سایت اصلی و کانال دکتر علیرضا افشار آخرین خبر در مورد تاثیر معدل کنکور 95 و ترمیم نمرات کتبی نهایی دیپلم
مشاوره کنکور۹۹ علیرضا افشار
انتخاب رشته کنکور98 .مشاوره انفرادی تحصیلی.مشاوره کنکور دکتر افشار.برنامه ریزی تلفنی کنکور99
درباره وبلاگ


پایگاه مشاوره کنکور رایگان (www.alirezaafshar.org) محلی ست برای یاری شما داوطالبان کنکور۹۹ و در جهت گسترش عدالت آموزشی در کشور گام بر می دارد که فاصل صوتی کلاس مشاوره ای دکتر افشار؛،.مطالب ارائه شده همگی مطابق برترین اصول و شیوه های مطالعه و انگیزش تحصیلی می باشد . سوالات شما دوستان در کمتر از 72 ساعت پاسخ داده می شود و شما داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی می توانید ، با کمال اعتماد به مشاوران توصیه ها را توشه راه خود قرار دهید . امیدواریم که بتوانیم شما را تا رسیدن به رویایتان یاری کنیم . با تشکر و احترام : کانال مشاوره علیرضا افشار https://telegram.me/alirezaafsharofficial
آخرین مطالب

این خبر منتشر شد و بازتاب های زیادی بین اصحاب فرهنگی به خصوص مشاوران تحصیلی داشت

به این مصاحبه با دکتر علیرضا افشار عضو هیات علمی دانشگاه و مشاور کنکور توجه کنید

 

 

استقبال گسترده و آمار بالای بازدید خبر ” ترمیم معدل “و پیام های دریافتی درباره آن نشان می‌دهد که تعداد دانش‌آموزان موافق با این طرح بیش از مخالفان است به همین دلیل بسیاری از موافقان دچار اضطراب ناشی از زمان اجرای طرح شده‌اند و با وجود آن که متن خبر گویای بخشی از پاسخ مخاطبان بود، با این حال برخی از دانش‌آموزان همچنان خواستار تعیین زمان اجرای این مصوبه بودند.

تماس با شورای عالی آموزش و پرورش و اعلام درخواست اجرای طرح تا دی ۹۴ یا خرداد ۹۵ و تشویق یکدیگر برای گفتگوی تلفنی با مسئولان شورا در این رابطه از جمله بازتاب‌های اعلام خبر این مصوبه و در نهایت حکایت از میزان استقبال و اصرار دانش‌آموزان نیازمند اجرای این طرح بود.

خبرنگار جام جم آنلاین با هدف پیگیری درخواست مخاطبان خود با شورای عالی آموزش و پرورش تماس گرفت و موفق به گفتگو با حسین ریاحی‌نژاد، مدیر کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش شد.

ریاحی‌نژاد بعد از مطلع شدن از تعداد بالای موافقان این مصوبه می گوید: این مصوبه فعلا در شورای عالی آموزش و پرورش است و طرح هنوز برای تصویب توسط رئیس جمهور به عنوان رییس این شورا به ریاست جمهوری ارسال نشده است.

وی که با نارضایتی مخالفان بیش از موافقان مواجه بوده است به همین دلیل گمان نمی‌کرد که تعداد متقاضیان اجرای هر چه سریعتر این مصوبه زیاد باشد، در ادامه می گوید: دانش‌آموزان لازم است صبور باشند چون ممکن است ریاست محترم جمهور اصلا آن را مورد تایید قرار ندهند اما در صورت تصویب و بازگشت آن به دبیرخانه شورای عالی، اجرای آن نیازمند ابلاغ و تدوین شیوه‌نامه اجرایی توسط معاونت متوسطه و مرکز سنجش آموزش و پرورش است.

به گفته مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش، فارغ التحصیلان سال ۸۴ به بعد با هر نمره‌ای مشمول اجرای این طرح می‌شوند.

وی درباره درخواست برخی از فارغ التحصیلان درباره اجرای این طرح برای دی ۹۴، تأکید می‌کند: برای ما هم مشخص نیست که تصویب این طرح بعد از ارسال به ریاست جمهوری چقدر زمان می برد.ممکن است ۱۰ روز یا چند ماه طول بکشد به همین دلیل نمی‌توانیم زمان دقیق اجرای آن را اعلام کنیم.

ریاحی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا امکان رایزنی با ریاست جمهوری برای تصویب طرح در مدت زمان کوتاه میسر است، می گوید: متاسفانه با وجود رایزنی‌های قبلی اما در مجموع برای تصویب مصوبات یک مقدار مشکل داریم. با این وجود، پیش‌بینی می‌کنیم این طرح برای خرداد ۹۵ اجرا شود و بدون شک با توجه به توضیحات مذکور، امکان اجرای آن در دی ماه سال جاری وجود ندارد.

مدیر کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش در بخش دیگر اظهارات خود در پاسخ به سوال برخی داوطلبان درباره امکان درج نمرات جدید در کنکور سال ۹۵ تأکید می کند: شرکت در کنکور یک بحث است. بحث تاثیر ۲۵ درصدی نمره امتحان کتبی بحث دیگری است .شما می توانید بعد از شرکت در ازمون کنکور، نمراتتان را بدهید تا در سوابق تحصیلی‌تان لحاظ کنند اگر اجرای طرح به دی نرسد، فرد می‌تواند در امتحانات خرداد شرکت کند و چون اعلام نتیجه کنکور به تابستان می‌افتد از این جهت مشکلی ندارد که قبل از ثبت‌نام در کنکور باشد.
وی ادامه می دهد: در هر حال فرقی نمی کند، سوابق تحصیلی شما می‌تواند مربوط به دی یا خرداد باشد. چون در بازه زمانی خرداد تا شهریور ماه، نتیجه امتحانات را قبلش اعلام می‌کنند و نتایج قبل از اعلام به سیستم در سابقه تحصیلی داوطلب درج می‌شود و از این جهت مشکلی نیست .

 

اما جای این سوال ها از این مسئول گرامی خالیست که آیا می توان در خلال تمرکز به روی امتحانات نوبت اول دانش آموزان چهارم متوسط در دی ماه از آنها امتحان نهایی سوم برای طرح ترمیم معدل هم گرفت ؟

اگر امتحانات نهایی مجدد (ترمیم معدل) در خرداد 95 برگزار شود ، با در نظر گرفتن زمان تصحیح اوراق و وقت اعتراض نمرات و ... آیا می توان نمرات را به موقع به سازمان محترم سنجش ارسال کرد، تا با تراز بندی و نرمالاسیون تاثیر n درصدی ریز نمرات کتبی نهایی را مشخص کرد ؟ اگر پاسخ بلی است ، پس چرا تایید نمرات نهایی کنکوری ها هرسال چندماه زودتر از ثبت نام کنکور سراسری اتفاق میفتد و سال گذشته برای اولین بار برای ثبت و ضبط بهتر نمرات نهایی کنکوری ها و الکترونیکی کردن مستندات امتحانات نهایی ، ثبت نام کنکور به پایان بهمن موکول شد ؟

 

پرونده ویژه :

ابهامات و سوالت اجرای طرح ترمیم معدل نهایی سوم دبیرستان از زبان استاد افشار مشاهده کنید

 

 

 

 

 

سلام ؛ مثل رویش این گل های زیبا ، عمر و من شما هم در حال سپری شدن هست . میگن از دوران طلایی عمرت که بین 15 تا 25 سالگی هست خوب استفاده کردی ، بقیه عمرت از بهره های اون می تونی بهتر بسازی . زمان برای کسی نمی ایسته و تو هم همان 86400 ثانیه ای داری که امثال انیشتین ها داشتند .

 

یک سوال مهم ؟ ؟

اگر از الان شروع کنم ، می تونم رتبه ....

 

هیچ وقت برای نو شدن دیر نیست .........
و
یک قدم دیگر صبح است!

آموختن آسان نیست...

خستگی هر آن در کمین است.....

آزرده می شوی , احساس شکست می کنی......

شک می کنی که رها کنی و بگذری،

می خواهی بر کناره روی و وانمود کنی که اتفاقی نیفتاده

اما نه......

تو بازنده نیستی که،

یک مبارزی،

پیش از آنکه برنده باشیم باید بازنده باشیم،

باید گاه بگرییم تا بتوانیم روزی بخندیم،

باید آزرده شویم تا روزی توانمند باشیم،

اگر پیوسته بکوشی و ایمان داشته باشی،

در پایان پیروزی از آن تو خواهد بود




ما سعی می‌کنیم که از افراد بزرگ درس زندگی بگیریم و دوست داریم رمز و راز موفقیت آنها را بدانیم. اما فراموش می‌کنیم که گاهی بزرگترین درس‌های زندگی از کوچکترین موجودات کنار ما گرفته می‌شوند.
مثلاً مورچه‌ها را در نظر بگیرید. آیا باور می‌کنید که این موجودات کوچک می‌توانند به ما یاد بدهند که چطور باید زندگی بهتری داشته باشیم؟

از رفتار مورچه‌ها می‌توانیم چهار درس مهم بگیریم که به ما برای داشتن زندگی بهتر کمک می‌کنند.


1- مورچه‌ها هیچوقت تسلیم نمی شوند. آیا متوجه شده‌اید که چطور مورچه‌ها همیشه به دنبال راهی برای رد شدن از موانع هستند؟ انگشتتان را در راه یک مورچه قرار دهید و آن را دنبال او بکشانید، یا حتی روی او. مدام به دنبال راهی برای عبور از انگشت شما خواهد بود. هیچوقت یکجا نمی‌ایستد و گیج نمی‌ماند. هیچوقت دست از تلاش بر نمی‌دارد و عقب نمی‌کشد.
همه ما باید یاد بگیریم که اینچنین باشیم. همیشه موانعی در زندگی ما وجود دارد. چالش این است که دست از تلاش برنداریم و به دنبال راه‌های جایگزین برای رسیدن به اهدافمان باشیم.

2-مورچه‌ها همه تابستان به فکر زمستان هستند. داستان قدیمی گنجشک و مورچه را یادتان هست؟ در اواسط تابستان، مورچه‌ها به شدت مشغول جمع کردن آذوقه برای زمستان خود هستند—درحالیکه گنجشک برای خود خوش می‌گذراند. مورچه‌ها می‌دانند که تابستان—اوقات خوش—برای همیشه نمی‌ماند. بالاخره زمستان می‌آید. این درس خیلی خوبی است. وقتی زندگی خوب می‌شود، نباید مغرور شوید و تصور کنید که هیچوقت زندگیتان با شکست روبه‌رو نخواهد شد. با دیگران با ملاطفت و مهربانی رفتار کنید. برای روزهای سخت پس‌انداز کنید و به فکر آینده باشید و یادتان باشد که اوقات خوب همیشه نیستند اما انسان های خوب همیشه هستند.

3- مورچه‌ها همه زمستان به فکر تابستان هستند. وقتی با سرمای طاقت‌فرسای زمستان مواجه می‌شوند، همیشه به خودشان یادآور می‌شوند که این همیشگی نخواهد بود و بالاخره تابستان فرا می‌رسد. و با اولین اشعه های خورشید تابستان، مورچه‌ها بیرون می‌آیند و آماده کار و تلاش و تفریح هستند. وقتی ناراحت و افسرده هستید و وقتی تصور می‌کنید مشکلات تمامی ندارند، خوب است که به خودتان یادآور شوید که این نیز می‌گذرد. اوقات خوش فرا می‌رسد و خیلی مهم است که همیشه رویکری مثبت به زندگی داشته باشید.


4- مورچه‌ها هرچه از توانشان برمی‌آید را انجام می‌دهند. مورچه‌ها چه مقدار غذا در تابستان جمع می‌کنند ؟ هرچقدر که بتوانند! این الگوی خیلی خوبی برای کار است. هرچه که از دستتان برمی‌آید را انجام دهید. یک مورچه نگران این نیست که مورچه دیگر چقدر غذا جمع کرده است. عقب نمی‌کشد و به این فکر نمی‌کند که چرا باید اینقدر سخت تلاش کند. از حقوق کم خود هم شکایت نمی‌کند. آنها فقط سهمشان را از کار انجام می‌دهند. موقیت و خوشبختی معمولاً درنتیجه 100% به دست می‌آید—یعنی همه آنچه که در توان دارید را به کار گیرید. اگر به اطرافتان نگاه کنید، افراد موفقی را می‌بینید که با هرچه در توانشان هست زحمت می‌کشند.

حرف مشاور :

 

برای داشتن چیزی که تا به حال نداشته اید

باید کسی باشید که تا به حال نبوده اید




“عاشق خورشیدی وتشنه بیداری به جهان ثابت کن چی تو فکرت داری

داوطلب کنکوری من...
نیرویی از آن توست باور نکردنی
و توانایی به کارهایی که تصورشان هم مشکل است
تنها مانع دیوار بلند ذهن توست
پس به ناتوان بودن میندیش
باور کن که می توانی ...
 (این حرف ها اصلا برای التیام دردهای گذشته تو نیست، به مقدسات عالم اینا همه قوانین جهان خلقت هست ؛ شاید خودت هم وقتی متوجه بشی از نیمه شهریور هم میشد در کنکور موفق شد و بهترین نتیجه رو هم گرفت ، اما امیدوارم اونوقت الان باشه ، نه چند ماه دیگه که دیر وقته دیگه !!)



جلسات هفتگی کارگاه های مشاوره کنکور و همایش های انگیزشی_آموزشی موفقیت در کنکور یکی از پس دیگری سپری میشن و کم کم میشه فاصله ای رو بین داوطلبانی که اهل درس و عمل هستند ، با عده کثری از داوطلبان کنکور 95 که مثل یک کلنی ی گوله جا تمجع کردند، پیدا کرد . اینکه می بینم عداد زیادی از رتبه های خوب آزمون های تابستان با عمل به توصیه ها و استفاده از این سایت مشاوره رایگان کنکور توانستند ترازهای خودشان بالا بکشن و پیشرفت کنند برای من از هر چیز دیگری ارزشمند تره و امید دارم که همه دانش آموزان حقیقی و مجازی خودم بتونن در این ماه مهم از سال با همه وجود درس بخوانند .

از خیلی رتبه برتری شنیدم که میگن اون درس خواندن حرفه ای برای ما از همین ماه های شهریور و مهر به بعد آغاز شده و مسلما کسی می تونه از مهر عالی شروع کنه و با آغاز مدارس با صلابت و اقتدار در آزمون ها خوش بدرخشه که از قبل پشتیبانه علمی و روحی روانی خوبی داره .

به شخصه اعتقاد دارم 2 هفته پایانی شهریور عصاره و چکیده 3 ماه تابستان هست و دوست دارم تو هم اینو درک کنی که حتی اگر در دو ماه گذشه بنا به انواع و اقسام دلایل جدی کار نکردی ، این فرصت طلائی یکماهه از دست ندی و ترمز بریده و افسار گسیخته و مهار نشدنی خود واقعی و ایده آل ات رو نشون بدی در عمل .

اگر شهریور خیلی خوب عجین با مطالعه بشه دیگه حس بد تابستان از دست رفته و گذشته ای که باید دنبال جبران فرصت های اون باشی ، نداری و از طرفی با انگیزه و طراوات عالی می تونی در دور اصلی رقابت کنکور ، یعنی شروع پروسه 10 ماهه مهر تا 24 تیر 95 ، قدم بذاری .

 

من (افشار) ایمان دارم وقتی دری از خوشبختی به روی ما بسته میشود
در دیگری گشوده میشود ولی اینقدر به در بسته زل میزنیم
که در باز را نمیبینیم و دستی دستی فرصت طلائی از دست میدیم


همه چیز در زندگی گذرا و موقتی است.
هروقت باران بیاید ، بالاخره بند خواهد آمد .
هروقت ضربه می‌خورید، بالاخره خوب می‌شوید. بعد از تاریکی همیشه روشنایی ست.
هر روز صبح طلوع خورشید می‌خواهد همین را بگوید اما شما یادتان می‌رود و درعوض فکر می‌کنید که شب همیشه باقی میماند.
اما اینطور نیست. هیچ‌چیز همیشگی نیست.
پس اگر اوضاع زندگی خوب است از آن لذت ببرید چون همیشگی نیست.
اگر اوضاع بد است، نگران نباشید چون این شرایط هم همیشه نمی‌ماند.
فقط به این دلیل که در این لحظه زندگی‌تان سخت شده به این معنی نیست که نمی‌توانید بخندید.
فقط به این دلیل که چیزی اذیتتان می‌کند به این معنی نیست که نمی‌توانید لبخند بزنید.
هر لحظه برای تو شروعی تازه و پایانی تازه است.
هر لحظه فرصت جدیدی به شما داده می‌شه .
فقط باید از این فرصت بهترین استفاده را کنی عزیز جان

 

 

حالا برای اینکه منه افشار هم هم یک موتور محرک هرچند کوچیک برات باشم ، دو بخش از بریده همایش بوشهر و بخش اول آن را بصورت کامل براتون با موضوعات خاص آماده کردم .

 

 

اول_من دائم می ترسم بازم کم کاری کنم و تنبلی ها شروع بشه و بازم برم تو فاز درس نخواندن و پشت گوش انداختن کارها و ...

راه حل انگیزشی خاصی برای رفع مشکل دمدمی مزاج بودن و افت انگیزه در مسیر موفقیت کنکور چیه ؟

 

 

 

دوم _ راهکار قطعی افزایش پلکانی ساعت مطالعه از شهریور و استفاده از فرصت های کوچک برای کارهای خرد (تاریخ ادبیات، معنی واژگان، تست آرایه ، فرمول های مثلثات و ...)

 

 

 

سوم_ مروری بر شرایط حاکم بر جو کنکور و شناخت چهار چوب های اصلی موفقیت کنکور 95

برای اینکه رتبه برتر کنکور بشیم به چه چیزهایی نیاز داریم ؟

طرفدار کدام هستی ؟ صندلی های خالی یا صندلی های خاص دانشگاه ؟

 

 

 

 

 

پرونده خیلی ویژه : پست انگیزشی تخصصی جبران عقب افتادگی تابستان کنکور از پربازدیدهای شهریور ماه آرشیو سایت (کنکور94) را از اینجا ببنید.

 


توصیه آخر هم اینکه اگر به هر دلیلی چرخ زندگی درسی و کنکوری شما لنگ میزد و خوب نمی چرخید و واقعا از این شرایط خسته شدی و می دونی اگر دست روی دست بذاری ، همین آش و کاسه هست، بدون که کنکور جایی برای آزمون و خطا نیست ؛ حتما برای اصلاح و درمان و پیشگیری از بروز اتفاقات ناگوار تر و قبل از هر اقدامی برای بهتر شدن شرایط با مشاور خوب و کار بلد مشورت کن؛ خیلی وقت ها خود درمانی ها فقط وقت تلف میکنه و موقعیت خوبی رو که میشد خیلی ساده مشکلاتت حل کرد به شرایط سخت تری تبدیل میکنه؛

در نهایت اینو یادت باشه که برای شروع هرکار مهمی در زندگی به مشاوره نیاز دارید ؛ در جلسه بعد بیشتر راجب این موضوع حرف می زنم .

