سایت اصلی و کانال دکتر علیرضا افشار کیش و مات کنکور در 5 ماه
مشاوره کنکور۹۹ علیرضا افشار
انتخاب رشته کنکور98 .مشاوره انفرادی تحصیلی.مشاوره کنکور دکتر افشار.برنامه ریزی تلفنی کنکور99
درباره وبلاگ


پایگاه مشاوره کنکور رایگان (www.alirezaafshar.org) محلی ست برای یاری شما داوطالبان کنکور۹۹ و در جهت گسترش عدالت آموزشی در کشور گام بر می دارد که فاصل صوتی کلاس مشاوره ای دکتر افشار؛،.مطالب ارائه شده همگی مطابق برترین اصول و شیوه های مطالعه و انگیزش تحصیلی می باشد . سوالات شما دوستان در کمتر از 72 ساعت پاسخ داده می شود و شما داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی می توانید ، با کمال اعتماد به مشاوران توصیه ها را توشه راه خود قرار دهید . امیدواریم که بتوانیم شما را تا رسیدن به رویایتان یاری کنیم . با تشکر و احترام : کانال مشاوره علیرضا افشار https://telegram.me/alirezaafsharofficial
آخرین مطالب

 

 

دیگه دیره واسه موندن دارم از پیش تو میرم ...

شده این قصه تقدیرم ، چه دلگیرم .... خداحافظ

 

این احساس بدی هست که خیلی ها این موقع ها راجب کنکور دارن

 

نه نرو ... تنهام نذار ... من عاشقتم .. دیوونه وار

و این هم جمله ای هست که خیلی ها در لحظات آخر دل کندن از هدف هاشون به زبون میارن

 

درست دیگه این موقع های سال هست که ، تو خیلی پشیمونی و خیلی از حرف های منه مشاور سبز شده ؛ از اینکه در حاشیه پول خرج کردن برای خرید رتبه شدن در کنکور بودن چه فرقی داره با وقتی که آستین ها بالا بزنی و براش مایه بذاری از وجودت خودت ، تا ده ها هشدار و توصیه ای که همین جا و از همین سایت برات کردم و هنوز هم خیلی هاشون قدیمی نشدن و بازهم داری به کار اشتباه خودت ادامه میدی . به نظرت آیا اگه همین راه و مسیر ادامه بدی به همین جایی که الان هستی نمیرسی ؟ !!

چی شد که از الان ساز 95 گفتن خیلی هاتون بدجوری کوک شده ؟

صدام رو میشنوی یا نه ؟ صدای خستگی هام رو ... دلم خیلی واست تنگه ...

هنوزم دیوونه وار عاشق هدفت هستی ؟

هنوزم ی بغضی تو سینه داری که هر لحظه میخواد بترکه ؟

هنوز اون جایگاه خودت بدست نیاوردی ؟

 

می شنوم که میگی دیگه دیره ؛ میدونم،، باشه اصلا حق با تو هست ...

هر کاری میخوای کنی بکن ، هر تصمیمی که دوست داری بگیری بگیر ؛ فقط قبلش دقایقی به من اختصاص بده تا مثل همیشه دلسوزانه برات همه تلاشم کنم . شایدم هم جواب نده ولی خب فکر کن من یک دکتری هستم که میخوام آخرین تلاشم رو بیماری که همه ازش قطع امید کردن پیاده کنم . یک ذره پر حرفی کردم ... ولی خب 37 مگابایت ارزشش داره .

 

دانلود همایش از لینک اصلی

 

دانلود همایش از لینک کمکی

 

حالا چطوری ؟ بنظرت موثر بود ؟ میشه با این متود از صفر ، صفر هم شروع کرد و تا نزدیکی های هدف رسید ؟ تو در عرض این ۳ ماه می تونی چه کارهای بیشتری انجام بدی ؟

همیشه این موقع های سال به بچه زرنگ ها میگم مراقب باشین ، چون یک عده ای هستن که از الان شروع می کنن و چیزی برای از دست دادن ندارن و بدجوری سیم ترمز بریدن ؛ خیلی هاشون جو زده هستند و وسط ها فیتیله می کشن پایین ولی همیشه چندتایی ثابت قدم بین شون پیدا میشه که حتی برای شما هم تهدید به حساب میان ... اینها همون بچه هایی هستن که از رنج و حسرت خیلی از اشتباهات الان خیلی دلشون برای قدرت نمایی تنگه و توفانی کار می کنن ؛ اگرچه دیر شروع کردن ولی خیلی با دل می خونند و در نهایت در این ۵ ماه با کمترین میزان فراموشی و افت بکوب و ی کله تلاش می کنن که برسن به شماها.

 

 

اگر تو هم مثل خیلی از بچه ها کلاسم حس می کنی که میشه و هر هدفی بهای خودش داره،خاص باش و خودت بهم نشون بده.

 

 

امروز میخوام بهت بگم ، کسی نمیرسه به پات ، امروز میخوام بهت بگم ، هیشکی نیومده بجات

 

همه ساله عده ای کنکوری و دانش آموز دبیرستانی پای ثابت مشاوره و برنامه ریزی ها هستند و تعدادی هم یک یا دو ماه کار می کنند تا قلق دست شون بیاد و از اون به بعد خودشون تنها جلو میرن؛ از صفر کار کردن از الان برای منم خیلی سخته ولی امسال براش وقت برنامه ریزی کردم تا این پلان هم اضافه کنم برای نیمه سال تحصیلی .

فقط به افتخار جاماندگان با اراده

میگن : اگر روزی توانستیم و نخواستیم ، باید در انتظار روزی باشیم که بخواهیم و نتوانیم

 

 

 

حالا امروز که میگم میشه ، منم هستم تا کمکت کنم ؛ چون به نسبت بقیه همکاران دو برابر برای مشاوره و برنامه ریزی در هفته وقت میذارم ، وقت برای خیلی هاتون مسلما" ندارم ولی محتوای سایت کامل هست و آرشیو مشابه برای آذر و دی و بهمن سال قبل هم مشابه بحث های این روزها سایت برای کنکوری هاست که می تونین از آنها استفاده کنی .

 

 

مشاوره،برنامه ریزی کنکور با استاد افشار حتی از سطح صفر از نیمه دوم سال



مشاوره تک جلسه (سوال جواب و رفع اشکالات در ۳۰ دقیقه)

مشاوره برنامه ریزی ماهیانه (هرماه حداقل ۸ جلسه مشاوره برنامه ریزی و نظارت روزانه بصورت پیامکی)

 

تلفنی _ شهرستانی ها_ ثبت نام و رزرو هم اکنون،شروع کار از 21 دی و به بعد

 

برای ثبت طرح VIP مشاوره کنکور به ساین دکتر افشار برین www.alirezael.ir

 

 

مغازه داری بخشی از حرف های یکی از فروشندگان ، خطاب به یک مشتری را شنید که می گفت : نه خانم ! چند هفته ای هست که نداشتیم و به نظر نمی رسد به این زودی ها بیاریم .

مغازه دار از شنیدن این حرف ها وحشت کرد و شتابان دنبال مشتری که در حال خروج از مغازه بود دوید  و گفت : خانم ! حرف فروشنده صحت ندارد ،مطمئن باشید ما بزودی مقدار زیادی خواهیم داشت . در واقع ما یکی دو هفته پیش تعدادی را سفارش داده ایم .

 بعد از جذب مشتری فروشنده را به کناری کشید و با عصبانیت به او گفت : هرگز ! هرگز هرگز ! این یادت باشد که ما هرگز به مشتری نمی گوییم که چیزی را نداریم .

از اینجور اتفاق ها با کاسب ها این دوره زمونه کوچه بازار هم زیاد میفته که جنس مورد نظر ما رو ندارن ولی دارن مارو مجاب می کنن که این با اون فرقی نداره و حتی بهتر از مورد انتخاب شما رو من دارم بهتون پیشنهاد می کنم  و فلان و بهمان اشتباه گفتن بهت ؛ این فروشنده به سادگی دارن حاصل تحقیقات ما در مورد انتخابی برتر یا ماحصل چند سال تجربه ما در استفاده از یک محصول با کیفیت را زیر سوال میبرن ؛ اونم فقط و فقط بخاطر اینکه خودشون اون رو ندارن و قصد دارن که فقط با خودستایی خودشون بالا ببرن و منم منم پست هم سوار کنن .

گاهی وقت ها هم من و شما بدون ایده و تحقیق در برخورد اول با این مدل کاسب ها مواجه میشیم و کوله باری از اطلاعات کم ارزش رو برای خودمون اصول اولیه می کنیم و خط مشی می گیریم و یا با تایید و تضمین شنیدن از فروشنده در مورد تقاضاها و انتظارات نامعقول و تخیلی خودمون از اون جنس ذوق می کنیم و جذب اش می شیم . در صورتی که برخی فاکتورهایی که به من و شما وعده داده بود ، هیچگاه محقق نمیشم و ما اون وقت میشیم متضرر

 

اما جریان این روزها بازار کنکور ایران

چند سالی هست یک جورایی انقدر این تبل تو خالی کنکور هراسی در محافل مختلف پر سر و صدا شده که هر کسی خودش متخصص باز کردن گره کور کنکور بیچاره میدونه و عرصه رو برای نون به نرخ روز خوردن مغتنم می شماره و درست در ی چنین زمان هایی اوج سر و صدا از خودش درمیاره که درس نخونده و از صفر با روش های استاد و مهندس و مشاور فلانی معجزه کن .... برات هم چند نفر کنکوری خودفروخته به خط میکنن که درست از همین زمان با همین پکیج شروع کردن و موفق شدن و موفقیت خودشون مدیون فلانی هستند حتما"

... بشتابید ... حراج شد که ... زنبیل بردار و بیا و ...



قبول دارم که واقعا" وسوسه انگیزه ولی مثل این تصویر همش خطای چشم هست



موفقیت در شش ماه برای رسیدن به پزشکی و دندان یا بهترین مهندسی ها الکی نیست ؛ خودم نفر اولی بودم که در سنگ لاخ جاده بهت یاد دادم بری جلو و کم نیاره و بهترین خودت باشی تا روزهای خوب بیاد .

 اما حواست جمع کن که این راه میان بری نداره ؛ بذار خیالت راحت کنم که با تلاش کم و کنار شومینه و قلپ قلپ نوشیدن پالپی سان استار و هر از گاهی هم ی نگاه به صفحه بیچاره کتاب درسی انداختن نمیشه رتبه عالی شد .

کاری نکن پی نوکیو قصه بشی و تو دام گربه نره و روباره مکار بیفتی ؛ اگه واقعا مرد این میدون هستی دست رو جفت زانوهای خودت بذار و یا علی بگو و بلند شو ....

 

شیادان بازار کنکور

 

مشکل بالای 90 درصد بچه هایی هم که تا امروز خوب شروع نکردن منابع و سی دی و کتاب عوض کردن و این جور بحث ها نیست ؛ مشکل از خودشون هست که همت نکردن و اگه همه محصولات موسسات کنکوری و غیره برای این دسته جمع کنی رتبه برتر نخواهند شد .

 

علی ماشالله اکثر موسسات برگزار کننده کنکور آزمایشی و شرکت های دانش بنیان و غیر دانش بنیان ضبط و پخش لوح های فشرده هم که (نه مشاور ) بلکه بازاریاب دارن برای فروش حداکثری محصولات شون به شما و دیدن آستر جیب مبارک شلوار پدر بنده خدا شما ؛ و اگرهم برنامه درسی رایگان بدن بهتون برای همه مثل هم هست و هیچ پشتیبانی نداره ؛ حکایت میشه ، یکی (برنامه) برای همه و همه (پول ها) برای یکی

 

پس روی کمک شون خیلی حساب باز نکن که در نهایت امر جریان مثل همون مدل کاسبه که گفتم بهت بالا میشه ؛ پس با یک مشاور متخصص و بی طرف مشورت کن .

 

از همین جا اعلام می کنم با پدیده جزوه فروشی هم به شدت و بیش از موارد مذکور مخالف هستم . چون واقعا" هیچ استادی نیست که از سیر تا پیاز مطلب رو در جزوه گفته باشه و مسلما" جنبه حضور فیزیکی در کلاس درس خیلی موثر هست . اسکن گرفتن جزوات بهترین اساتید هم با کیفیت کلاس شون خیلی فرق داره و ی چیزهایی هست که فقط و فقط خودت باید سر کلاس باشی و گوش بدی و نت برداری کنی . اگر قرار بود بازده جزوه و کلاس مثل هم باشه برو انقلاب جزوه همه دروس دانشگاه شریف و تهران ازشون بخر و کلا" قید رفتن به دانشگاه خوب بزن . اینم گفتم محض اطلاع که بخاطر ارزان بودن شون جذب نشی !!

