان خودت نکش گوش نده ، بریدن بخاطر جا موندن از برنامه ها و عقب افتادگی و کم شدن تراز و ... میشه ولی از پر کاری جز اعتماد به نفس و صد البته نتیجه گرفتن ، چیز بدی عایدت نمیشه . این جمله هم یادت باشه که کنکور دو ماراتون نیست ... دو 100 متر هست ؛

انعطاف و اصلاح پذیر باش) اگر دیدی واقعا نمیدونی و نمی تونی و گیری داری برو پیش متخصص اش ، خود درمانی ها بذار کنار تا از همین اول راه در خط و جهت درستش بیفتی و کارت به نوش دارو پس از .... نکشه . مثلا کم نیستن بچه هایی که با همین ندونم ها پشت کنکور می مونم و یک سال که سهله 10 سال بعد هم دست بکار نمیش و با بعضی از بچه های تازه نفس پیش دانشگاهی که میخوان یکباره چهار نعل بتازن و چون نمی تونن و نمیشه کلا بی خیال اون روز میشن و میگن شروع از فردااااا

دست ها بذار رو زانوهات ، یا علی بگو و رو جفت پاهای خودت واستا

 

گام هایت استوار ، فرداهایت خوش

 

 

 

برای مشاوره و برنامه ریزی ماهانه و جلسه ای تلفنی در روزهای داغ

تابستان 94 با استاد افشار

پیامک بدین :

09358960503

 


کسانی که قصد پشت کنکور موندن در سال 94 دارند حتما توجه کنند :

 

1

2

 

 

مشاوره دکتر افشار

 

سلامی پر از انرژی و گرمی به قدم های داغ تابستان و به گام های استوار شما عزیزانی که میخواهید جز پیشتازان عرصه کنکور 95 باشید و بلافاصله بعد از امتحانات نهایی جوندار امسال تصمیم دارین بدون پیروی از کلیشه شروع کنکور از 1 تیر ، از همین حالا خودتان کم کم برای آغاز پروژه یکساله موفقیت در کنکور آماده کنید . طبق قول قرارمان با شما هر هفته احتمالا در پایان هفته در یکی از روزهای چهارشنبه تا جمعه ما 3 فایل صوتی مشاوره ای کوتاه در موضوعات اصلی و مهم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی کنکور 95 برای شما آماده می کنیم و طی دیگر روزهای هفته نیز استاد افشار پاسخگوی سوالات و ابهامات شما در فقط قسمت نظرات هرپست خواهند بود. از شما می خواهیم با پیشنهاد و طرح موضوع پادکست های هفته های آینده در جهت رفع موانع و مشکلات خودتان و دیگر کنکوری ها گام بردارید . همچنین تا پایان تابستان نیز بحث های فرهنگی اجتماعی مسجد کربلا قیطریه با موضوعات مختلف و با محوریت آگاهی بخشی به جوانان نیز ضبط شده و هفته ای یک برنامه برای علاقه مندان در سایت منتشر خواهد شد .

به علاوه با توجه به استقبال زیاد اولیا کنکوریها در طرح مساله و مشارکت در امر انتخاب رشته کنکور 94 تا زمان اعلام نتایج پادکست های کوتاه در این زمینه نیز برای تسهیل در اطلاع رسانی آموزش ریز جزئیات فرآیند انتخاب رشته به زبان ساده ، برای استفاده شما آماده خواهد شد .

 

اهمیت هدف و هدف گذاری صحیح در شروع فرآیند مطالعه کنکور

 

نحوه مطالعه موثر در ایام ماه مبارک رمضان برای کنکوریهای 95

 

معرفی منابع آموزشی (کتاب تست) رشته های ریاضی، تجربی

 

در تابستان کدام آزمون آزمایشی ثبت نام کنیم ؟؟

قلمچی یا گزینه 2

 

کانون یا گزینه دو در تابستان؟

سعی میکنم در این مقاله معایب و مزایای آزمون های قلمچی و گزینه دو برای تابستان 94 و برای کنکور 95 بازگو کنم

 

۱- معضلی به نام سوال تالیفی و با کیفیت: خدمت دوستانی که سنگ کانون رو بر سینه میزنند میخوام چند تا چیز بگم! اولا کانون در تابستان به هیچ وجه قرار نیست برای شما سوال طرح بکنه! یعنی قرار نیست همه سوالارو خودش طرح بکنه! فقط 10 تا! و بقیه   سوال هایی که قراره تو آزمون آزمایشیش بیاد کُپی پیست سوال های کنکور سال های پیش هست! دوتا مشکل بزرگ این وسط پیش میاد! اول اینکه شما مجبورید کلی کتاب زرد بگیرید! و این هزینه زیادی رو به شما تحمیل میکنه! بعد از گرفتن کتاب های زرد اگر شما واقعا دوست داشته باشید خودتون رو بسنجید از سوالات کنکور که خیلی مهمن محروم میشید! چون اگه بخواید سوالات کنکورو حل کنید و همونا سر جلسه واسه شما سوال داده بشه از کجا معلوم شما یاد گرفتید؟ دوما اگه این کارو هم نکنید و بگید من تست کنکور نمیزنم! از حل تست های سراسری که خیلی مهمن در کنکور محروم میشید!