 

فاکتورهای انتخاب مشاور خصوصی کنکور

 


 
منبع : دکتر افشار

 

آیا انتخاب رشته درستی داشته ای ؟؟


مروری بر مهمترین نکات انتخاب رشته
 قوانین و مقررات آموزشی کشور
شهریه دوره های مختلف آموزشی
محل قرار گیری انتخاب های خاص بومی ، مازاد ظرفیت ، نیمه متمرکز و ....
پرهیز از انتخاب رشته کلیشه ای و کوکورانه بر طبق عرف و رسم غلط سال های اخیر داوطلبان کنکور (چرا پزشکی ؟ !! _ چرا برق ؟ !! )
و مهمتر از همه اشتباهات متداول انتخاب رشته که باعث سوختن انتخاب های شما می شود

چک و دبل چک نهایی با همایشی متفاوت و کاربردی
تا 13 مرداد فرصت ویرایش را از دست ندهید _ علیرضا افشار

دانلود همایش چک نهایی انتخاب رشته سراسری کنکور 94 



صحبت هایی جامع در مورد دانشگاه آزاد و نحوه انتخاب رشته صحیح در آن

توضیح کامل رشته محل های با آزمون و بدون آزمون
تفاوت نظام آموزشی پاره وقت و تمام وقت
ارزش واحدهای مختلف دانشگاه آزاد
انتقالی و تغییر رشته در دانشگاه آزاد
تراز آخرین نفرات پذیرفته شذه دانشگاه آزاد بر چه اساسی است ؟
مقایسه سطح علمی دانشگاه آزاد با دولتی و غیر انتفاعی
هزینه دانشگاه آزاد در رشته های مهندسی و علوم پزشکی
معرفی برترین واحدهای دانشگاه آزاد
چگونه در دانشگاه آزاد دانشجوی ممتازی باشیم ؟
بورسیه شدن در دانشگاه آزاد و .....

کسی که میخواد دانشگاه آزادی بشه ؛ این همایش یک ساعته و کاربردی از دست نده
9 مرداد 94 _ همایش جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران
استاد علیرضا افشار




دانلود همایش انتحاب رشته دانشگاه آزاد

سلام به همه کنکوری های 94 و شاگردان عزیز خودم که هنوز هم باهاشون کارهای مهمی داریم . انشالله که حسابی سختی و خستگی تلاش بی وقفه و کولاک یک سال گذشته از تن و بدتان بیرون آمده باشه و امیدوار هستم که در لا به لای استراحت های پس از کنکور خودتان ، همان طوری که قبلا هم گفته شده بود یک قدری به فکر پروسه انتخاب رشته خود باشین . انتخاب رشته ای که سر جمع ظرف مدت یک هفته الی 10 روز همه چیز شما رو میخواد رقم بزنه و در پایان برای شما سوغاتی از یک شهر و رشته و دانشگاه را به همراه داره ؛ اگر یادتون باشه گفته بودم که از بعد از کنکور دقیقا" زمان کسب اطلاعات برای شناخت بیشتر و بهتر روی رشته های مختلف دانشگاهی رو شروع کنید و همچنین به دوستانی که بلافاصله بعد از رونمایی از پاسخ های کلیدی و تشریحی درصدهای اولیه خودشان بدست آوردن یادآور شدم که حتما با چند نرم افزار انتخاب رشته از سایت هایی مثل کانون،گزینه2 و ... قدری طیف قبولی های خودشان رصد کنند و ببینند که از کدام رشته و دانشگاه ها بیشتر شانس قبولی سال 93 بوده و به تبع آن تحقیقات خودشان قدری هم معطوف به مدل های مختلف دانشگاه ها و مقایسه جز به جز آنها با یکدیگر کنند .

چک کردن کتاب های شاخه فنی و حرفه ای برای معرفی ساده برخی رشته ها ، چک کردن چارت درسی دوره کارشناسی رشته مورد نظر در دانشگاه و کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به مشاوران مطلع و بازدید از وب سایت دانشگاه های مختلف کشور و ... می توانند تا حد زیادی دایره انتخاب های شما رو محدود و در نهایت برای انتخاب رشته درست کنکور شما رو هدایت کنند .

طی این جلسات من باب رسم همیشگی سوالات پر تکرار در موضوع داغ انتخاب رشته ، به صورت مفصل و کامل در مورد برخی از آنها ، پاسخ های استاد افشار را بشنوید .

 

جلسه سوم استاد افشار و اولیای کنکوریهای 94 در مورد انتخاب رشته کنکور

 

محدودیت ها و محرومیت های انتخاب رشته برای دانش آموزان،فارغ التحصیلان و دانشجویان

 

تاثیر نمرات کتبی نهایی سال سوم متوسط در رتبه کنکور چگونه محاسبه می شود

 

رشته های نیمه متمرکز کدامند و شرایط انتخاب و مصاحبه های آنها

 

ترتیب تقدم رشته،دانشگاه،شهر و مقایسه آنها

 

 

قوانین و محدودیت های تغییر رشته و انتقالی در دوره های مختلف آموزشی

 

 

صفحه اصلی نکات مهم در تعیین رشته دانشگاه و همایش های آموزش انتخاب رشته کنکور هم کماکان با محتوای خوب خودش می تونه به شما در این زمینه کمک شایانی کنه

 

 

منبع سایت دکتر افشار

مشاور و برنامه ریزی کنکور 95

مشاور انتخاب رشته کنکور 94  www.alirezael.ir

مقدمات برنامه ریزی کنکور 


اصول دهگانه برنامه ریزی درست

برنامه ریزی به روش کیفی ضمیمه سال 92 

 

نواقص برنامه آزمون های قلمچی و گزینه دو در تابستان 94 و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

(رشته انسانی در روزهای آتی)

 

 

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات تک تک شما عزیزان ،و کسب توفیقات روز افزون شما در مسیر آمادگی برای شرکت در کنکور 95 . بعد از چند پادکست مشاوره ای کوتاه که اغلب در دفتر کار و منزل براتون ضبط کرده بودم که هرچه سریع تر مطالعه خودتان آغاز کنید و تا شروع کلاس ها و همایش ها مشاوره ای کنکور عقب افتادگی براتون پیش نیاد ، به شکرانه این ماه عزیز موقعیتی دست داد تابتونم برای جمعه از بچه ها سخنرانی داشته باشم و شروع جلسه مان هم شد با بحث داغ برنامه ریزی و آموزش کامل و ساده آن .

از دوستان عزیز خواهشمندم که در پست گذشته به اصول 10 گانه برنامه ریزی و همچنین برنامه ریزی به روش کیفی که کارگاه دوسال پیش من بود بیشتر توجه کنند و سپس وقت خوبی برای کسب اطلاعات و آموزش مهمترین برنامه تیرماه یعنی این دو فایل مشاوره ای نسبتا" طولانی باز کنید . بهتون قول میدم که اگر این 4 بحث ذکر شده را خوب یاد بگیرین و عملی کنید ، شما خودتان بهترین مشاور و راهنما برای برنامه ریزی خواهید شد.

 

پس تاکید منو فراموش نکنید و انشالله به دیگر کنکوری های دیگر هم آموزش ها را انتقال بدین ؛ چون الحق زحمات زیادی برای آماده سازی محتوا اولیه و ضبط این برنامه ها کشیده شده و از همه مهمتر اینکه دوست دارم با انتشار رایگان بهترین و صحیح ترین راهکارهای مشاوره ای و آموزشی تا حدی با سوداگران بازار کنکور که از جاهلیت کنکوریها سو استفاده می کنند ، مقابله کنیم و جو سالم تری به نفع کنکوری ها داشته باشیم .

 

جلسه خصوصی مشاوره تحصیلی استاد افشار و داوطلب کنکور 95 

 

 

همایش مهم تبدیل برنامه کلی و میان مدت آزمون های آزمایشی به برنامه کوتاه مدت روزانه و شخصی

 

 

 

 

معرفی دانشگاه های دولتی ، آزاد ، وزات علم و بهداشت ، فنی حرفه ای و غیر انتفاعی و ....

بر روی دانشگاه مورد نظر خودتون کلیک کنید

 

 

همایش ها و کارگاه های مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی کنکور 95

مشاور استاد علیرضا افشار ، عضو هیات علمی دانشگاه و مشاور تحصیلی

تغییر مدرسه در سال چهارم _ تحلیل پیشنهاد غیر حضوری موسسات کنکور 

 

فاکتورهای انتخاب کلاس کنکور + ضمیمه سال91

 

جذب و سو استفاده برخی آموزشگاه های کنکور (3 گانه)

1.  2.  3.

 

CD و DVD های آموزشی کنکور ، خوب یا بد ؟ + ضمیمه

 

منبع سایت اصلی دکتر افشار : www.alirezael.ir

 

 

نکات مهم قبل از خرید لوح های فشرده کنکور

مشاوره دکتر افشار

 

سلامی پر از انرژی و گرمی به قدم های داغ تابستان و به گام های استوار شما عزیزانی که میخواهید جز پیشتازان عرصه کنکور 95 باشید و بلافاصله بعد از امتحانات نهایی جوندار امسال تصمیم دارین بدون پیروی از کلیشه شروع کنکور از 1 تیر ، از همین حالا خودتان کم کم برای آغاز پروژه یکساله موفقیت در کنکور آماده کنید . طبق قول قرارمان با شما هر هفته احتمالا در پایان هفته در یکی از روزهای چهارشنبه تا جمعه ما 3 فایل صوتی مشاوره ای کوتاه در موضوعات اصلی و مهم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی کنکور 95 برای شما آماده می کنیم و طی دیگر روزهای هفته نیز استاد افشار پاسخگوی سوالات و ابهامات شما در فقط قسمت نظرات هرپست خواهند بود. از شما می خواهیم با پیشنهاد و طرح موضوع پادکست های هفته های آینده در جهت رفع موانع و مشکلات خودتان و دیگر کنکوری ها گام بردارید . همچنین تا پایان تابستان نیز بحث های فرهنگی اجتماعی مسجد کربلا قیطریه با موضوعات مختلف و با محوریت آگاهی بخشی به جوانان نیز ضبط شده و هفته ای یک برنامه برای علاقه مندان در سایت منتشر خواهد شد .

به علاوه با توجه به استقبال زیاد اولیا کنکوریها در طرح مساله و مشارکت در امر انتخاب رشته کنکور 94 تا زمان اعلام نتایج پادکست های کوتاه در این زمینه نیز برای تسهیل در اطلاع رسانی آموزش ریز جزئیات فرآیند انتخاب رشته به زبان ساده ، برای استفاده شما آماده خواهد شد .

 

اهمیت هدف و هدف گذاری صحیح در شروع فرآیند مطالعه کنکور

 

نحوه مطالعه موثر در ایام ماه مبارک رمضان برای کنکوریهای 95

 

معرفی منابع آموزشی (کتاب تست) رشته های ریاضی، تجربی

 

در تابستان کدام آزمون آزمایشی ثبت نام کنیم ؟؟

قلمچی یا گزینه 2

 

کانون یا گزینه دو در تابستان؟

سعی میکنم در این مقاله معایب و مزایای آزمون های قلمچی و گزینه دو برای تابستان 94 و برای کنکور 95 بازگو کنم

 

۱- معضلی به نام سوال تالیفی و با کیفیت: خدمت دوستانی که سنگ کانون رو بر سینه میزنند میخوام چند تا چیز بگم! اولا کانون در تابستان به هیچ وجه قرار نیست برای شما سوال طرح بکنه! یعنی قرار نیست همه سوالارو خودش طرح بکنه! فقط 10 تا! و بقیه   سوال هایی که قراره تو آزمون آزمایشیش بیاد کُپی پیست سوال های کنکور سال های پیش هست! دوتا مشکل بزرگ این وسط پیش میاد! اول اینکه شما مجبورید کلی کتاب زرد بگیرید! و این هزینه زیادی رو به شما تحمیل میکنه! بعد از گرفتن کتاب های زرد اگر شما واقعا دوست داشته باشید خودتون رو بسنجید از سوالات کنکور که خیلی مهمن محروم میشید! چون اگه بخواید سوالات کنکورو حل کنید و همونا سر جلسه واسه شما سوال داده بشه از کجا معلوم شما یاد گرفتید؟ دوما اگه این کارو هم نکنید و بگید من تست کنکور نمیزنم! از حل تست های سراسری که خیلی مهمن در کنکور محروم میشید!

گزینه دو برای سوال های با کیفیت چه کار کرده هست؟

گزینه دو در تابستان با وجود زحمات و هزینه های زیاد واسه خودش! سوال های با کیفیت هم سطح کنکور سراسری برای شما تالیف خواهد کــرد! این دوتا فایده برای شما داره

اول اینکه قبل آزمون سوالات سراسری اون مبحث رو تمرین میکنید! دوما اینکه با تست های جدیدی در آزمون رو برو میشید که علم شمارو میسنجه! پس سوال که مهم ترین فاکتور هست به نظر من در کلا آزمون! در گزینه دو خیلی خوب تر هست

 

۲- معضلی به نام پایه دوم: ایراد وارده از سمت دانش آموزان به گزینه دو! اقای گلی گزینه دو در تابستان پایه دوم را امتحان نمیگرد و از سوم شروع میکند!

اولا این مورد رو بگم این شدیدا به نفع شماست! چراکه شما الان امتحان نهایی رو رد کردید! درس های سال سومو خوندید! به نظرتون به نفع شما نیست که همونارو با حالت مروری دوباره بخونید؟ چقد براتون راحت تر میشه تا اینکه اول دوم رو بخونید و برگردید سوم رو بخونید! تا اونموقع سوم یادتون میره! پس به نفعتونه از سوم شروع کنید!

اشکال وارده 2

گزینه دو نمیخواهد در تابستان از پایه دوم سوال طرح کند! یعنی من پایه دوم را نخوانم؟

به هیچ وجه اینطوری نیست! این معادله خیلی آسانی دارد! شما میتوانید همزمان با پایه سوم دوم را هم مطالعه کنید! به این صورت که وقتی قرار هست به طور مثال یک فصل ریاضی از سوم در آزمون برای شما سوال طرح شود! شما یک فصل از دوم را هم میخوانید! به همین راحتی!

 

۳- معیاری به نام جامعه آماری - حتی در طول سال خیلی ها ایراد به گزینه دو وارد میکنند که چرا گزینه دو جامعه آماری کمی دارد! اولا من همیشه گفتم رقیب شما خودتان هستید! نباید خود را با مثلا 20 هزار داوطلب بسنجید! باید نمودار پیشرفت خودتان را مد نظر قرار بدهید! خوب هست بدانید کانون فرهنگی آموزش از سال هایی که حتی شما متولد نشده بودید وجود دارد! اما گزینه دو فقط 14 سال سابقه دارد و کارش را کمی دیرتر نسبت به کانون شروع کرده است! پس شما فقط به درصد فکر کنید!

 

۴-  با تمام مزایی که بر شمردم از گزینه دو! بازم پولش نسبت به کانون خیلی کمتره! آنقدر کم که شما میتونید با save کردن پولی که از ثبت نام در گزینه دو به دست میارید منابعتون رو تهیه بکنید! مقایسه قیمت صد و خورده ای هزار تومن گزینه دو با کانون چند صد هزار تومانی غیر ممکن هست! حتی با توجه به خدمات! بنابراین علم اقتصاد به ما میگه که مهم ترین معیار خرید و انتخاب گرچه قیمته! اما اینجا ما داریم هم توی خدمات برد میکنیم! هم توی قیمت! بنابراین ذخیره پول هنگفت تابستان در تهیه منابع و حتی ثبت نام در کلاس ها میتونه شمارو یاری برسونه!

 

جمع بندی

امیدوارم که خودتان متوجه شده باشید! گفتیم کانون سوال طرح نمیکند! بنابراین ما محروم میشویم از حل سوالات سراسری! ترازمان واقعی نمیشود! چون عده ای با حفظ کلید ها سر جلسه حاضر میشوند! همین الان در قسمت نفرات برتر آزمون های طول سال خبری از نفرات برتر آزمون ها در تابستان نیست! بنابراین تراز و حتی درصد شما چیزی نیست که شما هستید! در مورد دوم پایه هارو مورد بحث قرار دادیم گفتیم که شما اگر از سوم شروع کنید به خواندن در کنارش دوم رو هم بخوانید خیلی بهتر هست! در مورد جامعه آماری صحبت کردیم و گفتیم مهم نیست! و در مورد پول هم صحبت کردیم گفتیم گزینه دو با خدمات بهتر هزینه کمتری میگیرد!

بنابراین در تابستان اگر خواستی آزمون بدی با گزینه دو جلو برو

البته در طول سال معادله کاملا فرق خواهد کرد و قلمچی بخاطر افزایش جامعه آماری و برنامه ریزی اش بهتره

 

 

قرار نیست همه سوالای عمومی رو تالیفی بده بلکه به اجبار شما باید کتابای زرد عمومی رو بخرید تا بتونید به راحتی 10 تا سوال کنکورو بزنید
 
چون تو اختصاصی عموما تالیفیه سوالاش
 
ایراد اصلی کانون تو تابستون به نظر من مرور کم توی دروس پایه هست و سنگینی برنامه و دیر شروع شدنش
 
مثلا ژنتیک و درس 9 زیست سوم که گیاهی هست رو با هم میگیره یا مثلا درسی مثل مدار های الکتریکی سوم یا خازن هیچ وقت مرور نمیشه تا ازمونای اخر 
 
تکمیلی: بودجه بندی آزمون های گزینه دو افزوده شد
 

برنامه ریزی و مشاوره تحصیلی مطمئن برای موفقیت در کنکور سراسری سال 1395
تاثیر معدل در کنکور 95 چقدر است ؟
نحوه مشاوره و کیفیت مشاوره کنکور استاد علیرضا افشار
برنامه ریزی انفرادی و نه کلی
خرید برنامه ریزی فله ای و کلی کنکور ممنوع

از بین بردن استرس روز آخر کنکور

از بین بردن ترس و استرس سرجلسه کنکور

 


 

گاهی اصلا گمان نمی كنی ولی می شود
گاهی نمی شود، نمی شود كه نمی شود
گاهی هزار دوره دعا یی اجابت است
گاهی نگفته قرعه به نام تو می شود
گاهی گدای گدایی و بخت نیست
گاهی تمام شهر گدای تو می شود
و گاهی همه چیز آنقدر خوب پیش می رود که می خواهی خود را در آغوش خدا بیاندازی و بوسه بارانش کنی از شکرگزاری.....