 

 

دستور آشپزی به سبک موفقیت در کنکور در عرض پنج ماه برات مفصل دارم که هربار کم کم میگم

 

اما تصمیم بگیر امروزت رو درست گام برداری ، گرد و خاک خیلی از کتاب ها پاک کنی و بشینی از همونجایی که بریدی و قطع کردی چند صفحه ای فقط و فقط برایبهتر شدن حال خودت مطالعه کنی و یادت باشه لحظات دشوار وقت دست برداشتن از تلاش نیست و باید مدام با هر قدم به سمت هدف برداشتن خودت با افکار مثبت و بازخورد فوق العاده درونی تغذیه کنی که انشالله تا ته ته راه یک نفس بدو بری

کوهنوردی هم که میخواهد قله را فتح کند ، بارها به ته دره می رود . اما آیا با پایین رفتن به دره شکست می خورد ؟ !

نه ، او دائما" چشم به قله دارد و دره هم بخشی از مسیر است که باید طی شود تا به قله برسد .

آیا می شود بدون طی کردن بخشی از مسیر به مقصد رسید ؟

افت و خیز و بالا و پایین همه با هم و برای همه وجود دارد و کسی که فکر میکنه افراد موفق در زندگی (کنکور) همیشه بیست و درجه یک و بی عیب و نقص بودن ، سخت در اشتباه هستن

 اونها هم به قدر خودشون خطا و قصور داشتن ولی چیزی که در نهایت باعث شده به هدف برسن فقط این بوده که از خط خارج نشدن و پای کار موندن و مسئولیت قبول کردن و بخاطر برخی افت ها حتی شده چند روزی بدون استراحت و وقفه کار کردن و این همون درون مایه و پاداش و درس از خطا گرفتن بوده .... درسی که باشد شده به قدرت های لایتناهی خودشون پی ببرن و خدا رو شکر کنن که چه خوب شد منو در این امتحان قرار دادی تا بفهمم که چقدر توانایی و استعداد دارم که هنوز بلا استفاده موندن و چقدر می تونم بهتر و کولاک تر از حد تصور قبلی خودم باشم ... این افراد فقط و فقط بخاطر ۷ ماه کم کاری می تونن در عرض ۵ ماه در کنکور سال ۹۴ موفق بشن و این دستاورد به حق شایسته شون هست و این جوان ها هستند که به حق به درد نسل بعد این مملکت می خورن

 

 

 

 

حالا تو انتخاب کن ... کدوم ؟ تسلیم میشی ؟ یا ادامه میدی ؟

 

اگر با حرف هایی که دوستانه و با عمق وجودم برات نوشتم حال کردی اونو به خیلی ها نشون بده و این پست رو با نظرهای قشنگت و با تعریف خاطرات درس خواندن و انگیزه و انرژی که خودت درست کردی و تونستی غوغا و کولاک کنی مزیّن کن


مشاوره و برنامه ریزی کنکور با استاد افشار حتی از سطح صفر و حتی از الان

تلفنی _ شهرستانی ها (قیمت معتدل)

حضوری : کرج _ جهاد دانشگاهی

حضوری : تهران _ پاسداران

 

مشاوره تک جلسه (سوال جواب و رفع اشکالات در ۳۰ دقیقه)

مشاوره برنامه ریزی ماهیانه (هرماه حداقل ۸ جلسه مشاوره برنامه ریزی و نظارت روزانه بصورت روزانه)

 

پیامک بدین به خط مستقیم آقای افشار ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

 سایت مرکز مشاوره کنکور استاد افشار www.alirezael.ir

 

این روزا خیلی از بچه ها از مشکلات اطرافشون گله میکنن و میگن باعث میشه تمرکزشون بهم بریزه و نتونن اون نتیجه دلخواهشونو تو آزمونا بگیرن! خب این مشکلات دو دسته میشن دسته اول مشکلاتی که به شما هیچ ربطی نداره ولی سعی میکنید خودتونو توش دخالت بدید! مثلا دعواهای خانوادگی! این کار خیلی بدیه که متاسفانه بین کنکوریها رایجه! شما تا میتونید باید خودتونو از حواشی و مشکلاتی که به شما ربطی ندارن دور کنین! نه اینکه خودتونو یه جوری بندازید وسط قضیه!

دسته دوم مشکلاتی هستن که برای شما پیش میان! در برخورد با این مشکلات سعی نکنید مثل سنگ عمل کنید! سنگ از بالای کوه که میوفته پائین در برخورد با یه مانع یا سنگ دیگه! یا خودش شکسته میشه یا اونو میشکنه و اخرشم متوقف میشه! ولی آب! وقتی از بالای کوه راه میوفته به یه مانعی میرسه سعی میکنه از کنارش به آرومی عبور کنه و راهشو به سمت دریا ادامه بده :)

اینو همیشه یادتون باشه که هیچ چیز مهمتر از کنکور و هدفتون و آینده شما نیست! لجبازی نکنید! بعد کنکور فقط یه سوال ازتون پرسیده میشه! فاطمه خانم،علی آقا رتبه کنکورت چند شد ؟! دیگه نمیگن چه مشکلاتی داشتین! چه روزای سختی داشتین! پس تمام انرژی و توانتونو فقط روی کنکور متمرکز کنید .

مطمئن باشید هیچ تلاشی بی نتیجه نخواهد ماند ...

 

 

اگر هیچ کس نیست، خدا که هست

به علاوه خدا بودن یعنی منهای همه مشکلات و سختی ها

 

دانلود همایش تداخل موثر امتحانات ترم اول و کنکور استاد افشار

 

همه پدر و مادرها دوست دارند که دانش آموزان شان در اتاق ببندند و بشینن خوب درس بخونن و نمره و رتبه عالی بیارن و همه خود به خود حل باشه ... اما همیشه اینگونه نیست . درسته ؟؟

 اولیا موفق کنکوری ها چه کارهایی باید برای دانش آموزان خود انجام بدن ؟

برای اینکه بچه مون موفق بشه در کنکور وظیفه اولیا چیه ؟

آیا فقط حمایت مادی والدین از کنکوریها کافیه ؟

چرا خونه برای بعضی دانش آموزان حریم امن و آرامش هست و برای برخی ها جولانگاه استرس های بیهوده ؟

و جواب هزار یک سوال دیگه شما پدر و مادر عزیز

در

 

اصولی ترین روش های برخورد و آموزش اولیا کنکوری ها با متودهای دکتر افشار

 در 2 ساعت برنامه رایگان برای شما از اینجا دریافت کنید

 

کلیک کنید

 

http://s5.picofile.com/file/8157930100/%D8%B5%D8%AD%D8%A8%D8%AA_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF_%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1_%D8%A8%D8%A7_%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7_%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87%D8%A7_%D9%88_%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4_%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86_%D8%B3%D8%A7%D9%84_%D8%B3%D9%88%D9%85_%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86.mp3.html

جمع بندی با آزمون 26 دی برای کنکوریهای 94

 اما به کدامین روش دوره مرور کنم ؟

الف) انواع مرور مطالب درسی

مرور می‌تواند به ۳ شکل زیر صورت پذیرد:

 

۱- مرور از روی جزوه و کتاب:

در این نوع مرور، داوطلب، مطلب را از منبع اولیه مجددا مرور می‌کند. یقینا حتی اگر فقط مطالب مهم و قسمت‌هایی که علامت زده شده نیز مطالعه شوند، باز هم مرور از روی جزوه زمان زیادی را صرف خواهد کرد.

 

۲- مرور با تست:

در ستون «مراحل صحیح مطالعه» نیز توضیح دادیم که می‌توانید با زدن تست، ضمن حفظ آمادگی مطالب مورد مطالعه، آن را مرور کنید؛ اما مرور با تست نمی‌تواند جامعیت مطلب را تضمین کند. یعنی ممکن است بخشی از مطلب یا نکاتی وجود داشته باشند که در مجموعه تست مورد سوال قرار نگیرد.

 

۳- مرور از روی الگوی یادآوری (خلاصه‌نویسی):

این نوع مرور، کامل‌ترین و مطمئن‌ترین و نیز سریع‌ترین شکل مرور است. در این نوع مرور، شما باید الگوی یادآوری فصل مورد نظر را در ذهن خود رسم کنید و سعی کنید تمامی قسمت‌ها را یادآوری کنید و اگر نتوانستید بخشی از الگو را یادآوری کنید، باید ابتدا کمی به ذهنتان فشار بیاورید تا گرسنه شود و آنگاه می‌توانید از روی منبع اصلی (جزوه و کتاب) آن را کامل کنید. این کار باعث می‌شود تا شما تمامی مطالب را مرور کنید و مطلبی از قلم نیفتد. البته بعد از مرور الگو، می‌توانید تعدادی تست (به تناسب زمان و مبحث) نیز بزنید.

 

ب) مراحل صحیح مرور مطالب درسی           

اما این که با چه فاصله زمانی، مطالب را مطالعه و مرور می‌کنیم نیز اهمیت بسیار زیادی دارد :

مطالب باید یک روز بعد از رسم الگوی یادآوری فصل مجددا مرور شوند. تا یک هفته بعد مطالب در حافظه ما وجود دارد، اما یک هفته بعد باید مجددا الگو را به روش گفته شده مرور کرد. سومین مرور یک ماه بعد است و اگر مطالب ۴ ماه بعد مرور شوند، بیشتر جزییات در حافظه ما باقی خواهند ماند.

شما می‌توانید برای تنظیم دقیق این فواصل زمانی از یک تقویم استفاده کنید. به این ترتیب که بعد از رسم الگوی یادآوری، در فواصل یک روز، یک هفته، یک ماه و ۴ ماه، نام الگویی را که باید مرور کنیم، یادداشت نماییم تا در روز مرور آن را به طور کامل انجام دهیم. در ستون بعدی، تکنیک‌های افزایش دقت در جلسه امتحان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

چه چیزی را باید مرور کرد؟

اساساً در مرور، از یادداشت برداری هایی که هنگام مطالعه تهیه کرده ایم، استفاده می شود. البته می توان از روی منابع اصلی (کتاب، جزوه و… هم مرور کرد که این کار نیز مفید است؛ اما مرور هر قدر صحیح تر و دقیق تر انجام شود، تأثیر آن قدرتمندتر و عمیق تر خواهد بود.

 

سایت علیرضا افشار ، مشاور برترین مدارس و آموزشگاه های کشور

 مرجع تخصصی ترین متون و مقالات و کلاس های مشاوره کنکور

همه چیز رایگان ، فقط یکبار کلیک کنید www.alirezael.ir

 

نگاهم که به تقویم میفته نا خوداگاه اشک تو چشمام جمع میشه ؛ نمیدونم واقعا به کی بدهکارم ! به پدرم که با اون تاکسی قراضه تو خیابون های تهران گز میکنه واسه چندرغاز پول ، یا مادرم که همیشه سر نمازش دعا واسه عاقبت به خیر شدن من و داداش کوچولوم میکنه و از همه مهمتر خدایی که معلوم نیست چرا منو با هزار امید و آرزو آفریده و الان شاید خودش هم از اینکار راضی نیست ؛ و شادی حتی بدهکار خودم ...

حس عجیبی دارم ، حس نشستن دوباره در کافی نتی که پارسال همین موقع ها برای ثبت نام کنکور 93 داشتم ، البته فرقش اینه که امسال کنکور از 19 بهمن هست ولی برای من هفته سوم آذر تداعی کننده همه اون خاطره هاست . کی باورش میشد ،، من با کلی سابقه خوب و درخشان کارم به اینجا برسه .. کارم به اینجا بکشه و درجا متوقف بشم ؛ واقعا زجر اوره که نه مثل بقیه عشق و صفا کردم و نه مث بچه آدم نشستم کنج خونه درس هام بخونم ... تهش  که چی ...

خیلی تنها شدم ، خیلی زیاد ... فقط هستم چون زنده ام ... این زندگی رو نمیخوام ، زندگی که حتی پشه ها هم اطراف من رو منطقه پرواز ممنوع کردند ، زندگی که از اول صبح با صدای جارو کشیدن مامور شهرداری در کوچه مون شروع میشه و میگه از الان دیگه خیلی دیره .. همه برگ های درخت ها ریخته ، یعنی پائیز هم داره تموم میشه ، کاش میشد تابستون بود ، کاش میشد هنوز هم از پنجره اتاق چهار تا دونه برگ سبز دید و جون گرفت ؛ آه ... مم م .

خودم گم کردم ... خیلی بدجور ، نمیشه دیگه راجبش با کسی حرف زد و باید همش صورتک لبخند تصنعی رو برای عدم کنجکاوی دیگران به همراه داشت ؛ والا نمیدونم واقعا قیافه کنکوری ها به دکتر توکلی چقدر شباهت داره که هرکسی مارو می بینه میگه چه خبر از کنکور ...

 

 

اما به یاد جمله ای از استاد افشار افتادم که می گفتن : " باید اول گم بشی تا بتونی خودت پیدا کنی ؛ پیدا شدن معنایی نداره ، مگر اینکه قبلش گمراهی در کار باشه . "

انسان برای آموزش دیدن و آموختن پا به این دنیا گذاشته و از اول بسم الله اگرچه خیلی چیزها سر جای خودش هست ولی اون به قوانین جهان خلقت پیرامون خودش پی نبرده ، اما کم کم می بینه ، تجربه کسب می کنه ، یاد میگیره و در نهایت خودی نشون میده و دیده میشه .