گزینه دو برای سوال های با کیفیت چه کار کرده هست؟

گزینه دو در تابستان با وجود زحمات و هزینه های زیاد واسه خودش! سوال های با کیفیت هم سطح کنکور سراسری برای شما تالیف خواهد کــرد! این دوتا فایده برای شما داره

اول اینکه قبل آزمون سوالات سراسری اون مبحث رو تمرین میکنید! دوما اینکه با تست های جدیدی در آزمون رو برو میشید که علم شمارو میسنجه! پس سوال که مهم ترین فاکتور هست به نظر من در کلا آزمون! در گزینه دو خیلی خوب تر هست

 

۲- معضلی به نام پایه دوم: ایراد وارده از سمت دانش آموزان به گزینه دو! اقای گلی گزینه دو در تابستان پایه دوم را امتحان نمیگرد و از سوم شروع میکند!

اولا این مورد رو بگم این شدیدا به نفع شماست! چراکه شما الان امتحان نهایی رو رد کردید! درس های سال سومو خوندید! به نظرتون به نفع شما نیست که همونارو با حالت مروری دوباره بخونید؟ چقد براتون راحت تر میشه تا اینکه اول دوم رو بخونید و برگردید سوم رو بخونید! تا اونموقع سوم یادتون میره! پس به نفعتونه از سوم شروع کنید!

اشکال وارده 2

گزینه دو نمیخواهد در تابستان از پایه دوم سوال طرح کند! یعنی من پایه دوم را نخوانم؟

به هیچ وجه اینطوری نیست! این معادله خیلی آسانی دارد! شما میتوانید همزمان با پایه سوم دوم را هم مطالعه کنید! به این صورت که وقتی قرار هست به طور مثال یک فصل ریاضی از سوم در آزمون برای شما سوال طرح شود! شما یک فصل از دوم را هم میخوانید! به همین راحتی!

 

۳- معیاری به نام جامعه آماری - حتی در طول سال خیلی ها ایراد به گزینه دو وارد میکنند که چرا گزینه دو جامعه آماری کمی دارد! اولا من همیشه گفتم رقیب شما خودتان هستید! نباید خود را با مثلا 20 هزار داوطلب بسنجید! باید نمودار پیشرفت خودتان را مد نظر قرار بدهید! خوب هست بدانید کانون فرهنگی آموزش از سال هایی که حتی شما متولد نشده بودید وجود دارد! اما گزینه دو فقط 14 سال سابقه دارد و کارش را کمی دیرتر نسبت به کانون شروع کرده است! پس شما فقط به درصد فکر کنید!

 

۴-  با تمام مزایی که بر شمردم از گزینه دو! بازم پولش نسبت به کانون خیلی کمتره! آنقدر کم که شما میتونید با save کردن پولی که از ثبت نام در گزینه دو به دست میارید منابعتون رو تهیه بکنید! مقایسه قیمت صد و خورده ای هزار تومن گزینه دو با کانون چند صد هزار تومانی غیر ممکن هست! حتی با توجه به خدمات! بنابراین علم اقتصاد به ما میگه که مهم ترین معیار خرید و انتخاب گرچه قیمته! اما اینجا ما داریم هم توی خدمات برد میکنیم! هم توی قیمت! بنابراین ذخیره پول هنگفت تابستان در تهیه منابع و حتی ثبت نام در کلاس ها میتونه شمارو یاری برسونه!

 

جمع بندی

امیدوارم که خودتان متوجه شده باشید! گفتیم کانون سوال طرح نمیکند! بنابراین ما محروم میشویم از حل سوالات سراسری! ترازمان واقعی نمیشود! چون عده ای با حفظ کلید ها سر جلسه حاضر میشوند! همین الان در قسمت نفرات برتر آزمون های طول سال خبری از نفرات برتر آزمون ها در تابستان نیست! بنابراین تراز و حتی درصد شما چیزی نیست که شما هستید! در مورد دوم پایه هارو مورد بحث قرار دادیم گفتیم که شما اگر از سوم شروع کنید به خواندن در کنارش دوم رو هم بخوانید خیلی بهتر هست! در مورد جامعه آماری صحبت کردیم و گفتیم مهم نیست! و در مورد پول هم صحبت کردیم گفتیم گزینه دو با خدمات بهتر هزینه کمتری میگیرد!