 

خودم را سپُردم به دستای مهربونت ، سپُردم به نگاه ِ قشنگ آبی آسمونیت ، سپردم به آغوش گرمت ، 

 

خودمو ، ذهنمو ، ، دل ِ بیقرارمو ، سپردم به تو که آرام ِ جــــانی ُ قرار دل

عزیز ِ دل ، آخر این هفته ، برای همه ی ما خوب باد، انشالله

 

خدایا ابرها مهیای حضورند ، من هم آماده اش ... پس ببار بهترین ها را

همایش بدرقه کنکور94
جمعی از دانش آموزان، اولیا، معلمان منطقه 5 تهران

محتوا فایل صوتی مشاوره دکتر افشار :

انگیزشی
+
توصیه های شب کنکور و سرجلسه

لینک دانلود همایش

منبع : alirezael.ir

مشاوره کنکور دکتر افشار

برنامه ریزی و انتخاب رشته تلفنی (خیلی تخصصی)

اطلاعیه : مشاوره کنکور ۹۵ با استاد علیرضا افشار شروع شد.

** فقط یکبار کنکور خواهید داد. فرصت آزمون و خطا ندارید ! پس راه سریع را از متخصص بپرسید. **

همه ی ما میدونیم که فقط یکبار فرصت کنکور دادن داریم (سال های بعد هم هست البته با مشکلات خاص خودش!) …

در این راه هم هر ساله می شنویم که فلانی خیلی درس خونده ولی رتبه کنکورش n رقمی شد.

مشاوره کنکور 95

مشاوره کنکور ۹۵

به راستی علت چیست؟ چرا خیلی ها علیرغم مطالعه زیاد برای کنکور نتیجه مطلوبی نمیگیرند؟؟؟

خب دوستان خوبم، واضح است که  مطالعه کنکور بدون اطلاع از روش های  صحیح خوندن مساوی هست با سرنوشت تلخ خیلی از کنکوری ها….

 

 

آیا میدانید؟

+ آیا می دانید چگونه باید ریاضی و فیزیک را قورت داد؟

+ آیا می دانید وقتی درسی را خواندید چه زمانی باید مرور کنید؟

+ آیا می دانید برای هر فصل ریاضی باید کی و چقدر تست بزنید؟

+ آیا می دانید در کدام آزمون آزمایشی باید شرکت کنید؟

+ آیا می دانید بهترین منبع تست زیست و ادبیات کدام است؟

+ آیا می دانید برای کنکور باید چه کلاس هایی شرکت کنید؟

+ آیا می دانید که تفاوت برنامه ریزی امتحان نهایی با کنکور چیست؟

+ آیا می دانید بهترین DVD کنکور کدام است؟

+آیا میدانید دکتر افشار چگونه مشاوره کنکور میدهد؟

و صدها سؤال دیگر…..

.

.

.

.

مشاوره تلفنی برای دانش آموزان دبیرستان و داوطلبان کنکور۹۴

برای رشته تجربی /برای رشته ریاضی / انسانی / هنر و زبان

برای کنکور ۹۵ حرفه ای و مقتدرانه استارت بزنید

اگر میخواهید خوب بخوانید ، از همین امروز با مشاوره های خصوصی استاد علیرضا افشار شروعی طوفانی داشته باشید.

تا کنکور برنامه ویژه ای داریم

.

مشاوره تلفنی جامع

برنامه ریزی دقیق روزانه

نظارت و پیگیری دقیق

.

 

.

نحوه خدمات دهی مشاوره کنکور95 دکتر افشار:

تنظیم برنامه روزانه برای شما به مدت یک ماه
( با دید بلند مدت ، هدف اصلی: رسیدن با تمام قوا به کنکور )
2 الی 3 بار تایم تماس از طرف شما در هفته و پیگیری اوضاع درسی شما
( تا حالا این سبک از مشاوره رو دیدی؟ همیشه یکی باهاته اینجا )
پیگیری روزانه و تماس با دانش آموز از طریق پیامک
شما میتونین در مواقع نیاز با ارسال یه پیامک از مشاورتون وقت بگیرین و باهاش صحبت کنین !
( هیچ کدومتون تنها نیستین)

خلاصه امر: یک ماه مشاوره خصوصی ، برنامه ریزی ، نظارت و پیگیری

 

دانلود رایگان بیش از صدها جلسه از همایش های موفقیت تحصیلی کنکور و هشاوره های دکتر افشار و همچنین دانلود کارگاه های انتخاب رشته 94 کنکور سراسری و آزاد

 در سایت مرکز مشاوره رایگان کنکور افشار

www.alirezael.ir

.

.صس

برای اطلاعات بیشتر یا ثبت نام مشاوره کنکور95 یا انتخاب رشته94 ، یک پیامک با عنوان “ثبت نام مشاوره” به شماره زیر دهید

 

09358960503



چند نکته پیرامون انتخابی متفاوت

تاثیر مستقیم معدل_ خب همون طور که می دونید نمرات کتبی نهایی از کنکور ۹۳ تا امروز تاثیر 25 درصدی مستقیم داشت و متاسفانه سال گذشته تعدادی از مشاوران و حتی فروشندگان نرم افزارهای انتخاب رشته کامپیوتری از این تغییر مهم سو استفاده کردند و با ادعا انتخاب رشته با احتساب تاثیر معدل بطور کلیشه ای (به قوب بابا پنجعلی الکی) در فرم پیش نویس انتخاب رشته اقدام به اخذ دقیق نمرات داوطلبان ساده لوحی کردند که فکر می کردند واقعا انتخاب رشته این مرکز با در نظر گرفتن نمرات کتبی و تاثیر مستقیم 25 درصدی آن خوهد بود ؛ البته خیلی زود برای فریب خوردگان مشخص شد این فقط یک ترفند برای جلب مشتری بیشتر بوده و بطور کلی همه نرم افزارهای تخمین براساس اطلاعات سال قبل انتخاب رشته کنکورهای سراسری و آزاد رو فراهم می کنند و به دلیل عدم دسترسی عوام به میانگین نمرات نهایی و اطلاعات جامع آموزش و پروش حتی تقریب نزدیک تاثیر معدل در کنکور ۹۳ نیز امکان پذیر نبوده ؛ اما امسال ما در انتخاب رشته کنکور۹۴ سعی کردیم با مقایسه نقطه به نقطه بیش از دو هزار کارنامه قبولی در سطوح مختلف و بازه های متفاوت نمرات نهایی و رتبه های زیر گروه ها ، تا حد قابل توجهی تقریب خوبی از تاثیر نمرات کتبی نهایی سوم روی روند انتخاب رشته و قبولی ها ، داشته باشیم

مشاوره تحت لیسانس آقای فلانی_ این ترفند نیز استفاده از اسم شخصی مطرح و برند در بازار هست که کلیات کار خودش انجام نمیده و فقط در حد بالا و پایین کردن انتخاب رشته نرم افزاری نقش داره و حتی به دلیل جذب خیلی بالا کنکوریها ، این مراکز اغلب سرویس دهی مناسبی هم بابت مسائل مختلف پیرامون انتخاب رشته نمی کنند و شاید اصلا آقای فلانی حتی چند دقیقه هم بیشتر نبینی

انتخاب رشته کیلویی_ خب حتما همون طور که اسم کارگران فصلی رو شنیدین ، باید در پروسه انتخاب رشته هم منتظر افرادی باشیم که با شروع مهلت انتخاب رشته تغییر شغل میدن و خودشون متخصص کار مشاوره جلوه میدن و با داشتن حداقل اطلاعاتی اقدام به انتخاب رشته کنکور می کنن.در صورتی که باید مراقب بود که سرنوشت را به دست چه کسی بسپاریم ، و صرفا یک سیستم نرم افزاری با حذف یا انتخاب چند رشته محل برای یک عمر شما تصمیم نگیرد. وظیفه مشاور داشن اطلاعات وسیعی در مورد مشاغل ، بازار کار،تفاوت رشته های دانشگاهی،آینده ادامه تحصیل و معرفی منابع تحقیقاتی به داوطلبان کنکور هست.انتخاب رشته بدون تحلیل و بررسی علمی ابعاد روحی،روانی ، شخصیتی و استعدادی طرف مقابل توسط کارشناس خبره و صرفا" تحویل یک برگه پرینت کامپیوتری،ارزش زیادی ندارد

قیمت بالا _ این حکایت همون فیل هوا کردن بعضی هاست که دیگه زیادی قضیه حساس می کنن ، و برخی بچه ها هم فکر می کنند اگر واقعا هزینه خیلی زیادی میدن پس حتما کاری که اینجا براشون انجام میشه زمین و تا آسمون درصدهای داغون کنکورشان عوض میکنه و طرف خیال میکنه از اون لا به لا آقای مشاور قادره ظرفیت پنهان باز کنه و ی جورایی منو تو فلان رشته و دانشگاه جا کنه ؛ البته ناگفته نماند برخی ها با بیان سابقه شان در قبولی های عالی رتبه های ضعیف و اینکه حتما باید من برات انتخاب رشته دانشگاه کنم و قلق داره ، همچنین وعده تضمین قبولی فلان رشته یا دانشگاه و انتخاب رشته تضمینی کنکور ،طوری مخ میزنن که انگار قراره صندلی فلان جا برای شما با خشکه گرفتن،جور کنن

اما خودمان

امسال همانند سال های گذشته بحث های مرتبط با انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد سال۹۴ را خیلی زودتر از اعلام نتایج و بازشدن سایت سنجش شروع می کنیم ، تا با خیالی آسوده تر و سر فرصت سه مرحله مشاوره،تصمیم و انتخاب را انجام دهیم ؛ انشالله با توضیحات مفصلی که در همایش توجیهی تعیین رشه دانشگاه و کارگاه های سه گانه انتخاب رشته براتون داشتم ، جای هیچ بحث و سوالی نباشه و امیدوارم هرکس بتونه پاسخ به سوالات فنی و مشاوره ای خودش مرتبط با انتخاب رشته رو بگیره. از طرفی علاوه بر برنامه های سال گذشته برای انتخاب رشته کنکور، فایل اکسلی برای تسهیل نمره دهی شما به سوالات تیپ شخصیتی و رغبت سنج شغلی طراحی شده است که به محض تکمیل توسط شما می بایستی برای من ایمیل بشه. علاوه بر این می توانید از آرشیو مرداد ماه سال های گذشته سایت، پست ها و مقالات دیگری راهم در مورد فنون انتخاب رشته و نکات ظریف پیدا و استفاده کنید
بحث ها و نکات بیان شده در کارگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد به قدری جامع و شامل هست که فلسفه و هدف کاری ما در راستای مشاوره رایگان کنکور ، در باب تعیین رشته کنکور همچنان صادق هست . اما بنا به حساسیت انتخاب رشته ، انتخاب آینده و به دلیل زمان فشرده پروسه تعیین رشته کنکور و به تبع آن ظرفیت کم انتخاب رشته از طرف ما پیش ثبت نام انتخاب رشته تلفنی کنکور امسال رو با ظرفیت نهایت ۴۰ نفر از داوطلبان رشته های مختلف انجام میدیم



در مدت آشنایی نسبتا" طولانی من و شما به وسیله حسن انتخابتان برای پیگیری برنامه های مشاوره ای این سایت همیشه بهتون یاد دادم برای موفق شدن در کنکور خودت مهمی و بس اما در مورد انتخاب رشته دانشگاه این نفر مهمه قدری متفاوت هست و باید حتما استاد کار باشه
مسلما" تاحالا ندیدین با ذکر کلمه وسوسه انگیز تضمین قبولی و تاکید راجب گرفتن مشاوره خصوصی غیر رایگان خودم جلب مشتری کرده باشم و یا با شیطنت های تبلیغاتی گول زننده، اغراق آمیز و جهت دار رایج در خیلی محافل کنکوری تا حالا بهتون پیشنهادات بدی داده باشم ، و فکر می کنم این حس اعتماد دوطرفه الان دیگه خیلی وقته به وجود آمده و خیلی امیدوارم با هرچه سریع تر پیش ثبت نام انتخاب رشته امسال ، اینبار هم انتخاب درستی انجام بدی و تا قبل از تکمیل ظرفیت محدود من برای مشاوره و انتخاب رشته تلفنی و حضوری و به تبع آن شرمنده شدم ، دست به دست هم بدیم و به کمک خدا جز برترین قبولی ها باشی

هزینه انتخاب رشته تلفنی کنکور۹۴ توسط استاد افشار + یک جلسه بیشتر نسبت به انتخاب رشته حضوری با قیمت معقول

برای دانش آموزان مشاوره های ماهانه تلفنی یا حضوری : ۸۰/۰۰۰ تومان
سایرین : ۱۰۰/۰۰۰ تومان

انتخاب رشته حضوری پیش ثبت نام ندارد و فراخوان همایش و کلاس رایگان توجیهی متقابلا" اعلام خواهد شد

جهت پیش ثبت نام انتخاب رشته کنکور بصورت تلفنی توسط استاد افشار عبارت "انتخاب رشته کنکور" پیامک بدین به : ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳
 

کنکوریهایی که مثل خیلی ها با خیال راحت قصد پشت کنکور موندن در سال 95 دارند حتما توجه کنند،اگر چه معدل مشکل ساز نمیشه اما برای رتبه شدن باید دقت کنی که روند اشتباه سال گذشته ات جبران بشه ؛

برای رتبه شدن باید روند اجرایی اشتباه سال گذشتهجبران بشه و در نهایت اختلاف جدی به وجود بیاری

آیا مطمئن هستی که بهتر میشی ؟؟؟؟ :

 

پشت کنکور بماینم ؟ آری یا نه ؟

 

پرونده ویژه ( ماندن یا رفتن ، مساله این است!!!)

دانلود سمینار

 

شماره تماس مشاوره تک جلسه ای در اینباره و مشورت با استاد افشار 09358960503


به منظور بهره گیری همه داوطلبان از خدمات مشاوره ای برتر و برابر در کشور و در راستای تحکیم بنیه علمی مراکز آموزش عالی به سبب انتخاب درست آینده دانشجویان در مقطع حساس کنونی مجموعه با شرایط و امکانات زیر اقدام به مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکورسال 94 می نماید

 

مراحل اجرای تعیین رشته و دانشگاه بصورت تلفنی ویژه کنکوریهای 94 و مشابه سال93 برای کلیه رشته های نظری انجام می شود

 

0_ دریافت فایل صوتی جلسات توجیهی انتخاب رشته 94 در هفته اول مرداد(راهنمایی کلی و توضیح پروسه) (فایل صوتی جلسه توجیهی 1 پایین دانلود کنید)

1_ ارائه فرم رغبت سنج شغلی (تیپ شخصیتی) کودر یا هالند

 

2_ تحلیل اطلاعات فردی تست بالا و شناسایی فردی اولویت ها در رشته ، شهر ، نوع دانشگاه

 

3_ تماس تلفنی اول با استاد

 

4_ انتخاب رشته کامپیوتری(نرم افزاری) مطابق با آخرین تغییرات ظرفیت ها و مقررات آموزشی کشور

 

5_ تکمیل فرم اولیه + سوال و جواب مرتبط

 

6_ تماس تلفنی دوم با استاد (2 روز بعد)

 

7_ تنظیم فرم نهایی انتخاب رشته + چک،دبل چک (اعمال تغییرات دستی)

 

اولویت انتخاب رشته با داوطلبان مستمر مشاوره تلفنی ماهانه سال 94_93 جناب افشار و شاگردان کلاس های مشاوره کنکور94 شهرستان ایشان می باشد و بدیهی است که کنکوریهای دیگر در صورت وجود ظرفیت خالی پذیرفته می شوند .

 

انتخاب رشته کنکور سال 94 برای کلیه گروه های 5 گانه رشته های نظری می باشد.

انتخاب رشته آزاد،سراسری (با آزمون، بدون آزمون) همزمان و یکجا انجام خواهد شد.

مشاوره و سوال جواب در مورد آزمون عملی و مصاحبه برخی رشته ها،رشته محل های خاص،بورسیه،تربیت معلم،بین الملل،داوطلبان دارای سهمیه و ... شامل هزینه های اضافی نمی باشد.

 

به دلیل محدودیت در پذیرش تعداد زیاد آن دسته از داوطلبانی که مایل به انتخاب رشته تلفنی با دکتر افشار هستند می توانند از هم اکنون با ارسال پیامک " انتخاب رشته" به ایشان پیش ثبت نام کنند و در اولین اولویت تعیین رشته کنکور94 قرار


 

دانلود جلسه توجیهی شماره یک ( رغبت سنج شغلی ، تشخیص تیپ شخصیتی ، نحوه کسب اطلاعات در مورد رشته ها )

 

با نام خدا و بی مقدمه بریم سر اصل مطلب

 

هرچی که بود ، بد یا خوب ؛ هر طور که امتحان دادی ، موفق یا ناکام و با هر رتبه و درصدهایی که خواهی شد ... انتخاب رشته رو پیش رو داری ؛ نمیدونم برای سرنوشت تو هم چه اتفاقی قراره بیفته و در نهایت، من تو رو به چه اسم و رسمی 6  سال دیگه باید بشناسم . اینکه آخرش از رشته ات راضی هستی و اون مطابق علایق و استعدادت هست یا که نه ...

میدونم که تو هم مثل من دلت خیلی پره و میگی استاد جان آدم علم غیب نداره که بدونه چی خوبه و چی بده و این مثل هندونه قاچ نشده میمونه ... درست میگی ؛ حق داری . کم کاری از من و من ها بوده که برات قضیه رو باز نکردیم و الان بهت حق میدم که گیج باشی و ندونی چیکار کنی .  اما امیدوارم از وقتی که این مطلب رو می خونی حداقل 10 روزی تا انتخاب رشته ات وقت داشته باشی تا بشینی و سر فرصت کارهایی که بهت میگم انجام بدی . کارهایی که هیچ کدوم از مشاورهای تجربی و غیرتخصصی حتی ازش خبر هم ندارن و با چند تا فایل PDF سایت های آموزشی موجود و نهایت یک نرم افزار با سرنوشت جوون مردم بازی می کنن . خب پس اول کارگاه توجیهی انتخاب رشته کنکور 94 از اینجا دریافت کن و گوش بده و بعد اطلاعات مربوط به فرم تست های علمی پر کن و نگه دار پیش خودت و کارهای تحقیقاتی خودت از هم اکنون آغاز کن و صبر کن تا نوبتت بشه برای تحلیل اطلاعات اولیه.

