سایت اصلی و کانال دکتر علیرضا افشار کنکور غول نیست
مشاوره کنکور۹۹ علیرضا افشار
انتخاب رشته کنکور98 .مشاوره انفرادی تحصیلی.مشاوره کنکور دکتر افشار.برنامه ریزی تلفنی کنکور99
درباره وبلاگ


پایگاه مشاوره کنکور رایگان (www.alirezaafshar.org) محلی ست برای یاری شما داوطالبان کنکور۹۹ و در جهت گسترش عدالت آموزشی در کشور گام بر می دارد که فاصل صوتی کلاس مشاوره ای دکتر افشار؛،.مطالب ارائه شده همگی مطابق برترین اصول و شیوه های مطالعه و انگیزش تحصیلی می باشد . سوالات شما دوستان در کمتر از 72 ساعت پاسخ داده می شود و شما داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی می توانید ، با کمال اعتماد به مشاوران توصیه ها را توشه راه خود قرار دهید . امیدواریم که بتوانیم شما را تا رسیدن به رویایتان یاری کنیم . با تشکر و احترام : کانال مشاوره علیرضا افشار https://telegram.me/alirezaafsharofficial
آخرین مطالب

رخدادها و پیده های دنیا اغلب طی سال ها ثابت هستند و این فقط ما هستیم که انتخاب می کنیم به کدام جنبه بیشتر توجه کنیم ؛ این فقط خود ما هستیم که با آفت بدبینی و تعمیم بذر استرس تو دل مون میکاریم و با رفتار نشات گرفته از همان طرز فکر ، آن استرس رو پرورش میدیم . در صورتی که حقیقت چیز دیگری هست .

 آزمون سنجش دوم می تونه برای شما درصدهای ایده آلی به همراه نداشته باشه ولی حداقلش میشه از این زاویه بهش نگاه کرد که در فاصله 6 هفته ای تا کنکور 94 می تونه کلی از اشکالات و نقاط ضعف شما رو بهت گوشزد کنه و اگر فقط رو نصف آنها هم سرمایه گذاری کنی و تبدیل شان کنی به نقطه قوت ، ارتقا رتبه چشم گیری خواهی داشت ؛ اما از یک طرف میشه زد زیر کاسه کوزه همه چیز و این تخمین رتبه تعمیم داد به ده نقطه ضعف دیگه از گذشته و مهر تایید به نتیجه کنکور امسال هم زد و این 40 روز پایانی تا کنکور بی خیال شد .

 

http://alirezael.ir

 

یادش خیلی بخیر ، فکر می کنم 10 سال پیش بود که تازه گوشی های 6600 نوکیا با صفحه نمایش بزرگ و قابلیت های بروز به بازار آمده بود و هرکسی سعی میکرد هر جوری شده یکی از آنها بخره و اسمش اون موقع گذاشتن 66 جواد . حالا این ماجرا که خیلی پیشرفته بود ؛ قبل از اینکه سیمکارت های اعتباری به بازار بیاد پز داشتن گوشی باعث شده بود تا بعضی از جوانان سیمکارت سوخته به قیمت ارزان بخرن و بندازن داخل گوشی تا منوی اون براشون باز بشه و بتونن ی انگولکی کنن و یا برای سرگرمی باهاش بازی کنن . به عقب تر که برگردیم یکسری گوشی بود اندازه پاره آجر که واقها به راحتی گوشی های ایرانی GLX تو جیب جا نمیشد و از جیب بیرون نمی آمد. اگر بخوایم خاطره بگیم خیلی بیشتر از اینها باید تعریف کنیم و برگردیم از کامپیوتر انیاک شروع کنیم بگیم و یادش بخیر بیاریم تا امروز

اما همه اینها سیر تغییر و تحوالات بشر در پیشرفت عرصه تکلونوژی برقراری ارتباط و تسهیل آن چقدر هم روی فرهنگ ها تاثیر گذاشت . یادم میاد اون اوایل که بلوتوث اومده بود تفریح یکسری شده بود صبح تا شب فیلم و عکس بلوتوثی دیدن و فرستادن و .... بعدش طرح قرمز اپراتور دوم با کسر ماهانه 2000 و بعد 2500 تومن باعث شد تا پیامک های رایگان و نامحدود بهم بدن و بازار sms بازی ها حسابی داغ داغ شد و هرجا میرفتی چند نفری بودن که بیل بیلک شون درآوردن و داشتن موذیانه می خندیدن و جک می خواندن . دیگه قاب گوشی موبایل مثل بوگیر اتاق ماشین در انواع و اقسام رنگ ها و طرح ها پیدا میشد و انقدر افراط کردیم تا آوردن گوشی تلفن همراه در مدارس طی قانون آموزش پرورش در سال 87_86 اجرایی شد . 

 

 اما بازهم این سیر تحول ادامه داشت تا اینکه اپراتور اول در سال 91 با هماهنگی منظم و از پیش برنامه ریزی شده بیش از صدها مدرسه در سراسر کشور ، اقدام به پخش سیمکارت های رایگان دانش آموزی در مدارس کرد ؛ این یک شک بزرگ محسوب میشد که چرا چیزی که خودتون میگین ممنوع هست رو در مدارس تبلیغ می کنید و مثلا مگه لازمه والا ...

در سال 92 طی هوشمند سازی مدارس مدیران یک منطقه از مدارس بالا شهر ، با دریافت پورسانت از فلان شرکت وارد کننده تبلت ، لازمه استفاده از امکاناتمدرسه هوشمند را در مجاب کردن اولیا برای خرید " تبلت های دانش آموزی " برای دانش آموزان خود کردند . و این ماجرا انقدر ادامه داشت که در سال 94 طی فراخوانی از دانش آموزان سراسر کشور در مدارس خواسته شد تا در مسابقه عکس سلفی با موضوع "روز معلم" شرکت کنند و به بهترین عکس های سلفی نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد .

 

دیدین ، همان طور که رنگ و لعاب ویترین مغازه های خیابان جمهوری و ولیعصر طی ده سال گذشته با ورود گچت های هوشمند خیلی عوض شد ، فرهنگ استفاده در بین ما هم انقدری تغییر کرد که الان برامون خیلی چیزها مثل قبل حساس نیست ؛ شاید این داستان ها و کلی خاطره دیگه از همین گوشی های موبایل وقتی برای بچه های دهه نود چند سال بعد تعریف کنیم مثل همون جریان چراغ گرسوز و کرسی شب های سرد زمستون و صف شیر کوپنی و ... که خاطرات من و امثال من بوده و برای شما جالبه ، برای آنها هم خنده دار باشه .

حالا نمیخوام اوقاتت تلخ کنم و بگم ناز شصت سازنده های امریکایی و فنلاندی و کره ای که چقدر طی ده سال اخیر پیشرفت کردن و من و شما فقط اندرخم صدها پیام نخوانده و invite شدن در فلان گروه جدید ماندیم و برای خودمون با روزمرگی ها خاطره ساختیم ؛ اما الحق سهم من و تو از این همه تحول در دنیا اونم در زمینه های مختلف چقدر هست ؟

 

تو 5 سال گذشته از عمرت در دنیا چقدر تاثیر گذار بودی و چقدر تاثیر پذیر ؟

 

حالا چرا انقدر تاثیر پذیر بودیم و اصلا چجوری این همه تاثیرات بدون اینکه خودمون انتخاب کنیم به ذهن و فکر ما ورود پیدا کردند  ؟

اگر میخوای بدونی که چرا تا الان اونطور باید در زندگی پیشرفت نکردی ، حتما این کارگاه گوش کن .

اگر میخوای بدونی کدام انتخاب های غلط باعث شده تا تاثیرپذیر باشی و چیکار باید میکردی تا تاثیر گذار باشی حتما فایل صوتی این جلسه گوش کن و اون رو به خیلی ها هدیه کن تا همه بدانند و تغییر کنند .

 

تو روزهای باقی مانده تا کنکور برای تک تک تون با ذکر نام دعا می کنم و از خدا میخوام به همگی کمک کنه تا خودشون پیدا کنن و بتونن به بهترین هایی که لایق هستند برسند . می دونم که میشه ، یقین دارم که میشه .

 فقط یک قدری تو تعمیم و مقایسه بذار کنار و خودت باش ... تو خودت بهترین نقش آفرینش هستی و به مدل خودت موفقیت برات حتما امکان پذیره و در غیراینصورت دچار وسواس بیماری گون توقعات بیجا قبل از عمل و مقایسه و حسادت میشی . 

 

پذیرش مشاور کنکور سال 95

 

یادم میاد تو برنامه آقای گزارشگر که در عید امسال هم پخش شد ، دکتر صدر همیشه تاکید داشت تقلید نکنید ، خودتون باشید ، چون خودتون بهترین هستین ، فقط اگر قدری رو خودت کار کنی . منم بهت قول میدم که فاصله ات با دیگران انقدری نیست که داری خودت اذیت می کنی و اگر رو فرم باشی  خودت باشی ، معجزه میشی . تو این راه از طرز فکر کسی در مورد خودت هراس نداشته باش و هر چیزی که قراره رو برو یا پشت سر بهت بگن رو ازش راحت رد شو . حتی شده تیکه کنایه های خانواده و بعضی از اساتید که از الان شروع کردی بخوانی فایده نداره و ... و یا دوستانی که خودشان چون نمی توانند بخونند میخوام بقیه رو هم ترور شخصیتی  روحی کنن

 

آموزش صفر تا صد کنکور

 

موضوع این جلسه :

 

آموزش مبانی علم TA و ذکر مصداق های عینی و عملی در تغییر نگرش به زندگی و دوری از استرس

+ پاسخ به چند سوال مهم کنکوریها؛ کاری از استاد علیرضا افشار مشاور برتر تحصیلی و کنکور

 

لینک اصلی دانلود صوت مشاوره تحصیلی کنکور استادافشار

 

ثبت نام انتخاب رشته دانشگاه سراسری،آزاد 94 لینک کمکی دانلود صوت مشاوره تحصیلی کنکور استاد افشار


 

بچه هایی کنکوری و سوم دبیرستانی که دوست داشتن کارگاه ها و مقالات آموزشی و انگیزشی کنکور سال های قبل سایت رو هم ببینن ، می توانند از آرشیو ستون راست سایت استفاده کنند . در اینجا هم سعی شد تا با رای گیری چند نفر از اعضای سابق چند پست منتخب کنکوریهای 93 و 92 برای علاقه مندان معرفی کنیم . کاش وقت داشتی و همه کامنت های پست های بعد از عید سالهای قبل می خواندین تا متوجه می شدی خیلی از رتبه های برتر و دانشجویان دانشگاه های خوب نیز ، یک زمان در شرایط فعلی حال حاضر تو رو داشتند اما کم نیاوردن و

تا آخرین لحظه تو خط بودن .

 

مشاوره تحصیلی کنکور دکتر افشار

10 پست منتخب همین موقع های آرشیو سایتمون "مشاوره رایگان کنکور" برای سال  93 و 92  :

پیشنهاد ویژه : وقت داری همه پست های آموزشی، انگیزشی بعد از عید سال های قبل ببینید . برای من یکی که تمامش خاطره است


















 




برای مشاهده کامل مقالات و فایل های صوتی مشاوره کنکور خصوصی مشاوره دکتر افشار لطفا" عضو شوید  www.alirezael.ir

مشاوره تحصیلی کنکور افشار  09358960503: sms

 

یادم بچه تر که بودیم جسارت مون خیلی بیشتر بود ؛ بدون ترس از نوزیدن باد ، بادبادک درست می کردیم ؛ بدون تر از ترکیدن بادکنک تا جایی که نفس داشتیم بادش می کردیم ؛ با نی همه خامه های نون خامه های توپولی خالی می کردیم و شایدم مثل من عاشق ناخک زدن به تیکه میوه ها یا دراژه های شیرینی تر بودی !

http://alirezael.ir

مثل کبریت کشیدن در باد

زندگی دشوار است

من خلاف جهت آب شنا کردن را

مثل یک معجزه باور دارم

آخرین دانه کبریتم را

می کشم در باد
هر چه باداباد !
(سهراب سپهری)
مدرسه رفتن تنهایی و مستقل رد شدن از خیابون بزرگترین نشانه استقلال مون بود ؛ یادش بخیر با دوست قدیمی و صمیمی ام برای داشتن دوچرخه سایز26 شرکت آساک دوچرخ که اون زمان رو بورس بود چه نقشه هایی که نکشیدیم و آخرش هم موفق شدیم با زیرکی بخریم.
یاد همه یادم تو را فراموش ها بخیر ...

http://alirezael.ir/post/410

کودکی شش ساله مادرش را بر روی تخت بیمارستان دید و دکترش گفت تا چند وقت دیگر زنده نمی ماند ...
کودک سوال کرد چند وقت دیگر ؟
دکتر گفت پاییز ...
بچه گفت پاییز یعنی چه روز ؟
دکتر گفت وقتیکه برگهای درختان می ریزد ...
بچه خانه آمد و نخ و سوزن برداشت، رفت تا تمام برگ های شهر را به درختان بدوزد ...


با دیدن این تصاویر انگار یکبار دیگه برام گوشزد میشه که هنوز هم بچه هایی هستن که قدر هرچیزی که بدست بیارن می دونن و بدون ترس پا به دامن جبر زمونه گذاشتن و برای بقیا و بهتر شدن تلاش می کنن و به هرجا برسن حق شون هست ؛ بچه های سخت کوش و رنج دیده ای که می دونم روزی از فصل خزان به بهار میرسن و می تونن بهترین ها بشن و الان هم بهترین درس ها به من و تو میدن .


http://alirezael.ir/post/412
http://alirezael.ir/post/412
 
مرا ببخش به خاطر بی تفاوتی هایم نسبت به تو!
از اینکه بارها و بارها از دردهایت گفتم و هیچگاه گرمی دستانی نشد
تا لمسش کنی، احساس کنی و به یاریت بشتابد ...
 مرا ببخش از اینکه قصه های اندوهگین تو،
شروعِ تمامِ مجالس هاست و فقط متاثر شدن، شده کارِ ما ...
 نامهربانی ها را انداختیم گردنِ زندگی تا شانه خالی کنیم از دادرسی ها و هزار افسوس که این چرخ گردون به دست ما می چرخد ...
 گاهی به تو که می رسم می ایستم، شاید پیدایت کنم ولی،
گم در مشکلاتِ ناچیزِ بزرگ کرده خویش می شوم؛ مشکلاتی که بهانه خوبی شده برای سر باز زدن از همه چیز و همه کس ...
 مگر سقف آرزوهای تو چقدر است در این دنیا؟! چیزی جز یک لبخند؟ یک مهربانی؟
پس مرا ببخش از اینکه فراموش کرده ام آدمیت را و باور کن
روزی خواهم آمد با سبدی پر از لبخند، حتی شده دانه دانه لبخندها را از ستاره ها بچینم و بر لبانت بنشانم ...