بنابراین در تابستان اگر خواستی آزمون بدی با گزینه دو جلو برو

البته در طول سال معادله کاملا فرق خواهد کرد و قلمچی بخاطر افزایش جامعه آماری و برنامه ریزی اش بهتره

 

 

قرار نیست همه سوالای عمومی رو تالیفی بده بلکه به اجبار شما باید کتابای زرد عمومی رو بخرید تا بتونید به راحتی 10 تا سوال کنکورو بزنید
 
چون تو اختصاصی عموما تالیفیه سوالاش
 
ایراد اصلی کانون تو تابستون به نظر من مرور کم توی دروس پایه هست و سنگینی برنامه و دیر شروع شدنش
 
مثلا ژنتیک و درس 9 زیست سوم که گیاهی هست رو با هم میگیره یا مثلا درسی مثل مدار های الکتریکی سوم یا خازن هیچ وقت مرور نمیشه تا ازمونای اخر 
 
تکمیلی: بودجه بندی آزمون های گزینه دو افزوده شد
 

برنامه ریزی و مشاوره تحصیلی مطمئن برای موفقیت در کنکور سراسری سال 1395
تاثیر معدل در کنکور 95 چقدر است ؟
نحوه مشاوره و کیفیت مشاوره کنکور استاد علیرضا افشار
برنامه ریزی انفرادی و نه کلی
خرید برنامه ریزی فله ای و کلی کنکور ممنوع

 

 

 

سلام بر شما . دانلود دو قسمت دیگر از همایش مرتبط به کلاس های کنکور ... مشاوران و آزمون

 

مخصوص بچه های کنکور 92 . دانلودش ارزش زیادی داره . خیلی زیاد

جلسه اول

جلسه دوم

جلسه سوم


مخصوص بچه های کنکور 92 . دانلودش ارزش زیادی داره . خیلی زیاد

جلسه اول جلسه اول

جلسه دوم جلسه دوم

جلسه سوم جلسه سوم

  دانلود سه جلسه جنجالی در مورد شگردهای کلاس های کنکور . حرفهایی که افسوس هیچ گاه مشاوری نگفت

پنج شنبه 18 خرداد 1398برچسب:, :: 16:20 :: نويسنده : استاد علیرضا افشار

   شاید بتوان گفت یکی از حساس ترین مراحل ورودی به وادی کنکور ، مرحله اول آن است . وقتی در میان بمباران تبلیغاتی مدارس، آموزشگاه ها ، اساتید ، مشاوران و ... قرار میگیرید. توجه و گوش دادن به سه فایل صوتی آگاهی بخش در این زمینه که به تدریج در سایت قرار داده می شود را به شما توصیه میکنیم. گفتن این حرف ها جسارتی میخواست که خوشحالیم با اعتماد به شعور مخاطب خود آن را برای اولین بار در فضای مجازی بیان می کنیم. جلسات را به ترتیب گوش بدین. جلسه دوم و سوم جمعه و شنبه.


 

                          

 

                         

از بین بردن استرس روز آخر کنکور

از بین بردن ترس و استرس سرجلسه کنکور

 


 

گاهی اصلا گمان نمی كنی ولی می شود
گاهی نمی شود، نمی شود كه نمی شود
گاهی هزار دوره دعا یی اجابت است
گاهی نگفته قرعه به نام تو می شود
گاهی گدای گدایی و بخت نیست
گاهی تمام شهر گدای تو می شود
و گاهی همه چیز آنقدر خوب پیش می رود که می خواهی خود را در آغوش خدا بیاندازی و بوسه بارانش کنی از شکرگزاری.....

 

خودم را سپُردم به دستای مهربونت ، سپُردم به نگاه ِ قشنگ آبی آسمونیت ، سپردم به آغوش گرمت ، 

 

خودمو ، ذهنمو ، ، دل ِ بیقرارمو ، سپردم به تو که آرام ِ جــــانی ُ قرار دل

عزیز ِ دل ، آخر این هفته ، برای همه ی ما خوب باد، انشالله

 

خدایا ابرها مهیای حضورند ، من هم آماده اش ... پس ببار بهترین ها را

همایش بدرقه کنکور94
جمعی از دانش آموزان، اولیا، معلمان منطقه 5 تهران

محتوا فایل صوتی مشاوره دکتر افشار :

انگیزشی
+
توصیه های شب کنکور و سرجلسه

لینک دانلود همایش

منبع : alirezael.ir

مشاوره کنکور دکتر افشار

برنامه ریزی و انتخاب رشته تلفنی (خیلی تخصصی)