اینکه کسی بخواد درست از غلط تشخیص بده عالیه ولی اینکه تصورش این باشه از اول باید درست جلوی پاهاش قرار بگیره و خیلی بی زحمت و بدون امتحان خودش در صراط مستقیم ببینه و یکه تازی کنه خیلی فکر اشتباهی هست . پس در یک جمله باید خاک جاده رو خورد تا راننده شد ؛ بزرگترین و موفق ترین انسان ها هم دوران نقاهت و حالت گذار خاص خودشون داشتن ، یعنی همون وقتی که خبری از شکوفایی استعدادها و پیشرفت شون نبوده و یا حتی در مسیری اشتباه گام برداشتن و گم شدن .. !!

ولی گم شدن جا ، متوقف شدن کجا ؟؟ !!!

اینکه بخاطر حرف های مایوس کننده عده ای بخوایم دست از تلاش بکشیم ، یعنی اینکه کنترل از راه دوری داریم که مثل یک اسباب بازی آماده فرمان برداری از دیگران هست .

اینکه بخوایم مثل خیلی ها روی آدم تنبل قبلی حساب باز کنیم ، خب معلومه استرس میگیریم که نکنه نشه .

 

 اینکه نخوایم مثل خیلی ها بخاطر وسوسه های موجود ، مسیر مون منحرف کنیم خیلی هنره !

 

 

هیچ شکی تو این قضیه نیست که الان 22 آذر هست (شنبه مصادف اربعین امام حسین (ع)) ، میدونم که بعبارت ماشین حسابی خیلی هاتون الان 5 ماه و بیست و چند روز و چند ساعت داره از روز شمار کنکور 94 میگذره و هنوزم که هنوزه به اون ثباتی که مد نظرت هست نرسیدی ؛ اما منه افشار از کودکی با تاریخ و زمان مشکل داشتم و دارم . همیشه این سوال در ذهنم هست که اگر امروز شنبه هست ، از کجا می دانم که حتما" شنبه هست ؟ من که از ابتدای خلقت نبودم که مطمئن باشم ! شاید تو هم مثل من قبول داری که حتی تاریخ نگاری بشر هم با فراز و نشیب های مرگ مورخان یا عدم کتابت ، جنگ ها و بارها از بین رفتن اسناد تاریخی و نسخ خطی همچین منبع قابل استنادی نیست .

پس حالا نمیشه مثلا این 5 ماه و بیست و چند روز رو بشر اشتباه حساب کرده باشه و الان و امروز باشه شنبه ... 1 تیر و همه چیز ایده آل و از صفر ....

ی قدری فکر کن ... آرمانی بنظر میرسه ؛ مگه نه ؟

تاریخ و ساعت و تقویم ، فقط توافقی هست ، بین انسان ها و طبیعت فقط به چرخش زمین به دور خورشید و شب و روز و فصل ها معتقد هست و تقویم ما آدم ها برایش هیچ اهمیتی ندارد . حتی این مثال در مورد تاریخ تولد هم صادق هست ، مثلا کسی که 21 آذر سال 1392 به دنیا آمده آیا واقعا الان یکسال دارد ؟ اگرچه ما عادت داریم  نقطه شروع عمر رو از تاریخ تولد فرد اندازه بگیریم ، و هرسال در فلان روز خاص برایش تولد بگیریم ؛ اما جالب اینه که قبل از نقطه صفر شناسنامه ای ، تک تک ما در دوران جنینی 9 ماه پر فرتز و نشیب در رحم مادر زندگی کردیم و قبل از آن هم تک تک سلول های سازنده ما در بدن اجداد و نیاکان ما وجود داشته و این یعنی ما زنده بودیم . !!

مهم نیست که امروز دقیقا چه روزی از خلقت جهان و کدامین لحظه از تولد توست و چقدر از کنکور گذشته و خیلی از آمار و تاریخ های ساختگی دیگه ... مهم اینه که اگر همین امروز با تلاش وقفه ناپذیر و با بیدار خوابی ها پشت سر گذاشتی و یک روز معرکه و بیست برای خودت ساختی ، برنده ای و شایسته تحسین و تبریک هستی . هیچ چیز مطلق نیست ،، تو هم نسبی به محیط پیرامونت نگاه کن و کوچکترین نشونه های مثبت بگیر و ازشون بزرگترین تغییرات بساز ....

مشاور تلفنی کنکور استادافشار

مثل این ماهی ها فقط ی ذره زاویه دیدت تغییر بدی و ببین که میشه از این ناب هم فرصت هم استفاده کرد ... میشه تو روزهای بارونی هم خورشید تابان دید و از نگاه کردن به رنگین کمون موفقیتت لذت ببری .

 

کمتر آدمی میشه پیدا کرد که به جای غذای مرتب و منظم ، دلش بخواد که یک نفر دیگه غذا را بجود و آماده بلعیدن کند و بعد به او تحویل دهد تا راحت و بدون زحمت ببلعد . اما نمیدونم چرا بیشتر آدم ها دلشون میخواد برای رسیدن به " موفقیت " و بخصوص در زمینه کنکور یک نفر راه را تا آخر برود و برای آنها مثل غذای جویده شده در عرض چند جمله موفقیت را برایشان ارائه دهد و آنها هم به موفقیتی بزرگ نائل بشن . شاید برای همین هست که کتاب ها ، سایت ها ، برنامه ها تلویزیونی و جزوات و ... در نقش کاتالیزگر زیاد این روزها تبلیغ میشن و این همون جاست که اسمش میذارم حلقه گمشده موفقیت در کنکور که صد در صد خودت هستی و خودت.

 

 

لینک تماشای ویدئو انگیزشی جذاب



دانش آموزان کارگاه های مشاوره ای و کنکوری های 94 به علت تنگی وقت و کثرت مشاوره های خصوصی و دیگر برنامه های مشاوره ای خواهشمندم فقط در قسمت نظرات سایت سوالات تون بپرسین و از تماس و ارسال پیامک خوددادری کنید ؛ خوشحال میشم که بتونم به اینجا برای همه به سوالات مشابه شما پاسخ بدم و یا در صورت نیاز شما و وقت بنده بصورت تلفنی و مفصل در مورد مشکلات و سوالات شما را مشاوره کنم .

 ارسال پیامک "وقت مشاوره" به خط خودم (09358960503) = تعیین وقت 30 دقیقه مشاوره تلفنی هزینه 25 هزار تومان
 

 

 

فارغ‌التحصیل علوم تربیتی و مشاوره از آلمان

دارای مدارک متعدد افتخاری و گواهی‌های پایان دوره شرکت در سمینارها و کارگاه‌های مدیریت و سازماندهی آموزشی، روانشناسی و انگیزشی

مشاور منتخب صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مدرسه‌ها و مشاور موسسه‌های معتبر آموزشی ایران

مشاور رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی در رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی

مبتکر و مجری سیستم I.S.E در مشاوره و مدیریت آموزشی

مبتکر و مجری آزمون‌های توانایی سنجی (Ability test) ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه

مبتکر و مجری همایش‌های انگیزشی تحصیلی در تهران ، کرج و شهرستان ها

مجری اردوهای فشرده مطالعاتی و انتخاب رشته ویژه کنکوری‌ها در جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران و دیگر مراکز معتبر کشور توسط قوی‌ترین کادر

شش سال سابقه مدیریت آموزشی و اجرایی در زمینه دبیرستان و کنکور

استفاده از سیستم پشتیبانی تصمیمات (DSS)، سیستم یکپارچه‌سازی برنامه‌ها (ERP) و تفکر شطرنجی (ChT) در مشاوره برنامه‌ریزی تحصیلی

مولف چند عنوان کتاب مشاوره انگیزشی کنکور و داستانک های الهام بخش کنکوری

بیش از 700 ساعت کارگاه ، همایش و کلاس مشاوره کنکور برگزار شده استاد علیرضا افشار را می توانید در سایت ایشان ببینید : www.alirezael.ir

برنامه ریزی و مشاوره با شرایط ویژه برای کنکوری های 94

مشاوره و برنامه ریزی تلفنی کنکور با استاد علیرضا افشار

تک جلسه ( 30 دقیقه ای،سوال و جواب و ارائه راهکار)

مشاوره ماهانه (برنامه ریزی،آموزش کامل + پشتیبانی روزانه )

پیامک بدین : 09358960503

 

آرشیو سخنرانی ها استاد افشار در جمع کنکوریها

آرشیو مقالات و متون انگیزشی و مشاوره تحصیلی علیرضا افشار

نمیدانم با این بیدقتیم چکار کنم، گفته بود (وجود ندارد) من (وجود دارد) گرفتم… باید برم دوباره دبستان جمع و تفریق بخونم (48 تقسیم بر 2 را 14حساب کردم)… نوشته بود همه موراد به جز زیر به جز هم خط کشیده بود من به جز را ندیدم … گزینه را اشتباه پرکردم و… اینها مشتی از خروار بیدقتی است که در امتحان دچار میشویم. 

 

وای که بعد از امتحان وقتی متوجه آنها میشویم چه افسوس و غمی که نمیخوریم. با خودم عهد میکنم که در آزمون بعدی جدی باشم، دقیق بخوانم، عجله نکنم، با تمرکز محاسبه کنم، سؤال و گزینهها را تا آخر بخوانم. در ابتدای جلسه حواسم هست، اما در ادامه انگار که غرق آزمون میشوم و دوباره همان آشه و همان کاسه…!

 
چند نکته:
 بیدقتی برای همه است، یکی کمتر و یکی بیشتر.
 دقت اکتسابی است وذاتی نیست. دست روی دست نگذار که (من بیدقتم و دیگر کاری نمیشود کرد ). راههایی هست که میتوان میزان بیدقتی را در امتحان کاهش داد.
 برای هر انسانی طبیعی است که اشتباه کند اما غیر طبیعی است که اشتباهاتش را تکرار کند.
               
1- مدیریت زمان داشته باش 

 

 

(اصلاً نمیدونم چه جوری گذشت. وقتی به زبان رسیدم، 5 دقیقه از زمان دروس عمومی مانده بود. من به 10 سؤال جواب دادم که 5 سؤال را غلط جواب دادم)
 از کودکی به ما گفتهاند که عجله کار شیطان است. وقتی میخواهیم کاری را در مدت زمان کوتاهی انجام دهیم، عجله میکنیم و درهمین حالت، میزان دقت ما بهطور معمول کم میشود. برای رفع این حالت باید در جلسهی آزمون، مدیریت زمان داشت یعنی:
 هر درس را در زمان پیشنهادی خودش پاسخ دهید.
 زمان آغاز و پایان هر درس را در بالای سر آن درس در دفترچهی سؤال بنویسید و به آن پایبند باشید.
 روی سؤالات مکث بیش از حد نکنید و سؤالات وقتگیر را علامت زده و در انتها پاسخ دهید.
 گاهی به ساعت نگاه کنید و به زمان توجه داشته باشید.
 
2- استفاده از تکنینک خطبر

 

 

(آقا باید صورت سؤال را چند بار بخونم تا آن را بفهمم؟! آقا چشمم انگار بین خط و خطوط سرگردانه، متر را ثانیه حساب کردم و لیتر را میلی لیتر و…)
برای رفع این مشکل، دست یا قلمتان روی سؤال باشد و کلمه به کلمه، سؤال و گزینهها را بخوانید. به هر کلمه کلیدی که رسیدید، دور آن دایره بکشید. دقت کنید، گفتم دور آن دایره بکشید، نگفتم زیر آن خط بکشید.

 

 

تبصره: بعضی از دوستان کنکوری هستند که در روش خطبر آنقدر کُند عمل میکنند که وقت زیادی را برای خواندن سؤال صرف میشود. باید حواستان باشد که وقتی میگویند 30 سؤال ریاضی در 43 دقیقه، منظور این است که برای هر یک، سؤال را بخوانید، گزینهها را نگاه کرده، محاسبه و جواب را درپاسخبرگ علامت بزنید. پس سعی کنید سرعت و حرکت دست یا قلم روی سؤال و گزینهها تا جایی که امکان دارد با سرعت خواندن چشم هماهنگ شود.
 
3- حفظ آرامش در برخورد با سؤالات بسیار ساده 

(آقا 
سؤالش عین آب خوردن بود نمیدونم چرا بیدقتی کردم ؟!)

 

 

بسیار اتفاق افتاده است که دانشآموزان ممتاز در سؤالات ساده بیدقتی میکنند و این خود به دلیل خوشحالی درونی از برخورد با سؤال ساده و کاهش غیر ارادی دقت در این سؤالهاست. خوب است بدانید که طراحان محترم از این قضیه باخبرند و دامهای آموزشی را در سؤالات ساده جاسازی میکنند. لذا وقتی با سؤال ساده مواجه میشوید، باید بیشتر هم دقت کرد. دفترچه را در دست بگیرید، گردن را به جلوتر خم کنید، محکمتر بشینید و… یعنی با یک تغییر فیزیکی در خود، سعی کنید تمرکز و دقتتان را افزایش دهید.
 