خواهم آمد و برای گرفتنِ حقت از این دنیا می جنگم، حتی اگر به دست جماعت نااهل بمیرم .
برای اینکه بتونیم به نقطه ای برسیم که دست کسی بگیریم ، باید اول جا پای خودمون قرص و محکم کنیم و خودمون بجایی برسونیم تا دست مون برای یاری رساندن باز باشه و الان تو سر این دو راهی قرار گرفتی که باید انتخاب کنی آیا دوست داری با جذب کلی انرژی مثبت کائنات بسوی همچین اهداف والایی حرکت کنی یا اینکه میخوای بازم برای بد نشدن حالت چشم به واقعیت ها ببندی و خبر از نیمکت های سرد پارک ها در شب نداشته باشی ؟ !
یک نگاه به اعداد و ارقام این سایت که مثل فرفره داره می چرخه و کنتور میندازه بنداز و با خودت رک و رو راست بگو تو جهت کمک به کدام جبهه هستی ؟

http://www.worldometers.info/fa

مشاور پر انرژی کنکور


فوقش مگه چند سال دیگه این شور و حال و انگیزه داری که درس بخوانی ؟ مگه تا چند سال دیگه میشه رو توان جسمی و ذهنی آدم ها شیش دنگ حساب باز کرد و تا قبل از اینکه رو به زوال نرفته کاری کرد ؟
مگه تا چند سالگی فرصت سازندگی هست ؟ ؟
امروز تو میگذره به سادگی ، امروز فردای دیروزه و تو همون آدم همیشگی ....
باور کن زندگی همین امروزه .... تا قبل از اینکه فرصت ها همچون ابر بگذرن ...
بار سنگین گذشته های بد همین جا بذار زمین ، رها کن و سبک بال پرواز کن ....
مهر تجربه به پای همه اشتباهاتت بزن و یکبار برای همیشه همیشه به خودت بگو
 " من خودم بخشیدم "



خدایا

داده هایت ، نداده هایت و گرفته هایت را شکر می گویم؛


چون داده هایت نعمت ، نداده هایت حکمت و گرفته هایت امتحان است.

 



کمی صبر کن ... تو مثل درختان مقاوم باش ؛ خدا کار خودش خوب بلده .
 هر چهار فصل زندگی هم زیبایی خودش داره و فقط کسی لذت موفقیت را می چشه که قبلش تجربه سختی و نرسیدن داشته باشه ؛ و در اصل ماجرا رسیدن و نرسیدنی در کار نیست و این بهانه ای برای دیدن مسیر و در حرکت بودن است ؛ بسوی مسیری که کسی خیلی ها از جایی که فکرش نمی کردن به کمال رسیدن و دچار عشق بازی با بخشی از این زندگی شدن .

شاید مثل علاقه جودی به بابا لنگ درازی که تا حالا اونو ندیده .

 

 
برنامه کنکور هفتگی

سلام ، خدمت همه بازدیدکنندگان سایت مشاوره رایگان کنکور

در خمدت کنکوری های عزیز هستیم در هفته پایانی اولین ماه بهار سال 94

کنترل تلویزیون بر می دارم تا ببینم چی داره

 اگرچه اغلب باید کلی این کانال و اون کانال کنم تا چیز به درد بخوری پیدا کنم ، اما اینبار منی که عاشق مستند هستم بین شبکه 7 و 11 مردد می مونم . هر دو مستندهای خوبی دارن و دلم نمیاد یکی رها کنم ؛ از طرفی تاحالا مستند کویر و جاذبه هاش در تلویزیون ایران کمتر پخش شده و در اون طرف هم زندگی زیر اقیانوس ها .

تو همچین موقعیتی که پلان 3 رو انتخاب کردم . یعنی زجر کش کردن خودم ... هر چند دقیقه از این شبکه به اون یکی رفتم و آخرش هم ازشون هیچی نفهمیدم و لذتی نبردم .

 

یادش بخیر وقتی دانشجویان ترم یک میرن دانشگاه هم دقیقا همچین رفتاری رو در برابر متقاعد کردن خودشون که این دانشگاه خوبه یا اینجا از فلان جا سطح علمی و رتبه بندی اش بالاتره ، اعمال می کنن و دنبال سرچ در نت و پیدا کردن نظام های رتبه بندی دانشگاه ایران هستند که دانشگاه فعلی خودشون نسبت به دانشگاه فلانی بالاتر و بهتر نشان بده ؛ البته بعضی ها هم انقدر دیگه با این مساله افراطی برخورد می کنند که هیچ وقت آرامش نمیگرن و همین دلیل باعث میشه که مثل مستند دیدن من هیچ وقت نتونن از جاذبه ها و نقاط قوت دانشگاه لذت ببرن و از اون در جهت پیشرفت خودشون استفاده کنن .

 

مشکلی که در این دو مثال وجود داره رو بذار کمی برای شما کنکوری های عزیز بومی کنم . اینکه من و تو بخوایم همه چیز بر وفق مرادمون باشه و بعد خودمون بیایم تو میدان و دست به کار بشیم ، اشتباه بزرگی هست که خیلی از بچه هایی بوده که از ابتدای سال تا الان کار زیادی نکردن به اون دچار شدن .

می دونم اگر به خیلی هاتون 6 ماه وقت بیشتر برای کنکور 94 پیشنهاد بدن از خوشحالی بال در میارین و ذوق می کنین در ابتدا ، ولی بازهم مطمئن هستم که در انتها احساس رضایت آنچنانی از کارتون ندارین ، کما اینکه به سندیت حرف من خیلی از فارغ التحصیلان به خودشون 1 سال بیشتر وقت دادن ولی کار بزرگی نکردن ...

 

شرایط رو همین جوری که هست باید پذیرفت و از همین حالا باید دیگه تغییر خط نداد و به موضوعات فرعی و حاشیه ای انتها که چی میشه و چی میدن به من و چی میگن در مورد من و .... توجهی نکرد . تو هم می تونی مثل سپاهان این هفته لیگ برتر به بازی و کورس قهرمانی برگردی و امیدهای برای هفته های پایانی در دلت زنده کنی .

 فقط نقاط قوت خودت برجسته کن و ببین نسبت به جامع های قبلی که داری می زنی چقدر پیشرفت کردی و از همین جا برای خودت کم کم امید زنده کن ولی برای جشن شادی گرفتن الان مکث نکن .

 انقدر زوم نکن رو درسی که سخت تر بالا میاد ، بذار نفس بکشی و از پیشرفت های کوچیک خودت لذت ببری و برای اونها جشن بگیری ؛ ایمان دارم اگر در این دو ماه آخر تا کنکور در حد و اندازه های خودت ظاهر بشی ، از پیشرفت و ترقی خودت شگفت زده بشی ؛ ولی به حرفم گوش کن که حکایت زندگی ، یک هدیه حاضر و آماده نیست و باید خودت دست بکار بشی و برای درست کردنش غیرت کنی ؛ همون کاری که خیلی ها در سطح رتبه های 5 رقمی افتضاح بودن و رسوندن به چهار رقمی خوب . یا کنکوریهایی که در چند آزمون بعد از عید خوب کار نکردن اما کار ول نکردن و تا حصول نتیجه کار خودشون کردند .

 

 

یادش بخیر در یکی از پست های سال 91 و در کارگاه های مشاوره کنکور پایان سال،دوران جمعبندی این عکس نشان بچه ها دادم که گواه رتبه نهائی در کنکور نسبت به جامع دوم سنجش بود که تا چه تونستن پیشرفت کنن برای کنکور ؛ اون موقع خیلی ها میگفتن استاد افشار آیا همچین چیزی امکان داره ؟؟ !!

وقتی به بچه ها گفتم بله که میشه و آنها دلیل خواستن و گفتم چون خیلی از مباحث کم تسلط قبلی که هنوز در آزمون های ماه های قبل به حد تسلطی نرسیدن بشه روی آنها مطمئن شد ، الان در هفته های پایانی می تونن با یک برنامه دوره دقیق و حرفه ای کار بشن و اینبار به سر انجام برسن ، همه انگیزه گرفتن و تا چند روز آمار ساعت مطالعه ها فضایی بود.

درست مثله ضربه آخر هیزم شکن به کنده درخت که اون رو به دو نیمه تقسیم میکنه ، درصوتی که در اثر ضربات قبلی بود که مقدمات شکستن کنده درخت فراهم شد ... پس ازت میخوام ضربه آخر بزنی دوست کنکوری من ؛ مثل هیزم شکن ، همان ضربه آخری که خیلی از فصل های یک بام و دو هوای کم تسلط ماه های پیش تو رو می تونه به تسلط قطعی و کامل و اندوخته روز کنکور تبدیل کنه و این همان راه معجزه تغییر رتبه و ارتقا سطح در هفته های پایانی مانده به کنکورت هست .

 

 

تذکر خیلی خیلی مهم

 

اگر تاحالا درسی را جدی نخواندی و یا روی چند فصل بنیادی و مهم تسلط نداری ، به هیچ عنوان استفاده جزوه های خلاصه شده و کتاب های چکیده جمع بندی بازار بهت پیشنهاد نمی کنم ؛ چون اگرچه حجم خیلی کمی داره و در ظاهر همه قسمت ها پوشش داده ، اما برای کسی که روی درس یا فصلی صفر هست طراحی نشده و تبلیغات پیرامون این دسته جزوات که شما می تونید چندبار دروس دوره کنید ، و در نهاین فلان درصد بزنید ، نباید شما رو وسوسه کنه ؛

کتاب های جمع بندی برای مرور سریع و کلاس های نکته تست خیلی مفید هست برای بچه هایی طول سال بحث مطالعه کردن و حل تست داشتن ؛ چون در این قبیل منابع به تدریس مختصر و ارائه قلق های اصلی حل تست اکتفا کردن و همین دلیل باعث میشه تا کسی که تاحالا مطلب رو نخوانده دقیق نتونه به همه جنبه های اون پی ببره و سوالات به اصطلاح مفهومی کنکور حل کنه .

 

 همیشه بخاطر داشته باش که حل تست کنکور تسلط 100% میخواد و چه بسا داوطلبان زیادی که با اضافه کردن بدون تدبیر فصول به برنامه مطالعاتی چندهفته پایانی یا رفتن سمت کلاس و جزوه ای که همه چیز فشرده بهشون یاد داده ، اگرچه زحمت شون کشیدن و تا حد 50 ، 60 درصدی روی مفاهیم مسلط شدن ، اما سر جلسه این مقدار تسلط بجز اینکه وقت ازشون بگیره و یا حتی با کم توجهی در دام سوال بیفتن و گزینه غلط انتخاب کنن ، چیزی براشون به همراه نداره . پس بهتره با گزینش چند فصل خاص و کار قوی و عمیق روی آنها برای خودت تضمین شده و کامل امتیاز جمع کنی ؛ تا اینکه بری و با نگاه سطحی به بخش های مختلف فقط کم تسلطی ها برای جلسه کنکور اضافه کنی .

 

مشاوره دکتر افشار

بحث های این جلسه (23 فروردین94) :

_ توصیه های دو ماه پایانی تا کنکور

_ ایجاد آرامش و ثبات در روند حرکتی به سمت موفقیت

_ بیان راهکار علمی برای کاهش خواب

دانلود مشاوره کنکور از پیکوفایل
و

دانلود مشاوره کنکور از مدیافایر



این همه مثال از دانشگاه،دانشجویان، اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگ وپیشرفت های علمی ممالک مختلف در این جلسه و جلسه قبل کلاس مشاوره کنکور فروردین زدیم تا در نهایت فرهنگ "درس دوست بودن" اشاعه بدیم و به معنای واقعی کلمه عاشق کار باشی و بدون اگر اعتماد به درستی مسیر داری ، انقدر آدرس مقصدش از دیگران سوال نکن و فقط گازش بگیر و برو جلو این چند هفته رو تا کنکور94 و به اینکه چی میشه و چی میدن بهت و چی پشتت میگن و ... توجه نکن (موفق باشی عزیزجان _دکتر علیرضا افشار)www.alirezael.ir

 

 

 

مثل انشاهای دوران دبستان ، قلم در دست می گیرم و بروی سیمای سفید پست نخست سال ۹۴ سایت مرکز مشاوره تحصیلی حرف دل را شروع می کنم .

ای کاش می شد ، روزگار را از سرنوشت ؛ البته بازهم فرقی نمی کرد ، چون ما بازهم همین گونه می شدیم ؛ این را از هزار و یک بار قول و قرار شب های یاس و ناامیدی و در خلوت تنهایی هایم فهمیدم که چندین و چند فرصت هم برای من همان خواهد شد که قبلا بوده .

گستاخی های من در حق همه مثل قطاری هست که از ریل خارج شده ، ممکنه آزاد باشه ولی راه به جایی نمیبره. ی جور بیخودی زندگی میکردم ولی فکر می کردم در آینده تغییر می کنم و درست میشم ولی چون همون آدم قبلی بودم ، آینده برام عینا کپی میشد و دیالوگ تغییر من بازم تکراری میشد .

حرف نابجاییست ولی کاش میشد اول دید و بعدا شد .