گاهی به نظر می رسد آرزوهایت دست نیافتنی است و تصمیم می گیری آنها را کنار بگذاری. اما خدا می گوید:" هر چیزی امکان پذیر است." از خدا کمک بخواه . راضی به رضای خدا باش . بگذار تا عشق خداومندی تمام وجودت را در بر گیرد و به تو نیروی تازه بخشد. خدا راهنمایی لازم را به تو خواهد کرد. راهت را نشان می دهد و آتش امید را در قلب تو روشن خواهد کرد و اگر در راهی که می روی احساس پوچی کردی،یادت باشد که می توانی پرواز کنی. این زندگی توست، پس می توان خیلی کارها بکنی. ازت میخوام که اگه به هر دلیلی کنکور 91 رو گذاشتی کنار بهش برگرد .حتی شده کلا رو 15 تا سوال دین و زندگی و 5 سوال ادبیات و 10 تا زبان سرمایه گذاری کن . رو چند تا مبحث . فقط همونا رو بخون و سر کنکور به خودت بگو قراره فقط به همینا جواب بدم . اینکار پایانی به سستی های تو خواهد بود وگرنه هیچچیز عوض نمیشه. اگرم از عملکرد خودت تا الان راضی نیستی و یا از قسمت هایی از این زندگی یکساله که واقعا" خودت نبودی میترسی که کار دستت بده، نگران نباش ؛ خودت باش . حمله نکردی... اشکال نداره . به حمله امتیاز نمیدن، برو جلو و گل بزن. و خداوند همیشه به دست های کوچک تو نیروهای فوق العاده داده است .

 فایل صوتی

                                                                             دانلود                                                                         

 

                                            دانلود از لینکی دیگر                                                                              

شنبه 13 خرداد 1398برچسب:, :: 22:42 :: نويسنده : استاد علیرضا افشار

تعدادی از دوستان از لینک ارسالی فایل صوتی همایش آقای افشار مشکل دانلود داشتن . از یک آپلود سنتر مطمئن براشون لینک جدید رو قرار دادیم .

 امیدواریم که استفاده کافی رو ببرید

 

 

                                                         دانلود                                                                       

با سلام خدمت همه دوستان.فایل صوتی تازه ترین همایش استاد افشار در رابطه با نحوه پاسخ گویی به سوالات آزمون های جامع و سوالات کنکور91 و چگونگی کاهش اشتباهات و مقابله با کاهش زمان تهیه شده
با استفاده از سیستم soft recording (بدون صداهای حاشیه ای)                "لینک دانلود"


 

 

http://s3.picofile.com/file/7397398923/azmun_va_mahe_akhar_alireza_afshar_.wav.html






 

اطلاعیه : مشاوره کنکور ۹۵ با استاد علیرضا افشار شروع شد.

** فقط یکبار کنکور خواهید داد. فرصت آزمون و خطا ندارید ! پس راه سریع را از متخصص بپرسید. **

همه ی ما میدونیم که فقط یکبار فرصت کنکور دادن داریم (سال های بعد هم هست البته با مشکلات خاص خودش!) …

در این راه هم هر ساله می شنویم که فلانی خیلی درس خونده ولی رتبه کنکورش n رقمی شد.

مشاوره کنکور 95

مشاوره کنکور ۹۵

به راستی علت چیست؟ چرا خیلی ها علیرغم مطالعه زیاد برای کنکور نتیجه مطلوبی نمیگیرند؟؟؟

خب دوستان خوبم، واضح است که  مطالعه کنکور بدون اطلاع از روش های  صحیح خوندن مساوی هست با سرنوشت تلخ خیلی از کنکوری ها….

 

 

آیا میدانید؟

+ آیا می دانید چگونه باید ریاضی و فیزیک را قورت داد؟

+ آیا می دانید وقتی درسی را خواندید چه زمانی باید مرور کنید؟

+ آیا می دانید برای هر فصل ریاضی باید کی و چقدر تست بزنید؟

+ آیا می دانید در کدام آزمون آزمایشی باید شرکت کنید؟

+ آیا می دانید بهترین منبع تست زیست و ادبیات کدام است؟

+ آیا می دانید برای کنکور باید چه کلاس هایی شرکت کنید؟

+ آیا می دانید که تفاوت برنامه ریزی امتحان نهایی با کنکور چیست؟

+ آیا می دانید بهترین DVD کنکور کدام است؟

+آیا میدانید دکتر افشار چگونه مشاوره کنکور میدهد؟

و صدها سؤال دیگر…..

.

.

.

.

مشاوره تلفنی برای دانش آموزان دبیرستان و داوطلبان کنکور۹۴

برای رشته تجربی /برای رشته ریاضی / انسانی / هنر و زبان

برای کنکور ۹۵ حرفه ای و مقتدرانه استارت بزنید

اگر میخواهید خوب بخوانید ، از همین امروز با مشاوره های خصوصی استاد علیرضا افشار شروعی طوفانی داشته باشید.