4- نظم در نوشتن و استفاده از مداد و پاسخبرگ در خانه 

 

 

( آقا جای محاسبه در امتحان خیلی کمه، نمیشه با خودمون چکنویس ببریم؟!)

یکی از علتهای بیدقتی در جلسهی آزمون درهم و برهم نوشتن محاسبات در دفترچهی سؤال است. یعنی خیلی بینظم و نامرتب، محاسبات را در دفترچه انجام میدهیم. جواب یک سؤال در جواب دیگر میرود و گاهی آنقدر شلوغ میشود که راه حل خود را گم میکنیم و ناچاریم دوباره آنرا بنویسیم. یادتان باشد در جلسهی کنکور نمیتوانید با خود چکنویس ببرید. 

 

پس در خانه چکنویسهای خود را باریک کنید تا عادت کنید که در جای محدود، محاسبات را انجام دهید. درضمن تا آنجا که امکان دارد از مداد برای نوشتن و محاسبه استفاده کرده تا در جلسه به نوشتن با مداد عادت کنید. برای کسانی که در امتحان اشتباه پرکردن گزینهها را دارند، توصیه میشود که حتماً موقع تستزنی در خانه از پاسخبرگ استفاده کنید و دقت در پر کردن آنرا تمرین کنید.

 

تبصره 1: هر گاه در جواب به اعداد 1تا 4 رسیدیم، کمی مکث کرده و بعد پاسخبرگ را پر کنیم. مثلاً بسیار دیده شده است که جواب مسأله عدد (1) است و این پاسخ در گزینهی دوم قرار دارد و شما گزینهی (1) را انتخاب میکنید. 

 

 

تبصره 2: هر 10 سؤال شمارهی سؤال و شمارهی پاسخ در پاسخبرگ را چک کنید تا از ردیف پرکردن گزینهها مطمئن شوید.
 
5- دفترچه بیدقتیها را تهیه کنید

 

 

 (آقا باز هم مثل همیشه بیدقتیهای تکراری؟!)

 

 

این کار بسیار مثمرثمر است. بعد از هر آزمون، لیستی از همهی بی دقتیها که در امتحان داشتید را تهیه کنید و آنچه را که بیدقتی کردهاید در دفتری برای خودتان شرح دهید. مثلاً بیدقتی در صورت سؤال داشتم و کلمه نمیباشد را باشد خواندم و یا بیدقتی در محاسبه داشتم و 4 در 6 را 10 حساب کردم! ببنید شب قبل از هر آزمون، مروری بر دفترچهی بیدقتیهای خود بکنید. مطمئن باشید ذهنتان بهصورت ناخودآگاه در امتحان بعدی از ارتکاب بیقتیهای قبلی حذر میکند.
 
6- تمرینات زماندار انجام دهید 

 

 

(آقا همیشه وقت کم میآورم؟!)

 

 

حتماً در مباحثی که به تسلط رسیدید، تمرینات زماندار انجام دهید. قرار نیست فعلاً سرعت عمل خیلی خوبی داشته باشید و برای هر درس به زمان کنکور برسید. اما باید تمرین کنید و سعی کنید با افزایش سرعت خواندن و محاسبه کردن و تست زدن، دقت خود را نیز بالا ببرید. بهترین منبع در این مورد دفتر کار آزمون است. که بسیار سودمند است و باید در هفتهی پایانی بهصورت زماندار به همراه پاسخبرگ کار شود.
 
7- صبحانه و استراحت کافی در شب قبل

(آقا تا صبح بیدار بودم و درس می
خواندم )

 

 

قبل از آزمون، 6 تا 8 ساعت خواب شب ضروری است. بسیاری از دانشآموزان برای اینکه به مباحث آزمون برسند، تا پاسی از شب بیدار میمانند. دقت کنید برای کنکور، شب امتحانی وجود ندارد که بتوانید همهی مباحث را مرور یا تمام کنید. اگر به 70 درصد آزمون رسیدهاید شب آزمون، قبل از ساعت 11 شب بخوابید. ممکن است تا صبح بیدار بمانید و30 درصد باقیمانده را تمام کنید. 

 

اما از این غافلید که با عدم استراحت کافی در شب، بیدقتی در امتحان افزایش مییابد. حوصله کم میشود و یاد آوری مغز کُند میشود و عملاً معلومات شما در امتحان شاید به 40 درصد کاهش یابد. پس بهتر است بخوابید و همان 70 دصد اولی را تثبیت کنید.

 

مقالات معتیر مشاوره تحصیلی و مشاوره کنکور تا روز کنکور بصورت تلفنی با استاد افشار و شرکت مجازی در کلاس مشاور کنکور برتر کشور

 

www.alirezael.ir

 

www.alirezael.ir

 

به اضافه خدا بودن یعنی فارغ از هرچه که غیر اوست

 

تا حالا برات پیش اومده که احساس کنی بعد از چند روز همه انگیزه های قشنگت برای ادامه مسیر تا رسیدن به موفقیت در کنکور فرو کش کرده و شدی یک مرده متحرک ؟

آیا فکر نمی کنی که انگیزه ها یا همان نیاز روحی ما هم مثل نیاز جسمی نیاز به تغذیه خاص خودش داره ؟

تا حالا تجربه داشتی که مثلا" بعضی روزها بخاطر عدم پاسخ به پرسش ساده کلاسی توسط دبیر یا نتیجه آزمون ضعیف و نفهمیدن درس سر کلاس کنکور و ................ حال و احوالت بدجور گرفته بشه و انقدر ترد و شکننده بشی که دیگه احساس کنی بدتر از این نمیشه و تو هیچی نیستی  ؟

چرا یک نتیجه برای دو تیپ مختلف ، معنای متفاوتی داره ... مثلا عده ای روزهای بارانی دوست دارند و عده ای هم از اون بیزار هستند و میگن خراب هست و کلا" کار و زندگی شون تعطیل می کنن ؟

چرا مشاهده نتیجه نه چندان خوب آزمون آزمایشی برای بعضی ها میشه کوله باری از ناراحتی و دق و دلی و دنبال چسباندن الفاظ توهین برتنگیز به خود ؛ مثل ختگ و بی استعداد و ....

ولی مشابه همان نتیجه آزمون برای بعضی ها میشه آئینگی شرایط فعلی و ضعف های موجود و تلاش برای هرچه بهتر کردن شون تا روز کنکور که انشالله دیگه مرتفع بشن و نخوان سرجلسه اصلی عرض اندام کنن و ما رو به چالش بکشن .

 

چرا دو نتیجه مشابه دو بازخورد متفاوت رو داره ؟ مشکل کار از کجاست ؟ چرا با شنیدن یک پیشنهاد طمع برانگیز عده ای برای بیمه قبولی و تضمینی در کنکور میلیون ها هزینه می کنن و آخرش هم هیچی و عده ای هم تا این پیشنهاد می شوند کلاه شون قاضی می کنن که کنکور راه دور زدن نداره و در صراط مستقیم شون باقی می مونن ؟

چرا وقتی مدرس در کلاس درس با بزرگ نمایی و اغراق یک راه حل ساده ( که در دو تا کتاب تست آموزشی سرچ کنی عینا" پیداش می کنی ) رو برای حل مساله پیشنهاد میده ، با جهالت تمام فکر می کنی که الان فقط تو این رو بلدی و بقیه قاطی باقالی ها هستند .

 

آیا پاسخ همه این پرسش ها ناشی از جهل و کم ظرفیتی نیست ؟ 

 

آیا میشه با ی قدری دو دو تا چهارتا درست و حسابی بد و خوب ازهم تمییز داد و در بی راه هایی که سالانه ده ها هزار نفر از کنکوری ها رو در دام صیادان و دلالان مسیر موفقیت شما قرار میده رو شناسایی کرد ؟

 

برنامه ریزی رایگان کنکور

 

آیا میشه با مسئولیت پذیری و اتکا به خود ، و برنامه شخصی درست به رویای خودت رنگ واقعیت بزنی ؟

 

آیا میشه طول و عرض همت و تلاش ، وسعت فکر و چهارچوب انتظارات از خودت انقدر گسترده کنی که دیگه کنکور در اون گم باشه ؟

الان که چند ماه از کنکور میگذره آیا تو هم بامن هم عقیده شدی کتاب و کلاس و آزمون و این همه بحث داغ منابع روی اون مانور میدن هیچ کدوم پیش شرط و لازمه رسیدن به موفقیت نیست ؟ 

 

 قبول داری خیلی از رتبه برترهایی که در مجله آزمون و برنامه های تلویزیونی بهت نشون میدن حرف های زیادی از شب زنده داری ها ، درس خواندن و نفهمیدن ها ، قید خیلی مسائل حاشیه زدن ها و خارق العاده روز به شب رساندن ها دارند ولی متاسفانه با چند سوال کلیشه ای و تبلغاتی که "" چی خریدم و چی شدم !  "" محدودشون می کنن ؟

 

قبول داری کسی که محتوا بشناسه شیمی و زیست رو از آبی قلمچی نمیخونه و میدونه بی علت نیست که فقط پرفروش ترین کتاب فیزیک کنکور بازار گاج میکروطبقه بندی هست و نه لزوما" همگی کتاب های میکرو ؟

(پس چرا اسیر تبلیغات نابجایی میشی که الان اندازه 4 تا کنکوری کتاب و منابع جمع کردی و نمیدونی چیکار کنی با این همه سردرگمی ؟ !!)

 

همان طوری که الان خیلی ها آرزو می کنن ای کاش الان نیمه مهر ماه بود و از اون موقع خوب شروع می کردم و وقتی واقعا" نیمه مهر بود در حسرت این بودن که کاش از بعد ماه رمضان در تابستان استارت زده بودم و الان چند ماهی گذشته و .... الان هم اگر چهارچنگولی بهش نچسبی و فکر کنی از الان نمیشه ...چندماه بعد حسرت اش رو میخوری .

 اعتقاد دارم که خدا به هرکس بارها فرصت پول دار شدن ، مطرح شدن ، بهترین بودن و ... میده ؛ این لطف اش شامل حال خیلی هامون میشه ، ولی ما در لحظه نمی دونیم که گوهر گرانبهایی داریم وقتی از کف رفت حسرتش روی دل مون سنگینی میکنه ...

پس واقعا افکارت نیاز به واکشی دارند و من هنوز بهت امیدوارم که بتونی به بهترین ها برسی عزیزجان .

 

امیدوارم که روزهای زندگی ات سرشار از تلاش های مثبت و منطق بر خط راست ، در جهت رسیدن به خدای یگانه و مهربان باشد .

 

دانلود کارگاه مشاوره کنکور این هفته

 


مشاوره تحصیلی تلفنی دکتر افشار

در حقیقت بهانه قرار دادن کلاس های مشاوره ای و مقالات آموزشی و پاسخ به پرسش های سایت ، این بود که به دلایل مختلف با برخی از بچه های شهرستان در کارگاه ها و همایش های مشاوره کنکور فقط یک یا چند بار در سال آشنا شدیم و از آنجایی که دوست نداشتم این زنجیره مثبت و فعال از بین بره تصمیم گرفتم که بطور جدی همگی آنها را به شرکت در کلاس ها و حضور مجازی در بحث های مشاوره ای دعوت کنم ؛ اما به حمدالله با استقبال که در اینترنت از این نوآوری شد ، قوت قلبی گرفتم تا برای چندسال این کار رو ادامه بدم و همیشه و هر لحظه نظرات و ابراز لطف شما دلگرمی فعالیت های هرچه بیشتر و بهتر به من میداد ؛ اما یک خواهش کوچیک و آن هم اینکه بی اغراق به دلیل استقبال زیاد کنکوری ها از مشاوره های حضوری و به خصوص تلفنی بنده وقت زیادی برای پاسخ به پیامک ها و ایمیل های خصوصی شما ندارم و ترجیح میدم سوالات غیرفنی و متداول خودتون با دانلود بانک سوال جواب و جواب های مشابه سایت برای دیگر کنکوری ها ببیند و در غیراینصورت سوالات خود را در نظرات زیر هرپست سایت مطرح کنید تا حداقل پاسخ های من جنبه همگانی پیدا کنه و شاید سوال مشترک خیلی های دیگه هم باشه . مانا و برقرار باشید

www.alirezael.ir

در سایت مشاوره رایگان کنکور94

طرح ویژه ارتقا تراز در آزمون های کانون

 مخصوص سال چهارمی ها (کنکور) و سال سومی ها

برنامه ریزی ویژه رتبه های زیر 1000 کنکور سراسری در رشته تجربی و ریاضی

دانلود رایگان برنامه و کلاس های مشاوره تحصیلی رایگان هر هفته

مشاور و برنامه ریز علمی مجموعه علیرضا افشار

 

 

 

هدف = هوا برای نفس کشیدن

 

یکی از اون بهترین تعبیرهایی که تا حالا از هدف شنیدم

در جلسه،ابتدا این دو کلیپ بسیار تاثیر گذار ببینید که در داشتن یک احساس خوب با بچه هایی که بطور حضوری در کارگاه مشاور کنکور هفته نخست آذر بودند مشترک باشید .