(البته به علت کفیت خدمات و هزینه کم انتخاب رشته تلفنی نسبت به معدود مراکز حضوری مشابه، مشاوره انتخاب رشته 94 فقط از افرادی که تا قبل از موعد تکمیل ظرفیت ما پیش ثبت نام کنند، انجام میشود. "انتخاب رشته" پیامک کنید به 09358960503)

 

همچنین فایل ضمیمه آزمون تیپ شخصیتی هالند و هوش آزمایی گاردنر از پایین دانلود کنید

 


با زمان کم چگونه انتخاب رشته کنکور کنیم ؟یکی از مواردی که همه ساله به داوطلبان کنکوری لطمه زیادی میزنه ،تصمیم و انتخاب شتاب زده رشته محل مورد نظرشون درست در شرایطی هست که با رویت کارنامه یا عده ای شون بهم ریختن و ناراحت هستن و یا انقدر همگی اعضای خانواده و اطرافیان در جنبش و تکاپو افتادن که ، داوطلب هول میکنه و بعضا" دیده شده که بدون توجه به المان های انتخاب رشته صحیح چه اشتباهات پیش و پا افتاده ای انجام داده و به همین راحتی آینده خودش به بازی گرفته ؛برای شما امسال هم از این امر مستثنی نیست و با وجود اعلام نتایج در اوایل مرداد 94 و مهلت کم انتخاب رشته که 7 الی 8 روز در نظر گرفته شده ، مسلما مشابه این اتفاق برای خیلی ها میفته . چه بهتر که الان سر فرصت و درست در چند قدمی مشاهده کارنامه اولیه کنکور 94 تذکراتی رو من باب انتخاب رشته از زبان مشاور بشنویم و سعی کنیم تا با یادگیری مقررات و قوانین انتخاب رشته و قلق های موجود در اون و توضیح کامل دفترچه شماره 2 و از همه مهمتر خودسنجی تیپ شخصیتی و رغبت سنج شغلی، قدمی محکم برای شروع فرآیند انتخاب رشته برداریم .

 

لینک های دانلود همایش توجیهی انتخاب رشته کنکور 93 ؛ مطالب تخصصی راجب تحلیل تیپ شخصیتی و پرسشنامه رغبت سنج شغلی

 

( لینک 1 ، لینک کمکی )


دانلود فایل ضمیه تست های مشاوره و روانشناسی مرتبط

 

دانلود فایل اکسل برنامه ریزی شده برای ثبت نمرات تست هالند

 

(لطفا پس از تکمیل فایل اکسل برای تحلیل به استاد افشار ایمیل شود)

(alirezaael@gmail.com)

 

 

با این 3 جلسه مشاوره انتخاب رشته رایگان،

واقعا مشاور خودت باش !!!

 

 

دریافت صوت کارگاه های شماره 1,2,3 انتخاب رشته کنکوریهای

(توضیحات کامل و جامع از صفر تا صد در مورد انتخاب رشته)

 

قابل استفاده برای انتخاب رشته کنکور94

 



کارگاه 1

 

لینک دانلود اصلی

 

لینک دانلود کمکی

 

کارگاه 2

 

لینک دانلود اصلی

 

 

 

 

 

 

 

کارگاه 3

 

دانلود کارگاه پایانی(3) انتخاب رشته دانشگاه

(نکات تکمیلی)

 

 

 

 

همایش بزرگ انگیزشی موفقیت کنکور در هفته های پایانی

فقط تا چند روز دیگر سکوتی فراگیر همه این سالن را میگیرد و غم به روی صندلی ها و در دیوار آن می نشیند و همه انرژی و زندگی از فضای اینجا می رود ؛ حتی احساس می کنی در این دفتر خالی ، دیگر اکسیژن هم وجود ندارد ، نفست تنگ می شود و بغض گلویت را می گیرد . فقط چند روز دیگر آخرین بچه ها هم می آیند و می روند و دیگر هیچ ؛ من می مانم و قطعه ای از عشق مازوخیسمی ریچارد کلیدرمن .

تمام این هیجان و اکسیژن و طراوت تو بودی ، تو بروی همه اینها با تو رفتنی هستند . نه انرژی برای من می ماند و نه توصیه ای برای گفتن . من به اشتیاق نگاه تو بود که فریاد زدم ، بال زدم و می خواستم پرواز کنم . روزهای روزمان با هم گذشت ؛ خوش یا بد ، همه اش برایم دوست داشتنی بود ؛ اما حالا که میخواهی پرواز کنی و بروی دلم تنگ می شود و میگیرد ؛ امسال هم کانتکت های گوشی ام مزین شد با ده ها اسم جدید و هزاران پیامک  ... دلم میگیرد وقتی اسم قشنگت را در صفحه ی غبار گرفته گوشی رنجور و خسته ام می بینم ؛ دلم میگیرد وقتی دست خط یادگاری ات را در دفتر خاطرات، مرا به یادت می اندازد . ای پرنده قله های رفیع ؛ من هنوز هم چشم در راهم و تمام دلخوشی ام دیدن پرواز تو در بلندای آسمان خداست ؛ دوست دارم اوج گرفتن هایت را بیش از پیش ببینم و به تو دورادور افتخار کنم و سرشار از غرور و تازگی شوم ؛ مهم نیست که باشم یا نباشم ؛

 

مهم نیست که کنکورت را چگونه بگذرانی...فقط قول بده که آخرش متوقف نشوی ؛

و منم قول میدهم که در همه حال برایت بهترین ها را از خدای خوبیها بخوام .

 

مرکز مشاوره کنکور دکتر افشار

 

انگار همین دیروز بود که حسن ختام کنکور۹۳ برای بچه ها در سایت گذاشتم ؛ سمینار انتخاب و حرف های آخر برای کنکور ها (میخوای ببین)

 

بعدش سریع رفتیم سراغ کنکور۹۴؛راستی کی گام اول محکم برداشت ؟! (میخوای ببین)

 

اینم بگم برای FUN

(سال قبل همچین روزی ، انگیزشی سوم خرداد ؛رکورد مسابقات سرعت در مشاوره کنکور را بخاطر ایما و اشاره همکاران که استاد وقت نداریم اصلا و فلان و بهمان،شکستم)

 

(میخوای گوش کن)


 

پاشو عین یه مرد برو دست و صورتتو با آب خنک بشور بشین پای درسات. کوتاه نیا برا هدفت.نذار له بشی زیر دس و پای بقیه

خودتو با این 3 هفته نجات بده . دیگه زور اخرته. دیگه هرچی تفریح داری بنداز دور. خابت رو با ساعت کنکورت مرتب کن(گفتم مرتب نه کم.حواست باشه). بدون کتابات وقتتو نگذرون.

 

به هیچی کمتر از هدفت راضی نشو.

 

از اون بالایی هدفتو بخواه ازش آرامش بگیر.با نماز حتما آرامش میگیری بخون.اصلا با زبون خودت باهاش حرف بزن. عین یه دوست.یکم صمیمی شو باهاش و ببین چطوری دستتو میگیره و آرومت میکنه

فقط تو یه کار کن عزیز جان ،،،، قدم اول از تو

 



یه قهرمان ، یه مبارز ، یه درجه یک کولاک... بدون اینکه به نتیجه فکر کنه تا آخرین نفس و تا آخرین لحظه می جنگه

یه دونده ... وقتی که تو چند قدمیه خطِ پایانِ به کم کاریهاش فکر نمیکنه به برگشتن و  و از اول خوب دویدن و مدیریت زمان و انرژیش فکر نمیکنه ، وسطِ مسابقه ؛ تو حساس ترین  لحظه نمی مونه و به این فکر نمیکنه که اگه نرسم و برنده نشم چی میشه ...

انگیزش نگاه ِ منتظر ِ همه آدمهاییه که چشم براهِ پیروزیشن اونوقته که هر چی تو توان داره میزاره که از جون مایه میزاره ، قوتِ قلبش لبخند ِ مهربونِ پروردگارشه که یه نگاهش کافیه تا لحظه هاشو با معجزه عجین کنه :)

با تمام ِ وجودش پیروزی رو میخواد و بُرد رو با همه ی قلب و دلش ایمان داره

تو لحظه هایی که خیلی ها خسته  و ناامید میشن ، تو با توکلت ، با باور ِ قلبی و ایمانت تا آخرین ثانیه مث یه قهرمان ِ واقعی  به عشق ِ پیروزی  بجنگ و شک نکن به توانایی ها و رحمانیت ِ خدای بزرگت ...

معبود ِ بینظیر تو برای موفق شدن تو ، کائنات رو با  با گامهای تو همسو میکنه

اگه تو بخوای ؛ اگه با تمام ِ وجودت پیروزی رو طلب کنی زمین و زمانش دست به دست هم میدن تا تو رو به مراد دلت برسونن

مهم نیست که سی  ماه مونده باشه یا سی روز یا کمتر از سه هفته،کافیه با همه ی جسم و روحت رسیدن رو باور کنی

که خدای تو منتظر ِ خواستن ِ توئه

برای اجابت دیدن؛ باید خواست ... و خواستن به عمل است .

 www.alirezael.ir

سایت مرکز مشاوره ، برنامه ریزی کنکور 95 و انتخاب رشته دانشگاه دولتی و آزاد کنکور 94

مشاور برتر کنکور

** دانلود مشاوره صوتی دکتر افشار **

http://alirezael.ir/cat/2

 

عرض سلام و با آرزوی بهروزی خدمت یکایک شما عزیزان

امید دارم که هفته باقی مانده تا کنکور ۹۴ پر قدرت و فوق العاده انرژیک پشت سر بذارین و در نهایت به اهداف تون برسید .

به علت تنگی وقت بنده در تنظیم وقت مشاوره تک جلسه مشاوره تحصیلی برای همه در این موقع از سال ، در پایان کلاس آموزشی روش های جمع بندی در یکی از مدارس ، پاسخ به چند سوال مهم و پر تکرار کنکوریها داشتم که خالی از لطف نیست در عرض 20 دقیقه به آن گوش کنید.

 

پاسخ سوالاتی پیرامون :

 

_ هماهنگی دوران جمع بندی با ایام امتحانات پایان ترم

_ شک بین گزینه ها در پاسخگویی سوالات و آزمون های جامع کنکور

_ اهمیت تعادل بین درصدهای کنکور و چند مثال نقض در مورد فواید مقطعی عدم تعادل

_ برهم زدن ترتیب پاسخگویی به سوالات دفترچه اختصاصی،عمومی و پاسخ به چند پرسش دیگر

دانلود فایل صوتی مشاوره

 

 

 

چند روز پیش با یکی از این بچه های تجربی که چند ماهی میشه شاگرد خودم هست صحبت کردم ، بعد از اینکه درصدهای آزمون جامع اش گفت ، بهش گفتم فکر می کنی چند بشی ؟ گفت برام رتبه مهم نیست ؛ من برای رتبه درس نمی خوانم . بعد ازش خواستم که حدس بزنه الان که براش تخمین رتبه انجام دادم چند شده مطابق کنکور93 ؟ !!

گفت فکر کنم هزار منطقه ...

جالب اینجا بود که وقتی بهش گفتم بین 100 تا 200 کنکور تا الان هستی و جا داری تا زیر 50 منطقه هم بیاری تا روز کنکور ، تازه فهمیده بود که انقدر سرش به کار خودش بوده که اصلا نفهمیده هدف کجا مونده و این چقدر جلو زده ... آره عزیزم ، این خاصیت درس خواندن با عشق هست و رتبه کنکور دغدغه نکردن .

 

www.alirezael.ir

 فایل صوتی پایین هم صحبت های جمعی از نخبگان و بچه های تیزهوشان از بیان تجربیات خودشون در هفته های پایانی کنکور هست تا روز آخر کنکور ؛ بعضی از پیشنهادات شون با جزئیات آموزش های مشاوره ای من یک قدری فرق میکنه ولی کلیات روند حرکتی این بچه ها و موفقت شان می تونه الگو خوبی برای شما بسازه و این اعتماد به نفس بهتون بده که یک روز آنها هم در شرایط شما بودن و همچین روزهایی تجربه کردن .

 

دانلود صحبت های سمپادی ها

 

http://alirezael.ir/cat/3

 

 

 

مرکز مشاوره و انگیزش تحصیلی افشار

 

_ مقصد تنها یک بهونه اس تا مسیر تجربه کنی. (جمله خودمه)

 

مگه  اون انتها میخوان چی بدن بهت ؟

به قهرمان المپیک آخرش یک تقدیرنامه میدن و یک تیکه فلز ... حالا تو بگو جنسش طلا هم باشه ، دیگه وزنش که از یک قطعه شمش (شمش=ارزش پراید) بیشتر نیست ... یعنی ارزش مادی آنچنانی نداره و آن چیزی که خیلی مهمش میکنه اینه که بعد از گذشت از چه مسیری بدست اومد و بین چند صد نفر آدم، یک نفر منحصر به فرد و خاص بوده و تونسته با تلاش و پشتکار و غلبه بر همه مشکلات موجود به آن درجه برسه و همین سیر تحول و مسیر پیموده شده اجر  قرب داره و تو دل هم وطن شادی میاره

وگرنه اسامی مثل خاوری و خاوری ها با وجود مقصد و انتهای چند هزار میلیاردی برای همیشه لکه ننگی هستند که همواره مسیر حرکت شون در اذهان عمومی نکوهش میشه

 

اگه تو هم عاشق روپوش پزشکی هستی برو دوتا واسه خودت بخر ، یک گوشی و به خودت آویزون کن ؛ به فامیل بچه ها محل هاتون بگو پزشکی قبول شدی تا همه بهت بگن آقا/خانم دکتر ؛ یک چرخی هم اطراف میدان انقلاب و سینما بهمن بزن و یک مدرک دکتری بخر

بعدش که چی ... آیا این همون مقصد آرزو های تو بود ؟ راضی شدی حالا ؟

خیلی ها میگن نه ... انگار ی چیزی کمه ، اونم صلابت و افتخار اینکه خودت موفقیت بدست آورده باشی ، اینکه تو در کنار مدرک و اسم و روپوش دکترها ، علم و مهارت کاری هم داشته باشی ... اینکه برای رسیدن بهش مثل این خرخون ها خیلی تلاش کردی باشه و ...

بله عزیزم ، این کمبودهایی که گفتی ، همان پیمایش مسیر میخواد وگرنه هیچ رضایت درونی نداره.

 

دیدی گاهی پیشکسوتی رو میارن و ازش تقدیر می کنن؛ اون یک زمان اسم و رسمی داشته ولی حالا از کار افتاده شده و شایدم پشتش مثل قوس لاک جناب لاک پشت خمیده شده باشه، دستش بلرزه و فراموشی حواس و ضعف تو تلکم داشته باشه ؛ اما،   اما هنوز هم عزیزه ، حتی با وجود اینکه الان رسیده به انتها و کاری ازش بر نمیاد .

چرا ؟ چون یک زمان مسیر رفته... اگرچه الان دستاورد جدید نداره و خیلی از اون آدم بهترها هم در فلان زمینه هستن، اما کسی یادش نمیره که اون یک روزی مسیر موفقیت چگونه پیمود . پس چیزی که مهم هست مسیره و نه مقصد .

 

 

_ باید تو خط باشی و تا ته تهش بری ، حتی از الان .

 

حتی اگر الان به اشتباه هم بهت الهام هم شده که دیگه دیر و نمیشه برای ایده آل ات تلاش کرد ، باشه درست. من کاری با گذشته ات ندارم . فقط همین الانت میخوام

_ شاید خوب شروع نکردی ، شاید خوب جلو نیومدی ، اما خوب تمامش کن . نمیخوام بگم خوب تمامش کن شاید شددددد؛ حداقل حسن خوب تمام کردن اینه که برای شروع های بعدی آماده ای . درست مثل همون موقع هایی که از وسط روز می گفتی چه فایده از الان بخوانم، امروز که دیگه خراب شده ... و چون نمی خواندی ، فردا صبح هم برای مطالعه تنبل و منفعل بودی ولی اگر حداقل چند ساعتی همون شب کار میکردی ، فردا برای شروع دوباره با انگیزه تر بودی . در هر صورت از هرجا ول کردی بازم بچسب .

 

_خودت باش ، تا خودت بسازی

 

به قول حسین عزیز که شاید الان خودش هم داره این متن میخوانه ، هرکسی برای خودش متفاوته ؛ یک عده جرات نمی کنن که تفاوت شون نشان بدن که اکثریت آدم ها تشکیل میدن ؛ یک عده میخوا ن تفاوت نشان بدن ولی وقتی باهاشون مخالفت میشه یا شکست میخورن ، تسلیم میشن، این افراد هم تعدادشون زیاده؛ اما یک عده قلیل تفاوت شون نشان میدن و انقدر تلاش و پیگیری می کنن تابقیه اون تفاوت قبول کنن و براش ارزش قائل بشن ؛ اینها همان آدم های موفق هستند .

فکرش کنی میشه با قاشق هم تشتک نوشابه باز کرد ، میشه با پیچ گوشتی دوسو ، پیچ چهارسو هم بازکرد و کلی میشه های دیگه که البته همه کار دشوار تر می کنن ؛ پس بهتره دنبال تغییر کاربری خودت نباشی و بجای تقلید بیماری گون ، رو خودت حساب کنی ، و فقط خودت به اون غایت نهایی برسانی؛ اینکار هم ساده تره و هم شدنی . چون همه شرایط دست خودت هست و تو دنبال موفقیت به سبک خودت هستی .

نترس چون به قدر کافی ایده و آدم تقلیدی داریم ، هنوز جا برای خلاقیت پر نشده . نخواه کس دیگه ای باشی ، همون طور که هیچ کس جای کس دیگه ای تو دنیا نگرفته و نخواهد گرفت و هیچ وقت نمیشه بزور پازل خانه ای دیگر را به اشتباه در خانه مدنظر قرار داد و جفت جورش کرد.بگرد تا پیدا کنی اون پازل کجا باید قرار بگیره.

 

کارگاه شناخت موانع موفقیت

 

و رسیدن به موفقیت نا محدود ، علیرضا افشار

 

دانلود از پیکو فایل

 

خب امسال هم قصه ما به سر رسید و جوجه کلاغ های من امیدوارم به خونه هاشون برسن .

 خوبی دیدین ضرب در دو از خودتون بوده، بدی دیدین دربست مال منه؛ چون امسال شاگرد ماهانه/تک جلسه حضوری و تلفنی به نسبت هرسال زیاد داشتم و اکثرا از اینجا یا حداکثر یکی دو جلسه مشاوره گروهی در شهرستان با من آشنا شدن، میخوام از همینجا اعلام کنم که اگر حق و حقوقی از او بر گردن من هست (نارضایتی، کم کاری، بداخلاقی و...) یا تو دلش حلال کنه و یا بهم پیامک بده تا جبران کنم ؛انشالله اگر عمری باقی باشه و نیازی به بحث های عمو جغدپیر قصه بود، برای کنکوریهای۹۵ در خدمت تازه واردها هستم.