تا کنکور برنامه ویژه ای داریم

.

مشاوره تلفنی جامع

برنامه ریزی دقیق روزانه

نظارت و پیگیری دقیق

.

 

.

نحوه خدمات دهی مشاوره کنکور95 دکتر افشار:

تنظیم برنامه روزانه برای شما به مدت یک ماه
( با دید بلند مدت ، هدف اصلی: رسیدن با تمام قوا به کنکور )
2 الی 3 بار تایم تماس از طرف شما در هفته و پیگیری اوضاع درسی شما
( تا حالا این سبک از مشاوره رو دیدی؟ همیشه یکی باهاته اینجا )
پیگیری روزانه و تماس با دانش آموز از طریق پیامک
شما میتونین در مواقع نیاز با ارسال یه پیامک از مشاورتون وقت بگیرین و باهاش صحبت کنین !
( هیچ کدومتون تنها نیستین)

خلاصه امر: یک ماه مشاوره خصوصی ، برنامه ریزی ، نظارت و پیگیری

 

دانلود رایگان بیش از صدها جلسه از همایش های موفقیت تحصیلی کنکور و هشاوره های دکتر افشار و همچنین دانلود کارگاه های انتخاب رشته 94 کنکور سراسری و آزاد

 در سایت مرکز مشاوره رایگان کنکور افشار

www.alirezael.ir

.

.صس

برای اطلاعات بیشتر یا ثبت نام مشاوره کنکور95 یا انتخاب رشته94 ، یک پیامک با عنوان “ثبت نام مشاوره” به شماره زیر دهید

 

09358960503



چند نکته پیرامون انتخابی متفاوت

تاثیر مستقیم معدل_ خب همون طور که می دونید نمرات کتبی نهایی از کنکور ۹۳ تا امروز تاثیر 25 درصدی مستقیم داشت و متاسفانه سال گذشته تعدادی از مشاوران و حتی فروشندگان نرم افزارهای انتخاب رشته کامپیوتری از این تغییر مهم سو استفاده کردند و با ادعا انتخاب رشته با احتساب تاثیر معدل بطور کلیشه ای (به قوب بابا پنجعلی الکی) در فرم پیش نویس انتخاب رشته اقدام به اخذ دقیق نمرات داوطلبان ساده لوحی کردند که فکر می کردند واقعا انتخاب رشته این مرکز با در نظر گرفتن نمرات کتبی و تاثیر مستقیم 25 درصدی آن خوهد بود ؛ البته خیلی زود برای فریب خوردگان مشخص شد این فقط یک ترفند برای جلب مشتری بیشتر بوده و بطور کلی همه نرم افزارهای تخمین براساس اطلاعات سال قبل انتخاب رشته کنکورهای سراسری و آزاد رو فراهم می کنند و به دلیل عدم دسترسی عوام به میانگین نمرات نهایی و اطلاعات جامع آموزش و پروش حتی تقریب نزدیک تاثیر معدل در کنکور ۹۳ نیز امکان پذیر نبوده ؛ اما امسال ما در انتخاب رشته کنکور۹۴ سعی کردیم با مقایسه نقطه به نقطه بیش از دو هزار کارنامه قبولی در سطوح مختلف و بازه های متفاوت نمرات نهایی و رتبه های زیر گروه ها ، تا حد قابل توجهی تقریب خوبی از تاثیر نمرات کتبی نهایی سوم روی روند انتخاب رشته و قبولی ها ، داشته باشیم

مشاوره تحت لیسانس آقای فلانی_ این ترفند نیز استفاده از اسم شخصی مطرح و برند در بازار هست که کلیات کار خودش انجام نمیده و فقط در حد بالا و پایین کردن انتخاب رشته نرم افزاری نقش داره و حتی به دلیل جذب خیلی بالا کنکوریها ، این مراکز اغلب سرویس دهی مناسبی هم بابت مسائل مختلف پیرامون انتخاب رشته نمی کنند و شاید اصلا آقای فلانی حتی چند دقیقه هم بیشتر نبینی

انتخاب رشته کیلویی_ خب حتما همون طور که اسم کارگران فصلی رو شنیدین ، باید در پروسه انتخاب رشته هم منتظر افرادی باشیم که با شروع مهلت انتخاب رشته تغییر شغل میدن و خودشون متخصص کار مشاوره جلوه میدن و با داشتن حداقل اطلاعاتی اقدام به انتخاب رشته کنکور می کنن.در صورتی که باید مراقب بود که سرنوشت را به دست چه کسی بسپاریم ، و صرفا یک سیستم نرم افزاری با حذف یا انتخاب چند رشته محل برای یک عمر شما تصمیم نگیرد. وظیفه مشاور داشن اطلاعات وسیعی در مورد مشاغل ، بازار کار،تفاوت رشته های دانشگاهی،آینده ادامه تحصیل و معرفی منابع تحقیقاتی به داوطلبان کنکور هست.انتخاب رشته بدون تحلیل و بررسی علمی ابعاد روحی،روانی ، شخصیتی و استعدادی طرف مقابل توسط کارشناس خبره و صرفا" تحویل یک برگه پرینت کامپیوتری،ارزش زیادی ندارد