 

http://www.aparat.com/v/I0kHU

 

 

http://www.aparat.com/v/Komkz

 

 

قسمت اول کارگاه بیان نکاتی کاربردی و رفع اشکالات رایج پیرامون آن دسته دانش آموزان کنکوری هست که علیرغم مطالعه در چند ماه اخیر هنوز نتوانستند آنطور که انتظار می رفت، از روند خودشون رضایت کاملی داشته باشند و ترازهای آزمون شون کم هست ؛

 

 

دانلود قسمت اول صحبت های علیرضا افشار

 

و قسمت دوم کارگاه سعی شده در مورد ابهامات ذهنی و استرس های موجود در مورد آن دسته کنکوری هایی که تا امروز مطالعه اندکی داشتند و کنکوری هایی که هنوز شروع نکرده اند ، و سوال دارند که آیا از الان هم میشه رتبه خوبی کسب کرد ؟ ! بحث هایی رو ارائه کنیم که امیدوارم مورد توجه شما قرار بگیره ؛

 

 

دانلود قسمت دوم صحبت های علیرضا افشار

 


 

 

کارگاه انگیزشی مشابه این تاریخ (4 آذر 92)

 

 

"وقت مشاوره تک جلسه" پیامک بدین به 09358960503

 

کارگاه های رایگان مشاوره ای دکتر افشار ویژه کنکوری ها و دبیرستان

موضوع : تست زتی و دوره دروس مختلف و مقدمات بحث خلاصه نویسی، حاشیه نویسی دروس اختصاصی و عمومی

و اهمیت آن در آزمون های دوره ای، امتحانات پایان سال دبیرستان و دوران جمع بندی کنکور

 کاملا متفاوت و ابتکاری با روش دکتر افشار (مشاور و برنامه ریز برترین دبیرستان های برتر تهران)

 

www.alirezael.ir

 

دانلود مقدمات دوره و تست زنی


دانلود جلسه تکمیلی تست زنی و مرور و شروع بحث خلاصه نویسی

چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:, :: 12:14 :: نويسنده : استاد علیرضا افشار

اگر از نیمه آبان بخونیم برای کنکور می شه رتبه زیر 100 آورد ؟

اگر از آبان برای کنکور شروع کنم می تونم رتبه خوبی بیارم ؟

 

دانلود جلسه خصوصی مشاوره در دفتر استاد افشار

http://alirezael.ir/post/341/


دانلود کارگاه چگونه تراز خودمان را بالا ببریم ؟

http://alirezael.ir/post/342/



دانلود بانک سوالات متداول کنکوری ها

http://alirezael.ir/post/344/

 

 

 

مشاوره و برنامه ریزی تلفنی کنکور با علیرضا افشار

 

تک جلسه ( 30 دقیقه ای،سوال و جواب و ارائه راهکار)

 

مشاوره ماهانه (برنامه ریزی،آموزش کامل + پشتیبانی روزانه )

 

به ایشون پیامک بدین : 09358960503

 

 

 

تبلیغات عملی ما بی طرف بودن نسبت به موسسات مختلف و در عین حال نقد همگی آنها و برای اعضای سایت ارائه کامل پکیج بهترین همایش ها و کارگاه های موفقیت در کنکور، بصورت رایگان و در عین سخاوت است

 

 

 

 www.alirezael.ir

 

 

سلام خدمت همه دانش آموزان ، داوطلبان کنکور و اولیا محترم شون

 امیدوارم که حالتون در این روزهای بارانی نیمه پاییز خوب باشه و انشالله که همه عزاداری ها و نذورات مورد قبول واقع بشه

امروز جلسه کارگاهی 10 آبان براتون آماده کردیم . این جلسه کارگاهی در مورد مدیریت و پیش بینی نحوه عملکرد در آزمون های آزمایشی ، چند روز مانده به کنکور آزمایشی بکار میره که خیلی میتونه در جهت افزایش سرعت عمل ، کاهش بی دقتی و غلط نزدن ها بهتون کمک کنه . با روش ساده ای که براتون گفته میشه ، همگی می تونید با در نظر گرفتن شرایط خودتون بهترین عملکرد رو در سر جلسه آزمون داشته باشین و برای انواع درس ها و سوالات نحوه برخورد شما متفاوت از آنچه که اکثر داوطلبان به اشتباه انجام میدن باشه . مثلا اگر درس عربی برات از همه سخت تره آیا میدونی کی باید به تست هاش جواب بدی و چه تست هایی باید بذاری کنار کامل  ؟ یا در کدام زمان مقرر چند تا تست بزنی و ازش رد بشی ؟ و یا اصلا اینکه میدونی در مرحله اول از کدام مباحث جواب بدی گام بعدی هم تحلیل و بررسی عملکرد شما در سر جلسه آزمون هست که صد البته می تونه حلقه آموزشی فرآیند مطالعه تکمیل کنه و به شما این اطمینان بده که با توجه به وضعیت شما ، بهترین راه برای کم کردن مشکلات اجرایی چیه . آیا تستی که در سر جلسه آزمون غلط میزنی در منزل درست جواب میدی ؟

 آیا نکته ای که سر جلسه یادت نمیاد می تونی در منزل بداهه به یاد بیاری و سوال مورد نظر پاسخ بدی ؟

یا اینکه مشکلاتی بر مبنای کمبود بنیه علمی یا تست دام دار باعث شده تا نتونی نتیجه خوبی بگیری ...

برای مدیریت قبل از آزمون و تحلیل و ارزیابی پیشرفته بعد از کنکورهای آزمایشی این کارگاه دانلود کنید

 

لینک اصلی

 

لینک کمکی

 

گاهی باید بهای رویایمان را بپردازیم؛ گاهی وقت ها با قدری کم کاری
پس خودت ببخش و دوست داشته باش که هرجا برسی از این منه درونت هست

آموزشگاه رانندگی رو میگم ، این دوازدهمین باره که دارم امتحان میدم ، فک کنم این بار که برم اونجا خانم منشی منو راه نده ، شایدم بگه که شما اصلا نمیخواد امتحان بدی ، قبولی!! بیا فقط اینجا رو امضا کن!! از کجا معلوم؟!! واقعا که از من راننده در نمیاد...

- ببینم تو خجالت نمیکشی؟؟!!

- با منی؟ منو میگی؟!

- بله با خود شما هستم !!

- خیلی ممنون که شما هم لطف داری نسبت به بنده!!

- ناراحت نشو ، ولی احساس میکنم انگار فرقی به حالت نداره که قبول بشی یا نه!!

- نه کی میگه؟؟!

- من میگم !! اصلا یه سوالی ،اگر همین الان پدرت یه ماشین مدل بالا بهت میداد و شرطش این بود که باید گواهی نامه داشته باشی بازم اینجوری امتحان میدادی؟؟!!

- معلومه که نه !! اگه این پیشنهاد رو میداد تو امتحان اول قبول میشدم!

-میخوام بهت یه مضوعی رو بگم فقط قول بده که به کسی نگی ، چون هر کسی از این موضوع خبر نداره!! قول میدی؟؟!

- معلومه که قول میدم ! حالا چی هست که هر کسی ازین موضوع خبر نداره؟؟

- الان بهت میگم ، ببین.. چرا تا به حال به این موضوع فکر نکردی که خودت یه ماشین خوب بگیری؟ فقط به این موضوع فکر کن که تو ی ماشین مدل بالا نشستی ، توی فکرت قشنگ این حالت رو احساس کن طوری که انگار قضیه راستکیه ، بهت قول میدم یه روز این ماشین رو سوار میشی!! البته من این رو نمیگم قوانین طبیعت این رو میگن!! فقط مدت زمانش به خودت بستگی داره، یعنی هر چقدر خودت رو توی این تصور بیشتر باور داشته باشی زودتر اتفاق میفته! قوانین طبیعت میگن که هر چیزی که انرژی داشته باشه به دنبال هم نوع خودش میگرده و اون رو جذب میکنه ، فقط مواظب باش به چیزای بد فکر نکنی که بدبخت میشی!! در واقع تو با فکر  کردنت امواج انرژی داری رو پخش میکنی ، این امواج میرن تا همنوع خودشون رو پیدا کنن، تا به حال شده بری جایی که همش احساس کنی قبلا یه بار اونجا رفتی؟؟

- آره ، چه جالب ، خوب...؟!

- این معنیش اینه که تو قبلا  اونجا رو تو ذهنت مجسم کردی  و الان یادت نمیاد!!

- خیلی جالبه ولی یعنی میخوای بگی فقط بشینی تو خونه و به چیزیایی که میخوای فکر کنی بعدش همونا اتفاق میفته؟؟!

- نه دیگه به این شدت !! با این شناختی که از تو پیدا کردم نه!! تو با تصور کردن یک تصویر ، اون رو به طرف خودت میکشونی ولی خودت هم باید با اون همراستا باشی!

- یعنی چی؟

- یعنی اینکه واسش تلاش کنی ، نظرت چیه؟

خیلی عالیه !! باورم نمیشه !!راستش رو بخوای هدف امسال من رتبه ی 1 کنکوره!!!! میخوام دکتر بشم ! میشم به نظرت؟؟

- آره چرا که نه؟ این رو هم بدون که برای طبیعت هیچ فرقی نمیکنه چی ازش میخوای!! پس سعی کن چیزای بزرگ ازش بخوای و یادت باشه که باید چیزی رو که میخوای و بهش فکر میکنی ، کاملا باور داشته باشی تا اتفاق بیفته ، پس سعی کن با تمام وجودت باورش داشته باشی... فقط کافیه با بند بند وجودت و با تمام سلول های بدنت هدف رو بخوای

اون زمان هست که می تونی بهترین خودت باشی و جواب بگیری

اون زمان هست که هروقت به هدف قشنگت که موفقیت در کنکور هست فکر می کنی تمام سلول های بدنت به شور و وجد میاد و احساس می کنی که اون میشه و تو هستی و همه چیز خوبه

فقط خودت باش و بهترین ها انجام بده که لایق بهترین های خدا هستی انشالله

افشار_مشاور تحصیلی رتبه های برتر کنکور


(البته مجموعه ما فقط در امر مشاوره و نه تبلیغ و جذب ، فعالیت داره و به هیچ عنوان پیشنهادات و توصیه ها و محتوای مشاوره های ما با جهت گیری خاص منظوره و جذب بیشتر برای اشخاص و موسسات که زیاد هم سفارش میکنن،انجام نمیشه ؛
حتی در مورد کار خودمون هم هیچ گونه تبلیغات اغراق آمیز تضمینی و کرکننده ای نداریم و مقالات و جلسات ضبط شده کلاس ها ،که بصورت رایگان در این تارنمای مشاوره تحصیلی هست،گویای کیفیت کار ماست ؛ پس خیال تون راحت از بابت اینجا)

 

سلام ؛ با آرزوی سلامتی برای همه عزیزان دانش آموز و فارغ التحصیلان دبیرستانی و همچنین اولیای دوست داشتنی بچه ها که دوشادوش فرزندان شون پیگیر تغییرات روند درسی و پیشرفت تحصیلی هستند و از هیچ کمک مالی و معنوی دریغ نمی کنن ؛ یک سلام ویژه هم خدمت همه همکاران عزیز در خانواده بزرگ آموزش و قشر فرهنگی که مسلما ثمره ی سال ها تجربه رو همه ساله در سبد اخلاص و پیشکش به دانش آموزن و داوطلبان کنکور می کنن . دعاهای خیر من و همه بچه ها انشالله بدرقه کار و راه تون باشه .

ضمن عرض تبریک ایام فرخنده پیش رو ، امیدوارم که عید بزرگ غدیرخم ، (عید ولایت) برای تک تک مردم عزیز ایران و شیعیان جهان باعث فزونی نعمت توام با شادی دل باشه .

 

کارگاهی که امروز برای شما آماده شده ویژه کنکوریهایی هست که در آزمون های کانون ثبت نام کردن و در آن پیرامون چند محور اصی صحبت شده .

 

1_ نقد و بررسی بودجه بندی کلی آزمون و نگاه کلی به برنامه

2_ تغییرات برنامه راهبردی با توجه به دو هفته تسریع برگزاری در برگزاری کنکور 94 و کاهش زمان جمع بندی

3_ چالش بزرگ ایرادات کلی و جزئی سرعت پیشروی آزمون در نیمسال اول و دوم

4_ چالش انتخاب زوج درس های پایه (دلایل انتخاب زوج درس سخت تر)

5_ نکات تکمیلی مطالعه در مهرماه 1393 ویژه کنکوریها

6_ شرایط خاص جلوردن از برنامه آزمون و فواصل زمانی مناسب پیشروی (ویژه فارغ التحصیلان)

7_ چالش بزرگ عدم مطابقت برنامه شخصی (کلاس کنکور و مدرسه) با برنامه آزمون

8_ چالش خرد کردن برنامه آزمون در طول دو هفته

 

دانلود کارگاه تحلیل برنامه راهبردی آزمون های قلمچی با توجه به برگزاری جلوتر کنکور 94 ، در هفته چهارم خرداد

 

 

به دلیل حجم بالای تعداد نظرات و سوالات در بخش نظرات هر پست ، برای مشاهده پاسخ سوال خود،و یا سایر سوالات مشابه دوستان لطفا بروی عنوان پست در بالا

(تیتر پست) و یا ادامه مطلب را بخوانید در پایین همان پست کلیک کرده و در بخش نظرات با انتخاب شماره های درج شده به صفحات بعدی بروید .