ارادتمند شما افشار


سایت مشاوره تحصیلی استاد علیرضا افشار تنها سایت مشاور تحصیلی و کنکور رایگان برای دانش آموزان دبیرستانی و داوطلبان کنکور

www.alirezael.ir

 

رخدادها و پیده های دنیا اغلب طی سال ها ثابت هستند و این فقط ما هستیم که انتخاب می کنیم به کدام جنبه بیشتر توجه کنیم ؛ این فقط خود ما هستیم که با آفت بدبینی و تعمیم بذر استرس تو دل مون میکاریم و با رفتار نشات گرفته از همان طرز فکر ، آن استرس رو پرورش میدیم . در صورتی که حقیقت چیز دیگری هست .

 آزمون سنجش دوم می تونه برای شما درصدهای ایده آلی به همراه نداشته باشه ولی حداقلش میشه از این زاویه بهش نگاه کرد که در فاصله 6 هفته ای تا کنکور 94 می تونه کلی از اشکالات و نقاط ضعف شما رو بهت گوشزد کنه و اگر فقط رو نصف آنها هم سرمایه گذاری کنی و تبدیل شان کنی به نقطه قوت ، ارتقا رتبه چشم گیری خواهی داشت ؛ اما از یک طرف میشه زد زیر کاسه کوزه همه چیز و این تخمین رتبه تعمیم داد به ده نقطه ضعف دیگه از گذشته و مهر تایید به نتیجه کنکور امسال هم زد و این 40 روز پایانی تا کنکور بی خیال شد .

 

http://alirezael.ir

 

یادش خیلی بخیر ، فکر می کنم 10 سال پیش بود که تازه گوشی های 6600 نوکیا با صفحه نمایش بزرگ و قابلیت های بروز به بازار آمده بود و هرکسی سعی میکرد هر جوری شده یکی از آنها بخره و اسمش اون موقع گذاشتن 66 جواد . حالا این ماجرا که خیلی پیشرفته بود ؛ قبل از اینکه سیمکارت های اعتباری به بازار بیاد پز داشتن گوشی باعث شده بود تا بعضی از جوانان سیمکارت سوخته به قیمت ارزان بخرن و بندازن داخل گوشی تا منوی اون براشون باز بشه و بتونن ی انگولکی کنن و یا برای سرگرمی باهاش بازی کنن . به عقب تر که برگردیم یکسری گوشی بود اندازه پاره آجر که واقها به راحتی گوشی های ایرانی GLX تو جیب جا نمیشد و از جیب بیرون نمی آمد. اگر بخوایم خاطره بگیم خیلی بیشتر از اینها باید تعریف کنیم و برگردیم از کامپیوتر انیاک شروع کنیم بگیم و یادش بخیر بیاریم تا امروز

اما همه اینها سیر تغییر و تحوالات بشر در پیشرفت عرصه تکلونوژی برقراری ارتباط و تسهیل آن چقدر هم روی فرهنگ ها تاثیر گذاشت . یادم میاد اون اوایل که بلوتوث اومده بود تفریح یکسری شده بود صبح تا شب فیلم و عکس بلوتوثی دیدن و فرستادن و .... بعدش طرح قرمز اپراتور دوم با کسر ماهانه 2000 و بعد 2500 تومن باعث شد تا پیامک های رایگان و نامحدود بهم بدن و بازار sms بازی ها حسابی داغ داغ شد و هرجا میرفتی چند نفری بودن که بیل بیلک شون درآوردن و داشتن موذیانه می خندیدن و جک می خواندن . دیگه قاب گوشی موبایل مثل بوگیر اتاق ماشین در انواع و اقسام رنگ ها و طرح ها پیدا میشد و انقدر افراط کردیم تا آوردن گوشی تلفن همراه در مدارس طی قانون آموزش پرورش در سال 87_86 اجرایی شد . 

 

 اما بازهم این سیر تحول ادامه داشت تا اینکه اپراتور اول در سال 91 با هماهنگی منظم و از پیش برنامه ریزی شده بیش از صدها مدرسه در سراسر کشور ، اقدام به پخش سیمکارت های رایگان دانش آموزی در مدارس کرد ؛ این یک شک بزرگ محسوب میشد که چرا چیزی که خودتون میگین ممنوع هست رو در مدارس تبلیغ می کنید و مثلا مگه لازمه والا ...

در سال 92 طی هوشمند سازی مدارس مدیران یک منطقه از مدارس بالا شهر ، با دریافت پورسانت از فلان شرکت وارد کننده تبلت ، لازمه استفاده از امکاناتمدرسه هوشمند را در مجاب کردن اولیا برای خرید " تبلت های دانش آموزی " برای دانش آموزان خود کردند . و این ماجرا انقدر ادامه داشت که در سال 94 طی فراخوانی از دانش آموزان سراسر کشور در مدارس خواسته شد تا در مسابقه عکس سلفی با موضوع "روز معلم" شرکت کنند و به بهترین عکس های سلفی نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد .

 

دیدین ، همان طور که رنگ و لعاب ویترین مغازه های خیابان جمهوری و ولیعصر طی ده سال گذشته با ورود گچت های هوشمند خیلی عوض شد ، فرهنگ استفاده در بین ما هم انقدری تغییر کرد که الان برامون خیلی چیزها مثل قبل حساس نیست ؛ شاید این داستان ها و کلی خاطره دیگه از همین گوشی های موبایل وقتی برای بچه های دهه نود چند سال بعد تعریف کنیم مثل همون جریان چراغ گرسوز و کرسی شب های سرد زمستون و صف شیر کوپنی و ... که خاطرات من و امثال من بوده و برای شما جالبه ، برای آنها هم خنده دار باشه .

حالا نمیخوام اوقاتت تلخ کنم و بگم ناز شصت سازنده های امریکایی و فنلاندی و کره ای که چقدر طی ده سال اخیر پیشرفت کردن و من و شما فقط اندرخم صدها پیام نخوانده و invite شدن در فلان گروه جدید ماندیم و برای خودمون با روزمرگی ها خاطره ساختیم ؛ اما الحق سهم من و تو از این همه تحول در دنیا اونم در زمینه های مختلف چقدر هست ؟

 

تو 5 سال گذشته از عمرت در دنیا چقدر تاثیر گذار بودی و چقدر تاثیر پذیر ؟

 

حالا چرا انقدر تاثیر پذیر بودیم و اصلا چجوری این همه تاثیرات بدون اینکه خودمون انتخاب کنیم به ذهن و فکر ما ورود پیدا کردند  ؟

اگر میخوای بدونی که چرا تا الان اونطور باید در زندگی پیشرفت نکردی ، حتما این کارگاه گوش کن .

اگر میخوای بدونی کدام انتخاب های غلط باعث شده تا تاثیرپذیر باشی و چیکار باید میکردی تا تاثیر گذار باشی حتما فایل صوتی این جلسه گوش کن و اون رو به خیلی ها هدیه کن تا همه بدانند و تغییر کنند .

 

تو روزهای باقی مانده تا کنکور برای تک تک تون با ذکر نام دعا می کنم و از خدا میخوام به همگی کمک کنه تا خودشون پیدا کنن و بتونن به بهترین هایی که لایق هستند برسند . می دونم که میشه ، یقین دارم که میشه .

 فقط یک قدری تو تعمیم و مقایسه بذار کنار و خودت باش ... تو خودت بهترین نقش آفرینش هستی و به مدل خودت موفقیت برات حتما امکان پذیره و در غیراینصورت دچار وسواس بیماری گون توقعات بیجا قبل از عمل و مقایسه و حسادت میشی . 

 

پذیرش مشاور کنکور سال 95

 

یادم میاد تو برنامه آقای گزارشگر که در عید امسال هم پخش شد ، دکتر صدر همیشه تاکید داشت تقلید نکنید ، خودتون باشید ، چون خودتون بهترین هستین ، فقط اگر قدری رو خودت کار کنی . منم بهت قول میدم که فاصله ات با دیگران انقدری نیست که داری خودت اذیت می کنی و اگر رو فرم باشی  خودت باشی ، معجزه میشی . تو این راه از طرز فکر کسی در مورد خودت هراس نداشته باش و هر چیزی که قراره رو برو یا پشت سر بهت بگن رو ازش راحت رد شو . حتی شده تیکه کنایه های خانواده و بعضی از اساتید که از الان شروع کردی بخوانی فایده نداره و ... و یا دوستانی که خودشان چون نمی توانند بخونند میخوام بقیه رو هم ترور شخصیتی  روحی کنن

 

آموزش صفر تا صد کنکور

 

موضوع این جلسه :

 

آموزش مبانی علم TA و ذکر مصداق های عینی و عملی در تغییر نگرش به زندگی و دوری از استرس

+ پاسخ به چند سوال مهم کنکوریها؛ کاری از استاد علیرضا افشار مشاور برتر تحصیلی و کنکور

 

لینک اصلی دانلود صوت مشاوره تحصیلی کنکور استادافشار

 

ثبت نام انتخاب رشته دانشگاه سراسری،آزاد 94 لینک کمکی دانلود صوت مشاوره تحصیلی کنکور استاد افشار


 

بچه هایی کنکوری و سوم دبیرستانی که دوست داشتن کارگاه ها و مقالات آموزشی و انگیزشی کنکور سال های قبل سایت رو هم ببینن ، می توانند از آرشیو ستون راست سایت استفاده کنند . در اینجا هم سعی شد تا با رای گیری چند نفر از اعضای سابق چند پست منتخب کنکوریهای 93 و 92 برای علاقه مندان معرفی کنیم . کاش وقت داشتی و همه کامنت های پست های بعد از عید سالهای قبل می خواندین تا متوجه می شدی خیلی از رتبه های برتر و دانشجویان دانشگاه های خوب نیز ، یک زمان در شرایط فعلی حال حاضر تو رو داشتند اما کم نیاوردن و

تا آخرین لحظه تو خط بودن .

 

مشاوره تحصیلی کنکور دکتر افشار

10 پست منتخب همین موقع های آرشیو سایتمون "مشاوره رایگان کنکور" برای سال  93 و 92  :

پیشنهاد ویژه : وقت داری همه پست های آموزشی، انگیزشی بعد از عید سال های قبل ببینید . برای من یکی که تمامش خاطره است


















 




برای مشاهده کامل مقالات و فایل های صوتی مشاوره کنکور خصوصی مشاوره دکتر افشار لطفا" عضو شوید  www.alirezael.ir

مشاوره تحصیلی کنکور افشار  09358960503: sms

 

 

سلام به همه بچه ها،اولیا محترم و همکاران عزیز؛آرزوی بهترین اوقات برای شما دارم و امیدوارم همه از صوت کارگاه قبلی سایت راجب روش های جمعبندی استفاده کرده باشین. خب بعد از مدت ها یک چرخی در بازار کتاب زدم تا ببینم در آستانه برگزاری فروشگاه بین المللی کتاب تهران (معادل نمایشگاه سابق) انتشارات ها چه کتاب هایی برای جمع بندی کنکوریهای عزیز 94 از تازه های نشر معرفی می کنند . بعد از چند ده دقیقه پرسه زدن و گیج شدن لا به لای کتاب های تست دوران دبستان و پایه های مختلفی که تجربه پنجم به بالاتر آنها را نداشتم و مشاهده رقابت داغ مولفان برای تشویق به تستی کار کردن دروس ساده سال های ابتدایی مدرسه به بهانه تیزهوشان و کوشا جان و ... به نقش محوری مادر عزیزم در گفتن دیکته شب و حل تمرین و رفع اشکال ریاضی و از مهمتر پشتیبانی همه جانبه از فعالیت های عملی و آزمایشگاهی مرتبط با کتاب علوم و پیک نوروزی و ... پی بردم  .

 

اما جدای از حاشیه های کودکی که جز جدایی ناپذیر علاقه مندی های من بوده و هست با پذیرش مسئولیت سنگین انتخاب و تصمیم گیری تهیه منابع پایان سال و به قول بچه ها سمت مرجع تقلید کنکوریها بودن، سعی کردم در نهایت با مقایسه و تهیه یک لیست خیال خودم و شما رو بابت صدها سوال مرتبط با منابع که چی بخریم و .... راحت کنم؛ اگرچه اگر خودم بجای تک تک داوطلبان کنکور بذارم نمی دونم چطوری بین این همه تبلیغات و تنوع به کسی اعتماد کنم و به یقین برسم که چی درسته ؟ ،کی راست میگه ؟ و بهترین کار کدوم هست ؟

 

جمع بندی انتشارات خوشخوان که برای دروس اختصاصی رشته ریاضی هست رو جالب ندیدم ؛ نقطه قوت کتاب های جمع بندی صفر تا صد کنکور درسنامه نکته وار و بدور از اضافه گویی بود ولی در عوض کار با آوردن تست های دانشگاه آزاد که ایده های آن جز برای تحمیل واحد پیشنیازی ریاضی سال آخر دبیرستان و 3 واحد هزینه اضافی طراحی میشد، خراب شد ؛ چون این ایده ها از سال 92 بعد از حذف کنکور آزاد کمتر قابل استفاده در کنکورهای سراسری است ؛ نکته دوم اشکال این مجموعه بیان بی شمار تست های دهه 70 بود که اون هم برای جمع بندی خیلی قدیمی شده و در مجموع نظر منو جلب نکرد .

 

کتاب های خط ویژه های گاج که متاسفانه برای رشته تجربی با نقص بزرگ نبود زیست و ریاضی تجربی بدجوری حال می گرفت اما در بقیه دروس به بروز رسانی کتاب تا کنکور 93 کارهای خوبی داشت , خط ویژه با بین بیان نکته وار درسنامه هایی روان تست های داخل و خارج کنکور و سنجش و تالیفی های بجا از محتوای کتاب درسی و تمرین ها منبع خوبی برای دوره در دروس تخصصی رشته ریاضی .

 البته عدم چاپ فیزیک هم مشکل دیگه خط ویژه ها بود .

نقطه قوت خط سفید و گل سرسبدش کتاب حل مساله شیمی هست که مرجع خیلی خوبی برای تمرین مسایل شیمی بچه های ریاضی و تجربی می تونه باشه .

 

جمع بندی انتشارات دریافت برای من یک سورپرایز داشت که هنوز در درس های اختصاصی رشته ریاضی و تجربی بجز بروز رسانی زیست شناسی دو جلدی و پرفروش علی محمد عمارلو ، دیگه در بقیه دروس زحمتی به خودش نداده بود و سوالات کنکور کتاب های جمع بندی نشر دریافت بروز شده کنکور 92 و 91 بود و حتی در جمع بندی دیفرانسیل رشته ریاضی بعد از فصل دنباله قسمت سری ها که الان خیلی وقته از کتاب حذف شده رو همچنان در خودش داشت و کلی هم براش داستان و درسنامه و تست آورده بود و این همون سیاست متاسفانه غلط اما سود آور خیلی از ناشران هست که میگن : یکبار خرج کن ، نویسنده بنویسه ، یک عمر طرح رو جلدش عوض کن و قیمت اش بر مبنای کاغذ کره ای وارداتی ببر بالا و بزن به جیب مبارک .

اما جدای از اختصاصی هایی که بجز زیست استاد عمارلو نظرم رو جلب نکرد در دروس عمومی دریافت بهتر کار کرده بود و منبع نسبتا خوبی برای دوره و مرور کنکوریها در هفته های آخر تدارک دیده بود .

 

کتاب های جمع بندی مهرماه همان انتشاراتی که در اواخر دهه 80 کم کم با همین کتاب های جمع بندی در 24 ساعت وارد عرصه رقابت با غول های بزرگ نشر آموزشی شد و ظرف مدت کوتاهی توانست جایگاه خودش پیدا کنه . مهر و ماه اگرچه کتاب های جامع یا مبحثی بدی رو هم برای طی سال چاپ نکرده ولی ثبات دپارتمان علمی نویسندگان این انتشارت ، بروز رسانی فوق العاده کتاب ها و همچنین تعهد به همه رشته های 3 گانه از جمله انشانی باعث شده تا کتاب های دوران جمع بندی مهر و ماه از فروش قابل توجهی برخوردار باشه و من هم از سبک کاری این مجموعه سپاسگذارم . از عربی فوق العاده اش گرفته تا تاریخ و جغرافیا انسانی ها کتاب های این مجموعه رو خوب می دونم و برای هر سه گروه نظری مهر و ماه گزینه خوبی برای انتخاب جمع بندی تک درس می بینم . سوالات داخل و خارج و قدری هم تالیفی و سنجش منبع استانداردی برای مرور سریع دروس گرد هم آورده و فقط مشکل فیزیک مهر و ماه که مجزا از این سیستم شده یکم کمیاب هست .

 

به عنوان پیشنهادهای تک درس از منابع جمع بندی کتاب فیل شیمی مبتکران و چکیده زمین خیلی سبز و جمع بندی زیست تخته سیاه و هفت چیز فیزیک خیلی سبز خوب میبینم ؛ در

 

مجموعا" اگر بخوام نظر قعطی خودم راجب منابع جمع بندی داشته باشم :

 

برای زیست جمع بندی تخته سیاه یا دریافت .

شیمی ها فیل مبتکران + حل مسائل خط ویژه

فیزیک و بقیه دروس اختصاصی خط ویژه یا مهر و ماه (بنا به سلیقه فردی یا نظر اساتید)

زمین خیلی سبز

عربی مهر و ماه

زبان و ادبیات ها دریافت

دینی خط ویژه یا مهر و ماه

اختصاصی های رشته انسانی مهر و ماه

 


برای جمع بندی با آزمونهای جامع داخل و خارج کشور یا همون روش جمع بندی دسته دوم کنکوریهای ، دور دنیا در 4 ساعت (گاج پاسخنامه اش بهتره) یا زرد کانون

 

 

پیشنهاد ویژه داوطلبان برتر درنمایشگاه کتاب شبیه ساز انتشارات همگامان و جامع تالیفی رزمندگان یا پکیج تست قرمز درصورتی که همه کنکورها داخل و خارج و جامع های سنجش کار کردین بگیرین ؛ + کیفیت سوالات جامع گام آخر گزینه دو هم بالاست،حتما سوالاتش بگیرین.

 

 

اما در مورد لوح های فشرده جمع بندی کنکور و موسساتی که خود استاد کتاب جمع بندی هم در بازار داره ، مسلما روش کلی برمبنای تدریس همان کتاب خواهد بود و تهیه همان کتاب شاید خیلی اززان تر هم باشه . بازهم تذکر که امیدوارم همواره توجه می کنید که منابع جمع بندی هیچ کدام جایگزین نخوانده ها و فصولی که تا حالا کاری براشون انجام ندادیم نیستند و در این مورد خاص زیاد به تبلیغات خیلی اغراق آمیز دایه های عزیزتر از مادر که میگن از الان از صفر بخوانی با فلان منابع ... فلان قدر میزنی ،، توجه نکنید . بخصوص بچه های ضعیف تر برای خرید طمع نکنند چون بیشتر از آن بازدهی که کار چنین موسساتی هرسال دارند ، در واقع برای سود بیشتر و فروش کل پکیج به دامن زدن و اضافه کردن مبحث جدید بدون حصول اطمینان به تسلط به روی بحث های قبلی اقدام می کنند و این باعث میشه تا کنکوریهای ضعیف از تثبیت همان حداقل فصل های خوانده شده و قابل جمع بندی هم باز بمانند .