آن وقت حتما دیگرکسی بیراهه نمی رفت و همه انتخاب ها صحیح بود  ؛ آن وقت حتما" همه موفق بودند ...

میگن به بزرگی در دوران اوج گفتن آرزوت چیه ؟ مکثی کرد و پاسخ داد آرزو می کنم ای کاش اشتباهات گذشته را نداشتم تا سریع تر به هدف می رسیدم ، لختی طول نکشید که بزرگ حرفش را کامل کرد و گفت ، می دانم اگر اشتباهی نداشتم ، الان در این جایگاه نبودم و در واقع من همه موفقیت خودم را مدیون اشتباهات گذشته ام هستم که همانند پله های ترقی به من کمک کرد تا رشد کنم .

حالا میفهمم که پدربزرگ چرا می گفت تا وقتی گیاه آب طلب نکرده از سیراب شدن لذت نمیبره .

نمی دونم فشردن کلیدهای کیبورد و سیاه مشق هایم برای شما نیز اتلاف وقت هست یا خیر

من اشرف مخلوقاتم ، از بچگی اینگونه به سرمان فرو کردند ... اما الان ابتر مخلوقات  اصغر مخلوقات و اصلا هرچی تو بگی هستم .

 

خیلی باید احمق باشی که بدونی ولی دوباره اشتباه کنی ، که روح و روانت داغون کنه ولی بازم مثل معتادها منفعل و تنبل بشینی و نظاره گر گذر زمان باشی .

زندگی ام پر شده از استرس و اضطراب ، هنوز هم نمی دونم چرا اینجوری شدم و هنوز به کسی نگفتم .

 ولی خب احتمالا نزدیکانم بزودی متوجه پژمردگی من خواهد شد .

 

 

چند روزی پیش سالنامه (ایام جوانی ها) سال 84 پیدا کردم ، ند خط یادگاری بداهه .

 شاید وقتی پیش تر ها تو موقعیت الان تو بودم این رو نوشتم و با خدا حرف زدم و کم کم آروم شدم . بخوان شاید خوشت اومد .

""اگرباز میدادی ای رب فرصتی ... من چه ها می کردم

اگر باز میدادی ای رب رخصتی ... من چه ها می کردم

بده فرصت ، بده رخصت ... منم محتاج و درمانده

تنم کن خرقه ی درویش و لیک اما به من ده اندکی اندیشه ی درویش

منم محتاج و درمانده

به من ده اندکی اندیشه ی درویش

خدایی تو ، سزاوار ثنایی تو ، کریمی تو ، حکیمی تو ، رئوف و مهربانی تو ، حول احوال و حالی تو

تو کاری کن ، تو کاری کن

منم محتاج و درمانده

به من ده اندکی اندیشه ی درویش

در آن حالات بد مستی ... ندانستم که تو هستی

به کیف و لذتش ماتم ... کنون دارم ، تو می دانی

خدایا ، خدایا

بده بگذر به من این عمر بیهوده

به من ده ساعتی درشب که چون در شب همه خفتند ، من بی کس که بیدارم

بجای می پرستیدن ... سر به مهر کربلا آرم

به روی تربت پاکش فرود آمد پیشانی ، شروع شد عشق بازی

 تو هم گفتی مگر مستی ؟

در آن حالات روحانی ... در آن ساعات عرفانی

به تو گفتم منم آری... منم آری  منم مستم

منم مست گل و سجاده و تسبیح ، منم مست عبادت ، مست این تسبیح""

 

دو ماه پایانی تا کنکور 

 

احماقه هست ولی باید اعتراف کنم که من چقدر در مقابل تغییرات مقاومت کردم . تغییری که مطمئنم می تونست زندگی ام از این رو به اون رو کنه و منو از اینجایی که هستم بالاتر بکشه ؛ اما متاسفانه باید الان در دنیای واقعی خودم باشم و بپذیرم که نپذیرفتن تغییر من در گذشته الان باعث تحمیل این شرایط بد شده ؛ اما حداقل تو ده ها کتابی که خواندم و حرف هایی که شنیدم ، گفتن که شرایط سخت ، خودش فرصت و امکانات و زمینه سازی برای رشد خیلی از آدم های این دنیای خاکی بوده و شاید هم هست . درسته آقای مشاور ؟

من : بله که درسته ... دقیقا خواستم خودت به همین برسی .

 

 

 فقط کافیه متوجه بشی که چجوری اون آدم درجه یکه اگر جای تو بود این اوضاع درست می کرد . اعتقاد وقتی بهت تلنگری میخوره و حس می کنی داره روی تو اثر مثبتش میذاره ، بدون بخونه و ایراد بنی اسرائیلی و معطلی ، هر چی زودتر بری سراغ کار و استارت بزنی . بهانه چجوری بخونم نیار ، چیکار کنم نیار ، آخرش چی میشه و چه رتبه ای میشه رو نیار ، خودت فقط ، فقط خودت اگر چند قدم برداری متوجه میشی که راه برات داره روشن میشه . درست میشه چراغ جلوی دوچرخه های قدیمی که دینام اون متصل به یکی از چرخ های دوچرخه هست و اگر حرکت کنی بهت نور میده و راه برات روشن میکنه ... ولی موقع دوچرخه سواری رکاب نزنی ...تعادلت بهم میخوره و ریسک افتادن زیاده ؛ پس تو این هرچقدر می تونی سریع تر رکاب بزن ، چون سوار بر اسب شرنوشت میشی و افسارش به دست میگیری .

حتما تا حالا برات پیش اومده که چیزی رو از ته دلت و باهمه وجودت بخوای / آرزویی که بند بند وجودت حتی ی لحظه داشتن اونو فریاد میزنه / همون آرزویی که قلبت بخاطرش می تپه و به امید رسیدن بهش هر روز از خواب بیدار میشی و ...

حالا یک سوال ؟ ! بهای رسیدن به این هدف چقدر هست ؟ ساعتی چند میگیری اگه قرار باشه قیدش بزنی ؟

منظورم خوب فهمیدی و از این بعد قراره تو کالبد اون آدم بهترینه و اون کنکوری که همیشه آرزوش داشتی زندگی کنی ... ولی نه حرکت و تلاشی که بعد از چند روز پنچر و منفعل بشه ...

باید دریایی باشی که اگر کسی هم خواست با حرفش سنگ به طرفت پرت کنه ، سنگش غرق بشه و نه اینکه تو متلاطم بشی .

 تو برو جلو ، من از پشت هواتو دارم ... و خدا هم هدایت مان کند به سمت صراط مستقیم انشالله .

 

کاش میشد این حرف ها روی سنگ حک کنم ، من از این لحظه فقط :

همه حواس ، انرژی و احساساتم را درکنارهم و برای حرکت نهایی محیا می کنم تا بتونم بهترین ها بسازم و

در جهت یاری و کمک به هم وطنانم گام بر می دارم .

مشت خودم گره می کنم و با همه وجود خالصانه بخدا توکل کرده و زندگی جدیدم را آغاز می کنم .

و کلام آخر اینکه دنیا پر از انسان هاست ، مادامی که آنها در حال جنبش و تکاپو می بینی ، نترس که دیر شروع کرده ای ، نترس که نکنه بهشون نرسی و دیگه خیلی دیر شده باشه ؛ مطمئن باش شب همه چیز خاموش مشه ... از هیاهوی خیابان ها و مردم گرفته تا صدای سوت کارخانه ها و ....

اما فقط تک ستاره های آسمان هستند که میان ظلمات باقی می ماند و این همون فرصت طلایی برای پیشرفت تو هست .

اگر اعتقاد پیدا کردی که میشه ، یعنی دیگه میشه ... این حرف تو ی کاغذ زیبا بنویس و زیر امضا کن و قول بده دیگه فردا ، پس فردا به این موضوع دوباره فکر نکنی و تو خط باشی . معنی خط حالا چیه ؟ این رو تو کارگاه اخیر گفتم .

 

محتوا : انگیزشی + توصیه هایی برای دوران جمع بندی

 

 

دانلود کارگاه از لینک اصلی

 

 

دانلود کارگاه از لینک کمکی

 

 

 

چرا از نبود برنامه ریزی دقیق و منسجم و متناسب با شرایط خود رنج می بری ؟

چرا تن به خرید برنامه هایی کلی و از پیش تعیین شده مطالعاتی که بازدهی بالایی ندارند در ایام طلائی نوروز می کنی ؟

بدون هزینه و فقط با دانلود پکیج طلایی مشاوره استاد علیرضا افشار در نوروز امسال مشاور درجه یک خودت باش و بهترین برنامه ریزی با توجه به شرایط خودت بریز !!


برنامه ریزی تحصیلی و کنکور برای همه یکی نمیشه و این خیلی مهم هست که حتما در کنار برنامه ریزی ها پشتیبانی و حمایت هم به عمل بیاد تا هر جای کار دیدی داری لنگ میزنی بتونی جهت خودت به درستی تغییر بدی

برنامه ریزی کلی فروشی برای کنکوریها ممنوع

محتوای این فایل ارزشمند در سایت مشاور کنکور افشار قرار نگرفته است



پکیج طلایی نوروزی کنکور
(همایش برنامه ریزی در عید،سوال جواب،انگیزشی عیدانه کنکور)

لینک های دانلود : اصلی ؛ کمکی



سایت مرکز مشاوره کنکور و تحصیلی استاد افشار

 

 

 

 

دعای خیر پدر و مادرها و معلم های عزیز بدرقه راهتون باشه انشالله

 همه تلاش تون کنید و کم مایه نذارین ....

اگر پرقدرت بخوانی و از عمق وجودت موفقیت رو بخوای

 به اون خواهی رسید بدون شک

باور کن که اگر در حد توانایی خودت ظاهر بشی ، حتما شگفت زده خواهی شد و حکایت زندگی ، یک هدیه حاضر و آماده نیست و تو وارث تک تک لحظاتی هستی که خدای مهربونی ها بهت هدیه کرده ؛ فقط کافیه بذر هر چیزی که در ذهن ات هست رو بکاری و بتونی کمال انسانیتت رو برای به ثمر نشاندن آن نشون بدی

بهت میدم که بهترین لحظات زندگی خودم با شما دانش آموزان عزیزم قسمت کردم و ازتون مخوام قول بگیرم که کم فروشی نکنین . می دونم که بهترین ها حق تون هست و می دونم که ی قدری آزرده و آشفته شدی ولی منه افشار تو این روزهای آخر سال بازم برات با عشق می نویسم و میگم که نتونستم پای حرفم بمونم و بازم دلم گرفت که بیام سایت برات بنویسم و سوالاتت جواب بدم ؛ تو هم قول بده که دیگه پشیمون پیش من برنگردی و همه تلاشت کن تا به حرف های زیادی که برات زدم جامه عمل بپوشونی و در آخر رو قله بهترین ها ببینمت .

 

شاید همه تیرهات خطا رفته ، ولی این یکی شاید بشه ....

 


یک جلسه مفصل دیگه از یکی از آخرین برنامه های مشاوره ای راجب برنامه ریزی و چگونه دوره کردن عید براتون آماده کردم که می تونه مکمل پست نوروزی هفته پیش سایت باشه براتون
در این جلسه فقط مدل دوم برنامه ریزی که متداول تر از بقیه هست بیان کردم و با تعداد زیادی مثال برای هرسه رشته ریاضی، تجربی و انسانی بحث رو برای همگی شما عزیزان باز کردم ؛
چون اینو خودم ضبط نکردم و تعداد بچه ها زیاد بود و ی جاهایی شاید سر و صدا باشه که امیدوارم در مجموع مفید واقع بشه

لینک دانلود همایش برنامه ریزی نوروز


دانلود برنامه مطالعاتی عید نوروز ۹۴ کنکوریها


هنوز هم پافشاری به اصل یکتایی برنامه درسی بصورت انفرادی دارم ولی خب با توجه به اینکه برخی مشاوران و سایت ها برنامه های کلی و بعضا" اشتباه با قیمت های بالا به فروش می رسانند و کلی برای اون تبلیغات عجیب غریب می کنند ، ترجیح دادم یک برنامه ریزی مفصل و جامع براتون بذارم تا اگر نیاز بود قالب کلی کار بقیه همکاران و دانش آموزان ببینید ، متوجه باشین چطوری هست .
این برنامه ریزی حجمی_تایمی هست و شامل یک هفته قبل از عید تا یک هفته بعد از عید هم میشه ؛ یعنی حدود 1 ماه رو پوشش میده
 پیشنهاد می کنم نگاهی بهش بندازین .

برنامه ریزی عید رشته ریاضی فیزیک

برنامه ریزی عید رشته انسانی


چون خیلی ها اصرار دارن وقت مشاوره تلفنی بگیرن ... چشم
اگر فرصتی بود برام ....


 

 

تهیه و تنظیم و مشاور سخنران همایش عید نوروز: علیرضا افشار

امیدوارم بعد از اون جلسه خصوصی مشاوره که براتون گذاشتم و این سمینار بعد دوم قانون جذب که متاسفانه گریبان گیر خیلی از کشورهای جهان سومی مثل ما هست ، همگی معنای عاشق بودن و هدف دار بودن درک کرده باشیم ؛ بخصوص در این بازه زمانی حساس که تنش ها بیشتر میشن و چون حالت بد میشه یعنی اگر تسلیمی شرایطی شدی که در اون قرار گرفتی ؛

خلاصه اگر دیر به خودت بیای قافیه رو باختی و باید زانوی غم بغل بگیری و بخوانی :

من از یاد تو رفتم و قانع ام ... به اینکه هنوز یاد تو با منه

 به اینکه هنوز داره رویای تو ... به خواب منه سخته سر میزنه

نمی خوام کسی از تو دورم کنه ... نه نمیخوام که یاد تو یادم بره ....

 


هدف باید به معنای واقعی و نه به لفظ و حسن نیت ، مثل خون تو رگ هات بجوشه و هرکسی از دور یا نزدیک ، کم یا زیاد ، اهل فن یا عوام تو رو دید ، باید متوجه بشه که تو عادی نیستی .... تو با بقیه فرق داری و ی جورایی خاصی

اگر این رفتار چند روزی در عملکردت باشه ، مطمئن باش که همه چیز کم کم عوض میشه و کلی حس و حال ناب جای اون همه دلهره و پوچی میگیره

پس همه باهم می خوانیم 

عاشقم من ....