 


از این پس افرادی که از تبلت یا گوشی تلفن همراه و یا اینترنت کم سرعت از سایت بازدید می کنند می تونند بجای آدرس www.alirezael.ir به آدرس www.alirezael.ir/M برن و در فضایی سبک تر، خیلی ساده تر عنوان پست های بروز شده ببینند و انتخاب کنند .
 
بزرگترین و جامع ترین سایت خدمات مشاوره ای و درسی کنکور و سال سوم دبیرستان
سومی ها از الان برای کنکور شروع کنید

 

 

 

هدف مثل بلیط واسه اتوبوسه. قبل اینکه سوار اتوبوس بشی و وارد جاده بشه باید بلیط بگیری .باید بدووووونی میخوای کجا بیری . پائولوکوئلیو تو کیمیاگر حرف قشنگی میزنه " یادت باشد که همواره باید بدانی چه میخواهی " اینو بدون واسه رسیدن به موفقیت لازمه یه هدفی داشته باشی...واسه رسیدن به هدف باید یه برنامه ریزی خوب داشته باشی و برای اجرای برنامه ریزیت باید تلاش کنی و برای تلاش باید انگیزه داشته باشی...این یعنی موفقیتتتتتت

 موفقیت»» هدف »» برنامه ریزی »» تلاش + انگیزه »» موفقیت

 -  تو انتخاب هدف اینه که هدفت از همین الانه الان الاااااااان باید مشخص باشه.هدفت واضح باشه من هدفم " پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهرانه" نه اینکه بگی حالا من یه رتبه ای خوبی میخوام بیارم یا یه رشته مهندسی قبول شم.

 - برایان تریسی نویسنده شماره 1 کتابهای انگیزشی و روانشناسی حرف خیلی عجیبی میزنه میگه نوشتن اهداف روی کاغذ احتمال دستیابی به  اونها رو 1000 درصد افزایش میده.هدفتووو بنویس و بزن به دیوار اتاقت...تا هر لحظه ..هر ساعت بهش نگاه کنی...تصورش کنی..لذت ببری و ازش انگیزه و انرژی بگیری .

 -  هدفتو منطقی انتخاب کن..نمیگم هدفتو پائین انتخاب کن ولی اگر قراره از الان بگی هدفم رتبه 1 کنکوره ولی تلاشت به اندازه رتبه 1000 هم نباشه این دیگه اسمش هدف نیست توهّمه! شکسپیر میگه "یا به اندازه ارزوت تلاش کن یا به اندازه تلاشت ارزو کن..." ولی بعضی برعکسن مثلا راحت میتونن  پزشکی بیارن میگه حالا یه پرستاری هم قبول شدم میرم مهم نیست...سعی کن هدفتو جوری انتخاب کنی که برای رسیدن بهش هر روز تلاشت بیشتر بشه...نه اونقد فاصله داشته باشه که بعد مدتی ازش دلسرد بشی نه اونقد پائین باشه که دیگه انگیزه ای برای تلاش نداشته باشی

 -  اووووووووووووول از همه باید خودت...خودِ خودِ خودت بیشتر از همه هدفتو "باور" داشتی باشی...بهش اعتقاد داشته باشی که بهش میرسی...ببین تمام اب دریا نمیتونه یه کشتی رو غرق کنه تا زمانی که خود کشتی سوراخ نشه..پس از الااااااان به بعد حق اینکه هدفتووو دست کم بگیری حتی به زبووون ..این حقو دیگه نداری...روزی 10 بار با خودت تکرار کن...من حقم پزشکی تهرانه...من حقم برق شریفه..من حقم حقوق تهرانه...لیاقتمممممم  بهترینهاست...

 - وقتی هدفتو انتخاب کردی تمام انرژی و تمرکزتو برای رسیدن به هدفت بذار...نمیدونم به  شکار شیر دقت کردین یا نه حتما تو راز بقا یا کلیپ ها دیدین ...شیر وقتی چند تا اهو یا گوزن از دور میبینه همینجوری فرتی نمیدوه دنبالشون تا اگه دستش رسید یکی رو بگیره شکار کنه...اول مکث میکنه...اینور اونور نگاه میکنه..یکی از این اهوها رو انتخاب میکنه..تصمیم میگیره شکارش کنه...حرکت میکنه... از اون لحظه به بعد دیگه زمین و زمان اگر براش اهو بشه و جلوش ظاهر بشه امکاااااااااااااان نداره ول کن اون اهو باشه...موقعی که داره دنبال اون اهو میدوه اگر هزارتااهو و گوزن نزدیکش باشن دیگه براش مهم نییست...فقططط هدفش...تمام نیرو انرژی و تمرکزشو میذاره برای هدفش...مثل شیر باااااااااااااااااااش...هدفتو انتخاب کن...و نذار هیچچچچچ چیز روت اثر بذاره

 یه چیزی بگم..شاید بگید اول راهه انتخاب یه هدف بزرگ کار درستی نباشه یا همون مثل سنگ بزرگ نشانه نزدنه..این زمانی درسته که هدفتو اونقد خیالاتی انتخاب کنی که با تلاشی که داری میکنی 1 ذره هم باهم تناسب نداشته باشن..واسه کنکور هدفتووو بزرگ انتخاب کن ولی قدمهاتو کوچیک بردار... یه جمله قشنگیه میگه

* کسی کوه رو جابجا کرد  از برداشتن سنگریزه ها شروع کرد *

 - هدفاتو تا کنکور سه دسته کن...یه سری هدفای بلندمدتت که همون رتبه و نتیجه نهاییه هدف میان مدتت همون برنامه دوهفته ازمونها یا برنامه فصلی ازمون یا مشاورین محترمه و برنامه کوتاه مدتت که برنامه روزانته... باید از هدف کوتاه مدت به هدفای بلند مدتت برسی..به ترتیب . به شرطی به اون هدف اصلی و نهاییه میرسی که هدفای کوتاه و میان مدتتو عاااااالی انجام بدی(ما این برنامه ریزی رو واست انجام میدی کار تو فقط اجرا کردنه)

 اینو دیگه بارها از زبون مهندس سرورپور شنیدین واسه موفقیتت به هیچ چچچچچچچچچیز نیاز نیست به جز :

 تـــو  +  خـــدا  +  هــدفـت

 همین الان هرجایی هستی در هر حالت جسمی و روحی فقطططط کافیه هدفتووو انتخاب کنی وشروع کنی...یه شررررروع فوق العاده واسه 9 ماه تلاش برای رسیدن به هدفت

 

مشاوره و برنامه ریزی تا روز کنکور (مشاورماهیانه با استاد افشار) www.alirezael.ir

امروز براتون کارگاه ویژه ای تدارک دیدیم که باعث میشه هم تمرکز حواس و قدرت آنالیز و پردازش شما بیشتر بشه و هم در عین ورزش ذهن و تحریک به سلول های خاکستری مغز ، کمک میکنه که بتونید محاسبات دست و پا گیر ریاضی رو در کمترین زمان لازم و بدون قلم و کاغذ با دقت بالا انجام بدین و در نهایت بسیاری از مسایل فیزیک و استوکیومتری و هندسه و ... در زمان کمتری حل کنید .. قسمت اول و دوم این کارگاه بسیار پر طرفدار دکتر افشار می تونید دانلود کنید .
کند بودن در محاسبات شیمی،؛ راه حل بی دقتی های محاسباتی عددی
 
لینک محاسبات سریع ریاضی 1
 
 
لینک محاسبات سریع ریاضی 2
 
 
برای دریافت همه جلسات مشاوره آموزشی-کنکوری استاد علیرضا افشار به سایت شون برین www.alirezael.ir

این روزها بچه کنکوری ها و داوطلبان کنکور 94 خیلی بیشتر از همیشه گیج شدن و در بین بمباران های تبلیغاتی موسسات کنکور و سی دی فروش ها و اونایی که در تلویزیون برنامه تبلیغاتی تدریس اساتیدشون میذارن و تا فرصت برابر که تبلیغات آفبا میکنه و .... گیر کردن

حالا بین اینا کی بهتره ... کنکور آسان است .... سی دی های ونوس ، حرف آخر استاد منتظری ، پژوهندگان دانش آقای امیرحسین دربندی ،

 شهرام پاشایی یا امید رحمانی و یا مهندس مسعودی

 در تمام وبسایت هاشون هم تا دلت بخواد تبلیغ های جوگیر کننده و بوغ و کرنا دارن و در سایت های مختلف تبلیغاتی تا بخوای بنرهای چشمک زن شون داره هوش از سر آدم میبره

 اگر بصورت تلفنی با مشاوران شون تماس بگیری فقط در فکر بازاریابی و فروش بیشتر و تخریب رغیب هستن و در مجموع در این آشفته بازار انتخاب برای همه خیلی خیلی سخت تر می کنن

حالا آیا واقعا جنس خوب بین اینها پیدا میشه ، میشه کاری کرد ؛ کدوم لوح فشرده ها برای کنکور جواب دادن ؟ تبلیغات چه موسساتی واقعا مطابق واقعیت هست و ...

اگر به دنبال کسب اطلاعات در مورد CD  و DVD  های موسسات نوظهور آموزشی هستین حتما ادامه مقاله از دسن ندین

 

میشه گفت اکثر نمونه تدریس های این گونه موسسات مثل چیدن ویترین میوه فروشی ها می مونن ، یعنی هرچی کار قشنگ و تمیز هست به عنوان نمونه ارائه میدن و معرفی می کنن ولی وقتی پای عمل برسه ، در مجموع کم کیفیت و سمبل کاری می کنن که خودت هم چندماه بعد متوجه میشی که نه تکنیک های خارق العاده و جادویی  و ابتکاری در کار بوده و نه تضمین و تعهدی برای درصدهای بالای 80 و 90 ، بلکه از داخل همین کتاب تست های به اصطلاح اونا گنگ و کسل کننده همین نکات خودشون در میارن و با آب و تاب آنچنانی به خرد بچه کنکوری ها میدن . در هر سیستم هم هیچ کدوم از مدرسین شون جز تاپ ترین های ایران نیستن و فقط چند نفری اسم و رسم دارن که کارشون خوبه و از همون ها برای جذب داوطلبان و فروش بیشتر محصولات بیشتر خودشون استفاده می کنند .

 نظر ما استفاده از کتاب های تستی و کمک آموزشی بازار هست و رفتن به کلاس حضوری خوب که مسلما بازده اش بهتره و مطابق با عادت مطالعاتی ده ساله کنکوریهاست

 ولی اگر به هر دلیل خواستی از فیلم این گونه تدریس ها استفاده کنی حتما بگرد و خوب هر موسسه انتخاب کن و هرگز همه رو از یک موسسه برندار

 

موفق باشی و حتما این مقاله رو هم بخون (سایت مشاور تحصیلی و کنکوری دکتر افشار اولین و تنها سایت ارائه دهنده صحبت های مشاوره کنکوری از کارگاه ها و همایش ها)

 

www.alirezael.ir

www.alirezael.ir

سایت استاد افشار :

قبولی سخت گیرانه در کنکور 93

نبی عدالتی در قبولی کنکور 93 و هشدارهایی به کنکوریهای 94 

 http://www.mediafire.com/download/4ijxbko4blx5g4j/tahlil+natayej+konkur+93+va+tosiye+baraye+94.mp3

 

شکر گذاری ()انگیزشی

همایش شکر گذاری

http://www.mediafire.com/download/4l4t94ucd7olor6/shokr+gozari+%28estefade+az+forsatha%29.mp3

 

 

نحوه تاثیر معدل مستقیم در کنکور 94

 

خب ما واسه محاسبه تاثیر معدل در کنکور 94 دو تا نمره داریم:

 

یکی همون درصدایی که تو کنکور زدیم و یکی هم معدل درسمون در امتحان نهایی. حالا تاثیر معدل در کنکور 94 اینجوری محاسبه میشه که درصدای کنکورمون رو از 75 درصد حساب میکنن و معدل کتبی سال سوم رو از 25 حساب می کنند بعد با هم جمع می کنند.

 

بذار یه مثال بزنم. اگه کسی تو کنکور در درس ادبیات به 60 درصد سوالا جواب بده و معدل کتبیش 16 باشه اونوقت نمراتش اینجورین:
خب حالا گفتیم درصد کنکور از 75% و معدل سال سوم هم از 25%

 

60*0.75= 45%

 

16/20*0.25=20%

 

45%+20%=65%

 

پس واسه این شخص بدون معدل درصدش %60 و با معدل نمره اش 65% میشه . پس این داوطلب معدل واسش تاثیر مثبت داشته.