قیمت بالا _ این حکایت همون فیل هوا کردن بعضی هاست که دیگه زیادی قضیه حساس می کنن ، و برخی بچه ها هم فکر می کنند اگر واقعا هزینه خیلی زیادی میدن پس حتما کاری که اینجا براشون انجام میشه زمین و تا آسمون درصدهای داغون کنکورشان عوض میکنه و طرف خیال میکنه از اون لا به لا آقای مشاور قادره ظرفیت پنهان باز کنه و ی جورایی منو تو فلان رشته و دانشگاه جا کنه ؛ البته ناگفته نماند برخی ها با بیان سابقه شان در قبولی های عالی رتبه های ضعیف و اینکه حتما باید من برات انتخاب رشته دانشگاه کنم و قلق داره ، همچنین وعده تضمین قبولی فلان رشته یا دانشگاه و انتخاب رشته تضمینی کنکور ،طوری مخ میزنن که انگار قراره صندلی فلان جا برای شما با خشکه گرفتن،جور کنن

اما خودمان

امسال همانند سال های گذشته بحث های مرتبط با انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد سال۹۴ را خیلی زودتر از اعلام نتایج و بازشدن سایت سنجش شروع می کنیم ، تا با خیالی آسوده تر و سر فرصت سه مرحله مشاوره،تصمیم و انتخاب را انجام دهیم ؛ انشالله با توضیحات مفصلی که در همایش توجیهی تعیین رشه دانشگاه و کارگاه های سه گانه انتخاب رشته براتون داشتم ، جای هیچ بحث و سوالی نباشه و امیدوارم هرکس بتونه پاسخ به سوالات فنی و مشاوره ای خودش مرتبط با انتخاب رشته رو بگیره. از طرفی علاوه بر برنامه های سال گذشته برای انتخاب رشته کنکور، فایل اکسلی برای تسهیل نمره دهی شما به سوالات تیپ شخصیتی و رغبت سنج شغلی طراحی شده است که به محض تکمیل توسط شما می بایستی برای من ایمیل بشه. علاوه بر این می توانید از آرشیو مرداد ماه سال های گذشته سایت، پست ها و مقالات دیگری راهم در مورد فنون انتخاب رشته و نکات ظریف پیدا و استفاده کنید
بحث ها و نکات بیان شده در کارگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد به قدری جامع و شامل هست که فلسفه و هدف کاری ما در راستای مشاوره رایگان کنکور ، در باب تعیین رشته کنکور همچنان صادق هست . اما بنا به حساسیت انتخاب رشته ، انتخاب آینده و به دلیل زمان فشرده پروسه تعیین رشته کنکور و به تبع آن ظرفیت کم انتخاب رشته از طرف ما پیش ثبت نام انتخاب رشته تلفنی کنکور امسال رو با ظرفیت نهایت ۴۰ نفر از داوطلبان رشته های مختلف انجام میدیم



در مدت آشنایی نسبتا" طولانی من و شما به وسیله حسن انتخابتان برای پیگیری برنامه های مشاوره ای این سایت همیشه بهتون یاد دادم برای موفق شدن در کنکور خودت مهمی و بس اما در مورد انتخاب رشته دانشگاه این نفر مهمه قدری متفاوت هست و باید حتما استاد کار باشه
مسلما" تاحالا ندیدین با ذکر کلمه وسوسه انگیز تضمین قبولی و تاکید راجب گرفتن مشاوره خصوصی غیر رایگان خودم جلب مشتری کرده باشم و یا با شیطنت های تبلیغاتی گول زننده، اغراق آمیز و جهت دار رایج در خیلی محافل کنکوری تا حالا بهتون پیشنهادات بدی داده باشم ، و فکر می کنم این حس اعتماد دوطرفه الان دیگه خیلی وقته به وجود آمده و خیلی امیدوارم با هرچه سریع تر پیش ثبت نام انتخاب رشته امسال ، اینبار هم انتخاب درستی انجام بدی و تا قبل از تکمیل ظرفیت محدود من برای مشاوره و انتخاب رشته تلفنی و حضوری و به تبع آن شرمنده شدم ، دست به دست هم بدیم و به کمک خدا جز برترین قبولی ها باشی

هزینه انتخاب رشته تلفنی کنکور۹۴ توسط استاد افشار + یک جلسه بیشتر نسبت به انتخاب رشته حضوری با قیمت معقول