من عاشق می مونم ....

من با تو می مونم ...

 تا وقتی که هستم .... از عشقت می خونم ....

من دیونه میشم ... وقتی تو نباشی ....

خب دیگه بچه ها بسه ، با جنبه باشین

 


 

اگر لایق باشی حتی رتبه 1 هم از الان میشی ؛ فقط کافیه که باور کنی 1 شدن نه بخاطر رسیدن به اون عدد و جایگاه خاص در کنکور بلکه بخاطر رسیدن به کمال و بلوغ ذهنی و رفتاری تو امکان پذیره .

پس خودت دقیق آنالیز کن ... حریف همیشه روبرو خودت در آیینه هست و داره دنبال روزنه ای از ایرادات کارت میگرده که حالت بگیره و بهت گوشمالی بده

اما زیر بار نرو .... تو فقط خودت باش ؛ هدف مثل نفس کشیدن نیاز زیستی خودت بدون و درهرلحظه نشونش بده تا بتونی بهش برسی .... تاثیرپذیر از جوزدگی ها این و اون ، تبلیغات و اتفاقات ناخوشایند اطرافت نباش .

مثل سنگ محکم و استوار باش و جلوی مسیر رودخانه روزمرگی هایی که دارن عوام با خودشون تا ناکجا آباد ها

می برن بایست و کاستی از خودت نشون نده

 اون موقع میشه که مسیر روزمرگی ها با تو یکی کاری نداره و هرچقدر قوی و وسوسه انگیز باشه ، باید تو رو دور بزنه و راهش کج کنه .

 در کنار این،سعی کن خودت مثل همون روز جاری و ساری باشی که هیچ مانعی نمی تونه اون رو متوقف کنه و هر لحظه هوشیار باش تا کسی و چیزی تب و تاب حرکت در تو نندازه .

این نقشه از ایران گوشه ای از راه و رسم قدیمی ها و زندگی پیشینیان ما بوده که مسلما همیشه باعث افتخار ماست و امیدوارم در همه زمینه ها روزی به اقتدار برسیم .

 

نقشه ایران کهن

 

میگن شرکت نفتی راکفلر امریکایی بخاطر اشتباه یکی از مدیران ارشد خودش چند میلیون دلار خسارت دید ...

راکفلر بجای اینکه اون فرد تنبیه و توبیخ کنه و یا از کارش برکنار کنه ، طی نامه ای مفصل از خدمات و شایستگی ها و علل الخصوص نقاط قوت مدیر شرکتش قدر دانی و تمجید کرد .

مدیر که خودش در شرایط روحی روانی مناسبی نبود از این طرز برخورد جا خورد و با خودش عهد بست تا این لطف رو بی پاسخ نذاره ؛ بعد از چند سال که این شرکت به بالاترین نرخ سود دهی رسید، درحالی که نه اولین در کارش بود و نه سرمایه اولیه و سهام بیشتری نسبت به بقیه داشت . همیشه این داستان به یادم میاره که میشه از اشتباهات و خطاها هم چشم پوشید ، میشه گذشته بد رو سکوی پرتاب آینده ای روشن کرد . میشه انقدر خوب مایه گذاشت تا تو همین 3 ماه باقی مانده تا کنکور، هم یک خاطره معرکه و از اون مهمتر یک تجربه ناب برای تمام زندگی ساخت ....

کودکی که از تاریکی می‌ترسد را می‌توان بخشید .

تراژدی زندگی زمانیست که مردی از روشنایی بترسد . . .

دوست دارم الان که خودت ماشالله استاد فوت و فن پیمایش راه کنکور شدی به خودت بیای و نذاری روزی فرا برسه که کسی تو رو برای تحقق رویای قبلی خودت استخدام کنه ؛

 

بذار راحتت کنم، من اعتقاد به معجزه دارم ، اما معجزه ای از جنس خودت

 از جنس همون دانش آموزی که شب های امتحان خیلی فشرده و عالی درس ها جمع می کرد.

 وقتی براش وظیفه مشخص می کردی مثل ربات ، بی کم و کاست همه کارها انجام می داد؛ بدون که این چندماه آخر کیفیت مطالعه ناخودآگاه بالا میره و فراموشی به حداقل میرسه و خیلی فشرده و عالی و شب امتحانی میشه از تک تک لحظات استفاده کرد و آدم فوق العاده ای بود که حتی قدر 5 دقیقه رو هم با حفظ 2پارت تاریخ ادبیات می دونه ؛ آدمی که شب ها، درس به خواب مقدم می دونه و با اون دروغ همیشگی معروف که صبح زود بیدار میشم، دیگه خودش گول نمیزنه ؛ تو چند روزی تجربه های عالی داشتی ... فقط کافیه باور کنی که تو روزی رو اوج بودی ... و الان وقتش که دوباره هویت اصلی خودت نشان بدی .

 

 اعتقاد دارم میشه طی 3 ماه هم رستگار رحمانی هایی از بین شماها دید.

 

فقط باید مراقب رویاهات باشی ، هواشون داشته باشی و براشون دل بدی ...

 مثل عروسک بچگی که تا پتو روشون نمی کشیدی و جاشون نمی انداختی خودت شب نمی خوابیدی

هدف الانت مثل همون بازی معروف پووو می مونه

 

کثیف شده ، لاغر شده ، مریض شده .... داره می لرزه و زیر چشم هاش گود افتاده

اماهنوز زنده اس ... هنوز نمرده

پس براش کاری کن ؛ اگه خودت به آب و آتیش بزنی ،،،، حتما میشه عزیزم .

 

همچنین فکر می کنم اگر تا امروز ساختار زندگی آینده خودت هم با این برنامه ریزی و مدیریت همه جانبه می ساختی ، الان هیچی جلو دارت نبود و تو صاحب بهترین کلن دنیا می شدی

 


اما بازم دیر نشده ، کار کردن اون دوتا سربازی که بدون استراحت برات این همه تاسیسات ساختند به یادت بیار
شب خواب نبودن ...استراحت نداشتن ...نخود هرآش نبودن و فقط کار خوب خودشون انجام میدادن
پس میشه بعد از ی افول طولانی مثل پرسپولیس ، لخویا و بنیادکار کنکورت غافلگیر و فیتیله پیچ کنی ...
اینجا داور نه از جنس بنجامین ویلیامز نیست و نه از جنس رئیس تشک و قاضی کشتی عبدولی
اون دوربینش همیشه روشنه و همه فیتو های تو رو می بینه و بهت پاداش تک تک شون میده ؛ پس از بابت مزد و پاداش خیابت راحت راحت باشه عزیزم .
پس بازم دوباره بخون ::
همه چی آرومه ، من چقدر خوشحالم
پیشم هستی حالا ... به خودم می بالم ...

پس همین حالا دستت رو قلب خودت بذار و با افتخار و غرور بگو ، من فرمانروای بی چون و چرای زندگی خودم هستم ، من بزرگترین علت زندگی خودم هستم ، من لایق و قادر به تغییر شرایط کنونی هستم و اگر واقعا خودت و پدر و مادرت و خدای بالای سرت و این همه انرژی که برات میذارم ، مهم هستیم .... ی کاری کن، اون هم همین حالا !!

 آموزش چگونگی برنامه ریزی شخصی در دوران تعطیلات عید

اما بخش اصلی یعنی فایل ها صوتی مشاوره این پست مهم برای کنکوری های عزیز

برنامه ریزی کلی و بدون در نظر گرفتن شرایط فردی ممنوع
سعی کردم با دقت زیاد دسته بندی خوبی با توجه به سطوح مختلف داوطلبان کنکور ارائه کنم، تا اصل شخصی بودن برنامه سازی ها تاحدی حفظ بشه و با داستانک ها حسابی بهتون انگیزه بدم ؛

دو قسمت مختلف هست و برای دو دبیرستان مجزا که تقریبا یک محتوا دارن ، اما مکمل هم میشن .
هر دو خوب گوش بدین و بعد با توجه به ۳ سطحی که بیان کردم ، تا برنامه ریزی بی کیفیت و کلی نباشه . خودت رو ارزیابی کن و ببین در کدوم دسته قرار می گیری ؛ برات نقشه راه و وظیفه ات مشخص کردم و مطمئن هستم که می تونی از هر برنامه از پیش تعیین شده و کلیشه ای بهتر باهاش نتیجه مطلوب بگیری .
مشاره صوتی استاد افشار
کارگاه جمع بندی دروس نوروز+چگونگی استفاده از دوران طلایی عید (part 1)

لینک اصلی


لینک کمکی


کارگاه جمع بندی دروس نوروز+چگونگی استفاده از دوران طلایی عید (part 2)

لینک اصلی


لینک کمکی

بعد از گوش دادن به این دوتا،
 باز واسه تو می خونم ، واسه من
تو که جون دادی به احساس من...می دونی که قدرتو می دونم...هرجا باشی با تو می مونم
تو فرشته ی رویاهای من ... تو که شدی همه دنیای من ...پیش من باشو هیچ جا نرو
 من فقط میخوام عشق تو رو .......

پر انرژی باشین

با برنامه اندروید مشاوره کنکور
مقالات مختلف مشاوره تحصیلی همیشه با شما
اپلیکشن اندروید مشاوره تحصیلی متنی را هم بروز کردیم ؛ حجمش خیلی کمه .
دوستانی که گوشی یا تبلت اندروییدی دارند می تونن با کلیک بروی جناب گوسفند یا از اینجا دانلود کنن .

پیشاپیش سال نو همگی هم مبارک


مشاوره،برنامه ریزی تلفنی دوران طلایی عید نوروز
بصورت خصوصی و برنامه ریزی انفرادی در هر سطح و هر رشته مستقیم با استاد افشار با پشتیبانی و پیگیری روزانه

از ۲۱ اسفند تا ۲۱ فروردین۹۴

اگر روزی توانستیم و نخواستیم ، باید در انتظار روزی باشیم که بخواهیم و نتوانیم

 


""با دستان پرتوان خود، قبولی کنکور خود را تضمین کنید و بجای وابستگی به جزوات و لوح های فشرده تقلیدی از کتاب های موجود در بازار ،جو زدگی از تبلیغات کاذب با نیت بازاریابی و بنرهای چشمک زن برنامه های همگانی و مشترک سایت های غیر تخصصی به امر مشاوره تحصیلی ، اعتماد به نفس خود را بالا ببرید ؛چرا که هیچکس نمی تواند به تنهایی سرنوشت و نتیجه شما را تغییر دهد.اما در کوران رقابت کنکور و شرایط زمانی حساس عید نوروز وقت آزمون و خطا نیست و این فرصت آخر شما برای بهتر شدن است . پس فقط می ماند پشتیبان و ناظر متخصص به عملکرد شما بصورت سایه به سایه و گام به گام (مشاور) و طرح مسیر و نقشه راه موفقیت (برنامه ریزی) ؛ که ما در کنار شما هستیم .

 

ادعائی نکرده و نمی کنیم ، بلکه اعتقاد داریم بهترین شیوه تبلیغ خود کار و شیوه تبلیغ عملی هست که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و آنچه از توانایی ما در مشاوره کنکور تا به حال به رایگان در سایت برای شما کرده ایم و نتایج و بازخورد آن از طرف شما شاهد و گواه بر این مدعاست .""

 


مشاوره تحصیلی تلفنی تک جلسه ای عید

(سوال جواب و رفع اشکالات و ارائه راهنمایی، ۳۰ دقیقه)

 

برنامه ریزی تلفنی ماهیانه

(هرماه حداقل ۸ جلسه مشاوره،برنامه ریزی خصوصی با توجه به سطح و شرایط فردی شما + نظارت روزانه پیامکی+ پاسخگویی به پرسش های شما)

 

ظرفیت مشاوره ها خیلی محدود
برای ثبت نام پیامک بدین به : 09358960503

دانلود همه جلسات و کلاس های انگیزشی و کنکوری استاد افشار در برترین مدارس کشور بصورت رایگان

www.alirezael.ir

www.alirezael.ir سایت مرجع مرکز مشاوره تحصیلی

زندگی از نو بسازبرنامه اندروید اول : رابط کاربری بالا و در عین حال حجم خیلی کمی داره و شامل طبقه بندی از متون و مقالات برگزیده مشاوره ای میشه که البته اکثریتش در سایت خودمون هست و بعضی از آنها متعلق به همکاران دیگر هست .

 

(دانلود (رمز فایل: www.konkur.in)

 

استاد افشار مشاور کنکوربرنامه اندروید دوم : بیشتر به نیت مشاوره های تحصیلی صوتی کوتاه و کم حجم طراحی شده و در این نسخه سعی شده سوالات متداول کنکوریها در ماه بهمن پوشش بدیم ؛ البته فایل صوتی مشاوره ها این برنامه جدیده و در سایت نیست و قرار هم نخواهد گرفت و چون برای گوش دادن نیازی نیست به اینترنت متصل باشین ، هزینه ای براتون نداره و در هرجا و موقعیتی می تونید با تلفن همراه یا تبلت اندرویدی کلیپ ها کنکوری گوش کنید .

 

انشالله تا ماه اسفند بروز رسانی هر دونسخه برنامه با محتوای جدید و موثر مشاوره ای (بخصوص دوران طلایی نوروز) انجام میشه .

 

 

برنامه ریز تلفنی کنکور (پیشنهاد عالی)کلیپ صوتی فوق العاده انرژیک و منتخب از همایش ها انگیزشی مشاوره کنکور که به مدت 10 دقیقه هر چند روز حسابی بهتون انرژی مثبت میده و اینجا جا داره از سازنده عزیزش تشکر کنم .