 

 .

 

.

 

این که حالا میگن تاثیر منفی معدل در کنکور یعنی چی؟

 

ببینین الان این شخص درصد خودش 60% بوده. معدل واسش تاثیر مثبت داشته و درصدش شده 65%

 

حالا فرض کنین معدل این فرد در نهایی 10 بوده باشه:

 

60*0.75=45%

 

10/20*0.25=12%

 

45%+12%= 57%

 

خب پس تاثیر معدل باعث شده درصد فرد مورد نظر کمتر بشه درسته؟ میخواست 60% باشه شده 57% .

 

.

 

حالا نمره 20 نهایی و تاثیرش بر همین شخص :::

 

حالا یه مثال جالب دیگه تا خیالتون راحت بشه معدل اونقدرام معجزه نمیکنه:

 

فرض کنین همین فرد که کنکور رو 60% زده معدل ادبیاتش در نهایی هم 20 بوده باشه:

 

60*0.75=45%

 

20/20*0.25=25%

 

45%+25%=70%

 

خیلی فرق کرد؟؟؟؟

 

 

اولیای آموزش دیده سنگ بنای دانش آموزی موفق تر است

 

سلام

 بعد از کلی پیشنهاد و درخواست و پیگیری ها ما ؛

در نهایت آقای افشار موفق شدن امسال اولین جلسه مشاوره روانشناختی طرز صحیح برخورد با داوطلبان کنکور و ارتباط موثر اونا با والدین شون برگزار کنند . در این جلسه که فقط اولیا در آن حضور داشتن ، سعی شده حرف های دل بچه ها به زبان ساده و قابل فهم از زبان مشاور شما به گوش پدر و مادرهای عزیز برسه و امیدوارم که تونسته باشیم گام موثری در جهت بهتر شدن این روابط برداریم . برای تغییر در نحوه برخورد والدین و بیمه شدنت از برخی مسائل و مشکلات و تنش  ها ناخواسته ، حتما این جلسه رو به این عزیزان هدیه کن .

موضوعات اصلی : ترغیب به درگیر کردن خود در روند اجرایی 10 ماهه کنکور شما (از شهریور تا تیر94) ،ایجاد محیطی آرام در منزل برای مطالعه، نحوه برخورد با افت خیز ترازها و کارنامه ها، طرز صحیح انتظار از شما در قبال محیا کردن امکانات، آموزش های روانشناختی در جهت بهبود روحیه داوطلبان و ....

پیشاپیش از همه بزرگترهایی که محبت داشتن نسبت به برگزار این جلسه و تداوم اون رو خواستار شدن ، تشکر می کنیم . با امید خدا همه تلاش مون می کنیم تا دانش آموزانی به مراتب سخت کوش تر داشته باشیم و این همه صرف وقت و هزینه و گاها" استرس براشون جواب بده ؛

 

یکسال برنامه ریزی مدون منسجم و حرفه ای کنکور 94 و سال های پایه دبیرستان برای کسب رتبه مطلوب با استاد افشار بصورت تلفنی (مشاور برتر تهران)

سایت مرجع دانلود کلاس های استاد علیرضا افشار : www.alirezael.ir

 

    دانلود همایش اولیای مطلع ، کنکوری موفق   (دریافت همایش)

 

دانلود فایل PDF موسسه گزینه دو در ارتباط با ارتباط موثر و مفید والدین و دانش آموزان

 

 

جهت اخذ وقت مشاوره تلفنی تک جلسه (سوال جواب) با استاد افشار کنکور 94 و پایه پیامک بدین : 09358960503

 

سلام ؛ عیدتون مبارک ؛ ماه های دیگه تون هم عسل حسابی


رسيديم به ته خط کنکوريهاي 93 ؛ اصلا دلم نمياد بگم پياده بشين ، چون هم دلم براتون تنگ ميشه و هم قبلش باهاتون ي کوچولو کار دارم. هنر  انتخاب رشته رو هر چقدر بخوام بزرگش نکنم خود به خود بزرگ و مهم هست و با کلي حساسيتش براي داوطلبان و خانواده هاشون انگار داره فصل جديدي ميون برزخ کنکور تا دانشگاه رو براي همه شما رقم ميزنه .خيابون انقلاب و تبليغات آنچناني انتخاب رشته که از در و ديوار و حتي کف سنگ فرش پياده رو هم ديده ميشه ؛ افرادي که با تغيير کاربري شغل و صنف خودشون ، هر چه سريع تر خودشون در صف متخصصين اين امر خطير قرار ميدن تا از آب گل آلود ماهي درشت بگيرن و در نهايت مشاوراني که با برچسب اسم برند خودشون و چند صد هزار تومان پول جيرينگي فقط زحمت چک کردن هر برگه انتخاب رشته در چند دقيقه با چشم مبارکشون رو بر عهده ميگيرن و عملا انتخاب رشته اي نمي کنن . چه بسيار بچه هايي بودن که با انتخاب ناآگاهانه و ندانسته آينده خودشون سرسري رقم زدن و رتبه خوب خودشون تبديل به احسن نکردن و در کنار چه داوطلبان زرنگي هم بودن که با رتبه ميانه خودشون و ي انتخاب حساب شده و همه جانبه ، بيشترين بهره رو ازش ازش بردن . اگرچه با حالا کسي بهت نگفته بود که در کنار درس خوندن ي قدري هم راجب رشته و دانشگاه آينده ات تحقيق کن و الانم وقت کم هست . ولي بازهم به فکرت بوديم و برات در اينجا 3 کارگاه تخصصي الگوريتم انتخاب رشته تدارک ديديم . حرف هايي که در سه کارگاه برات زديم خيلي سر بسته و ناقص دفترچه شماره 2 و پيک سنجش براتون نوشته و اغلب مشاوران هم وقت نميذارن تا توجيح کنن که چرا انتخاب هاشون اين مدلي براي داوطلبان انجام ميدن . ي جورايي برات اينجا پشت پرده انتخاب رشته توسط مشاور متخصص رو به تصوير کشيدم که خودت هم به تنهايي و با تحقيق درست بتوني گليم خودت از آب بکشي بيرون و با علم به همه نکات و موارد ريز و خاص که دقت شده حتي سر سوزني هم از قلم نيفته ، کار خودت پيش ببري و به راحتي انتخاب رشته کني .قدر اين 3 کارگاه واقعا ارزشمند و البته رايگان (خودتون مي دونيد حتما که چند سالي هست که با قرار دادن آرشيو کلاس ها و همايش هاي مشاوره اي با کيفيت و موثر براي دانش آموزان اين دين رو ادا کردم .  ) رو درست و حسابي بدونيد و در کنار کارگاه هفته هاي گذشته تيپ شخصيتي و رغبت سنج شغلي و تست هاي خودسنجي ضميمه اي که براتون گذاشتم ، مجهز و قدرتمند براي دانشجو شدن قدم برداريد . پيشاپيش عذر تقصير بنده رو بخاطر کمبود زمان شخصي و نرسيدن به پاسخ گويي به پيامک ها و کامنت ها و ايميل هاي بسيار زياد در اين بازه زماني بپذيريد .در پايان اگر مجالي بود آخرشب ها و اول صبح براي انتخاب رشته تلفني يا سوال جواب در اين مورد وقت تلفني براي عده محدودي در نظر خواهم گرفت ، که بايد پيامک بدين 09358960503

 

 

سعی کن مشاور خودت باشی !!!

 

دریافت صوت کارگاه های دکتر افشار شماره 1و2و3 انتخاب رشته کنکوریهای 93 (توضیحات کامل و جامع از صفر تا صد در مورد انتخاب رشته)



 


کارگاه 1

 

لینک دانلود اصلی

 

لینک دانلود کمکی


 

کارگاه 2
 

لینک دانلود اصلی

 

 

دانلود کارگاه پایانی(3) انتخاب رشته کنکوریهای سال 93

 

سایت اصلی : www.alirezael.ir

 

انتخاب رشته کنو بعد پشت کنکور 94 بمون

کسانی که مثل خیلی ها با خیال راحت قصد پشت کنکور موندن در سال 94 دارند حتما توجه کنند،اگر چه معدل مشکل ساز نمیشه اما برای رتبه شدن اما دقت کنی که روند اشتباه سال گذشته ات جبران بشه :

کارگاه تحصصی زیر در اینباره است ( ماندن یا رفتن ، مساله این است!!!)

1

 

 

شماره پیامک مشاوره تک جلسه ای "تلفنی " و مشورت با استاد افشار 09358960503


به منظور بهره گیری همه داوطلبان از خدمات مشاوره ای برتر و برابر در کشور و در راستای تحکیم بنیه علمی مراکز آموزش عالی به سبب انتخاب درست آینده دانشجویان در مقطع حساس کنونی مجموعه با شرایط و امکانات زیر اقدام به مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکورهای سال 93 می نماید .

 

مراحل اجرای تعیین رشته محل تلفنی ویژه کنکوریهای 93 و برای کلیه رشته های نظری:

 

0_ دریافت فایل صوتی جلسات توجیهی انتخاب رشته 93 در هفته اول مرداد(راهنمایی کلی و توضیح پروسه) (فایل صوتی جلسه توجیهی 1 پایین دانلود کنید)

1_ ارائه فرم رغبت سنج شغلی (تیپ شخصیتی) کودر یا هالند (18 تیر انجام شد؛ پایین دانلود کنید)

2_ تحلیل اطلاعات فردی تست بالا و شناسایی فردی اولویت ها در رشته ، شهر ، نوع دانشگاه

3_ تماس تلفنی اول با استاد

4_ انتخاب رشته کامپیوتری(نرم افزاری) مطابق با آخرین تغییرات ظرفیت ها و مقررات آموزشی کشور

5_ تکمیل فرم اولیه + سوال و جواب مرتبط

6_ تماس تلفنی دوم با استاد (2 روز بعد)

7_ تنظیم فرم نهایی انتخاب رشته + چک،دبل چک (اعمال تغییرات دستی)

 

اولویت انتخاب رشته با داوطلبان مستمر مشاوره تلفنی ماهانه سال 93_92 جناب افشار و شاگردان کلاس های مشاوره شهرستان ایشان می باشد و بدیهی است که کنکوریهای دیگر در صورت وجود ظرفیت خالی پذیرفته می شوند .

 

انتخاب رشته کنکور سال 93 برای کلیه گروه های 5 گانه رشته های نظری می باشد.

انتخاب رشته آزاد،سراسری (با آزمون، بدون آزمون) همزمان و یکجا انجام خواهد شد.

مشاوره و سوال جواب در مورد آزمون عملی و مصاحبه برخی رشته ها،رشته محل های خاص،بورسیه،تربیت معلم،بین الملل،داوطلبان دارای سهمیه و ... شامل هزینه های اضافی نمی باشد.

 

به دلیل محدودیت در پذیرش تعداد زیاد آن دسته از داوطلبانی که مایل به انتخاب رشته تلفنی با دکتر افشار هستند می توانند از هم اکنون با ارسال پیامک " انتخاب رشته" به ایشان پیش ثبت نام کنند و در اولین اولویت تعیین رشته کنکور93 قرار


 

دانلود جلسه توجیهی شماره یک ( رغبت سنج شغلی ، تشخیص تیپ شخصیتی ، نحوه کسب اطلاعات در مورد رشته ها ) 18 تیر

با نام خدا و بی مقدمه بریم سر اصل مطلب

هرچی که بود ، بد یا خوب ؛ هر طور که امتحان دادی ، موفق یا ناکام و با هر رتبه و درصدهایی که خواهی شد ... انتخاب رشته رو پیش رو داری ؛ انتخابی که بارها حتی به اون دسته ای که میخواستن پشت کنکور هم بمونن و 94 انشالله بترکونن توصیه کردیم که انجام بدن و تا نتایج بیاد، بخونن و خودشون محک بزنن . این انتخاب به قدری حساس هست که هم اکنونی که دارم تایپ می کنم از 7 گل آلمان به برزیل در دقیقه 79بازی، تا به اینجا ، بیشتر جو گیر هستم . همون طور که نمیدونم 20 دقیقه پایانی چه اتفاقی میفته ، نمیدونم برای سرنوشت تو هم چه اتفاقی قراره بیفته و در نهایت، من تو رو به چه اسم و رسمی 6  سال دیگه باید بشناسم . اینکه آخرش از رشته ات راضی هستی و اون مطابق علایق و استعدادت هست یا که نه ...