 

یک حساب سرانگشتی میگه با وجود این همه موسسه ای که در کار فروش محصولات آموزشی هستند و تعداد بی شماری کلاس کنکور و سیستم های آزمونی و کتاب های ناشران متنوع مشاوران رنگ و وارنگ و ... که هر کدام خودشون صاحب سبک و ادعا و تضمین می دانند و در کنار تراکنش مالی چند صد میلیاردی بازار کنکور و آموزش در ایران چرا همچنان میانگین درصدهای آزمون سراسری کنکور انقدر کمه ؟؟ !! و وقتی پیک سنجش چاپ آبان هرسال مطالعه می کنی ، به ناگهان شکه میشی که مگه میشه با این همه امکانات و هزینه و سخت افزار این نتایج بدست بیاد !!!

و اونجاست که به حرف من میرسی که همیشه میگم :

 

خودت شرط موفق شدن یا نشدنت هستی و این فقط خود تو هستی که با عملکردت ثابت می کنی رتبه میشی یا نه ؛ و این وسط هیچ راه منحصر به فرد و میان بری وجود نداره .

 

نام بعضی از منابع جمع بندی که برده نشد احتمالا خیلی رو بورس نیست و یقین دارم با توضیحاتی که گفته شد و به علاوه مشورت با استاتید صاحب نظر می تونید کتاب جمع بندی تک درس خوبی داشته باشین . لازم به ذکر هست که خلاصه نویسی هایی خودت و اون دست نوشته و تحلیل آزمون هایی که خیلی تاکید کردیم در ماه های قبل حتی می تونه از هر کتاب خلاصه ای برات بهتر باشه .... البته اگر داری ...

 

 

انشالله تا آخرین روز کنکور ۹۴به این جمله اعتقاد داریم

www.alirezael.ir

 

 

وقت مشاوره (تک جلسه /ماهانه) تلفنی تحصیلی و کنکور 94 و 95 ؛

ارسال پیامک به خط مستقیم استاد افشار : 09358960503

 

 

یادم بچه تر که بودیم جسارت مون خیلی بیشتر بود ؛ بدون ترس از نوزیدن باد ، بادبادک درست می کردیم ؛ بدون تر از ترکیدن بادکنک تا جایی که نفس داشتیم بادش می کردیم ؛ با نی همه خامه های نون خامه های توپولی خالی می کردیم و شایدم مثل من عاشق ناخک زدن به تیکه میوه ها یا دراژه های شیرینی تر بودی !

http://alirezael.ir

مثل کبریت کشیدن در باد

زندگی دشوار است

من خلاف جهت آب شنا کردن را

مثل یک معجزه باور دارم

آخرین دانه کبریتم را

می کشم در باد
هر چه باداباد !
(سهراب سپهری)
مدرسه رفتن تنهایی و مستقل رد شدن از خیابون بزرگترین نشانه استقلال مون بود ؛ یادش بخیر با دوست قدیمی و صمیمی ام برای داشتن دوچرخه سایز26 شرکت آساک دوچرخ که اون زمان رو بورس بود چه نقشه هایی که نکشیدیم و آخرش هم موفق شدیم با زیرکی بخریم.
یاد همه یادم تو را فراموش ها بخیر ...

http://alirezael.ir/post/410

کودکی شش ساله مادرش را بر روی تخت بیمارستان دید و دکترش گفت تا چند وقت دیگر زنده نمی ماند ...
کودک سوال کرد چند وقت دیگر ؟
دکتر گفت پاییز ...
بچه گفت پاییز یعنی چه روز ؟
دکتر گفت وقتیکه برگهای درختان می ریزد ...
بچه خانه آمد و نخ و سوزن برداشت، رفت تا تمام برگ های شهر را به درختان بدوزد ...


با دیدن این تصاویر انگار یکبار دیگه برام گوشزد میشه که هنوز هم بچه هایی هستن که قدر هرچیزی که بدست بیارن می دونن و بدون ترس پا به دامن جبر زمونه گذاشتن و برای بقیا و بهتر شدن تلاش می کنن و به هرجا برسن حق شون هست ؛ بچه های سخت کوش و رنج دیده ای که می دونم روزی از فصل خزان به بهار میرسن و می تونن بهترین ها بشن و الان هم بهترین درس ها به من و تو میدن .


http://alirezael.ir/post/412
http://alirezael.ir/post/412
 
مرا ببخش به خاطر بی تفاوتی هایم نسبت به تو!
از اینکه بارها و بارها از دردهایت گفتم و هیچگاه گرمی دستانی نشد
تا لمسش کنی، احساس کنی و به یاریت بشتابد ...
 مرا ببخش از اینکه قصه های اندوهگین تو،
شروعِ تمامِ مجالس هاست و فقط متاثر شدن، شده کارِ ما ...
 نامهربانی ها را انداختیم گردنِ زندگی تا شانه خالی کنیم از دادرسی ها و هزار افسوس که این چرخ گردون به دست ما می چرخد ...
 گاهی به تو که می رسم می ایستم، شاید پیدایت کنم ولی،
گم در مشکلاتِ ناچیزِ بزرگ کرده خویش می شوم؛ مشکلاتی که بهانه خوبی شده برای سر باز زدن از همه چیز و همه کس ...
 مگر سقف آرزوهای تو چقدر است در این دنیا؟! چیزی جز یک لبخند؟ یک مهربانی؟
پس مرا ببخش از اینکه فراموش کرده ام آدمیت را و باور کن
روزی خواهم آمد با سبدی پر از لبخند، حتی شده دانه دانه لبخندها را از ستاره ها بچینم و بر لبانت بنشانم ...

خواهم آمد و برای گرفتنِ حقت از این دنیا می جنگم، حتی اگر به دست جماعت نااهل بمیرم .
برای اینکه بتونیم به نقطه ای برسیم که دست کسی بگیریم ، باید اول جا پای خودمون قرص و محکم کنیم و خودمون بجایی برسونیم تا دست مون برای یاری رساندن باز باشه و الان تو سر این دو راهی قرار گرفتی که باید انتخاب کنی آیا دوست داری با جذب کلی انرژی مثبت کائنات بسوی همچین اهداف والایی حرکت کنی یا اینکه میخوای بازم برای بد نشدن حالت چشم به واقعیت ها ببندی و خبر از نیمکت های سرد پارک ها در شب نداشته باشی ؟ !
یک نگاه به اعداد و ارقام این سایت که مثل فرفره داره می چرخه و کنتور میندازه بنداز و با خودت رک و رو راست بگو تو جهت کمک به کدام جبهه هستی ؟

http://www.worldometers.info/fa

مشاور پر انرژی کنکور


فوقش مگه چند سال دیگه این شور و حال و انگیزه داری که درس بخوانی ؟ مگه تا چند سال دیگه میشه رو توان جسمی و ذهنی آدم ها شیش دنگ حساب باز کرد و تا قبل از اینکه رو به زوال نرفته کاری کرد ؟
مگه تا چند سالگی فرصت سازندگی هست ؟ ؟
امروز تو میگذره به سادگی ، امروز فردای دیروزه و تو همون آدم همیشگی ....
باور کن زندگی همین امروزه .... تا قبل از اینکه فرصت ها همچون ابر بگذرن ...
بار سنگین گذشته های بد همین جا بذار زمین ، رها کن و سبک بال پرواز کن ....
مهر تجربه به پای همه اشتباهاتت بزن و یکبار برای همیشه همیشه به خودت بگو
 " من خودم بخشیدم "



خدایا

داده هایت ، نداده هایت و گرفته هایت را شکر می گویم؛


چون داده هایت نعمت ، نداده هایت حکمت و گرفته هایت امتحان است.

 



کمی صبر کن ... تو مثل درختان مقاوم باش ؛ خدا کار خودش خوب بلده .
 هر چهار فصل زندگی هم زیبایی خودش داره و فقط کسی لذت موفقیت را می چشه که قبلش تجربه سختی و نرسیدن داشته باشه ؛ و در اصل ماجرا رسیدن و نرسیدنی در کار نیست و این بهانه ای برای دیدن مسیر و در حرکت بودن است ؛ بسوی مسیری که کسی خیلی ها از جایی که فکرش نمی کردن به کمال رسیدن و دچار عشق بازی با بخشی از این زندگی شدن .

شاید مثل علاقه جودی به بابا لنگ درازی که تا حالا اونو ندیده .

 

 

 

 

مثل انشاهای دوران دبستان ، قلم در دست می گیرم و بروی سیمای سفید پست نخست سال ۹۴ سایت مرکز مشاوره تحصیلی حرف دل را شروع می کنم .

ای کاش می شد ، روزگار را از سرنوشت ؛ البته بازهم فرقی نمی کرد ، چون ما بازهم همین گونه می شدیم ؛ این را از هزار و یک بار قول و قرار شب های یاس و ناامیدی و در خلوت تنهایی هایم فهمیدم که چندین و چند فرصت هم برای من همان خواهد شد که قبلا بوده .

گستاخی های من در حق همه مثل قطاری هست که از ریل خارج شده ، ممکنه آزاد باشه ولی راه به جایی نمیبره. ی جور بیخودی زندگی میکردم ولی فکر می کردم در آینده تغییر می کنم و درست میشم ولی چون همون آدم قبلی بودم ، آینده برام عینا کپی میشد و دیالوگ تغییر من بازم تکراری میشد .

حرف نابجاییست ولی کاش میشد اول دید و بعدا شد .

آن وقت حتما دیگرکسی بیراهه نمی رفت و همه انتخاب ها صحیح بود  ؛ آن وقت حتما" همه موفق بودند ...

میگن به بزرگی در دوران اوج گفتن آرزوت چیه ؟ مکثی کرد و پاسخ داد آرزو می کنم ای کاش اشتباهات گذشته را نداشتم تا سریع تر به هدف می رسیدم ، لختی طول نکشید که بزرگ حرفش را کامل کرد و گفت ، می دانم اگر اشتباهی نداشتم ، الان در این جایگاه نبودم و در واقع من همه موفقیت خودم را مدیون اشتباهات گذشته ام هستم که همانند پله های ترقی به من کمک کرد تا رشد کنم .

حالا میفهمم که پدربزرگ چرا می گفت تا وقتی گیاه آب طلب نکرده از سیراب شدن لذت نمیبره .

نمی دونم فشردن کلیدهای کیبورد و سیاه مشق هایم برای شما نیز اتلاف وقت هست یا خیر

من اشرف مخلوقاتم ، از بچگی اینگونه به سرمان فرو کردند ... اما الان ابتر مخلوقات  اصغر مخلوقات و اصلا هرچی تو بگی هستم .

 

خیلی باید احمق باشی که بدونی ولی دوباره اشتباه کنی ، که روح و روانت داغون کنه ولی بازم مثل معتادها منفعل و تنبل بشینی و نظاره گر گذر زمان باشی .

زندگی ام پر شده از استرس و اضطراب ، هنوز هم نمی دونم چرا اینجوری شدم و هنوز به کسی نگفتم .

 ولی خب احتمالا نزدیکانم بزودی متوجه پژمردگی من خواهد شد .

 

 

چند روزی پیش سالنامه (ایام جوانی ها) سال 84 پیدا کردم ، ند خط یادگاری بداهه .

 شاید وقتی پیش تر ها تو موقعیت الان تو بودم این رو نوشتم و با خدا حرف زدم و کم کم آروم شدم . بخوان شاید خوشت اومد .

""اگرباز میدادی ای رب فرصتی ... من چه ها می کردم

اگر باز میدادی ای رب رخصتی ... من چه ها می کردم

بده فرصت ، بده رخصت ... منم محتاج و درمانده

تنم کن خرقه ی درویش و لیک اما به من ده اندکی اندیشه ی درویش

منم محتاج و درمانده

به من ده اندکی اندیشه ی درویش

خدایی تو ، سزاوار ثنایی تو ، کریمی تو ، حکیمی تو ، رئوف و مهربانی تو ، حول احوال و حالی تو

تو کاری کن ، تو کاری کن

منم محتاج و درمانده

به من ده اندکی اندیشه ی درویش

در آن حالات بد مستی ... ندانستم که تو هستی

به کیف و لذتش ماتم ... کنون دارم ، تو می دانی

خدایا ، خدایا

بده بگذر به من این عمر بیهوده

به من ده ساعتی درشب که چون در شب همه خفتند ، من بی کس که بیدارم

بجای می پرستیدن ... سر به مهر کربلا آرم

به روی تربت پاکش فرود آمد پیشانی ، شروع شد عشق بازی

 تو هم گفتی مگر مستی ؟

در آن حالات روحانی ... در آن ساعات عرفانی

به تو گفتم منم آری... منم آری  منم مستم

منم مست گل و سجاده و تسبیح ، منم مست عبادت ، مست این تسبیح""

 

دو ماه پایانی تا کنکور 

 

احماقه هست ولی باید اعتراف کنم که من چقدر در مقابل تغییرات مقاومت کردم . تغییری که مطمئنم می تونست زندگی ام از این رو به اون رو کنه و منو از اینجایی که هستم بالاتر بکشه ؛ اما متاسفانه باید الان در دنیای واقعی خودم باشم و بپذیرم که نپذیرفتن تغییر من در گذشته الان باعث تحمیل این شرایط بد شده ؛ اما حداقل تو ده ها کتابی که خواندم و حرف هایی که شنیدم ، گفتن که شرایط سخت ، خودش فرصت و امکانات و زمینه سازی برای رشد خیلی از آدم های این دنیای خاکی بوده و شاید هم هست . درسته آقای مشاور ؟

من : بله که درسته ... دقیقا خواستم خودت به همین برسی .

 

 

 فقط کافیه متوجه بشی که چجوری اون آدم درجه یکه اگر جای تو بود این اوضاع درست می کرد . اعتقاد وقتی بهت تلنگری میخوره و حس می کنی داره روی تو اثر مثبتش میذاره ، بدون بخونه و ایراد بنی اسرائیلی و معطلی ، هر چی زودتر بری سراغ کار و استارت بزنی . بهانه چجوری بخونم نیار ، چیکار کنم نیار ، آخرش چی میشه و چه رتبه ای میشه رو نیار ، خودت فقط ، فقط خودت اگر چند قدم برداری متوجه میشی که راه برات داره روشن میشه . درست میشه چراغ جلوی دوچرخه های قدیمی که دینام اون متصل به یکی از چرخ های دوچرخه هست و اگر حرکت کنی بهت نور میده و راه برات روشن میکنه ... ولی موقع دوچرخه سواری رکاب نزنی ...تعادلت بهم میخوره و ریسک افتادن زیاده ؛ پس تو این هرچقدر می تونی سریع تر رکاب بزن ، چون سوار بر اسب شرنوشت میشی و افسارش به دست میگیری .

حتما تا حالا برات پیش اومده که چیزی رو از ته دلت و باهمه وجودت بخوای / آرزویی که بند بند وجودت حتی ی لحظه داشتن اونو فریاد میزنه / همون آرزویی که قلبت بخاطرش می تپه و به امید رسیدن بهش هر روز از خواب بیدار میشی و ...

حالا یک سوال ؟ ! بهای رسیدن به این هدف چقدر هست ؟ ساعتی چند میگیری اگه قرار باشه قیدش بزنی ؟

منظورم خوب فهمیدی و از این بعد قراره تو کالبد اون آدم بهترینه و اون کنکوری که همیشه آرزوش داشتی زندگی کنی ... ولی نه حرکت و تلاشی که بعد از چند روز پنچر و منفعل بشه ...

باید دریایی باشی که اگر کسی هم خواست با حرفش سنگ به طرفت پرت کنه ، سنگش غرق بشه و نه اینکه تو متلاطم بشی .

 تو برو جلو ، من از پشت هواتو دارم ... و خدا هم هدایت مان کند به سمت صراط مستقیم انشالله .

 

کاش میشد این حرف ها روی سنگ حک کنم ، من از این لحظه فقط :

همه حواس ، انرژی و احساساتم را درکنارهم و برای حرکت نهایی محیا می کنم تا بتونم بهترین ها بسازم و

در جهت یاری و کمک به هم وطنانم گام بر می دارم .

مشت خودم گره می کنم و با همه وجود خالصانه بخدا توکل کرده و زندگی جدیدم را آغاز می کنم .

و کلام آخر اینکه دنیا پر از انسان هاست ، مادامی که آنها در حال جنبش و تکاپو می بینی ، نترس که دیر شروع کرده ای ، نترس که نکنه بهشون نرسی و دیگه خیلی دیر شده باشه ؛ مطمئن باش شب همه چیز خاموش مشه ... از هیاهوی خیابان ها و مردم گرفته تا صدای سوت کارخانه ها و ....

اما فقط تک ستاره های آسمان هستند که میان ظلمات باقی می ماند و این همون فرصت طلایی برای پیشرفت تو هست .

اگر اعتقاد پیدا کردی که میشه ، یعنی دیگه میشه ... این حرف تو ی کاغذ زیبا بنویس و زیر امضا کن و قول بده دیگه فردا ، پس فردا به این موضوع دوباره فکر نکنی و تو خط باشی . معنی خط حالا چیه ؟ این رو تو کارگاه اخیر گفتم .

 

محتوا : انگیزشی + توصیه هایی برای دوران جمع بندی

 

 

دانلود کارگاه از لینک اصلی

 

 

دانلود کارگاه از لینک کمکی

 

 

 

چرا از نبود برنامه ریزی دقیق و منسجم و متناسب با شرایط خود رنج می بری ؟

چرا تن به خرید برنامه هایی کلی و از پیش تعیین شده مطالعاتی که بازدهی بالایی ندارند در ایام طلائی نوروز می کنی ؟

بدون هزینه و فقط با دانلود پکیج طلایی مشاوره استاد علیرضا افشار در نوروز امسال مشاور درجه یک خودت باش و بهترین برنامه ریزی با توجه به شرایط خودت بریز !!