(فقط به دلیل تاثیرگذاری بیشتر و افزایش فرکانس مغز از سبک ها موسیقی غربی استفاده شده)

 

کنکور94دانلود کلیپ صوتی بسیار انگیزشی

 

دانلود کلیپ صوتی بسیار انگیزشی (لینک کمکی)

 

 

 

دیگه دیره واسه موندن دارم از پیش تو میرم ...

شده این قصه تقدیرم ، چه دلگیرم .... خداحافظ

 

این احساس بدی هست که خیلی ها این موقع ها راجب کنکور دارن

 

نه نرو ... تنهام نذار ... من عاشقتم .. دیوونه وار

و این هم جمله ای هست که خیلی ها در لحظات آخر دل کندن از هدف هاشون به زبون میارن

 

درست دیگه این موقع های سال هست که ، تو خیلی پشیمونی و خیلی از حرف های منه مشاور سبز شده ؛ از اینکه در حاشیه پول خرج کردن برای خرید رتبه شدن در کنکور بودن چه فرقی داره با وقتی که آستین ها بالا بزنی و براش مایه بذاری از وجودت خودت ، تا ده ها هشدار و توصیه ای که همین جا و از همین سایت برات کردم و هنوز هم خیلی هاشون قدیمی نشدن و بازهم داری به کار اشتباه خودت ادامه میدی . به نظرت آیا اگه همین راه و مسیر ادامه بدی به همین جایی که الان هستی نمیرسی ؟ !!

چی شد که از الان ساز 95 گفتن خیلی هاتون بدجوری کوک شده ؟

صدام رو میشنوی یا نه ؟ صدای خستگی هام رو ... دلم خیلی واست تنگه ...

هنوزم دیوونه وار عاشق هدفت هستی ؟

هنوزم ی بغضی تو سینه داری که هر لحظه میخواد بترکه ؟

هنوز اون جایگاه خودت بدست نیاوردی ؟

 

می شنوم که میگی دیگه دیره ؛ میدونم،، باشه اصلا حق با تو هست ...

هر کاری میخوای کنی بکن ، هر تصمیمی که دوست داری بگیری بگیر ؛ فقط قبلش دقایقی به من اختصاص بده تا مثل همیشه دلسوزانه برات همه تلاشم کنم . شایدم هم جواب نده ولی خب فکر کن من یک دکتری هستم که میخوام آخرین تلاشم رو بیماری که همه ازش قطع امید کردن پیاده کنم . یک ذره پر حرفی کردم ... ولی خب 37 مگابایت ارزشش داره .

 

دانلود همایش از لینک اصلی

 

دانلود همایش از لینک کمکی

 

حالا چطوری ؟ بنظرت موثر بود ؟ میشه با این متود از صفر ، صفر هم شروع کرد و تا نزدیکی های هدف رسید ؟ تو در عرض این ۳ ماه می تونی چه کارهای بیشتری انجام بدی ؟

همیشه این موقع های سال به بچه زرنگ ها میگم مراقب باشین ، چون یک عده ای هستن که از الان شروع می کنن و چیزی برای از دست دادن ندارن و بدجوری سیم ترمز بریدن ؛ خیلی هاشون جو زده هستند و وسط ها فیتیله می کشن پایین ولی همیشه چندتایی ثابت قدم بین شون پیدا میشه که حتی برای شما هم تهدید به حساب میان ... اینها همون بچه هایی هستن که از رنج و حسرت خیلی از اشتباهات الان خیلی دلشون برای قدرت نمایی تنگه و توفانی کار می کنن ؛ اگرچه دیر شروع کردن ولی خیلی با دل می خونند و در نهایت در این ۵ ماه با کمترین میزان فراموشی و افت بکوب و ی کله تلاش می کنن که برسن به شماها.

 

 

اگر تو هم مثل خیلی از بچه ها کلاسم حس می کنی که میشه و هر هدفی بهای خودش داره،خاص باش و خودت بهم نشون بده.

 

 

امروز میخوام بهت بگم ، کسی نمیرسه به پات ، امروز میخوام بهت بگم ، هیشکی نیومده بجات

 

همه ساله عده ای کنکوری و دانش آموز دبیرستانی پای ثابت مشاوره و برنامه ریزی ها هستند و تعدادی هم یک یا دو ماه کار می کنند تا قلق دست شون بیاد و از اون به بعد خودشون تنها جلو میرن؛ از صفر کار کردن از الان برای منم خیلی سخته ولی امسال براش وقت برنامه ریزی کردم تا این پلان هم اضافه کنم برای نیمه سال تحصیلی .

فقط به افتخار جاماندگان با اراده

میگن : اگر روزی توانستیم و نخواستیم ، باید در انتظار روزی باشیم که بخواهیم و نتوانیم

 

 

 

حالا امروز که میگم میشه ، منم هستم تا کمکت کنم ؛ چون به نسبت بقیه همکاران دو برابر برای مشاوره و برنامه ریزی در هفته وقت میذارم ، وقت برای خیلی هاتون مسلما" ندارم ولی محتوای سایت کامل هست و آرشیو مشابه برای آذر و دی و بهمن سال قبل هم مشابه بحث های این روزها سایت برای کنکوری هاست که می تونین از آنها استفاده کنی .

 

 

مشاوره،برنامه ریزی کنکور با استاد افشار حتی از سطح صفر از نیمه دوم سال



مشاوره تک جلسه (سوال جواب و رفع اشکالات در ۳۰ دقیقه)

مشاوره برنامه ریزی ماهیانه (هرماه حداقل ۸ جلسه مشاوره برنامه ریزی و نظارت روزانه بصورت پیامکی)

 

تلفنی _ شهرستانی ها_ ثبت نام و رزرو هم اکنون،شروع کار از 21 دی و به بعد

 

برای ثبت طرح VIP مشاوره کنکور به ساین دکتر افشار برین www.alirezael.ir

 

 

مغازه داری بخشی از حرف های یکی از فروشندگان ، خطاب به یک مشتری را شنید که می گفت : نه خانم ! چند هفته ای هست که نداشتیم و به نظر نمی رسد به این زودی ها بیاریم .

مغازه دار از شنیدن این حرف ها وحشت کرد و شتابان دنبال مشتری که در حال خروج از مغازه بود دوید  و گفت : خانم ! حرف فروشنده صحت ندارد ،مطمئن باشید ما بزودی مقدار زیادی خواهیم داشت . در واقع ما یکی دو هفته پیش تعدادی را سفارش داده ایم .

 بعد از جذب مشتری فروشنده را به کناری کشید و با عصبانیت به او گفت : هرگز ! هرگز هرگز ! این یادت باشد که ما هرگز به مشتری نمی گوییم که چیزی را نداریم .

از اینجور اتفاق ها با کاسب ها این دوره زمونه کوچه بازار هم زیاد میفته که جنس مورد نظر ما رو ندارن ولی دارن مارو مجاب می کنن که این با اون فرقی نداره و حتی بهتر از مورد انتخاب شما رو من دارم بهتون پیشنهاد می کنم  و فلان و بهمان اشتباه گفتن بهت ؛ این فروشنده به سادگی دارن حاصل تحقیقات ما در مورد انتخابی برتر یا ماحصل چند سال تجربه ما در استفاده از یک محصول با کیفیت را زیر سوال میبرن ؛ اونم فقط و فقط بخاطر اینکه خودشون اون رو ندارن و قصد دارن که فقط با خودستایی خودشون بالا ببرن و منم منم پست هم سوار کنن .

گاهی وقت ها هم من و شما بدون ایده و تحقیق در برخورد اول با این مدل کاسب ها مواجه میشیم و کوله باری از اطلاعات کم ارزش رو برای خودمون اصول اولیه می کنیم و خط مشی می گیریم و یا با تایید و تضمین شنیدن از فروشنده در مورد تقاضاها و انتظارات نامعقول و تخیلی خودمون از اون جنس ذوق می کنیم و جذب اش می شیم . در صورتی که برخی فاکتورهایی که به من و شما وعده داده بود ، هیچگاه محقق نمیشم و ما اون وقت میشیم متضرر

 

اما جریان این روزها بازار کنکور ایران

چند سالی هست یک جورایی انقدر این تبل تو خالی کنکور هراسی در محافل مختلف پر سر و صدا شده که هر کسی خودش متخصص باز کردن گره کور کنکور بیچاره میدونه و عرصه رو برای نون به نرخ روز خوردن مغتنم می شماره و درست در ی چنین زمان هایی اوج سر و صدا از خودش درمیاره که درس نخونده و از صفر با روش های استاد و مهندس و مشاور فلانی معجزه کن .... برات هم چند نفر کنکوری خودفروخته به خط میکنن که درست از همین زمان با همین پکیج شروع کردن و موفق شدن و موفقیت خودشون مدیون فلانی هستند حتما"

... بشتابید ... حراج شد که ... زنبیل بردار و بیا و ...



قبول دارم که واقعا" وسوسه انگیزه ولی مثل این تصویر همش خطای چشم هست



موفقیت در شش ماه برای رسیدن به پزشکی و دندان یا بهترین مهندسی ها الکی نیست ؛ خودم نفر اولی بودم که در سنگ لاخ جاده بهت یاد دادم بری جلو و کم نیاره و بهترین خودت باشی تا روزهای خوب بیاد .

 اما حواست جمع کن که این راه میان بری نداره ؛ بذار خیالت راحت کنم که با تلاش کم و کنار شومینه و قلپ قلپ نوشیدن پالپی سان استار و هر از گاهی هم ی نگاه به صفحه بیچاره کتاب درسی انداختن نمیشه رتبه عالی شد .

کاری نکن پی نوکیو قصه بشی و تو دام گربه نره و روباره مکار بیفتی ؛ اگه واقعا مرد این میدون هستی دست رو جفت زانوهای خودت بذار و یا علی بگو و بلند شو ....

 

شیادان بازار کنکور

 

مشکل بالای 90 درصد بچه هایی هم که تا امروز خوب شروع نکردن منابع و سی دی و کتاب عوض کردن و این جور بحث ها نیست ؛ مشکل از خودشون هست که همت نکردن و اگه همه محصولات موسسات کنکوری و غیره برای این دسته جمع کنی رتبه برتر نخواهند شد .

 

علی ماشالله اکثر موسسات برگزار کننده کنکور آزمایشی و شرکت های دانش بنیان و غیر دانش بنیان ضبط و پخش لوح های فشرده هم که (نه مشاور ) بلکه بازاریاب دارن برای فروش حداکثری محصولات شون به شما و دیدن آستر جیب مبارک شلوار پدر بنده خدا شما ؛ و اگرهم برنامه درسی رایگان بدن بهتون برای همه مثل هم هست و هیچ پشتیبانی نداره ؛ حکایت میشه ، یکی (برنامه) برای همه و همه (پول ها) برای یکی

 

پس روی کمک شون خیلی حساب باز نکن که در نهایت امر جریان مثل همون مدل کاسبه که گفتم بهت بالا میشه ؛ پس با یک مشاور متخصص و بی طرف مشورت کن .

 

از همین جا اعلام می کنم با پدیده جزوه فروشی هم به شدت و بیش از موارد مذکور مخالف هستم . چون واقعا" هیچ استادی نیست که از سیر تا پیاز مطلب رو در جزوه گفته باشه و مسلما" جنبه حضور فیزیکی در کلاس درس خیلی موثر هست . اسکن گرفتن جزوات بهترین اساتید هم با کیفیت کلاس شون خیلی فرق داره و ی چیزهایی هست که فقط و فقط خودت باید سر کلاس باشی و گوش بدی و نت برداری کنی . اگر قرار بود بازده جزوه و کلاس مثل هم باشه برو انقلاب جزوه همه دروس دانشگاه شریف و تهران ازشون بخر و کلا" قید رفتن به دانشگاه خوب بزن . اینم گفتم محض اطلاع که بخاطر ارزان بودن شون جذب نشی !!

 

 

دستور آشپزی به سبک موفقیت در کنکور در عرض پنج ماه برات مفصل دارم که هربار کم کم میگم

 

اما تصمیم بگیر امروزت رو درست گام برداری ، گرد و خاک خیلی از کتاب ها پاک کنی و بشینی از همونجایی که بریدی و قطع کردی چند صفحه ای فقط و فقط برایبهتر شدن حال خودت مطالعه کنی و یادت باشه لحظات دشوار وقت دست برداشتن از تلاش نیست و باید مدام با هر قدم به سمت هدف برداشتن خودت با افکار مثبت و بازخورد فوق العاده درونی تغذیه کنی که انشالله تا ته ته راه یک نفس بدو بری

کوهنوردی هم که میخواهد قله را فتح کند ، بارها به ته دره می رود . اما آیا با پایین رفتن به دره شکست می خورد ؟ !

نه ، او دائما" چشم به قله دارد و دره هم بخشی از مسیر است که باید طی شود تا به قله برسد .