برای دانش آموزان مشاوره های ماهانه تلفنی یا حضوری : ۸۰/۰۰۰ تومان
سایرین : ۱۰۰/۰۰۰ تومان

انتخاب رشته حضوری پیش ثبت نام ندارد و فراخوان همایش و کلاس رایگان توجیهی متقابلا" اعلام خواهد شد

جهت پیش ثبت نام انتخاب رشته کنکور بصورت تلفنی توسط استاد افشار عبارت "انتخاب رشته کنکور" پیامک بدین به : ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳
 

کنکوریهایی که مثل خیلی ها با خیال راحت قصد پشت کنکور موندن در سال 95 دارند حتما توجه کنند،اگر چه معدل مشکل ساز نمیشه اما برای رتبه شدن باید دقت کنی که روند اشتباه سال گذشته ات جبران بشه ؛

برای رتبه شدن باید روند اجرایی اشتباه سال گذشتهجبران بشه و در نهایت اختلاف جدی به وجود بیاری

آیا مطمئن هستی که بهتر میشی ؟؟؟؟ :

 

پشت کنکور بماینم ؟ آری یا نه ؟

 

پرونده ویژه ( ماندن یا رفتن ، مساله این است!!!)

دانلود سمینار

 

شماره تماس مشاوره تک جلسه ای در اینباره و مشورت با استاد افشار 09358960503


به منظور بهره گیری همه داوطلبان از خدمات مشاوره ای برتر و برابر در کشور و در راستای تحکیم بنیه علمی مراکز آموزش عالی به سبب انتخاب درست آینده دانشجویان در مقطع حساس کنونی مجموعه با شرایط و امکانات زیر اقدام به مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکورسال 94 می نماید

 

مراحل اجرای تعیین رشته و دانشگاه بصورت تلفنی ویژه کنکوریهای 94 و مشابه سال93 برای کلیه رشته های نظری انجام می شود

 

0_ دریافت فایل صوتی جلسات توجیهی انتخاب رشته 94 در هفته اول مرداد(راهنمایی کلی و توضیح پروسه) (فایل صوتی جلسه توجیهی 1 پایین دانلود کنید)

1_ ارائه فرم رغبت سنج شغلی (تیپ شخصیتی) کودر یا هالند

 

2_ تحلیل اطلاعات فردی تست بالا و شناسایی فردی اولویت ها در رشته ، شهر ، نوع دانشگاه

 

3_ تماس تلفنی اول با استاد

 

4_ انتخاب رشته کامپیوتری(نرم افزاری) مطابق با آخرین تغییرات ظرفیت ها و مقررات آموزشی کشور

 

5_ تکمیل فرم اولیه + سوال و جواب مرتبط

 

6_ تماس تلفنی دوم با استاد (2 روز بعد)

 

7_ تنظیم فرم نهایی انتخاب رشته + چک،دبل چک (اعمال تغییرات دستی)

 

اولویت انتخاب رشته با داوطلبان مستمر مشاوره تلفنی ماهانه سال 94_93 جناب افشار و شاگردان کلاس های مشاوره کنکور94 شهرستان ایشان می باشد و بدیهی است که کنکوریهای دیگر در صورت وجود ظرفیت خالی پذیرفته می شوند .

 

انتخاب رشته کنکور سال 94 برای کلیه گروه های 5 گانه رشته های نظری می باشد.

انتخاب رشته آزاد،سراسری (با آزمون، بدون آزمون) همزمان و یکجا انجام خواهد شد.

مشاوره و سوال جواب در مورد آزمون عملی و مصاحبه برخی رشته ها،رشته محل های خاص،بورسیه،تربیت معلم،بین الملل،داوطلبان دارای سهمیه و ... شامل هزینه های اضافی نمی باشد.

 

به دلیل محدودیت در پذیرش تعداد زیاد آن دسته از داوطلبانی که مایل به انتخاب رشته تلفنی با دکتر افشار هستند می توانند از هم اکنون با ارسال پیامک " انتخاب رشته" به ایشان پیش ثبت نام کنند و در اولین اولویت تعیین رشته کنکور94 قرار


 

دانلود جلسه توجیهی شماره یک ( رغبت سنج شغلی ، تشخیص تیپ شخصیتی ، نحوه کسب اطلاعات در مورد رشته ها )

 

با نام خدا و بی مقدمه بریم سر اصل مطلب

 

هرچی که بود ، بد یا خوب ؛ هر طور که امتحان دادی ، موفق یا ناکام و با هر رتبه و درصدهایی که خواهی شد ... انتخاب رشته رو پیش رو داری ؛ نمیدونم برای سرنوشت تو هم چه اتفاقی قراره بیفته و در نهایت، من تو رو به چه اسم و رسمی 6  سال دیگه باید بشناسم . اینکه آخرش از رشته ات راضی هستی و اون مطابق علایق و استعدادت هست یا که نه ...