برنامه ریزی تحصیلی و کنکور برای همه یکی نمیشه و این خیلی مهم هست که حتما در کنار برنامه ریزی ها پشتیبانی و حمایت هم به عمل بیاد تا هر جای کار دیدی داری لنگ میزنی بتونی جهت خودت به درستی تغییر بدی

برنامه ریزی کلی فروشی برای کنکوریها ممنوع

محتوای این فایل ارزشمند در سایت مشاور کنکور افشار قرار نگرفته است



پکیج طلایی نوروزی کنکور
(همایش برنامه ریزی در عید،سوال جواب،انگیزشی عیدانه کنکور)

لینک های دانلود : اصلی ؛ کمکی



سایت مرکز مشاوره کنکور و تحصیلی استاد افشار

 

 

 

تهیه و تنظیم و مشاور سخنران همایش عید نوروز: علیرضا افشار

امیدوارم بعد از اون جلسه خصوصی مشاوره که براتون گذاشتم و این سمینار بعد دوم قانون جذب که متاسفانه گریبان گیر خیلی از کشورهای جهان سومی مثل ما هست ، همگی معنای عاشق بودن و هدف دار بودن درک کرده باشیم ؛ بخصوص در این بازه زمانی حساس که تنش ها بیشتر میشن و چون حالت بد میشه یعنی اگر تسلیمی شرایطی شدی که در اون قرار گرفتی ؛

خلاصه اگر دیر به خودت بیای قافیه رو باختی و باید زانوی غم بغل بگیری و بخوانی :

من از یاد تو رفتم و قانع ام ... به اینکه هنوز یاد تو با منه

 به اینکه هنوز داره رویای تو ... به خواب منه سخته سر میزنه

نمی خوام کسی از تو دورم کنه ... نه نمیخوام که یاد تو یادم بره ....

 


هدف باید به معنای واقعی و نه به لفظ و حسن نیت ، مثل خون تو رگ هات بجوشه و هرکسی از دور یا نزدیک ، کم یا زیاد ، اهل فن یا عوام تو رو دید ، باید متوجه بشه که تو عادی نیستی .... تو با بقیه فرق داری و ی جورایی خاصی

اگر این رفتار چند روزی در عملکردت باشه ، مطمئن باش که همه چیز کم کم عوض میشه و کلی حس و حال ناب جای اون همه دلهره و پوچی میگیره

پس همه باهم می خوانیم 

عاشقم من ....

من عاشق می مونم ....

من با تو می مونم ...

 تا وقتی که هستم .... از عشقت می خونم ....

من دیونه میشم ... وقتی تو نباشی ....

خب دیگه بچه ها بسه ، با جنبه باشین

 


 

اگر لایق باشی حتی رتبه 1 هم از الان میشی ؛ فقط کافیه که باور کنی 1 شدن نه بخاطر رسیدن به اون عدد و جایگاه خاص در کنکور بلکه بخاطر رسیدن به کمال و بلوغ ذهنی و رفتاری تو امکان پذیره .

پس خودت دقیق آنالیز کن ... حریف همیشه روبرو خودت در آیینه هست و داره دنبال روزنه ای از ایرادات کارت میگرده که حالت بگیره و بهت گوشمالی بده

اما زیر بار نرو .... تو فقط خودت باش ؛ هدف مثل نفس کشیدن نیاز زیستی خودت بدون و درهرلحظه نشونش بده تا بتونی بهش برسی .... تاثیرپذیر از جوزدگی ها این و اون ، تبلیغات و اتفاقات ناخوشایند اطرافت نباش .

مثل سنگ محکم و استوار باش و جلوی مسیر رودخانه روزمرگی هایی که دارن عوام با خودشون تا ناکجا آباد ها

می برن بایست و کاستی از خودت نشون نده

 اون موقع میشه که مسیر روزمرگی ها با تو یکی کاری نداره و هرچقدر قوی و وسوسه انگیز باشه ، باید تو رو دور بزنه و راهش کج کنه .

 در کنار این،سعی کن خودت مثل همون روز جاری و ساری باشی که هیچ مانعی نمی تونه اون رو متوقف کنه و هر لحظه هوشیار باش تا کسی و چیزی تب و تاب حرکت در تو نندازه .

این نقشه از ایران گوشه ای از راه و رسم قدیمی ها و زندگی پیشینیان ما بوده که مسلما همیشه باعث افتخار ماست و امیدوارم در همه زمینه ها روزی به اقتدار برسیم .

 

نقشه ایران کهن

 

میگن شرکت نفتی راکفلر امریکایی بخاطر اشتباه یکی از مدیران ارشد خودش چند میلیون دلار خسارت دید ...

راکفلر بجای اینکه اون فرد تنبیه و توبیخ کنه و یا از کارش برکنار کنه ، طی نامه ای مفصل از خدمات و شایستگی ها و علل الخصوص نقاط قوت مدیر شرکتش قدر دانی و تمجید کرد .

مدیر که خودش در شرایط روحی روانی مناسبی نبود از این طرز برخورد جا خورد و با خودش عهد بست تا این لطف رو بی پاسخ نذاره ؛ بعد از چند سال که این شرکت به بالاترین نرخ سود دهی رسید، درحالی که نه اولین در کارش بود و نه سرمایه اولیه و سهام بیشتری نسبت به بقیه داشت . همیشه این داستان به یادم میاره که میشه از اشتباهات و خطاها هم چشم پوشید ، میشه گذشته بد رو سکوی پرتاب آینده ای روشن کرد . میشه انقدر خوب مایه گذاشت تا تو همین 3 ماه باقی مانده تا کنکور، هم یک خاطره معرکه و از اون مهمتر یک تجربه ناب برای تمام زندگی ساخت ....

کودکی که از تاریکی می‌ترسد را می‌توان بخشید .

تراژدی زندگی زمانیست که مردی از روشنایی بترسد . . .

دوست دارم الان که خودت ماشالله استاد فوت و فن پیمایش راه کنکور شدی به خودت بیای و نذاری روزی فرا برسه که کسی تو رو برای تحقق رویای قبلی خودت استخدام کنه ؛

 

بذار راحتت کنم، من اعتقاد به معجزه دارم ، اما معجزه ای از جنس خودت

 از جنس همون دانش آموزی که شب های امتحان خیلی فشرده و عالی درس ها جمع می کرد.

 وقتی براش وظیفه مشخص می کردی مثل ربات ، بی کم و کاست همه کارها انجام می داد؛ بدون که این چندماه آخر کیفیت مطالعه ناخودآگاه بالا میره و فراموشی به حداقل میرسه و خیلی فشرده و عالی و شب امتحانی میشه از تک تک لحظات استفاده کرد و آدم فوق العاده ای بود که حتی قدر 5 دقیقه رو هم با حفظ 2پارت تاریخ ادبیات می دونه ؛ آدمی که شب ها، درس به خواب مقدم می دونه و با اون دروغ همیشگی معروف که صبح زود بیدار میشم، دیگه خودش گول نمیزنه ؛ تو چند روزی تجربه های عالی داشتی ... فقط کافیه باور کنی که تو روزی رو اوج بودی ... و الان وقتش که دوباره هویت اصلی خودت نشان بدی .

 

 اعتقاد دارم میشه طی 3 ماه هم رستگار رحمانی هایی از بین شماها دید.

 

فقط باید مراقب رویاهات باشی ، هواشون داشته باشی و براشون دل بدی ...

 مثل عروسک بچگی که تا پتو روشون نمی کشیدی و جاشون نمی انداختی خودت شب نمی خوابیدی

هدف الانت مثل همون بازی معروف پووو می مونه

 

کثیف شده ، لاغر شده ، مریض شده .... داره می لرزه و زیر چشم هاش گود افتاده

اماهنوز زنده اس ... هنوز نمرده

پس براش کاری کن ؛ اگه خودت به آب و آتیش بزنی ،،،، حتما میشه عزیزم .

 

همچنین فکر می کنم اگر تا امروز ساختار زندگی آینده خودت هم با این برنامه ریزی و مدیریت همه جانبه می ساختی ، الان هیچی جلو دارت نبود و تو صاحب بهترین کلن دنیا می شدی

 


اما بازم دیر نشده ، کار کردن اون دوتا سربازی که بدون استراحت برات این همه تاسیسات ساختند به یادت بیار
شب خواب نبودن ...استراحت نداشتن ...نخود هرآش نبودن و فقط کار خوب خودشون انجام میدادن
پس میشه بعد از ی افول طولانی مثل پرسپولیس ، لخویا و بنیادکار کنکورت غافلگیر و فیتیله پیچ کنی ...
اینجا داور نه از جنس بنجامین ویلیامز نیست و نه از جنس رئیس تشک و قاضی کشتی عبدولی
اون دوربینش همیشه روشنه و همه فیتو های تو رو می بینه و بهت پاداش تک تک شون میده ؛ پس از بابت مزد و پاداش خیابت راحت راحت باشه عزیزم .
پس بازم دوباره بخون ::
همه چی آرومه ، من چقدر خوشحالم
پیشم هستی حالا ... به خودم می بالم ...

پس همین حالا دستت رو قلب خودت بذار و با افتخار و غرور بگو ، من فرمانروای بی چون و چرای زندگی خودم هستم ، من بزرگترین علت زندگی خودم هستم ، من لایق و قادر به تغییر شرایط کنونی هستم و اگر واقعا خودت و پدر و مادرت و خدای بالای سرت و این همه انرژی که برات میذارم ، مهم هستیم .... ی کاری کن، اون هم همین حالا !!

 آموزش چگونگی برنامه ریزی شخصی در دوران تعطیلات عید

اما بخش اصلی یعنی فایل ها صوتی مشاوره این پست مهم برای کنکوری های عزیز

برنامه ریزی کلی و بدون در نظر گرفتن شرایط فردی ممنوع
سعی کردم با دقت زیاد دسته بندی خوبی با توجه به سطوح مختلف داوطلبان کنکور ارائه کنم، تا اصل شخصی بودن برنامه سازی ها تاحدی حفظ بشه و با داستانک ها حسابی بهتون انگیزه بدم ؛

دو قسمت مختلف هست و برای دو دبیرستان مجزا که تقریبا یک محتوا دارن ، اما مکمل هم میشن .
هر دو خوب گوش بدین و بعد با توجه به ۳ سطحی که بیان کردم ، تا برنامه ریزی بی کیفیت و کلی نباشه . خودت رو ارزیابی کن و ببین در کدوم دسته قرار می گیری ؛ برات نقشه راه و وظیفه ات مشخص کردم و مطمئن هستم که می تونی از هر برنامه از پیش تعیین شده و کلیشه ای بهتر باهاش نتیجه مطلوب بگیری .
مشاره صوتی استاد افشار
کارگاه جمع بندی دروس نوروز+چگونگی استفاده از دوران طلایی عید (part 1)

لینک اصلی


لینک کمکی


کارگاه جمع بندی دروس نوروز+چگونگی استفاده از دوران طلایی عید (part 2)

لینک اصلی


لینک کمکی

بعد از گوش دادن به این دوتا،
 باز واسه تو می خونم ، واسه من
تو که جون دادی به احساس من...می دونی که قدرتو می دونم...هرجا باشی با تو می مونم
تو فرشته ی رویاهای من ... تو که شدی همه دنیای من ...پیش من باشو هیچ جا نرو
 من فقط میخوام عشق تو رو .......

پر انرژی باشین

با برنامه اندروید مشاوره کنکور
مقالات مختلف مشاوره تحصیلی همیشه با شما
اپلیکشن اندروید مشاوره تحصیلی متنی را هم بروز کردیم ؛ حجمش خیلی کمه .
دوستانی که گوشی یا تبلت اندروییدی دارند می تونن با کلیک بروی جناب گوسفند یا از اینجا دانلود کنن .

پیشاپیش سال نو همگی هم مبارک


مشاوره،برنامه ریزی تلفنی دوران طلایی عید نوروز
بصورت خصوصی و برنامه ریزی انفرادی در هر سطح و هر رشته مستقیم با استاد افشار با پشتیبانی و پیگیری روزانه

از ۲۱ اسفند تا ۲۱ فروردین۹۴

اگر روزی توانستیم و نخواستیم ، باید در انتظار روزی باشیم که بخواهیم و نتوانیم

 


""با دستان پرتوان خود، قبولی کنکور خود را تضمین کنید و بجای وابستگی به جزوات و لوح های فشرده تقلیدی از کتاب های موجود در بازار ،جو زدگی از تبلیغات کاذب با نیت بازاریابی و بنرهای چشمک زن برنامه های همگانی و مشترک سایت های غیر تخصصی به امر مشاوره تحصیلی ، اعتماد به نفس خود را بالا ببرید ؛چرا که هیچکس نمی تواند به تنهایی سرنوشت و نتیجه شما را تغییر دهد.اما در کوران رقابت کنکور و شرایط زمانی حساس عید نوروز وقت آزمون و خطا نیست و این فرصت آخر شما برای بهتر شدن است . پس فقط می ماند پشتیبان و ناظر متخصص به عملکرد شما بصورت سایه به سایه و گام به گام (مشاور) و طرح مسیر و نقشه راه موفقیت (برنامه ریزی) ؛ که ما در کنار شما هستیم .

 

ادعائی نکرده و نمی کنیم ، بلکه اعتقاد داریم بهترین شیوه تبلیغ خود کار و شیوه تبلیغ عملی هست که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و آنچه از توانایی ما در مشاوره کنکور تا به حال به رایگان در سایت برای شما کرده ایم و نتایج و بازخورد آن از طرف شما شاهد و گواه بر این مدعاست .""

 


مشاوره تحصیلی تلفنی تک جلسه ای عید

(سوال جواب و رفع اشکالات و ارائه راهنمایی، ۳۰ دقیقه)

 

برنامه ریزی تلفنی ماهیانه

(هرماه حداقل ۸ جلسه مشاوره،برنامه ریزی خصوصی با توجه به سطح و شرایط فردی شما + نظارت روزانه پیامکی+ پاسخگویی به پرسش های شما)

 

ظرفیت مشاوره ها خیلی محدود
برای ثبت نام پیامک بدین به : 09358960503

دانلود همه جلسات و کلاس های انگیزشی و کنکوری استاد افشار در برترین مدارس کشور بصورت رایگان

www.alirezael.ir

برنامه ریزی رایگان در عید در سه سطح مختلف تسلط

 

 

 به عنوان آخرین پست در سال 93 و راجب دوران طلایی نوروزی میرم سراغ اصل مطلب 

در این بازه زمانی حساس که تنش ها بیشتر میشن و چون حالت بد میشه یعنی اگر تسلیمی شرایطی شدی که در اون قرار گرفتی ؛

خلاصه اگر دیر به خودت بیای قافیه رو باختی و باید زانوی غم بغل بگیری و بخوانی :

من از یاد تو رفتم و قانع ام … به اینکه هنوز یاد تو با منه

 به اینکه هنوز داره رویای تو … به خواب منه سخته سر میزنه

نمی خوام کسی از تو دورم کنه … نه نمیخوام که یاد تو یادم بره ….

 

 

هدف باید به معنای واقعی و نه به لفظ و حسن نیت ، مثل خون تو رگ هات بجوشه و هرکسی از دور یا نزدیک ، کم یا زیاد ، اهل فن یا عوام تو رو دید ، باید متوجه بشه که تو عادی نیستی …. تو با بقیه فرق داری و ی جورایی خاصی

اگر این رفتار چند روزی در عملکردت باشه ، مطمئن باش که همه چیز کم کم عوض میشه و کلی حس و حال ناب جای اون همه دلهره و پوچی میگیره

پس همه باهم می خوانیم 

عاشقم من ….

من عاشق می مونم ….

من با تو می مونم …

 تا وقتی که هستم …. از عشقت می خونم ….

من دیونه میشم … وقتی تو نباشی ….

خب دیگه بچه ها بسه ، با جنبه باشین


 

اگر لایق باشی حتی رتبه 1 هم از الان میشی ؛ فقط کافیه که باور کنی 1 شدن نه بخاطر رسیدن به اون عدد و جایگاه خاص در کنکور بلکه بخاطر رسیدن به کمال و بلوغ ذهنی و رفتاری تو امکان پذیره .

پس خودت دقیق آنالیز کن … حریف همیشه روبرو خودت در آیینه هست و داره دنبال روزنه ای از ایرادات کارت میگرده که حالت بگیره و بهت گوشمالی بده

اما زیر بار نرو …. تو فقط خودت باش ؛ هدف مثل نفس کشیدن نیاز زیستی خودت بدون و درهرلحظه نشونش بده تا بتونی بهش برسی …. تاثیرپذیر از جوزدگی ها این و اون ، تبلیغات و اتفاقات ناخوشایند اطرافت نباش .

مثل سنگ محکم و استوار باش و جلوی مسیر رودخانه روزمرگی هایی که دارن عوام با خودشون تا ناکجا آباد ها

می برن بایست و کاستی از خودت نشون نده

 اون موقع میشه که مسیر روزمرگی ها با تو یکی کاری نداره و هرچقدر قوی و وسوسه انگیز باشه ، باید تو رو دور بزنه و راهش کج کنه .

 در کنار این،سعی کن خودت مثل همون روز جاری و ساری باشی که هیچ مانعی نمی تونه اون رو متوقف کنه و هر لحظه هوشیار باش تا کسی و چیزی تب و تاب حرکت در تو نندازه .

این نقشه از ایران گوشه ای از راه و رسم قدیمی ها و زندگی پیشینیان ما بوده که مسلما همیشه باعث افتخار ماست و امیدوارم در همه زمینه ها روزی به اقتدار برسیم .

 

نقشه ایران کهن
 

میگن شرکت نفتی راکفلر امریکایی بخاطر اشتباه یکی از مدیران ارشد خودش چند میلیون دلار خسارت دید …

راکفلر بجای اینکه اون فرد تنبیه و توبیخ کنه و یا از کارش برکنار کنه ، طی نامه ای مفصل از خدمات و شایستگی ها و علل الخصوص نقاط قوت مدیر شرکتش قدر دانی و تمجید کرد .

مدیر که خودش در شرایط روحی روانی مناسبی نبود از این طرز برخورد جا خورد و با خودش عهد بست تا این لطف رو بی پاسخ نذاره ؛ بعد از چند سال که این شرکت به بالاترین نرخ سود دهی رسید، درحالی که نه اولین در کارش بود و نه سرمایه اولیه و سهام بیشتری نسبت به بقیه داشت . همیشه این داستان به یادم میاره که میشه از اشتباهات و خطاها هم چشم پوشید ، میشه گذشته بد رو سکوی پرتاب آینده ای روشن کرد . میشه انقدر خوب مایه گذاشت تا تو همین 3 ماه باقی مانده تا کنکور، هم یک خاطره معرکه و از اون مهمتر یک تجربه ناب برای تمام زندگی ساخت ….

اعتقاد به معجزه دارم ، اما معجزه ای از جنس خودت

 از جنس همون دانش آموزی که شب های امتحان خیلی فشرده و عالی درس ها جمع می کرد.

 وقتی براش وظیفه مشخص می کردی مثل ربات ، بی کم و کاست همه کارها انجام می داد؛ بدون که این چندماه آخر کیفیت مطالعه ناخودآگاه بالا میره و فراموشی به حداقل میرسه و خیلی فشرده و عالی و شب امتحانی میشه از تک تک لحظات استفاده کرد و آدم فوق العاده ای بود که حتی قدر 5 دقیقه رو هم با حفظ 2پارت تاریخ ادبیات می دونه ؛ آدمی که شب ها، درس به خواب مقدم می دونه و با اون دروغ همیشگی معروف که صبح زود بیدار میشم، دیگه خودش گول نمیزنه ؛ تو چند روزی تجربه های عالی داشتی … فقط کافیه باور کنی که تو روزی رو اوج بودی … و الان وقتش که دوباره هویت اصلی خودت نشان بدی .