آیا می شود بدون طی کردن بخشی از مسیر به مقصد رسید ؟

افت و خیز و بالا و پایین همه با هم و برای همه وجود دارد و کسی که فکر میکنه افراد موفق در زندگی (کنکور) همیشه بیست و درجه یک و بی عیب و نقص بودن ، سخت در اشتباه هستن

 اونها هم به قدر خودشون خطا و قصور داشتن ولی چیزی که در نهایت باعث شده به هدف برسن فقط این بوده که از خط خارج نشدن و پای کار موندن و مسئولیت قبول کردن و بخاطر برخی افت ها حتی شده چند روزی بدون استراحت و وقفه کار کردن و این همون درون مایه و پاداش و درس از خطا گرفتن بوده .... درسی که باشد شده به قدرت های لایتناهی خودشون پی ببرن و خدا رو شکر کنن که چه خوب شد منو در این امتحان قرار دادی تا بفهمم که چقدر توانایی و استعداد دارم که هنوز بلا استفاده موندن و چقدر می تونم بهتر و کولاک تر از حد تصور قبلی خودم باشم ... این افراد فقط و فقط بخاطر ۷ ماه کم کاری می تونن در عرض ۵ ماه در کنکور سال ۹۴ موفق بشن و این دستاورد به حق شایسته شون هست و این جوان ها هستند که به حق به درد نسل بعد این مملکت می خورن

 

 

 

 

حالا تو انتخاب کن ... کدوم ؟ تسلیم میشی ؟ یا ادامه میدی ؟

 

اگر با حرف هایی که دوستانه و با عمق وجودم برات نوشتم حال کردی اونو به خیلی ها نشون بده و این پست رو با نظرهای قشنگت و با تعریف خاطرات درس خواندن و انگیزه و انرژی که خودت درست کردی و تونستی غوغا و کولاک کنی مزیّن کن


مشاوره و برنامه ریزی کنکور با استاد افشار حتی از سطح صفر و حتی از الان

تلفنی _ شهرستانی ها (قیمت معتدل)

حضوری : کرج _ جهاد دانشگاهی

حضوری : تهران _ پاسداران

 

مشاوره تک جلسه (سوال جواب و رفع اشکالات در ۳۰ دقیقه)

مشاوره برنامه ریزی ماهیانه (هرماه حداقل ۸ جلسه مشاوره برنامه ریزی و نظارت روزانه بصورت روزانه)

 

پیامک بدین به خط مستقیم آقای افشار ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

 سایت مرکز مشاوره کنکور استاد افشار www.alirezael.ir

 

سلام خدمت همه دانش آموزان ، داوطلبان کنکور و اولیا محترم شون

 امیدوارم که حالتون در این روزهای بارانی نیمه پاییز خوب باشه و انشالله که همه عزاداری ها و نذورات مورد قبول واقع بشه

امروز جلسه کارگاهی 10 آبان براتون آماده کردیم . این جلسه کارگاهی در مورد مدیریت و پیش بینی نحوه عملکرد در آزمون های آزمایشی ، چند روز مانده به کنکور آزمایشی بکار میره که خیلی میتونه در جهت افزایش سرعت عمل ، کاهش بی دقتی و غلط نزدن ها بهتون کمک کنه . با روش ساده ای که براتون گفته میشه ، همگی می تونید با در نظر گرفتن شرایط خودتون بهترین عملکرد رو در سر جلسه آزمون داشته باشین و برای انواع درس ها و سوالات نحوه برخورد شما متفاوت از آنچه که اکثر داوطلبان به اشتباه انجام میدن باشه . مثلا اگر درس عربی برات از همه سخت تره آیا میدونی کی باید به تست هاش جواب بدی و چه تست هایی باید بذاری کنار کامل  ؟ یا در کدام زمان مقرر چند تا تست بزنی و ازش رد بشی ؟ و یا اصلا اینکه میدونی در مرحله اول از کدام مباحث جواب بدی گام بعدی هم تحلیل و بررسی عملکرد شما در سر جلسه آزمون هست که صد البته می تونه حلقه آموزشی فرآیند مطالعه تکمیل کنه و به شما این اطمینان بده که با توجه به وضعیت شما ، بهترین راه برای کم کردن مشکلات اجرایی چیه . آیا تستی که در سر جلسه آزمون غلط میزنی در منزل درست جواب میدی ؟

 آیا نکته ای که سر جلسه یادت نمیاد می تونی در منزل بداهه به یاد بیاری و سوال مورد نظر پاسخ بدی ؟

یا اینکه مشکلاتی بر مبنای کمبود بنیه علمی یا تست دام دار باعث شده تا نتونی نتیجه خوبی بگیری ...

برای مدیریت قبل از آزمون و تحلیل و ارزیابی پیشرفته بعد از کنکورهای آزمایشی این کارگاه دانلود کنید

 

لینک اصلی

 

لینک کمکی

هدف مثل بلیط واسه اتوبوسه. قبل اینکه سوار اتوبوس بشی و وارد جاده بشه باید بلیط بگیری .باید بدووووونی میخوای کجا بیری . پائولوکوئلیو تو کیمیاگر حرف قشنگی میزنه " یادت باشد که همواره باید بدانی چه میخواهی " اینو بدون واسه رسیدن به موفقیت لازمه یه هدفی داشته باشی...واسه رسیدن به هدف باید یه برنامه ریزی خوب داشته باشی و برای اجرای برنامه ریزیت باید تلاش کنی و برای تلاش باید انگیزه داشته باشی...این یعنی موفقیتتتتتت

 موفقیت»» هدف »» برنامه ریزی »» تلاش + انگیزه »» موفقیت

 -  تو انتخاب هدف اینه که هدفت از همین الانه الان الاااااااان باید مشخص باشه.هدفت واضح باشه من هدفم " پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهرانه" نه اینکه بگی حالا من یه رتبه ای خوبی میخوام بیارم یا یه رشته مهندسی قبول شم.

 - برایان تریسی نویسنده شماره 1 کتابهای انگیزشی و روانشناسی حرف خیلی عجیبی میزنه میگه نوشتن اهداف روی کاغذ احتمال دستیابی به  اونها رو 1000 درصد افزایش میده.هدفتووو بنویس و بزن به دیوار اتاقت...تا هر لحظه ..هر ساعت بهش نگاه کنی...تصورش کنی..لذت ببری و ازش انگیزه و انرژی بگیری .

 -  هدفتو منطقی انتخاب کن..نمیگم هدفتو پائین انتخاب کن ولی اگر قراره از الان بگی هدفم رتبه 1 کنکوره ولی تلاشت به اندازه رتبه 1000 هم نباشه این دیگه اسمش هدف نیست توهّمه! شکسپیر میگه "یا به اندازه ارزوت تلاش کن یا به اندازه تلاشت ارزو کن..." ولی بعضی برعکسن مثلا راحت میتونن  پزشکی بیارن میگه حالا یه پرستاری هم قبول شدم میرم مهم نیست...سعی کن هدفتو جوری انتخاب کنی که برای رسیدن بهش هر روز تلاشت بیشتر بشه...نه اونقد فاصله داشته باشه که بعد مدتی ازش دلسرد بشی نه اونقد پائین باشه که دیگه انگیزه ای برای تلاش نداشته باشی

 -  اووووووووووووول از همه باید خودت...خودِ خودِ خودت بیشتر از همه هدفتو "باور" داشتی باشی...بهش اعتقاد داشته باشی که بهش میرسی...ببین تمام اب دریا نمیتونه یه کشتی رو غرق کنه تا زمانی که خود کشتی سوراخ نشه..پس از الااااااان به بعد حق اینکه هدفتووو دست کم بگیری حتی به زبووون ..این حقو دیگه نداری...روزی 10 بار با خودت تکرار کن...من حقم پزشکی تهرانه...من حقم برق شریفه..من حقم حقوق تهرانه...لیاقتمممممم  بهترینهاست...

 - وقتی هدفتو انتخاب کردی تمام انرژی و تمرکزتو برای رسیدن به هدفت بذار...نمیدونم به  شکار شیر دقت کردین یا نه حتما تو راز بقا یا کلیپ ها دیدین ...شیر وقتی چند تا اهو یا گوزن از دور میبینه همینجوری فرتی نمیدوه دنبالشون تا اگه دستش رسید یکی رو بگیره شکار کنه...اول مکث میکنه...اینور اونور نگاه میکنه..یکی از این اهوها رو انتخاب میکنه..تصمیم میگیره شکارش کنه...حرکت میکنه... از اون لحظه به بعد دیگه زمین و زمان اگر براش اهو بشه و جلوش ظاهر بشه امکاااااااااااااان نداره ول کن اون اهو باشه...موقعی که داره دنبال اون اهو میدوه اگر هزارتااهو و گوزن نزدیکش باشن دیگه براش مهم نییست...فقططط هدفش...تمام نیرو انرژی و تمرکزشو میذاره برای هدفش...مثل شیر باااااااااااااااااااش...هدفتو انتخاب کن...و نذار هیچچچچچ چیز روت اثر بذاره

 یه چیزی بگم..شاید بگید اول راهه انتخاب یه هدف بزرگ کار درستی نباشه یا همون مثل سنگ بزرگ نشانه نزدنه..این زمانی درسته که هدفتو اونقد خیالاتی انتخاب کنی که با تلاشی که داری میکنی 1 ذره هم باهم تناسب نداشته باشن..واسه کنکور هدفتووو بزرگ انتخاب کن ولی قدمهاتو کوچیک بردار... یه جمله قشنگیه میگه

* کسی کوه رو جابجا کرد  از برداشتن سنگریزه ها شروع کرد *

 - هدفاتو تا کنکور سه دسته کن...یه سری هدفای بلندمدتت که همون رتبه و نتیجه نهاییه هدف میان مدتت همون برنامه دوهفته ازمونها یا برنامه فصلی ازمون یا مشاورین محترمه و برنامه کوتاه مدتت که برنامه روزانته... باید از هدف کوتاه مدت به هدفای بلند مدتت برسی..به ترتیب . به شرطی به اون هدف اصلی و نهاییه میرسی که هدفای کوتاه و میان مدتتو عاااااالی انجام بدی(ما این برنامه ریزی رو واست انجام میدی کار تو فقط اجرا کردنه)

 اینو دیگه بارها از زبون مهندس سرورپور شنیدین واسه موفقیتت به هیچ چچچچچچچچچیز نیاز نیست به جز :

 تـــو  +  خـــدا  +  هــدفـت

 همین الان هرجایی هستی در هر حالت جسمی و روحی فقطططط کافیه هدفتووو انتخاب کنی وشروع کنی...یه شررررروع فوق العاده واسه 9 ماه تلاش برای رسیدن به هدفت

 

مشاوره و برنامه ریزی تا روز کنکور (مشاورماهیانه با استاد افشار) www.alirezael.ir

این روزها بچه کنکوری ها و داوطلبان کنکور 94 خیلی بیشتر از همیشه گیج شدن و در بین بمباران های تبلیغاتی موسسات کنکور و سی دی فروش ها و اونایی که در تلویزیون برنامه تبلیغاتی تدریس اساتیدشون میذارن و تا فرصت برابر که تبلیغات آفبا میکنه و .... گیر کردن

حالا بین اینا کی بهتره ... کنکور آسان است .... سی دی های ونوس ، حرف آخر استاد منتظری ، پژوهندگان دانش آقای امیرحسین دربندی ،

 شهرام پاشایی یا امید رحمانی و یا مهندس مسعودی

 در تمام وبسایت هاشون هم تا دلت بخواد تبلیغ های جوگیر کننده و بوغ و کرنا دارن و در سایت های مختلف تبلیغاتی تا بخوای بنرهای چشمک زن شون داره هوش از سر آدم میبره

 اگر بصورت تلفنی با مشاوران شون تماس بگیری فقط در فکر بازاریابی و فروش بیشتر و تخریب رغیب هستن و در مجموع در این آشفته بازار انتخاب برای همه خیلی خیلی سخت تر می کنن

حالا آیا واقعا جنس خوب بین اینها پیدا میشه ، میشه کاری کرد ؛ کدوم لوح فشرده ها برای کنکور جواب دادن ؟ تبلیغات چه موسساتی واقعا مطابق واقعیت هست و ...

اگر به دنبال کسب اطلاعات در مورد CD  و DVD  های موسسات نوظهور آموزشی هستین حتما ادامه مقاله از دسن ندین

 

میشه گفت اکثر نمونه تدریس های این گونه موسسات مثل چیدن ویترین میوه فروشی ها می مونن ، یعنی هرچی کار قشنگ و تمیز هست به عنوان نمونه ارائه میدن و معرفی می کنن ولی وقتی پای عمل برسه ، در مجموع کم کیفیت و سمبل کاری می کنن که خودت هم چندماه بعد متوجه میشی که نه تکنیک های خارق العاده و جادویی  و ابتکاری در کار بوده و نه تضمین و تعهدی برای درصدهای بالای 80 و 90 ، بلکه از داخل همین کتاب تست های به اصطلاح اونا گنگ و کسل کننده همین نکات خودشون در میارن و با آب و تاب آنچنانی به خرد بچه کنکوری ها میدن . در هر سیستم هم هیچ کدوم از مدرسین شون جز تاپ ترین های ایران نیستن و فقط چند نفری اسم و رسم دارن که کارشون خوبه و از همون ها برای جذب داوطلبان و فروش بیشتر محصولات بیشتر خودشون استفاده می کنند .

 نظر ما استفاده از کتاب های تستی و کمک آموزشی بازار هست و رفتن به کلاس حضوری خوب که مسلما بازده اش بهتره و مطابق با عادت مطالعاتی ده ساله کنکوریهاست

 ولی اگر به هر دلیل خواستی از فیلم این گونه تدریس ها استفاده کنی حتما بگرد و خوب هر موسسه انتخاب کن و هرگز همه رو از یک موسسه برندار

 

موفق باشی و حتما این مقاله رو هم بخون (سایت مشاور تحصیلی و کنکوری دکتر افشار اولین و تنها سایت ارائه دهنده صحبت های مشاوره کنکوری از کارگاه ها و همایش ها)

 

www.alirezael.ir

 

اولیای آموزش دیده سنگ بنای دانش آموزی موفق تر است

 

سلام

 بعد از کلی پیشنهاد و درخواست و پیگیری ها ما ؛

در نهایت آقای افشار موفق شدن امسال اولین جلسه مشاوره روانشناختی طرز صحیح برخورد با داوطلبان کنکور و ارتباط موثر اونا با والدین شون برگزار کنند . در این جلسه که فقط اولیا در آن حضور داشتن ، سعی شده حرف های دل بچه ها به زبان ساده و قابل فهم از زبان مشاور شما به گوش پدر و مادرهای عزیز برسه و امیدوارم که تونسته باشیم گام موثری در جهت بهتر شدن این روابط برداریم . برای تغییر در نحوه برخورد والدین و بیمه شدنت از برخی مسائل و مشکلات و تنش  ها ناخواسته ، حتما این جلسه رو به این عزیزان هدیه کن .

موضوعات اصلی : ترغیب به درگیر کردن خود در روند اجرایی 10 ماهه کنکور شما (از شهریور تا تیر94) ،ایجاد محیطی آرام در منزل برای مطالعه، نحوه برخورد با افت خیز ترازها و کارنامه ها، طرز صحیح انتظار از شما در قبال محیا کردن امکانات، آموزش های روانشناختی در جهت بهبود روحیه داوطلبان و ....