میدونم که تو هم مثل من دلت خیلی پره و میگی استاد جان آدم علم غیب نداره که بدونه چی خوبه و چی بده و این مثل هندونه قاچ نشده میمونه ... درست میگی ؛ حق داری . کم کاری از من و من ها بوده که برات قضیه رو باز نکردیم و الان بهت حق میدم که گیج باشی و ندونی چیکار کنی .  اما امیدوارم از وقتی که این مطلب رو می خونی حداقل 10 روزی تا انتخاب رشته ات وقت داشته باشی تا بشینی و سر فرصت کارهایی که بهت میگم انجام بدی . کارهایی که هیچ کدوم از مشاورهای تجربی و غیرتخصصی حتی ازش خبر هم ندارن و با چند تا فایل PDF سایت های آموزشی موجود و نهایت یک نرم افزار با سرنوشت جوون مردم بازی می کنن . خب پس اول کارگاه توجیهی انتخاب رشته کنکور 94 از اینجا دریافت کن و گوش بده و بعد اطلاعات مربوط به فرم تست های علمی پر کن و نگه دار پیش خودت و کارهای تحقیقاتی خودت از هم اکنون آغاز کن و صبر کن تا نوبتت بشه برای تحلیل اطلاعات اولیه.

(البته به علت کفیت خدمات و هزینه کم انتخاب رشته تلفنی نسبت به معدود مراکز حضوری مشابه، مشاوره انتخاب رشته 94 فقط از افرادی که تا قبل از موعد تکمیل ظرفیت ما پیش ثبت نام کنند، انجام میشود. "انتخاب رشته" پیامک کنید به 09358960503)

 

همچنین فایل ضمیمه آزمون تیپ شخصیتی هالند و هوش آزمایی گاردنر از پایین دانلود کنید

 


با زمان کم چگونه انتخاب رشته کنکور کنیم ؟یکی از مواردی که همه ساله به داوطلبان کنکوری لطمه زیادی میزنه ،تصمیم و انتخاب شتاب زده رشته محل مورد نظرشون درست در شرایطی هست که با رویت کارنامه یا عده ای شون بهم ریختن و ناراحت هستن و یا انقدر همگی اعضای خانواده و اطرافیان در جنبش و تکاپو افتادن که ، داوطلب هول میکنه و بعضا" دیده شده که بدون توجه به المان های انتخاب رشته صحیح چه اشتباهات پیش و پا افتاده ای انجام داده و به همین راحتی آینده خودش به بازی گرفته ؛برای شما امسال هم از این امر مستثنی نیست و با وجود اعلام نتایج در اوایل مرداد 94 و مهلت کم انتخاب رشته که 7 الی 8 روز در نظر گرفته شده ، مسلما مشابه این اتفاق برای خیلی ها میفته . چه بهتر که الان سر فرصت و درست در چند قدمی مشاهده کارنامه اولیه کنکور 94 تذکراتی رو من باب انتخاب رشته از زبان مشاور بشنویم و سعی کنیم تا با یادگیری مقررات و قوانین انتخاب رشته و قلق های موجود در اون و توضیح کامل دفترچه شماره 2 و از همه مهمتر خودسنجی تیپ شخصیتی و رغبت سنج شغلی، قدمی محکم برای شروع فرآیند انتخاب رشته برداریم .

 

لینک های دانلود همایش توجیهی انتخاب رشته کنکور 93 ؛ مطالب تخصصی راجب تحلیل تیپ شخصیتی و پرسشنامه رغبت سنج شغلی

 

( لینک 1 ، لینک کمکی )


دانلود فایل ضمیه تست های مشاوره و روانشناسی مرتبط

 

دانلود فایل اکسل برنامه ریزی شده برای ثبت نمرات تست هالند

 

(لطفا پس از تکمیل فایل اکسل برای تحلیل به استاد افشار ایمیل شود)

(alirezaael@gmail.com)

 

 

با این 3 جلسه مشاوره انتخاب رشته رایگان،

واقعا مشاور خودت باش !!!

 

 

دریافت صوت کارگاه های شماره 1,2,3 انتخاب رشته کنکوریهای

(توضیحات کامل و جامع از صفر تا صد در مورد انتخاب رشته)

 

قابل استفاده برای انتخاب رشته کنکور94

 



کارگاه 1

 

لینک دانلود اصلی

 

لینک دانلود کمکی

 

کارگاه 2

 

لینک دانلود اصلی

 

 

 

 

 

 

 

کارگاه 3

 

دانلود کارگاه پایانی(3) انتخاب رشته دانشگاه

(نکات تکمیلی)