 اعتقاد دارم که میشه طی 3 ماه هم رستگار رحمانی هایی از بین شماها دید.

فقط باید مراقب رویاهات باشی ، هواشون داشته باشی و براشون دل بدی …

 مثل عروسک بچگی که تا پتو روشون نمی کشیدی و جاشون نمی انداختی خودت شب نمی خوابیدی

هدف الانت مثل همون بازی معروف پووو می مونه

 

دو هفته عید کنکور
 

کثیف شده ، لاغر شده ، مریض شده …. داره می لرزه و زیر چشم هاش گود افتاده

اماهنوز زنده اس … هنوز نمرده

پس براش کاری کن ؛ اگه خودت به آب و آتیش بزنی ،،،، حتما میشه عزیزم .

همچنین فکر می کنم اگر تا امروز ساختار زندگی آینده خودت هم با این برنامه ریزی و مدیریت همه جانبه می ساختی ، الان هیچی جلو دارت نبود و تو صاحب بهترین کلن دنیا می شدی

 
اما بازم دیر نشده ، کار کردن اون دوتا سربازی که بدون استراحت برات این همه تاسیسات ساختند به یادت بیار
شب خواب نبودن …استراحت نداشتن …نخود هرآش نبودن و فقط کار خوب خودشون انجام میدادن
پس میشه بعد از ی افول طولانی مثل پرسپولیس ، لخویا کنکورت غافلگیر و فیتیله پیچ کنی …
اینجا داور نه از جنس بنجامین ویلیامز نیست و نه از جنس رئیس تشک و قاضی کشتی عبدولی
اون دوربینش همیشه روشنه و همه فیتو های تو رو می بینه و بهت پاداش تک تک شون میده ؛ پس از بابت مزد و پاداش خیابت راحت راحت باشه عزیزم .
پس بازم دوباره بخون ::
همه چی آرومه ، من چقدر خوشحالم
پیشم هستی حالا … به خودم می بالم …

 
 
پس همی حالا دستت رو قلب خودت بذار و با افتخار و غرور بگو ، من فرمانروای بی چون و چرای زندگی خودم هستم ، من بزرگترین علت زندگی خودم هستم ، من لایق و قادر به تغییر شرایط کنونی هستم .
 
اما بخش اصلی یعنی فایل ها صوتی مشاوره این پست مهم برای کنکوری های عزیز
 آموزش چگونگی برنامه ریزی در ایام تعطیلات عید هست .
سعی کردم با دقت زیاد دسته بندی خوبی با توجه به سطوح مختلف داوطلبان کنکور ارائه کنم، تا اصل شخصی بودن برنامه سازی ها تاحدی حفظ بشه و با داستانک ها حسابی بهتون انگیزه بدم ؛

کارگاه های جمع بندی ایام عید نوروز رو جلوتر از همایش ها و برنامه ها هر مشاوری برگزار کردم و براتون گذاشتم تا استفاده کنید .
دو قسمت مختلف هست و برای دو دبیرستان مجزا که تقریبا یک محتوا دارن ، اما مکمل هم میشن .
هر دو خوب گوش بدین و بعد با توجه به ۳ سطحی که بیان کردم ، خودت رو ارزیابی کن و ببین در کدوم دسته قرار می گیری ؛ برات نقشه راه و وظیفه ات مشخص کردم و مطمئن هستم که می تونی از هر برنامه از پیش تعیین شده و کلیشه ای بهتر باهاش نتیجه مطلوب بگیری
 
 www.alirezael.ir

 

 

 

پیش زمینه های استفاده هرچه بهتر از دوران طلایی نوروز

 

نرم افزار اندروید مشاوره کنکور رایگان

 

اگر خیلی بی انگیزه هستی و چیز زیادی نخواندی

 

نکاتی در مورد مطالعه موثر کنکوری ها در عید

توصیه هایی برای مدیریت زمان به شما ارائه میدهیم. شاید این پست که راجع به مدیریت زمان هست کوتاه به نظر بیاد ولی توصیه های آن به نوعی است که در همه جنبه های زندگی و بالاخص کنکور تاثیر زیادی در موفقیت شما و استفاده بهینه از زمان دارد.

 

مدیریت زمان

مدیریت زمان

* بدترین نوع استفاده از وقت این است که کاری را که اصلاً لازم نیست، به بهترین وجه انجام دهید.

 

* مدیریت زمان، مدیریت زندگی است. افراد موفق از وقتشان خوب استفاده میکنند؛ یعنی آن را صرف کارهای مهم و باارزش میکنند.

 

* افکارتان را روی کاغذ بیاورید، کارها را اولویت بندی کنید و همیشه از مهمترین آنها شروع کنید.

 

* یکی از عوامل مهم اتلاف وقت، ارتباط با افرادی است که با شما و اهدافتان هماهنگی لازم را ندارند.

 

* یکی از مهمترین را ههای استفاده از وقت این است که قابلیتهای خود را در زمینه هایی که نتایج کلیدی برای شما به بار می آورندافزایش دهید.

 

*کلمه «نه» میتواند در صرف هجویی وقت، کمک بزرگی به شما بکند. به هر چیزی که موجب بهترین و عالی ترین استفاده از وقتتان نمی شود «نه» بگویید.

 

* همواره در فکر را ههایی باشید که زمان انجام کارها را کاهش دهد. کارها را ساده کنید و تعداد مراحل انجام هر کار را کاهش دهید.

 

* تندخوانی را یاد بگیرید تا بتوانید در مدت کوتاهتری، مطالب بیشتری بخوانید.

 

* پیش از آ نکه یک کتاب را به طور کامل بخوانید، با ورق زدن و مرور سریع مطالب، سرعت خود را در مطالعه بالا ببرید.

 

* هر کاری که انجام میدهید دارید وقتتان را میفروشید؛ آن را ارزان نفروشید.

 

 

کارگاه های مشاوره رایگان تحصیلی بصورت صوتی.کلیک کن

آسمان خدا روی ما رو زمین ننداخت

خیلی وقت بود که به بچه مون قول داده بودیم زمستان میریم برف بازی ...

یک زمستان گذشت ولی برفی نبارید ... بنده خدا فقط تو فیلم ها دیده بود آدم برفی چی هست و شاید هم پیش خودش فکر می کرد تا زمستان بیاد هنوز خیلی مانده

تا اینکه صبح روز شنبه دوم اسفند دونه های ریز برف از پشت پنجره دیدم که دارن با سبقت از هم دیگه برای رسیدن به زمین باهم مسابقه میذارن . خدا رو شکر ی چیزهایی بارید ولی من و اون تا بخوایم راه بیفتیم و بریم سمت پارک نزدیک خونه مان برف که قطع که شد هیچ ... پشتش هم هوا آفتابی هرچی رو زمین مانده بود آب کرد.

بالاخره آسمون روی ما رو زمین ننداخت و حداقل اندازه یک گلوله برفی و چندتا قندیل به ما سهم داد که بازم جای شکر داره ... فکرش کن تو روزهای باقی مانده زمستان ، ننه سرما مثل سابق دست به کار بشه و یک برف درست و حسابی بباره تا از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی و حتی دانشگاه ما تعطیل بشه

به قول وایبری ها ، الکی مثلا از اون برف ها باریده

 

خب برم سراغ قرار مون و یک کارگاه مشاوره ای برای شما عزیز جان های کنکوری

چون در طول تعطیلات عید ، سر من شلوغ هست و شما هم درس می خوانید ، در سایت چیزی نمی ذارم ولی قبلش هر چیزی لازم باشه مطرح می کنم تا مشکلی پیش نیاد انشالله.

 

این هم آخرین کارگاه تا قبل از همایش ها و برنامه های جمع بندی عید نوروز هست که براتون از دبیرستان فرهنگ قرار میدم . امیدوارم که پر قدرت و کولاک مثل همیشه درس بخوانید و همه تلاش تون کنید تا بتونید به بهترین ها برسین .

راستی اگر چه در مورد اردوهای نوروزی صحبت مفصلی اینجا داشتم ولی چون سوالات تکراری زیاد بود دوباره عرض می کنم که اکثر اردوهای نوروزی تبلیغی بازار بنا به سابقه مجریان طرح فقط

در حد یک فضای مطالعاتی برای شما شرایط فراهم می کنند

و بیشتر محتوایی که در موردش صحبت می کنن برای کنکوری ها تدارک دیدن ، فرمالیته هست و جنبه نمایشی داره ؛ اگر در منزل شرایط مطالعه مناسب هست ، در خانه بمانید .

و بعد از عید از همایش های جمع بندی دروس مختلف برای تثبیت اطلاعات خود استفاده کنید.

 

امید حس عجیب این روزهاست !

ک گاهی بی وقفه می بارد ، گاهی ب سختی از میان آشفتگیِ دلم پیدایش میکنم !

خدای من! قرارِ بی قراری هایم ...!

قدم هایم را محکم کن ، دلم را هم ...من صبوری میکنم ، در انتظار معجزه هایت ...در انتظار دست گرفتن های گاه و بیگاهت...

میدانم ، صدایم ک ب گوشت برسد سرت را برنمیگردانی ، اجابت میکنی نگاه منتظرم را ، دلتنگیم را نادیده نمی گیری، میدانم ، حساب دویدن هایم را دقیق داری ، نفسِ بریده ام را میبینی ، وعده ی توست ک مرا سرپا نگه میدارد و نام توست ک قلب ِ ناآرامم را قرار میبخشد...

"و الا بذکر الله تطمئن القلوب "

نزدیک دلم باش ، نزدیک روزهایم ، شب هایم ، لحظه هایم ....بگذار در تو غرق شوم ، تنها تورا ببینم و دست هایم تنها ب سمت تو دراز شود...

ک هرگاه بخوانمت می آیی ، با لبخندت دنیایم دگرگون میشود ، چشم هایم بیناتر ...و گام هایم استوارتر...

هستیِ من !

تمـــــــــام قلبم سرشارِ عمیق ترین احساس ناب جهان میشود ، نگاهم ک میکنی...

فرو میریزد تمام خستگیِ بق کرده شانه هایم ، دست هایم را ک بگیری....

دلم دخیل مهربانی های توست ! آبشار محبتت مرا بی نیازِ عالم میکند ...ک هستی ...ک میخواهی باشم...

غرور کنار تو مجهول ترین کلمه میشود !

وقتی با تمامِ عظمتت می آیی کنارم می نشینی ، غصه هایم را می شنوی ،در آغوشم میکشی و مرا صبور میکنی...صبورتر...آرام تر...

 درگوشم زمزمه میکنی :

فاصبر.....و ان الله مع الصابرین...

یاد من می آوری ک تنها نیستم ، کوهی! پشت این خستگی هایم ...تکیه میکنم ب بزرگواریِ نامت...

ستار العیوبِ مطلقِ منی ! ک هربار بی راهه میروم ، دستم را می گیری و راه دیگیری را نشانم می دهی ، خودم درها را می بندم و صبورانه در دیگری می گشایی...

 هیچ گاه از اشتباه هایم خسته نمی شوی !

الرحم الراحمین بودنت بر تمام زمین حکمرانی میکند ! ذره ذره روحم را با عشقت سیراب میکنی و هربار بد می شوم مهربان تر پیش می آیی و کودکت را تنها نمی گذاری ...

من کودکِ توام !

همان ک دنبال آرامش گم شده بر پستی بلندی های زمینت بود !

و حال نگاه درخشان تو ، او را ب سمتت می کشاند ، ک دستانت امن ترین قاره جهان ست...

رهایم نکن !

ک وصلت شده ام...

ک من با همه آرزوهایم منتظر معجزه های مخصوص تو هستم !

 

 

دانلود کارگاه آخر اسفندماه93 از لینک پیکوفایل

 

 

دانلود کارگاه آخر اسفندماه93 از لینک مدیا فایر

 

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی با کیفیت از استاد افشار



یکی از مهمترین موانع عدم رسیدن به موفقیت کنکوری ها خیال پردازی و آرمان گرایی صرف و در عین حال اهمال کاری و تنبلی هست هست . در این کارگاه تخصصی به موانع موفقیت در کنکور می پردازیم

عنوان: چرا قانون جذب برای موفقیت کنکور عمل نمی کند ؟ !! _ سخنران سمینار دکتر علیرضا افشار

چرا تا امروز از وضعیت مطالعاتی ماه های اخیرت در کنکور رضایت کافی نداری ؟
تا حالا به این فکر کردی که چرا گاهی و شاید هم اغلب به خواسته هایی که داریم نمی رسیم ؟
چرا با وجود اینکه بهترین ها در سر پروش دادیم نمی تونیم اون رو بدست بیاریم ؟
مگه هدف اول شما رتبه های تاپ نبوده ،، پس چرا تا حالا در آزمون ها تراز جالبی نداشتی ؟
چرا قانون جذب که این همه هیاهو و غوغا به راه انداخت خیلی وقت ها جواب نمیده ؟


کارگاه تخصصی بررسی عوامل و دلایل ناکامی قانون جذب برای کشورهای جهان سوم (secret)




دانلود از لینک اصلی


دانلود از لینک کمکی



به دلیل تنگی وقت بنده لطفا از ارسال SMS سوال مشاوره ای خودداری کنید و سوالات در بانک پرسش ها متداول پیدا کنید"ممنون"

کلیک کن

 

سلام حلول ماه اسفند، ماه عیدی کارمندی، خانه تکانی ، رخت و لباس نو ، ماهی قرمز و ... مبارک

طبق قوانین فیزیکی ، میگن اگر به جسمی عایق بار الکتریکی بدیم ، اتفاقی که میفته این میشه که اون بارها در همان نقطه اثری که روی جسم به آنها داده شده سر جای خود باقی می مانند . بطور علمی تر در اجسام عایق چیزی بنام الکترون آزاد وجود ندارد ؛ اما اگر همین کار با جسمی رسانا انجام بدیم به محض انتقال بار روی یک المان نقطه ای از سطح جسم ، به سرعت تمام جسم باردار شده و توسط الکترون ها آزاد این بار به سراسر جسم انتشار پیدا می کند .

حالا این بحث چه ربطی به کنکور و منه افشار با شما داره !!

مشکلی که این روزها دغدغه خیلی ها از داوطلبان کنکور و دانشجویان و ... شده اینه که چرا اساسا" وقتی در یک روز بنظر نرمال تا نیمه ، درست و حسابی و با انگیزه پای کتاب و درس ها هستیم بعد از یک رفت و برگشت ساده ، دیگه اون حلاوت و شور قبلی رو درس ها نداریم ؟

چرا نمی توانیم به مدت طولانی با ثبات و همیشه در حال خوب باشیم و دائما از نظر انگیزشی در حال نوسان هستیم ؟

چرا خیلی سخته که تغییراتی که الحق می دونیم نیاز هست و خیلی وقته دنبالش می گردیم در روند مطالعاتی مان ایجاد کنیم ؟

چرا بازم پشت سر هم محکوم به تکرار گذشته هستیم و این در و اون در زدن و کلی صرف وقت و هزینه هنوزم درست نشدیم که نشدیم ؟

اون کدوم هدف و هدف گذاری هست که می تونه به من و تو هر روز نشاط و فزونی تزریق کنه تا قدر خودمون بدونیم و خودمون باشیم و دنبال راحت طلبی و لذت ها لحظه ای نریم ؟

 

پیشنهاد ویژه برای حل مشکلات بالا به کنکوری ها کارگاه ها 3 گانه زیر :

 

قسمت اول و قسمت دوم و قسمت سوم

 

 

اما پیشنهاد ویژه دوم برای کنکوری هایی که زیاد نخوانده اند ، از برنامه جا مانده اند و واقعا دنبال راهنمایی جامع و مفصل برای ادامه روند خودشون هستند

 

 

الگو دقیق برنامه ریزی کنکور رایگان از سطح پایین،حتی قابل استفاده از اسفند

3 ماه مطالعه و 3 هفته جمع بندی برای صفر کیلومترها و کنکوری متوسط

(دانلود همایش ها سه گانه برنامه ریزی رایگان برای کنکوری های قوی تر هم پیشنهاد می کنم و بچه هایی که سطح بالاتری دارند حتما باکس ها بیشتری در این 15 هفته انتخاب کنن)

 

قسمت اول (باکس بندی دروس مختلف و ارزش گذاری فصلی و مبحثی)

 

قسمت دوم(ادامه مباحث جلسه اول)

 

قسمت سوم(چگونگی تطبیق برنامه بالا با آزمون،مدرسه و شرایط شخصی)

 

 

 

گوش شیطان کر این روزها سر و کله متخصصانی که به تنهایی کشف کردند منابع فلان و بهمان مهمترین عامل موفقیت در کنکور هست در صدا و سیما کمتر از قبل شده ؛ اما این دوران ناپایدار هست ، مثل آرامش قبل از طوفان . مسلما وسوسه عید نوروز و دوران جمع بندی هم کم انگیزه ای برای بلندگوهای تبلیغاتی مشاور نماها نیست!! 

مراقب فریب های شکارچیان کنکور همه رقمه باشین؛ رتبه شدن تلاش خودت میخواد و فرمول و وسیله انحصاری نداره و نمیخواد . بعضی ها جو گیر میشن و حرف هایی میزنن ، آیه قرآن میارن و درباغ سبز نشان میدن ؛ از تخریب دیگران و نقض روش مطالعه قبلی خودت گرفته تا اینکه اگرهم خوب باشی ولی بدون اونها ته دلت خالی می کنن و یا اگر ضعیف باشی با وجود هیچ شناختی الکی وعده میدن و دلخوش ات می کنن به رتبه شدن ،،

ولی تو قرص و محکم باش .

 

مراقب اساتید دریاجیبی که مثل همراه اول و ایرانسل طرح طلایی و تخفیفی میذارن و دوست دارن این موقع سال به بهانه هر هفته و فصل و ماه با تبلیغ در شهرستان ها برنامه و همایش مبحثی و جمع بندی غیرمنطقی برگزار کنن و یا با اعتبار خودشون کلاس آخرسال دوست و همکاران دیگه روهم پر رونق کنن ، شدیدا باشید .

 

متاسفانه ظرفیت مشاوره ماهانه تلفنی تکمیل هست اما اگر وقتی برام بود ،برای تشکیل/شرکت کلاس ها گروهی در مدارس با محوریت عید نوروز و یا مشاوره تلفنی تک جلسه در ارتباط باشین؛

البته برای معجزه شدن پیش من هم نیاین چون مشاور فقط سکان هدایت دستش هست و همه ساله هنگام اعلام نتایج بین مشاوران هم تاپ ترین ها رو داشتم و هم ضعیف !!

 

با استاد علیرضا افشار

اولین و تنها مشاور تخصصی کنکور با ارائه بیشترین همایش های رایگان مشاور تحصیلی