پیشاپیش از همه بزرگترهایی که محبت داشتن نسبت به برگزار این جلسه و تداوم اون رو خواستار شدن ، تشکر می کنیم . با امید خدا همه تلاش مون می کنیم تا دانش آموزانی به مراتب سخت کوش تر داشته باشیم و این همه صرف وقت و هزینه و گاها" استرس براشون جواب بده ؛

 

یکسال برنامه ریزی مدون منسجم و حرفه ای کنکور 94 و سال های پایه دبیرستان برای کسب رتبه مطلوب با استاد افشار بصورت تلفنی (مشاور برتر تهران)

سایت مرجع دانلود کلاس های استاد علیرضا افشار : www.alirezael.ir

 

    دانلود همایش اولیای مطلع ، کنکوری موفق   (دریافت همایش)

 

دانلود فایل PDF موسسه گزینه دو در ارتباط با ارتباط موثر و مفید والدین و دانش آموزان

 

 

جهت اخذ وقت مشاوره تلفنی تک جلسه (سوال جواب) با استاد افشار کنکور 94 و پایه پیامک بدین : 09358960503

 

 

انتخاب رشته کنو بعد پشت کنکور 94 بمون

کسانی که مثل خیلی ها با خیال راحت قصد پشت کنکور موندن در سال 94 دارند حتما توجه کنند،اگر چه معدل مشکل ساز نمیشه اما برای رتبه شدن اما دقت کنی که روند اشتباه سال گذشته ات جبران بشه :

کارگاه تحصصی زیر در اینباره است ( ماندن یا رفتن ، مساله این است!!!)

1

 

 

شماره پیامک مشاوره تک جلسه ای "تلفنی " و مشورت با استاد افشار 09358960503


به منظور بهره گیری همه داوطلبان از خدمات مشاوره ای برتر و برابر در کشور و در راستای تحکیم بنیه علمی مراکز آموزش عالی به سبب انتخاب درست آینده دانشجویان در مقطع حساس کنونی مجموعه با شرایط و امکانات زیر اقدام به مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکورهای سال 93 می نماید .

 

مراحل اجرای تعیین رشته محل تلفنی ویژه کنکوریهای 93 و برای کلیه رشته های نظری:

 

0_ دریافت فایل صوتی جلسات توجیهی انتخاب رشته 93 در هفته اول مرداد(راهنمایی کلی و توضیح پروسه) (فایل صوتی جلسه توجیهی 1 پایین دانلود کنید)

1_ ارائه فرم رغبت سنج شغلی (تیپ شخصیتی) کودر یا هالند (18 تیر انجام شد؛ پایین دانلود کنید)

2_ تحلیل اطلاعات فردی تست بالا و شناسایی فردی اولویت ها در رشته ، شهر ، نوع دانشگاه

3_ تماس تلفنی اول با استاد

4_ انتخاب رشته کامپیوتری(نرم افزاری) مطابق با آخرین تغییرات ظرفیت ها و مقررات آموزشی کشور

5_ تکمیل فرم اولیه + سوال و جواب مرتبط

6_ تماس تلفنی دوم با استاد (2 روز بعد)

7_ تنظیم فرم نهایی انتخاب رشته + چک،دبل چک (اعمال تغییرات دستی)

 

اولویت انتخاب رشته با داوطلبان مستمر مشاوره تلفنی ماهانه سال 93_92 جناب افشار و شاگردان کلاس های مشاوره شهرستان ایشان می باشد و بدیهی است که کنکوریهای دیگر در صورت وجود ظرفیت خالی پذیرفته می شوند .

 

انتخاب رشته کنکور سال 93 برای کلیه گروه های 5 گانه رشته های نظری می باشد.

انتخاب رشته آزاد،سراسری (با آزمون، بدون آزمون) همزمان و یکجا انجام خواهد شد.

مشاوره و سوال جواب در مورد آزمون عملی و مصاحبه برخی رشته ها،رشته محل های خاص،بورسیه،تربیت معلم،بین الملل،داوطلبان دارای سهمیه و ... شامل هزینه های اضافی نمی باشد.

 

به دلیل محدودیت در پذیرش تعداد زیاد آن دسته از داوطلبانی که مایل به انتخاب رشته تلفنی با دکتر افشار هستند می توانند از هم اکنون با ارسال پیامک " انتخاب رشته" به ایشان پیش ثبت نام کنند و در اولین اولویت تعیین رشته کنکور93 قرار


 

دانلود جلسه توجیهی شماره یک ( رغبت سنج شغلی ، تشخیص تیپ شخصیتی ، نحوه کسب اطلاعات در مورد رشته ها ) 18 تیر

با نام خدا و بی مقدمه بریم سر اصل مطلب

هرچی که بود ، بد یا خوب ؛ هر طور که امتحان دادی ، موفق یا ناکام و با هر رتبه و درصدهایی که خواهی شد ... انتخاب رشته رو پیش رو داری ؛ انتخابی که بارها حتی به اون دسته ای که میخواستن پشت کنکور هم بمونن و 94 انشالله بترکونن توصیه کردیم که انجام بدن و تا نتایج بیاد، بخونن و خودشون محک بزنن . این انتخاب به قدری حساس هست که هم اکنونی که دارم تایپ می کنم از 7 گل آلمان به برزیل در دقیقه 79بازی، تا به اینجا ، بیشتر جو گیر هستم . همون طور که نمیدونم 20 دقیقه پایانی چه اتفاقی میفته ، نمیدونم برای سرنوشت تو هم چه اتفاقی قراره بیفته و در نهایت، من تو رو به چه اسم و رسمی 6  سال دیگه باید بشناسم . اینکه آخرش از رشته ات راضی هستی و اون مطابق علایق و استعدادت هست یا که نه ...

میدونم که تو هم مثل من دلت خیلی پره و میگی استاد جان آدم علم غیب نداره که بدونه چی خوبه و چی بده و این مثل هندونه قاچ نشده میمونه ... درست میگی ؛ حق داری . کم کاری از من و من ها بوده که برات قضیه رو باز نکردیم و الان بهت حق میدم که گیج باشی و ندونی چیکار کنی .  اما امیدوارم از وقتی که این مطلب رو می خونی حداقل 10 روزی تا انتخاب رشته ات وقت داشته باشی تا بشینی و سر فرصت کارهایی که بهت میگم انجام بدی . کارهایی که هیچ کدوم از مشاورهای تجربی و غیرتخصصی حتی ازش خبر هم ندارن و با چند تا فایل PDF سایت های آموزشی موجود و نهایت یک نرم افزار با سرنوشت جوون مردم بازی می کنن . خب پس اول کارگاه توجیهی انتخاب رشته کنکور 93 از اینجا دریافت کن و گوش بده و بعد اطلاعات مربوط به فرم تست های علمی پر کن و نگه دار پیش خودت و کارهای تحقیقاتی خودت از هم اکنون آغاز کن و صبر کن تا نوبتت بشه برای تحلیل اطلاعات اولیه. (البته به علت کفیت خدمات و هزینه کم انتخاب رشته تلفنی نسبت به معدود مراکز حضوری مشابه، مشاوره انتخاب رشته 93 فقط از افرادی که تا قبل از موعد تکمیل ظرفیت ما پیش ثبت نام کنند، انجام میشود. "انتخاب رشته" پیامک کنید به 09358960503) همچنین فایل ضمیمه آزمون تیپ شخصیتی هالند و هوش آزمایی گاردنر از اینجا دانلود کنید .

 

لینک های دانلود کارگاه توجیهی اول انتخاب رشته کنکور 93 ( لینک 1 ، لینک کمکی )

 

       دانلود فایل ضمیمه تست های مشاوره و روانشناسی مرتبط


2 تا جلسه هم از کلاس های ضبط شده سال پیش دکتر افشار براتون گذاشتم که خودتون همه چم و خم راه دست تون بیاد

اولی :

 

لینک دانلود 

 

لینک دانلود(کمکی) 

دومی :



لینک دانلود

 

لینک کمکی دانلود

 

 

موسسات دی وی دی فروش کنکور با تبلیغات تابلو و کاذب خود کار به جایی رسوندن که ....

کنکور در دست ماست .... دروغی بیش نیست

 

همایش داغ 5 مهر

همایش عید غدیر 92

در صورت بروز مشکل از این لینک ها استفاده کنید

 

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18

 

برای برگزاری مشابه این همایش ها و کارگاه ها در مدارس و آموزشگاه و همچنین مشاوره حضوری و تلفنی با استاد افشار به شماره ایشان پیامک بدین : 09358960503

سایت اصلی دکتر افشار ، مشاور

امروز در کنار شما کنکوری های عزیز سال 93 هستیم با یک همایش کاربردی از استاد افشار ( مشاور انگیزش تحصیلی)

سوال و جواب و رفع اشکال پروسه 1 ماه اول کنکور 93 + ایجاد اعتماد به نفس به کسانی که نمرات نهایی پایینی دارند و از هم اکنون نگران عدم احراز موفقیت در کنکور هستن

دانلود همایش از دو لینک امکان پذیر است

لینک اصلی     لینک کمکی

شماره تماس مشاوره تلفنی مستقیم : 09358960503

وبسایت استاد افشار 

 

 

 

رویاهای تو پر از آدرس های شبیه بهم می شوند ، سیم های خاردار دور عواطف کلماتت می کشی و کم کم حتی در درس خواندن عادی ات هم دچار شک و تردید می شوی . گویی که انگار از کره ای دیگر آمده ای و هیچ گاه محصل نبودی . روزها هر روز می آیند و علف های موهوم ذهن تو نیز همچنان می رویند و در برزخ حرکت یا سکون با خود می جنگی ، بی آنکه برای کنکورت قدم از قدم برداری . نمی دانم چرا هنوز هم بهترین جزوه ، کتاب ، آموزشگاه ، آزمون و مشاوره و ... را پیدا نکردی !!!! فکر نمی کنی اگر بدون معطلی دست به کار می شد الان در جایگاه بهتری بودی ... ؟؟؟

ریشه اهمال کاری و سکون و تردیدهای تو کامل گرا بودن توست . اینکه فکر می کنی همه چیز محیا شود و بعد من آماده ام

 

اینو بدون که هر چقدر بگذره اراده درونی تو منفعل تر میشه و این تردیدهای بیمارگون مثل کشتی به گل نشسته نیازمند قدرت و نیرو حمایتی بیشتری میشه و لکه ی مضر اون سخت تر از روح و تن ات بیرون میره . ازت میخوام که امروز رو انرژی بذاری و برای ساختن اون شخصیت منحصر به فردی که خیلی وقت هست منتظرشی تلاش کنی ، تا فردا با اراده و امیدوار تر از امروز گام برداری . اینو همیشه بدون که فردای فرداهای تو در گرو اندیشه و عمل امروزهای توست .

 

به خودت افتخار کن و سعی ات این باشه تا مثل این دانش آموز عزیز من که نظرش رو بعد از کنکور در مورد این یکسال برامون نوشته، تو الان به این نقطه برسی و تخت گاز جلو بری

 

از وقتي که حتي هنوز نميدونستم دغدغه رو با غين مينويسن يا با قاف احساس ميکردم ميدونم که اين کلمه خيلي بده

 

احساس ميکردم مثل بچه هاي بزرگتر از خودم , مثل دختر همسايمون, مثل خيلي هاي ديگه يه روز اين جونور سراغ

 

منم مياد. حالا  امروز اينجا فهميدم که متاسفانه احساساتم کاملا درست بوده فقط تنها جايي که خطا کرده بودم در

 

مورد جونور بودنش بود  تازه فهميدم خودش جونور نيست , انگار يه ديو بد دلي رو تو دل ما الکي الکي بيدار ميکنه.

 

امروز فهميدم دغدغه يعني بي خوابي براي درس خوندن . دغدغه يعني براي پيدا کردن يه کتاب نيم ساعت تو بازار

 

شام اتاقت شنا کني و اخرشم هيچي . دغدغه يعني صبح ساعت 4 عين کرم شب تاپ لاي پتو  بپيچي و تو سرماي

 

هواي گرگ و ميش صبح درس بخوني . دغدغه يعني  ساندويچ ناهار رو توي ماشين از راه مدرسه تا اموزشگاه

 

گاز بزني و سعي کني ازش لذت ببري . دغدغه يعني نذر و نيازهاي مادر جون براي قبول شدن تو کنکور . يعني

 

يه روز افتابي در کمال خونسردي براي رها شدن چند دقيقه ايي از فشاري که داره له ات ميکنه با خونوادت بري

 

سينما ,بعد اولين تبليغي که قبل از فيلم پخش ميشه تبليغ کلاس کنکور باشه فکرشو بکن چقد ضدحاله........

 

دغدغه يعني خيلي چيزاي ديگه که حتي گفتنشم برام دغدغه مياره . قبل از کنکور انگار فقط  با Q=mc∆θ

 

ميشه گرماي جهنمو اندازه گرفت.انگار نمودار زندگي نمودار اکيدا نزوليه . انگار  دلتاي زندگي هميشه منفيه .

 

قبل از کنکور انگار جواب هيچ کدوم از معادله ها درست از آب در نمي ياد . انگار داروين استعاره از همه ي

 

بدبختي ما بچه هاي تجربيه . کاشکي ميشد لااقل مولوي طبع شعر نداشت که ما يه تاريخ ادبيات کمتر حفظ کنيم .

 

انگار اسمون گرفتست.. اما.........

 

بعد از کنکور که انگار با Q=mc∆θ ميشه گرماي عشق رو اندازه گيري کرد . انگار ما بوديم که اين کاغذ نمودار زندگي

 

رو برعکس گرفته بوديم بچرخونيم ميبينيم که نمودار زندگي اکيدا صعوديه . انگار ما بوديم که علامت نامساوي رو

 

جلوي اون دلتاهه اشتباه گذاشته بوديم نه انگار هميشه هم ريشه داره و جواب داره و براي همه ي حرفامون حرف

 

و پاسخ واسه گفتن داره . بعد از کنکور  انگار معادله هاي زندگي بي نهايت تا جواب دارن انگار نه تنها داروين استعاره

 

از بدبختي هاي ما نيست بلکه برامون نشون دهنده يه عالمه اتفاقات خوبه که تو کتاب زيست شناسيمون خونديم .