میدونم که تو هم مثل من دلت خیلی پره و میگی استاد جان آدم علم غیب نداره که بدونه چی خوبه و چی بده و این مثل هندونه قاچ نشده میمونه ... درست میگی ؛ حق داری . کم کاری از من و من ها بوده که برات قضیه رو باز نکردیم و الان بهت حق میدم که گیج باشی و ندونی چیکار کنی .  اما امیدوارم از وقتی که این مطلب رو می خونی حداقل 10 روزی تا انتخاب رشته ات وقت داشته باشی تا بشینی و سر فرصت کارهایی که بهت میگم انجام بدی . کارهایی که هیچ کدوم از مشاورهای تجربی و غیرتخصصی حتی ازش خبر هم ندارن و با چند تا فایل PDF سایت های آموزشی موجود و نهایت یک نرم افزار با سرنوشت جوون مردم بازی می کنن . خب پس اول کارگاه توجیهی انتخاب رشته کنکور 93 از اینجا دریافت کن و گوش بده و بعد اطلاعات مربوط به فرم تست های علمی پر کن و نگه دار پیش خودت و کارهای تحقیقاتی خودت از هم اکنون آغاز کن و صبر کن تا نوبتت بشه برای تحلیل اطلاعات اولیه. (البته به علت کفیت خدمات و هزینه کم انتخاب رشته تلفنی نسبت به معدود مراکز حضوری مشابه، مشاوره انتخاب رشته 93 فقط از افرادی که تا قبل از موعد تکمیل ظرفیت ما پیش ثبت نام کنند، انجام میشود. "انتخاب رشته" پیامک کنید به 09358960503) همچنین فایل ضمیمه آزمون تیپ شخصیتی هالند و هوش آزمایی گاردنر از اینجا دانلود کنید .

 

لینک های دانلود کارگاه توجیهی اول انتخاب رشته کنکور 93 ( لینک 1 ، لینک کمکی )

 

       دانلود فایل ضمیمه تست های مشاوره و روانشناسی مرتبط


2 تا جلسه هم از کلاس های ضبط شده سال پیش دکتر افشار براتون گذاشتم که خودتون همه چم و خم راه دست تون بیاد

اولی :

 

لینک دانلود 

 

لینک دانلود(کمکی) 

دومی :



لینک دانلود

 

لینک کمکی دانلود

 

 

موسسات دی وی دی فروش کنکور با تبلیغات تابلو و کاذب خود کار به جایی رسوندن که ....

کنکور در دست ماست .... دروغی بیش نیست

 

شاید این روزها شما هم در روزنامه ها،مجلات،بیلبوردهای،پیامک و تبلیغات اینترنتی و حتی رسانه ای که برای جبران کسری درآمدش اقتدام به فروش آنتن های زنده میکنه ، دیده باشین که همه ی جورایی چای نخورده میخوان بگن با ما پسرخاله هستن و برامون میخوان دل بسوزنن و آرزوی قبلی شون جز موفقیت شما نیست ؛کار تخصصی خیلی ها نشوندن شما در صندلی های گرم و نرم دانشگاه های تهران و شریف و شهیدبهشتی شده و تو این راه شما مجاب میشی خودتو به اونا بسپاری تا سرنوشت و آینده تضمین شده ات رو ازشون تحویل بگیری ؛ تو زمونه ای هستیم که تنها راه تناسب اندام و نشاط بیشتر دستگاه دراز و نشست تن تاک هست ؛ دلیل کم بودن کار مفید کارمندان عزیزمون هم پیدا شد ، ،،،، نداشتن پشتی باراد در پایین قسمت (S مانند) کمر .خرس پاندا هم سر و کله اش چند روزی پیدا شده از قطب جنوب و برامون سوغاتی دابل میکس بری (پاندا پریما) آورده . گاهی وقت ها فکر می کنم دیگه چی میمونه که نباشه و نشه تهیه اش کرد ؟ ؟ ؟ !!! ؛ تو این روزها تو جوون خوب میدونی که حتی با تبلیغات دانشگاه های X و Y صندلی های خالی شون پر نمیشه ، پس دغدغه اصلی شرکت در کنکور و دانشجو شدن نیست ؛ بلکه این مهم هست که چه رشته و در چه دانشگاهی درس بخونی ؛بگذریم ،، چیزی که معلومه اینه که این روزها همه دانشجو می شوند ولی آینده از آن کسانی هست که با برنامه ریزی درست و هدفمند در دوران دبیرستان و بخصوص در سال کنکور (سال چهارم) از حداکثرهاشون استفاده کنند و خودشون رو خوب نشون بدن و بشن هم قطار معتبرترین اساتید و تلاشگرترین جوانان هم سن و سال خودشون . بیا بازهم بزنیم توحاشیه ، تیم فوتبال مورد علاقه من ایتالیا بوده و هست ؛ میدونید که در حال حاضر سوپراستاری نداره ولی چون همیشه همیشه در شرایط بحرانی تونسته بهترین نتایج بگیره و به همه بگه خوده خودت مهم هستی و باید قضیه رو جمع جورش کنی ، خیلی خیلی دوستش دارم . امسال همه جام بیستم ببین ها دیدن که اسپانیا در میان بهت و حیرت همگان به بازی سوم نرسیده حذف شد ؛ اسپانیای بزرگی که رکوردها و آمارها نشون میده که جز بهترین های دنیا از سال 2007 به این طرف هست ولی الان ....

اسپانیا هیچ وقت نمی تونه این شکست رو فراموش کنه و در تاریخ خواهد ماند که چه اتفاقی امسال در جام جهانی 2014 براش افتاد ؛ شاید بتونه در دوره های بعد جبران کنه ولی این میخ تو دیوار کوبیده شده رو حتی اگر بکنی بازهم جاش میمونه . حرفم باهات اینه که الان که اول سال هست این نصیحت رو آویزه گوش مبارک کن که باید امسال فوق العاده باشی و بترکونی ، باید کنکور مچاله کنی تا حتی ده ها سال دیگه هم این سابقه عالی و تجربه نابی که بدستش آوردی در 94 به یادت بیاد و در هزار و یک چم و خم دیگه زندگی بتونی گلیم خودت از آب بکشی بیرون ؛ دغدغه هام انقدر زیاد هست که اگر روزها هم حرف بزنم بازهم خودش میاد و سرازیر میشه ؛خوشبختی ی اتفاق ساده ست ، باورش آسونه ... مثل رفتن بدون چتر، زیر بارونه !!!!1 ( به به )

هدفت ات بشناس) لطفا از نوع متعالی و معنوی

سازمان دهی مطالعاتی داشته باش) اهمیت هر درس و مبحث بدون و میزان ساعت مطالعه ات خودت در روز و هفته هماهنگ ارزش مطلب کن

تعیین ضرب العجل) این نکته خیلی مهم هست ، بالای 90 درصد بچه ها از تابستون خودشون بعدها احساس رضایت نمی کنن و میگن کاش از تابستان بهتر می خوندیم ؛ حرفی که میگی و برنامه ای که میریزی به هر نحوی باید انجام بشه و فس فس کردن و کندخوانی ، وسواس دوباره خوانی و البته نت برداری از همون اول کار ممنوع

برنامه ریزی) هیچ مشاور رایگانی در کنکور بی قصد و غرض و جهت دهی بهت مشاوره نمیده و حتما برات برنامه هایی داره ؛ از مشاورنماهای دوران جذب آموزشگاه ها گرفته تا افرادی که دنبال فروش بیشتر محصولات خودشون هستن .هیچ وقت هم زیر بار برنامه های کلی و همگانی قالبی نرو (قابل توجه گام اول گزینه 2 ) خودت و فقط خودت با کمک مشاور یا اصول برنامه سازی باید از همین الان برنامه هایی بچینی و کامل گرایی اینکه نمیخوام مو لای درزش بره بذاری کنار ، چون باید قلق اش دست خودت بیاد و حتی اگرهم اشتباه کنی اوایل عیب نداره ه ه ه . اصلا بذار اینو بگم که 100 درصد اولین برنامه بدترین برنامه هست و در مجموع برنامه ریزی شخصی بدون مشاور پروسه ای زمان بر هست و خودت رفته به رفته باید بیای جلو و نه اینکه بگی چون برنامه عالی نیست ،، پس منم نیستم . البته ما اینجا سعی می کردیم که اصول کار در قالب مقالات و کارگاه های آموزشی به شما یاد بدیم تا از بی برنامگی و البته کپی کردن برنامه این و اون پرهیز کنید .

زمان استراحت) این ی قلم رو همگی دوست داریم ولی سعی کن که زمان ای استراحت و بهتر بگم فاصله از درس ات همه رو در کنار هم نذاری و بهم نچسبونی با یکباره 4 ساعت از درس بخاطر ناهار نماز و حمام و خواب و تی وی و پی سی و تی بی (تبلت) و .... چون فاصله از درس اگر زیاد بشه ، انگیزه برای برگشت دوباره روی درس ها کمتر میکنه .

زیاد بخون، خر بزن !!!!) معذرت ولی به هر چیزی خفنی میگیم خر ، یک کلام ، زیاد بخون ، همین . به حرف بعضی همکاران بنده هم  که اکثرا مثل هم حرف میزند و میگن تابستان خودت نکش گوش نده ، بریدن بخاطر جا موندن از برنامه ها و عقب افتادگی و کم شدن تراز و ... میشه ولی از پر کاری جز اعتماد به نفس و صد البته نتیجه گرفتن ، چیز بدی عایدت نمیشه . این جمله هم یادت باشه که کنکور دو ماراتون نیست ... دو 100 متر هست ؛

انعطاف و اصلاح پذیر باش) اگر دیدی واقعا نمیدونی و نمی تونی و گیری داری برو پیش متخصص اش ، خود درمانی ها بذار کنار تا از همین اول راه در خط و جهت درستش بیفتی و کارت به نوش دارو پس از .... نکشه . مثلا کم نیستن بچه هایی که با همین ندونم ها پشت کنکور می مونم و یک سال که سهله 10 سال بعد هم دست بکار نمیش و با بعضی از بچه های تازه نفس پیش دانشگاهی که میخوان یکباره چهار نعل بتازن و چون نمی تونن و نمیشه کلا بی خیال اون روز میشن و میگن شروع از فردااااا

دست ها بذار رو زانوهات ، یا علی بگو و رو جفت پاهای خودت واستا

 

گام هایت استوار ، فرداهایت خوش

 

 

 

برای مشاوره و برنامه ریزی ماهانه و جلسه ای تلفنی در روزهای داغ

تابستان 94 با استاد افشار

پیامک بدین :

09358960503

 


کسانی که قصد پشت کنکور موندن در سال 94 دارند حتما توجه کنند :

 

1

2

 

 

دوباره زندگی کن

 همایش فروردین93 کنکوری های تیزهوشان تهران

نحوه استفاده صحیح از ایام باقی مونده

افزایش انرژی و کاهش استررررررس

مشاوره دوران جمع بندی (دوران طلایی خرداد93)

پکیج های سی دی آموزشی تا چه حد موثرند ؟

جامع سنجش یا قلمچی ؟

 

اگه دیگه اسم کنکور میاد احساس تنفر میکنی و دنبال سوراخ موش میگردی تا بقیه اش نشنوی

اگه به امسال هیچ جوره امیدی نداری و کسی نتونسته قانع ات کنه که بخونی

اگه نمیدونی چطور جمع بندی کنی و این موقع سال باید چیکار کنی دقیقا

اگه آزمون و مدرسه و آموزشگاه از سه طرف مثل علامت بنز دارن تو رو میکشن و بهت فشار میارن

اگه دست و از پا درازتر دیدی هیچی جای تلاش خودت نمیگیره و وعده وعیدهای افراد برند"بیا پیش ما تا رتبه بشی" برات کارساز نیست

اگه وقتی می بینی کسی با لذت داره درس می خونه به حال خودت گریه میکنی و حسرت زمان هایی میخوری که تو هم می تونستی اونجوری با عشق بخونی

اگه هر روز این زندگی برات شده تکرار و تکرار نگرانی فرداها و هیچ چاره ای به ذهنت نمیرسه جز خرد شدن زیر بارش

اگه نمیدونی چطور این همه درس تموم کنی و اصلا آیا برات آخرش نتیجه داره یا نه

اگه دم به ساعت این سایت و اون سایت میری و درصدهای این و اون نگاه میکنی و در مورد کنکور فقط اطلاعات بدست میاری ولی خودت منفعل و بی حرکت نشستی

اگه دیگه خسته شدی از حرف های تکراری در مورد کنکور و اونا روحت رو اغنا نمیکنه و دنبال ی حس متفاوت میگردی

اگه دلهره از دست دادن جایگاهت مثل خوره افتاده تو جونت و استرس اینکه نکنه نشه داره اذیتت میکنه

اگه برای اولین و آخرین بار اصلا این سایت هستی و دیگه میری پی کارت

 

حتما قبلش اندازه 20 مگ به خودت و من فرصت بده تا از همین جا حرف هایی بهت بزنم

شاید تو همین دقایق اتفاقاتی به نفع ات افتاد

 

 

 

 

 

دانلود همایش از لینک اصلی (مدیافایر)

 

 

 

 

 

دانلود از لینک کمکی (پیکوفایل)

 

جهت مشاوره با دکتر افشار به سایت ایشان برین یا با ارسال sms وقت تماس تلفنی بگیرین

09358960503

www.alirezae.ir