 

بعد از کنکور انگار احساس ميکني کتاباي مولوي رو از کجا ميتونيم پيدا کنيم و بقيه شعر هاش هم بخونيم و

 

زندگينامه اش رو بهتر بشناسيم . و و و ......

 

بعد از کنکور خيلي چيزا شيرين تر ميشه پس انگار اين ما بوديم که همه چي رو سخت ميگيريم انگار اين ما

 

بوديم که يه خورده زيادي سخت مي گرفتيم  پس انگار فقط ماييم که بايد اهسته و پيوسته بريم تا اخرش کار

 

اوني بشه که دلمون ميخواد.

 

سایت ما

تلفن تماس برای مشاوره تلفنی شماره فقط با ارسال پیامک برای تعیین وقت قبلی

09358960503

یک باور غلط ... با وجود روزه داری نمیشه درس خوند
از اونجایی که ماه رمضان این روزها میخواد یکی طولانی ترین مدت زمان های روزه داری رو برای افراد رو تجربه کنه، ساعاتی که شما گرسنه هستید و احساس ضعف دارین بیشتره. در آخرین ساعات نزدیک افطار هم انرژی به شدت افت پیدا می کنه و درس خوندن برای شما مشکل میشه.
بنابراین ما باید دنبال راه حلی باشیم که بتونیم ساعات مطالعه خودمون رو در حد مطلوب نگه داریم. برای این کار هم باید سعی کنیم زمانی رو برای مطالعه انتخاب کنیم که هنوز انرژی داریم و در ماکزیمم توانایی هامون هستیم.
همونطور که می دونید زمان اذان صبح حدود 4:15 هست و اذان مغرب هم تقریبا 20:40. (ملاک تهران)
بهترین کار برای شما این هست که افطار و شام خودتون رو همزمان میل کنید و از خوردن غذاهای چرب در زمان افطار دوری کنید. برای اینکه در این برنامه ما از ساعت 22:30 تا 3:30 صبح رو به خواب شب شما اختصاص دادیم. شما می تونید تا زمانی که برای سحر بیدار میشید 5 ساعت خواب شب رو داشته باشید و این بهترین حالت برای بدن شماست.
بعضی از بچه ها در ماه رمضان جای شب و روز رو عوض می کنن که این کار رو من اصلاً توصیه نمی کنیم.
اول اینکه تحقیقات نشون داده که بهترین زمان برای داشتن خواب عمیق و کامل بین ساعات 11 شب تا 5 صبح اتفاق میفته و هیچ چیز نمی تونه جای خواب شب رو بگیره.
دیگه اینکه تغییر ساعت بیولوژیکی بدن به این شدت اصلاً توصیه نمیشه و بعد از ماه مبارک بازگرداندن اون به حالت عادی برای شما بسیار مشکل خواهد بود.
پس بهتر اینه که شما از ساعت حدد 22:30 تا ساعت 3:30 که سحری میل می کنید خوب بخوابید.
بعد سحری رو میل کنید و از ساعت 4:15 تا حدود 5 هم نماز صبح رو بخونید و چند دقیقه ای دعا و بعد آماده مطالعه بشید.
از ساعت 5 صبح تا 12:30 ظهر 7:30 ساعت فرصت دارید. که می تونید مثلا به شکل زیر ازش استفاده کنید.
5
تا 6:30 / 7 تا 8:30 / 9 تا 10:30 / 11 تا 12:30 (این یک مثال)
بنابراین شما تا ظهر می تونید حدود 5 تا 6 ساعت مطالعه خوب داشته باشید.
بعد می تونید استراحت کنید و چند ساعتی بخوابید. که هم کمبود خواب شب رو جبران کنید و هم گرسنگی رو کمتر احساس کنید.تا زمان افطار هم می تونید یک یا دو  واحد 60 دقیقه ای از دروس عمومی و سبک مطالعه داشته باشید و یا از درس هایی که کار کردین حل تست بیشتر بذارین .
بنابر این در روزهای ماه رمضان ساعت مطالعه شما حداقل 8 ساعت خواهد بود. این ساعت هم خیلی معقول و خوبه و جای هیچ نگرانی نیست. به این شرط که از تمامی این ساعات استفاده مفید کنید و تمرکزتون تنها و تنها روی درسی باشه که می خونید.
کنکوری های 93 عزیز دعا فراموش نشه.
اینم لینک یکی از کارگاه های سال گذشته در زمینه برنامه ریزی در ماه مبارک رمضان

 

دانلود لینک اصلی

 

دانلود لینک کمکی

 

جمع بندی

در این ماه حتما از فرصت بعد از سحر خوردن برای شروع مطالعه تون استفاده کنید و یاد بگیرید که این سحرخیزی که توفیق اجباری هست رو برای ماه های دیگه هم حفظ کنید . اواسط روز یعنی از حدود ظهر به بعد دروس سبک و بیشتر توصیفی رو بخونید و اوایل سحر و صبح اصل فشار کاریتون باشه . روزه بدون سحری خوردن. مطالعه شبانه و دنبال کردن سریال آخرشب ممنوع. برکت بر مطالعه و زمان شما

با عرض سلام و ادب خدمت یکایک شما عزیزان

امیدوارم که ایام پیش رو به کام تون باشه و سلامت و پرانرژی در حال سپری کردن بهترین روزهای عمرتون باشین

خوشحالم که امروز بیستم اردیبهشت 92 براتون 2 تا هدیه دارم .

 اولیش ... همایش هفته سوم اردیبهشت ماه با محوریت مسائل انگیزش تحصیلی ، باید ها و نبایدهای این دوران ، چگونگی برخورد با امتحانات تشریحی ، نحوه جمع بندی دروس و ...

دومیش ... دو تا آزمون شبیه ساز جامع برای بچه های رشته ریاضی و تجربی که پیشنهاد می کنم بچه ها رشته مخالف خودشون رو هم دانلود کنن تا از سوالات شیمی و عمومی هاش استفاده کنن .

همونطوری که میدونید آزمون های جامع شبیه ساز تالیفی منبع خوبی برای تمرین و تکرار شما در دوران جمع بندی و فارغ از سوالات دست خورده ای هست که امثالش رو بارها در طول سال حل کردین و شاید از حفظ باشین .

اینم جدولی حقیقی (منبع مجله نیمکت گاج) برای اونایی که میخوان در این 6 هفته پایانی مثل بمب شیمیایی عمل کنن . خدا رو شکر همه نظرات رو هم جواب دادم .

 

                

 

دانلود همایش اردیبهشت :

 

 دانلود آزمون شبیه ساز جامع رشته ریاضی

 

 دانلود آزمون شبیه ساز جامع رشته تجربی :  

 

سایت اصلی : پاسخ به سوالات رایگان : www.alirezael.ir

 

اطلاعیه مهم در مورد پیش ثبت نام فرآیند انتخاب رشته تلفنی کنکور 94

 

توسط دکتر علیرضا افشار

مشاور و برنامه ریز تحصیلی

و مشاور آموزشی جهاد دانشگاهی ، دانشگاه تهران

 

http://www.alirezael.ir/page/entekhab_94

 

     

طعم واقعی مشاوره تحصیلی _ کنکور 94

 


 


لطفا نظرات تون در مورد کیفیت مباحث آموزشی _ مشاوره ای کارگاه ها و همایش های تکلونوژی موفقیت تحصیلی در قسمت نظرات بیان کنید

مشاوره و برنامه ریزی تلفنی تحصیلی و کنکور95

با دکتر افشار (یکی از بهترین ها کنکور ایران)

 سایت اصلی دانلود همایش های رایگان کنکور : www.alirezael.ir


مشاوره ماهانه کنکور 95 (برنامه ریزی و آموزش)
مشاوره تک جلسه (سوال و جواب)
پیامک "وقت مشاوره ماهانه/تک جلسه" به : 09358960503

 

www.alirezael.ir سایت مرجع مرکز مشاوره تحصیلی

زندگی از نو بسازبرنامه اندروید اول : رابط کاربری بالا و در عین حال حجم خیلی کمی داره و شامل طبقه بندی از متون و مقالات برگزیده مشاوره ای میشه که البته اکثریتش در سایت خودمون هست و بعضی از آنها متعلق به همکاران دیگر هست .

 

(دانلود (رمز فایل: www.konkur.in)

 

استاد افشار مشاور کنکوربرنامه اندروید دوم : بیشتر به نیت مشاوره های تحصیلی صوتی کوتاه و کم حجم طراحی شده و در این نسخه سعی شده سوالات متداول کنکوریها در ماه بهمن پوشش بدیم ؛ البته فایل صوتی مشاوره ها این برنامه جدیده و در سایت نیست و قرار هم نخواهد گرفت و چون برای گوش دادن نیازی نیست به اینترنت متصل باشین ، هزینه ای براتون نداره و در هرجا و موقعیتی می تونید با تلفن همراه یا تبلت اندرویدی کلیپ ها کنکوری گوش کنید .

 

انشالله تا ماه اسفند بروز رسانی هر دونسخه برنامه با محتوای جدید و موثر مشاوره ای (بخصوص دوران طلایی نوروز) انجام میشه .

 

 

برنامه ریز تلفنی کنکور (پیشنهاد عالی)کلیپ صوتی فوق العاده انرژیک و منتخب از همایش ها انگیزشی مشاوره کنکور که به مدت 10 دقیقه هر چند روز حسابی بهتون انرژی مثبت میده و اینجا جا داره از سازنده عزیزش تشکر کنم .

(فقط به دلیل تاثیرگذاری بیشتر و افزایش فرکانس مغز از سبک ها موسیقی غربی استفاده شده)

 

کنکور94دانلود کلیپ صوتی بسیار انگیزشی

 

دانلود کلیپ صوتی بسیار انگیزشی (لینک کمکی)

 

www.alirezael.ir سایت مرجع مرکز مشاوره تحصیلی

سایت اصلی مشاوره کنکور استاد افشار www.alirezael.ir

...در هر لحظه که هستید اجازه ندهید که دچار به بدبینی های بی حاصل آلوده شوید و نه


بگذارید که بعضی لحظات تاسف بار که برای هر انسانی پیش می آید، شما را به


یاس و ناامیدی بکشاند.


در آرامش تمام سعی خود را در جهت ساختن یک انسان منحصر به فرد انجام دهید


و در نهایت با رضایت بگویید:



 من آنچه در توان داشته ام انجام دادم ام


 

 

 

لطفا با ارسال نظرات و بازخوردهای خود و نیز معرفی مجموعه ما به دوستان خود و تکثیر فایل


همایش ها ما را مشمول انرژی های مثبت خود کنید.

و همچنین قلب استاد عزیزمان که چند روزی در بستر بیماری هستند را شاد کنید. تمامی نظرات و سوالات شما عزیزان به مرور تا پایان هفته توسط استاد پاسخ داده خواهند شد.

 از اینکه در کنار شما هستیم و با شما در پیچ خم های پرشیب زندگی همراهیم خرسندیم

  فایل صوتی این جلسه رو در ادامه مطلب دانلود کنید



جهت هماهنگی جلسات مشاوره ای تلفنی فقط از طریق پیامک با شماره مستقیم استاد افشار در ارتباط باشید
09358960503
 
سایت اصلی مشاوره کنکور استاد افشار www.alirezael.ir
 

 

دانلود فایل همایش لینک اصلی

 

دانلود فایل همایش لینک کمکی

با عرض سلام

 بعد از مدت ها بازهم نظر به مساعدت استاد گران قدر بر آن شدیم تا در حد توان ، شما را با جدیدترین جلسات کارگاهی و همایش های مشاوره ای ، آموزشی و انگیزش تحصیلی همراه کنیم

در این جلسه حدودا نیم ساعت اولین جلسه بحث کارگاهی کلوز و ریدینگ زبان انگلیسی (بصورت فشرده) بیان شده است و در حدود چهل دقیقه بحث انگیزش تحصیلی

 نظرات خودتون رو راجب محتوا این فایل صوتی با ما در میان بذارین

 شما می تونید این جلسه رو از لینک یکی از دو آپلود سنتر زیر دانلود کنید .

شماره تماس استاد جهت مشاوره حضوری،خصوصی(ماهانه)،جلسه ای،تلفنی و همین طور دعوت برای سخنرانی در جلسات : 09358960503 . حتما قبل از تماس پیامک(SMS) بدین .در پایان از طرف استاد تشکر می کنم از جو خوب و سالم انجمن سایت .

        

         لینک اول 

                   لینک دوم 

 

برای جلسات مشاوره ای تک جلسه ای 40 و 60 دقیقه ای به شماره مستقیم استاد پیامک بدین . ( تلفنی و حضوری )

 09358960503

با سلام . ضمن آرزوی موفقیت برای همه شما کنکوری های عزیز؛ خوشحالیم که بازهم کنار شما در پیمودن راه پیچ و خم موفقیت سهمی کوچکی خواهیم داشت . امیدواریم که به دور از خود درمانی ها و در کنار توصیه های مشاوره ی مفید بتونید گام های محکم و استواری در جهت اعتلا و پیشرفت خود داشته باشید.


موضوعات مورد بحث در این همایش یک روزه

افزایش ساعت مطالعه

افزایش تست

ارتقا تراز

خواب آلودگی

تمرکز حواس

تعهد به تصمیم ها

استمرار مطالعه خوب و ثبات انگیزش

اشتباه در جلسه آزمون

و مهمتر از همه بحث های انگیزشی



لینک پیکو فایل 


لینک مدیا فایر  

شماره تماس استاد افشار جهت مشاوره حضوری ، خصوصی (ماهانه) ، جلسه ای ،تلفنی (شهرستان ها) و همین طور دعوت برای سخنرانی در جلسات : ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳ 

 

آدرس وبسایت اصلی دکتر افشار : www.alirezael.ir